Jump to content
  • Ειδήσεις

    • Τεχνητή Νοημοσύνη

      Οι ερευνητές Meta δημιουργούν τεχνητή νοημοσύνη που κυριαρχεί στο παιχνίδι webDiplomacy

      astrolabos

      Την Τρίτη, η Meta AI ανακοίνωσε την ανάπτυξη του Cicero, η πρώτη Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) που επιτυγχάνει επιδόσεις σε ανθρώπινο επίπεδο στο στρατηγικό επιτραπέζιο παιχνίδι Diplomacy. Είναι ένα αξιοσημείωτο επίτευγμα γιατί το παιχνίδι απαιτεί βαθιές διαπροσωπικές διαπραγματευτικές δεξιότητες, κάτι που σημαίνει ότι ο Cicero έχει αποκτήσει μια ορισμένη γνώση της γλώσσας που είναι απαραίτητη για να κερδίσει το παιχνίδι.
      Ακόμη και πριν ο Deep Blue κερδίσει τον Garry Kasparov στο σκάκι το 1997, τα επιτραπέζια παιχνίδια ήταν ένα χρήσιμο μέτρο για το επίτευγμα της τεχνητής νοημοσύνης. Το 2015, ένα άλλο εμπόδιο έπεσε όταν η AlphaGo νίκησε τον master του Go Lee Sedol. Και τα δύο αυτά παιχνίδια ακολουθούν ένα σχετικά σαφές σύνολο αναλυτικών κανόνων (αν και οι κανόνες του Go είναι συνήθως απλοποιημένοι για την τεχνητή νοημοσύνη του υπολογιστή).
      Αλλά με το Diplomacy, ένα μεγάλο μέρος του παιχνιδιού περιλαμβάνει κοινωνικές δεξιότητες. Οι παίκτες πρέπει να δείξουν ενσυναίσθηση, να χρησιμοποιήσουν φυσική γλώσσα και να χτίσουν σχέσεις για να κερδίσουν — ένα δύσκολο έργο για έναν παίκτη υπολογιστή. Έχοντας αυτό κατά νου, η εταιρία ρώτησε: «Μπορούμε να δημιουργήσουμε πιο αποτελεσματικούς και ευέλικτους πράκτορες που να μπορούν να χρησιμοποιούν τη γλώσσα για να διαπραγματεύονται, να πείθουν και να συνεργάζονται με τους ανθρώπους για να επιτύχουν στρατηγικούς στόχους παρόμοιους με τον τρόπο που κάνουν οι άνθρωποι;»
      Σύμφωνα με την Meta, η απάντηση είναι ναι. Ο Cicero έμαθε τις δεξιότητές του παίζοντας μια διαδικτυακή έκδοση του Diplomacy στο https://webdiplomacy.net/.
      Για να δημιουργήσει το Cicero, η Meta συγκέντρωσε μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης για στρατηγικό συλλογισμό (παρόμοιο με το AlphaGo) και επεξεργασία φυσικής γλώσσας (παρόμοια με το GPT-3) και τα συνέταξε σε έναν παράγοντα. Κατά τη διάρκεια κάθε παιχνιδιού, ο Κικέρων εξετάζει την κατάσταση του ταμπλό του παιχνιδιού και το ιστορικό συνομιλιών και προβλέπει πώς θα ενεργήσουν οι άλλοι παίκτες. Κατασκευάζει ένα σχέδιο που εκτελεί μέσω ενός γλωσσικού μοντέλου που μπορεί να δημιουργήσει διάλογο που μοιάζει με άνθρωπο, επιτρέποντάς του να συντονιστεί με άλλους παίκτες.
       

       
       
