iPhone Air: λεπτό, αλλά όχι αδύναμο. Τι έδειξε το teardown του iFixit
Το νέο iPhone Air ήρθε με πάχος μόλις 5,6 χιλιοστά, μια σχεδιαστική επιλογή που εύλογα προκαλεί ερωτήματα: μήπως η Apple θυσίασε ξανά την πρακτικότητα στο όνομα της λεπτότητας; Το teardown δείχνει ότι η απάντηση είναι πιο σύνθετη. Ο σκελετός από τιτάνιο διατηρεί ακαμψία, η διάταξη των κυκλωμάτων αποτρέπει την υπερβολική «στοίβαξη» και η μπαταρία έχει σχεδιαστεί για ευκολότερη αφαίρεση με ειδικά αυτοδιαλυόμενα adhesives. Η θύρα USB-C είναι modular και αντικαθίσταται ανεξάρτητα, ενώ η Apple δημοσίευσε οδηγούς επισκευής από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας. Το αποτέλεσμα είναι μια βαθμολογία 7/10 στην επισκευασιμότητα, αρκετά θετική για τόσο λεπτή συσκευή.
Αξίζει όμως να συγκρίνουμε με το παρελθόν. Το iPhone 6, επίσης λεπτό για την εποχή του (6,9 mm), παρουσίαζε μειωμένη αντοχή στο λύγισμα, κάτι που είχε καταγραφεί ως “Bendgate” και η μπαταρία ήταν δύσκολη στην αντικατάσταση λόγω της κόλλας που δεν ξεκόλλαγε εύκολα. Το iPhone 12 mini, με πάχος 7,4 mm, ήταν πιο ισορροπημένο αλλά εξακολουθούσε να απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή σε οθόνη και καλώδια, ενώ η πρόσβαση στη μπαταρία ήταν περιορισμένη. Στο iPhone Air βλέπουμε για πρώτη φορά σε τόσο λεπτή συσκευή μια πιο συστηματική προσπάθεια να μείνουν κρίσιμα εξαρτήματα αρθρωτά ή τουλάχιστον ευκολότερα στην αποσυναρμολόγηση. Με άλλα λόγια, η Apple δείχνει να έχει μάθει από τα προβλήματα του παρελθόντος και να υιοθετεί πιο φιλικές προς την επισκευή πρακτικές.
Το iFixit πάντως υπογραμμίζει ότι η αξιολόγηση δεν είναι οριστική. Η πραγματική εμπειρία επισκευής θα εξαρτηθεί από το αν η Apple θα διατηρήσει σταθερή πολιτική διαθεσιμότητας ανταλλακτικών, κάτι που στο παρελθόν διαφοροποιούνταν έντονα ανά γεωγραφική αγορά. Σε μεγάλες αγορές όπως ΗΠΑ ή Γερμανία, τα parts είναι διαθέσιμα σχετικά γρήγορα· σε μικρότερες αγορές, όπως η Ελλάδα, η πρόσβαση σε ανταλλακτικά μπορεί να παραμείνει περιορισμένη και να ακυρώσει εν μέρει τα θεωρητικά πλεονεκτήματα του νέου σχεδιασμού.
1090