      H Meta AI αποκαλεί τις δεξιότητες φυσικής γλώσσας του Cicero «ελεγχόμενο μοντέλο διαλόγου», όπου βρίσκεται η καρδιά της προσωπικότητας του Cicero. Όπως το GPT-3, ο Cicero αντλεί από ένα μεγάλο σώμα κειμένου στο Διαδίκτυο που έχει ανακτηθεί από τον Ιστό. «Για να δημιουργήσουμε ένα ελεγχόμενο μοντέλο διαλόγου, ξεκινήσαμε με ένα μοντέλο γλώσσας τύπου BART 2,7 δισεκατομμυρίων παραμέτρων, προεκπαιδευμένο σε κείμενο από το Διαδίκτυο και συντονισμένο σε πάνω από 40.000 ανθρώπινα παιχνίδια στο https://webdiplomacy.net/. Το μοντέλο που προέκυψε κατέκτησε τις περιπλοκές ενός πολύπλοκου παιχνιδιού. «Ο Cicero μπορεί να συμπεράνει, για παράδειγμα, ότι αργότερα στο παιχνίδι θα χρειαστεί την υποστήριξη ενός συγκεκριμένου παίκτη», λέει ο Meta AI, «και στη συνέχεια να δημιουργήσει μια στρατηγική για να κερδίσει την εύνοια αυτού του ατόμου—και ακόμη και να αναγνωρίσει τους κινδύνους και τις ευκαιρίες που βλέπει αυτός ο παίκτης, από την ιδιαίτερη σκοπιά τους».
       
      Read more...

      554

    • Tech Industry

      Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπλοκάρουν το aftermarket από την ECU των οχημάτων τους

      astrolabos

      Τον περασμένο μήνα, ο επικεφαλής μηχανικός της S650 Mustang, Ed Krenz, επιβεβαίωσε στη Ford Authority ότι το επερχόμενο αυτοκίνητο Mustang θα είναι «πολύ πιο δύσκολο» να προγραμματιστεί από το απερχόμενο μοντέλο S550. Αυτό προκύπτει ως αποτέλεσμα των αυξημένων μέτρων κυβερνοασφάλειας που εφαρμόστηκαν στη νέα αρχιτεκτονική Fully Networked Vehicle (FNV) της Ford, η οποία στηρίζει τη Mustang έβδομης γενιάς. Η R&T συναντήθηκε με τους ηγέτες της βιομηχανίας συντονισμού ProCharger και HP Tuners κατά τη διάρκεια της Έκθεσης SEMA 2022 για να συζητήσουν τι σημαίνει αυτή η αλλαγή για τους πελάτες της Mustang, καθώς και για το aftermarket στο σύνολό της.
      Καθώς τα οχήματά μας αρχίζουν να ενσωματώνουν πιο περίπλοκα συστήματα, όπως προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ενημερώσεις ΟΤΑ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν με το τι θα μπορούσαν να αποκτήσουν πρόσβαση πιθανοί κακοί παράγοντες (bad actors) μέσω πειρατείας. Είτε αυτά τα hacks γίνονται σε μια προσπάθεια ανάκτησης προσωπικών δεδομένων πελατών είτε για να πάρουν τον έλεγχο ορισμένων πτυχών αυτών των ενσωματωμένων οχημάτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να μην αφήσουν κανένα μέρος αυτής της εξίσωσης ανεξέλεγκτο.
      «Πιστεύω ότι υπάρχουν πολύ συγκεκριμένοι λόγοι για τους οποίους οι OEM παίρνουν την κρυπτογράφηση πιο σοβαρά», δήλωσε ο διευθυντής μάρκετινγκ του HP Tuners, Eddie Xu, στην R&T. «Υπάρχουν προσωπικά αναγνωρίσιμα δεδομένα για οχήματα, υπάρχουν περισσότερα ζητήματα τώρα από τις μονάδες ελέγχου κινητήρα που ελέγχουν τον κινητήρα. Είναι όλα όσα εμπλέκονται."
      Προκειμένου να αποτραπεί αυτό το ενδεχόμενο να γίνει ζήτημα ασφάλειας ή νομικής φύσεως, εταιρείες όπως η Ford έχουν προχωρήσει στην έντονη κρυπτογράφηση του λογισμικού του οχήματός τους. Ο Krenz σημείωσε συγκεκριμένα ότι η νέα αρχιτεκτονική FNV μπορεί να ανιχνεύσει πότε κάποιος επιχειρεί να τροποποιήσει κάποια από τις κωδικοποιήσεις του οχήματος και ότι μπορεί να ανταποκριθεί κλείνοντας ένα μεμονωμένο σύστημα οχήματος ή το όχημα εντελώς, εάν αυτό απαιτείται. Αυτό το είδος πλήρους κλειδώματος αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόκληση για τους tuners που βασίζονται στην πρόσβαση σε πράγματα όπως οι μονάδες ελέγχου κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων για τη δημιουργία των προϊόντων τους.
      Αυτή η παραδοχή από στέλεχος της Ford δεν είναι κεραυνός εν αιθρία, μιας και δεν είναι η πρώτη φορά που μια αυτοκινητοβιομηχανία κινείται για να περιορίσει τους ανθρώπους από "πείραγμα" ενός δημοφιλούς προϊόντος της. Η Nissan ισχυρίστηκε αρχικά ότι το R35 GT-R διέθετε μια κρυπτογραφημένη ECU που δεν θα μπορούσε να σπάσει από το aftermarket, την οποία η Cobb Tuning κατάφερε να παρακάμψει το 2008. Το αυτοκίνητο έχει γίνει από τότε ένα από τα κορυφαία κομμάτια της βιομηχανίας aftermarket. Η Dodge έγινε επίσης πρωτοσέλιδο νωρίτερα αυτό το μήνα, όταν ο Διευθύνων Σύμβουλος Tim Kuniskis είπε στους δημοσιογράφους ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα ακολουθούσε παρόμοια προσέγγιση στον συντονισμό στην εποχή των EV. Πιο συγκεκριμένα, η Dodge σκοπεύει να κλειδώσει τις ECU των επερχόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, αν και θα προσφέρει αναβαθμίσεις απόδοσης μέσω του δικού της δικτύου over-the-air.
      Read more...

      735

    • Gaming

      Το Street Fighter 6 έχει βαθμολογηθεί υποδηλώνοντας ότι έρχεται σύντομα

      astrolabos

      Το Street Fighter 6 έχει βαθμολογηθεί στη Νότια Κορέα, όπου του έχει εκδοθεί πιστοποιητικό 15. Αν και η βαθμολογία δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η κυκλοφορία του παιχνιδιού είναι επικείμενη, υποδηλώνει ότι οι θαυμαστές θα μπορούσαν να λάβουν νέα για το πότε αναμένεται να φτάσει ο τίτλος τις επόμενες εβδομάδες.
      Επίσημα, το Street Fighter 6 έχει παράθυρο κυκλοφορίας το 2023 και στα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα της Capcom ισχυρίστηκε ότι είχε προγραμματίσει έναν «σημαντικό νέο τίτλο» για το υπόλοιπο του οικονομικού έτους – το Resident Evil 4 – που υποδηλώνει ότι το παιχνίδι μάχης δεν θα κυκλοφορήσει πριν τις 31 Μαρτίου 2023.
      Ωστόσο, η βαθμολογία της Νότιας Κορέας παρέχει κάποια ελπίδα ότι το Street Fighter 6 μπορεί να μην απέχει πολύ από την κυκλοφορία.
      Για σύγκριση, το Horizon Forbidden West βαθμολογήθηκε τον Νοέμβριο του 2021 και κυκλοφόρησε τρεις μήνες αργότερα τον Φεβρουάριο του 2022. Το God of War Ragnarök βαθμολογήθηκε τον Μάιο και κυκλοφόρησε έξι μήνες αργότερα τον Νοέμβριο.
      Read more...

      430

    • Gaming

      Η Google ανησυχεί για το Gaming στο ChromeOS με την απόκτηση της Activision Blizzard

      astrolabos

      Μαζί με έναν αριθμό κυβερνητικών οργάνων από όλο τον κόσμο που δεν ενδιαφέρονται πολύ για την εξαγορά της Activision Blizzard από τη Microsoft, η Google έχει επίσης φαινομενικά εκφράσει τη δυσαρέσκεια της.
      Σύμφωνα με το Politico, η Google έχει επίσης αποκαλυφθεί ότι έχει κάποιες ανησυχίες σχετικά με την εξαγορά. Ενώ η έκθεση αναφέρει ότι οι ανησυχίες της Google δεν είναι στον ίδιο βαθμό με τις ανησυχίες της Sony, οι ανησυχίες είναι αρκετά παρόμοιες στη φύση, με την Google να φοβάται ότι τα παιχνίδια στην πλατφόρμα ChromeOS της θα υποφέρουν εάν η Microsoft εξαγοράσει με επιτυχία την Activision Blizard.
      Το κύριο επιχείρημα της Google περιστρέφεται γύρω από την ιδέα του παιχνιδιού μέσω του Game Pass σε ένα σύστημα που εκτελείται στο ChromeOS της Google έχει υποβαθμιστεί σκόπιμα από τη Microsoft.
      Ωστόσο, δίνοντας εύσημα στη Microsoft, η εταιρεία φαίνεται ότι εργάζεται για τη βελτίωση της εμπειρίας Game Pass μέσω της υπηρεσίας ροής xCloud όχι μόνο στο ChromeOS, αλλά και σε πλατφόρμες Linux, παρά το γεγονός ότι και τα δύο λειτουργικά συστήματα ανταγωνίζονται έντονα τα Windows.
      Η Google σχετικά πρόσφατα αποφάσισε να εγκαταλείψει τη μεγαλύτερη προσπάθεια της για είσοδο στην αγορά παιχνιδιών όταν ανακοίνωσε ότι θα κλείσει την πλατφόρμα παιχνιδιών cloud Stadia.
      Read more...

      488

    • Gaming

      Συνέντευξη +Giveaway: Ο Μάνος Γρυπάρης της Loresoft, μας μιλάει για το παιχνίδι "Katyusha"

      astrolabos

      Φιλοξενούμε στο Εργαστήρι, τον Μάνο Γρυπάρη, τον σχεδιαστή του παιχνιδιού "Katyusha", που είχαμε βάλει στις ειδήσεις μας πριν λίγο καιρό. Το concept μας κέντρισε το ενδιαφέρον και έτσι, απευθυνθήκαμε στον Μάνο για να μας λύσει τις απορίες και να μας διαφωτίσει περισσότερο για το παιχνίδι το οποίο σχεδιάζει. 
      Στο πλαίσιο της συνέντευξης αυτής και της προώθησης της προσπάθειας του Μάνου και της Loresoft, στο τέλος υπάρχει ένα giveaway για ένα κλειδί του παιχνιδιού στο Steam σε facebook και instagram, για 10 συνολικά τυχερούς. Γι' αυτό διαβάστε παρακάτω την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Μάνου για το Κατερινάκι (Katyusha) που γιόρταζε κιόλας εχθές 
       
      Διαβάστε περισσότερα εδώ: 
       
      Read more...

      1003

    • Συνεντεύξεις

      Συνέντευξη +Giveaway: Ο Μάνος Γρυπάρης της Loresoft, μας μιλάει για το παιχνίδι "Katyusha"

      astrolabos

      Φιλοξενούμε στο Εργαστήρι, τον Μάνο Γρυπάρη, τον σχεδιαστή του παιχνιδιού "Katyusha", που είχαμε βάλει στις ειδήσεις μας πριν λίγο καιρό. Το concept μας κέντρισε το ενδιαφέρον και έτσι, απευθυνθήκαμε στον Μάνο για να μας λύσει τις απορίες και να μας διαφωτίσει περισσότερο για το παιχνίδι το οποίο σχεδιάζει. 
      Στο πλαίσιο της συνέντευξης αυτής και της προώθησης της προσπάθειας του Μάνου και της Loresoft, στο τέλος υπάρχει ένα giveaway για ένα κλειδί του παιχνιδιού στο Steam σε facebook και instagram, για 10 συνολικά τυχερούς. Γι'αυτό διαβάστε παρακάτω την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη του Μάνου για το Κατερινάκι (Katyusha) που γιόρταζε κιόλας εχθές
       
      ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
       
      - Είσαι ο και λέγεσαι;
      Είμαι ο Μάνος Γρυπάρης, αρχισυντάκτης του GameWorld.gr, General Manager του PRWorld.gr και game designer του Katyusha
       
      - Πώς ξεκινήσες ως προγραμματιστής παιχνιδιών και πώς έφτασες στην δημιουργία της Loresoft;
      Αρχικά παίζω games από 5 χρονών και όπως ξέρει ο κόσμος ίδρυσα το GameWorld.gr το 2005. Σε μία από τις πρώτες μου δουλειές ξεκίνησα να φτιάχνω μικρά games στο Zoo.gr, όπου ήμουν και Community Manager. Μετά ήμουν Game Designer στο Gazzetta Manager μαζί με τον developer Θανάση Τριανταφύλλου, ενώ δούλεψα για 5 χρόνια στην Aventurine, στο Darkfall Online. Επίσης ήμουν Game Designer και Lead QA στην SkillGaming.com. Την Loresoft την ίδρυσα γιατί ήθελα να φτιάξω μια ομάδα ανάπτυξης και να αναπτύξουμε games με χαρακτηριστικά τους το δυνατό gameplay και σενάριο που θα καθηλώσει τον κόσμο.
       
      - Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση στο να φτιαχτεί ένα παιχνίδι όπως το Κατιούσα και πώς το ξεπέρασες;
      Το ότι όταν μια μικρή εταιρεία ανάπτυξης δεν έχει μπάτζετ, θα πρέπει να στηριχθεί είτε δουλεύοντας φτιάχνοντας games για εταιρείες, είτε να περιμένει χρηματοδότηση και δωρεές. Ουσιαστικά το πρόβλημα αυτό δεν έχει ξεπεραστεί. Ελπίζουμε να ξεπεραστει με την πώληση του Katyusha soundtrack στις 5/12. Έχοντας άλλα projects, μέχρι τώρα χρηματοδοτήσαμε το soundtrack, με σκοπό να έχουμε ένα προϊόν στο Steam. Όσοι το αποκτήσουν και το ακούσουν, θα το λατρέψουν.
       
      - Τι σημαίνει το όνομα του παιχνιδιού "Κατιούσα";
      Το όνομα είναι κάτι σαν το δικό μας "Κατερινάκι". Είναι σπάνιο όνομα στην Ανατολική Ευρώπη, αλλά το έχουν μέχρι και σήμερα.
       
      - Τι σε ενέπνευσε να ξεκινήσετε την ανάπτυξη της Κατιούσας;
      Έχω ένα θείο που ζει στη Μόσχα από τα 30 του. Τον μεγαλύτερο αδερφό του πατέρα μου. Γνώριζα το Κατιούσα ως τραγούδι και την ιστορία του. Το τραγούδι έχει εκατοντάδες εκατομμύρια προβολές στο YouTube και το αγαπάει όλος ο πλανήτης για την μουσική και τους στίχους του. Το 2017 όταν το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής έστειλε ορισμένες ελληνικές ομάδες ανάπτυξης στη Μόσχα για το White Nights Moscow, σκέφτηκα να φτιάξω ένα παιχνίδι ανάλογης θεματολογίας. Έψαξα το Katyusha στο Google να δω αν υπάρχει παιχνίδι, παραξενεύτηκα που δεν υπήρχε και αποφάσισα να το φτιάξω. Έτσι απλά. Συν ότι έχω μελετήσει εις βάθος τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από ντοκιμαντέρ και βιβλία.
       
      - Σε ποιο είδος κατατάσσεται η Κατιούσα;
      Είναι 2D Platform/RPG με pixel art γραφικά.
       
      - Τι πρέπει να κάνει ο παίκτης στο παιχνίδι και ποιος είναι ο σκοπός του παιχνιδιού;
      Ο παίκτης ελέγχει την ηρωίδα Katyusha και έχει ως στόχο να βρει το αγόρι της, το οποίο πολεμάει στην πρώτη γραμμή του πολέμου. Το παιχνίδι έχει διάφορα εναλλακτικά φινάλε.
       
      - Τι χαρακτηριστικά έχει το gameplay της Κατιούσας;
      Είναι απ΄τη μία Platform, καθώς θα πρέπει να σκοτώσετε ή να αποφύγετε τους εχθρούς σας. Από την άλλη έχει και RPG στοιχεία. Οι gamers κάνουν level up, κατανέμουν πόντους στα στατιστικά τους και παράλληλα μπορούν να κάνουν crafting αντικείμενα. Να σημειώσουμε ότι αυτό δεν υπάρχει ακόμη στο demo αλλά θα προστεθεί. Επίσης, το demo έχει μόλις ένα quest. Στην τελική έκδοση θα υπάρχουν φυσικά πάρα πολλά quests και θα μπορείτε να λάβετε ρούβλια ή εξοπλισμό και να κάνετε trade με NPCs ώστε να αποκτήσετε αντικείμενα που χρειάζεστε. Θα υπάρχει ένα ολόκληρο σύστημα οικονομίας δηλαδή.
       
       
      - Η Κατιούσα είναι ένα παιχνίδι που διαδραματίζεται στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Υπάρχουν ιστορικά στοιχεία μέσα στο παιχνίδι;
      Ναι. Όλο το παιχνίδι βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Στόχος μας είναι να φτιάξουμε το πρώτο παιχνίδι Β' Παγκοσμίου Πολέμου, όχι μόνο για την Katyusha, αλλά και το πρώτο με πραγματικά στοιχεία. Στο demo του Katyusha στο Steam, ο διάλογος της Lyudmila Pavlichenko όταν πήγε να καταταγεί στον πραγματικό στρατό, είναι πραγματικός διάλογος. Τα όπλα που παίρνει, τα πράγματα που λέει στην Katyusha για την ζωή της είναι όλα πραγματικά στοιχεία. Η Katyusha αναγκαστικά είναι ο μόνος φανταστικός χαρακτήρας.
      Κάθε chapter του παιχνιδιού αναγράφει την ημερομηνία έναρξης της μάχης μεταξύ Σοβιετικών και Γερμανών, ενώ ανάλογα θέλουμε να είναι και τα όπλα που θα παίρνετε στην πορεία. Τα όπλα που θα παίρνετε θα τα βρίσκετε μόνο όταν ξεκίνησαν όντως να παράγονται. Το αποκορύφωμα όμως είναι ότι όλοι οι Σοβιετικοί NPCs θα εμφανίζονται μπροστά σας μόνο στις μάχες στις οποίες πολέμησαν. Αν κάνετε τα quests που σας δίνουν τότε θα σας ακολουθήσουν και στις επόμενες. Αν δεν τα κάνετε τότε θα τους αφήσετε πίσω και θα συνεχίσετε σόλο. Και το κερασάκι στην τούρτα: Αν κάποιοι Σοβιετικοί ήρωες πέθαναν στον Β' Παγκόσμιο, τότε θα πεθάνουν στα χέρια σας και δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα για να το αλλάξετε.
      Συν τις άλλοις, ένα νέο χαρακτηριστικό που ανακοινώνουμε σε εσάς πρώτη φορά είναι το "Memories". Κάθε level θα έχει 1-2 αναδρομές στο παρελθόν. Σε κάθε αναδρομή θα ζείτε είτε ως Katyusha, είτε ως ήρωας του Β' Παγκοσμίου, κάτι που συνέβη σε προηγούμενα χρόνια. Με όλα αυτά λοιπόν, ο κόσμος θα μάθει όχι μόνο την ιστορία του Β' Παγκοσμίου, αλλά και τι συνέβη με τον κάθε ήρωα ξεχωριστά. Και όλα αυτά απλά παίζοντας.
       
      - Προβάλλοντας ήρωες της Σοβιετικής Ένωσης, σας ανησυχεί η πιθανή σύνδεσή του παιχνιδιού με την Ρωσία του Πούτιν;
      Αυτή η ερώτηση μου γίνεται φέτος σε κάθε συνέντευξη. Έχουμε παιχνίδι Β' Παγκοσμίου Πολέμου, μιλάμε για τον πόλεμο Σοβιετικής Ένωσης και Γερμανίας και τελειώνει εκεί. Επειδή όμως ορισμένοι publishers και επενδυτές μου το είχαν αναφέρει, αναγκαστήκαμε και κάναμε γκάλοπ. Μόλις το 5% των προγραμματιστών  και των gamers είχε πρόβλημα. Games Β' Παγκοσμίου Πολέμου βγαίνουν κάθε μήνα.
       
      - Έχεις κάποιο μήνυμα για τους χρήστες που σχολίασαν το παιχνίδι ώς "άκυρη τακτικά κίνηση" ή "κάπως κομμουνιστικό";
      Tα links για τα παραπάνω γκάλοπ είναι σαφέστατη απάντηση. Σύμφωνα με την λογική τους, δεν θα πρέπει να ξαναπαίξουν ποτέ παιχνίδι Β' Παγκοσμίου και για όσο διάστημα διαρκεί ο πόλεμος στην Ουκρανία θα πρέπει όλες οι εταιρείες ανάπτυξης που ετοίμαζαν games Β' Παγκοσμίου να τα σταματήσουν. Δεν υπάρχει λογική σε αυτό.
      Δεν έφτιαξε κανένας παιχνίδι με τα γεγονότα του 2022. Μιλάμε για Β' Παγκόσμιο. Μιλάμε για ιστορία. Για Σοβιετική Ένωση, στην οποία η Ρωσία, η Λευκορωσία και η Ουκρανία πολεμούσαν μαζί την Ναζιστική Γερμανία. Η Λιουντμίλα Παβλιτσένκο στο Level 2 ήταν Ουκρανίδα. Άρα όσοι λένε το παραμικρό, απλά δεν γνωρίζουν εις βάθος ιστορία ή έχουν μπερδέψει την ιστορία με το σήμερα.
       
      - Που μπορούμε να βρούμε την Κατιούσα για να την δοκιμάσουμε ή και να αγοράσουμε τo soundtrack;
      Μπορείτε να παίξετε το demo της alpha έκδοσης του Katyusha στο Steam και να το προσθέσετε στη Wishlist σας:
       
      Katyusha on Steam
      STORE.STEAMPOWERED.COM A Platform/RPG with Pixel Art graphics. Control Katyusha during World War II, as she is missing her beloved boyfriend who has left for the war. Experience real-life battles, a levelling system, crafting...  
      Επίσης, μπορείτε να αγοράσετε το soundtrack, απλά γράφοντας Katyusha soundtrack στο Steam
      Έχει ορχηστρικές εκδόσεις κομματιών του Β' Παγκοσμίου Πολέμου από την Σοβιετική Ένωση και άλλες χώρες. Το θεωρούμε το καλύτερο gaming soundtrack που έχει βγει.
       
      Katyusha Soundtrack on Steam
      STORE.STEAMPOWERED.COM One of the greatest soundtracks ever made for a World War II themed video game. Katyusha's soundtrack contains revised music from World War II era, mostly from Soviet Union. We also created 3...  
      Έχει κόστος 5€ και για την 1η εβδομάδα κυκλοφορίας (5-11/12) θα κοστίζει 4€.
       
      - Πότε προβλέπεται να κυκλοφορήσει;
      Ακόμη δεν έχουμε υπολογίσει κάποιο έτος κυκλοφορίας. Αρχικά ζητάμε από τον κόσμο να αγοράσει το soundtrack για να μπορέσουμε να χρηματοδοτήσουμε έτσι την προσπάθεια ανάπτυξης του παιχνιδιού. Διαφορετικά, αν δεν συμφωνήσουμε με publisher, θα είναι εξαιρετικά δύσκολο.
       
      - Με ποιους τρόπους μπορεί να σας βοηθήσει οικονομικά κάποιος για να ολοκληρωθεί η ανάπτυξη του παιχνιδιού;
      Πέρα από το soundtrack, αν κάποιος είναι επενδυτής, μπορεί να μας βρει στο info [at] loresoft.gr.
      Το παιχνίδι με χρηματοδότηση χρειάζεται ενάμιση χρόνο ανάπτυξης για να φτιαχτεί με την ομάδα των 7 ατόμων που είμαστε τώρα. Επίσης απευθύνεται σε 60 εκατομμύρια gamers από την Ανατολική Ευρώπη, δεκάδες εκατομμύρια από την Κίνα και επίσης δεκάδες εκατομμύρια από όλο τον κόσμο που αγαπούν τα pixel art games και θα ήθελαν να δουν ένα παιχνίδι Β' Παγκοσμίου με pixel art γραφικά. Συνεπώς το potential είναι τεράστιο.
       
      - Τι συμβουλές θα δίνατε σε κάποιον που θέλει να ξεκινήσει τη ανάπτυξη παιχνιδιών στην Ελλάδα;
      Να ξεκινήσει με απλά και μικρά games. Ο πιο εύκολος δρόμος είναι να μάθει κάποιος να αναπτύσσει mobile games, να τα βάζει για δωρεάν download και να έχει έσοδα κάθε μήνα από τις διαφημίσεις. Εμείς διαλέξαμε τον δύσκολο δρόμο.
       
      ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      Αυτό λοιπόν είναι το παιχνίδι "Katyusha", μια αξιόλογη εγχώρια προσπάθεια την οποία ελπίζουμε να την αγκαλιάσει όλη η ελληνική gaming κοινότητα. Στα πλαίσια του "know-us-better" που λένε και στο χωριό μου, δίνουμε 5 steam keys στο facebook και 5 steam keys στο instagram για 10 τυχερούς που θα κάνουν:
      - Like τη σελίδα της Loresoft και του Thelab.gr στο facebook, μαζί με comment και share στο post του διαγωνισμού, για συμμετοχή στον διαγωνισμό στο facebook
      - Follow στο instagram to @Katyushagame και το @Thelab.gr, μαζί με comment και share στο post του διαγωνισμού, για συμμετοχή στον διαγωνισμό στο instagram
      Ο διαγωνισμός ξεκινάει από σήμερα και θα διαρκέσει μέχρι το Σάββατο 03/12/2022, στις 23:59. Οι νικητές θα ανακοινωθούν εδώ, στο forum με νέο θέμα στη κατηγορία gaming. Οπότε, μείνετε συντονισμένοι
      Read more...

      152

    • Διαδίκτυο

      Google: Το 60% του Διαδικτύου είναι διπλότυπο

      astrolabos

      Το κλέψιμο, ή αλλιώς οικειοποίηση περιεχομένου, ή δανεισμός, ή απαλλοτρίωση είναι συχνό φαινόμενο στο διαδίκτυο, πόσο μάλλον στο Ελληνικό διαδίκτυο, μιας και η δημιουργία αυθεντικού περιεχομένου μας κάθεται "βαριά". Αλλά, από ό,τι φαίνεται, απο στοιχεία που ανακοίνωσε η Google, μέσω του Gary Illyes, στο Google Search Central Live στη Σιγκαπούρη, "Το 60% του Διαδικτύου είναι διπλότυπο". 
      Στην ανάρτηση στο twitter του χρήστη Kenichi Suzuki,  που ήταν στην εκδήλωση, μπορείτε να δείτε την δημοσίευση αυτή
       
       
      Απορίες είναι φυσικό να γεννηθούν για τον τρόπο που ορίζεται ένα περιεχόμενο ως διπλότυπο. Αναφέρονται στην αυτούσια αντιγραφή, στο ταίριασμα δεδομένων μέχρι ένα ποσοστό (πχ 60-70%), χρησιμοποιούν κάποιο εργαλείο σαν το ακαδημαϊκό anti-plagiarism tool για τη σάρωση των διαδικτυακών άρθρων;
       
      Σύμφωνα με τα παραπάνω λοιπόν, η δημιουργία πρωτότυπου περιεχομένου στο διαδίκτυο είναι επιβεβλημένη, τόσο για την επιτυχία ενός δικτυακού τόπου, όσο και για τον εμπλουτισμό του διαδικτυακού οικοσυστήματος κάθε εθνότητας.
      Read more...

      798

    • Software

      Το Ίδρυμα Ελεύθερου Λογισμικού δημοσιεύει τον «Οδηγό παροχής τεχνολογίας με Ήθος» για το 2022

      astrolabos

      Τα τελευταία δεκατρία χρόνια το Ίδρυμα Ελεύθερου Λογισμικού (Free Software Foundation) δημοσιεύει τον Οδηγό Παροχής Τεχνολογίας με Ήθος (Ethical Tech Giving Guide), σημειώνει μια πρόσφατη ανάρτηση ιστολογίου του FSF. "Το δικαίωμα να καθορίσετε τι κάνει ή τι δεν κάνει μια συσκευή που αγοράσατε είναι κάτι πολύ πολύτιμο για να χάσετε."
      Ή, όπως το έθεσαν στον οδηγό:
       
       
      Για τους τεχνικούς χρήστες, ο οδηγός συνιστά τη σύζευξη του Replicant από το FSF, μια πλήρως δωρεάν διανομή Android, με το αποθετήριο εφαρμογών F-Droid, το οποίο έχει εκατοντάδες εφαρμογές, όπως το Syncthing, το Tor, το Minetest και το Termux.
      Επίσης, επαινούν τον φορητό υπολογιστή X200, «μία από τις λίγες συσκευές οικιακών χρηστών που είναι σε θέση να εκτελούν πλήρως δωρεάν λογισμικό συνολικά». Με εύκολο στην επισκευή υλικό, είναι ο φορητός υπολογιστής που χρησιμοποιείται συχνότερα στο γραφείο του FSF. Και υπάρχουν μηνύματα για τον φορητό υπολογιστή Reform της MNT, προϊόντα από την PINE64 και την Purism, καθώς και ένα VPN που σέβεται την ελευθερία και έναν μίνι προσαρμογέα Wi-Fi .
      Ο οδηγός προτείνει ακόμη και μέρη για να αγοράσετε ηλεκτρονικά βιβλία χωρίς DRM, όπως No Starch Press, Smashwords, Leanpub, Standard Ebooks, Nantucket E-Books, Libreture (το οποίο προσφέρει επίσης μια λύση αποθήκευσης). Εν τω μεταξύ, για έντυπα βιβλία, υπάρχει το Gnu Press Shop
      Και προτείνει επίσης πηγές για μουσική χωρίς DRM (συμπεριλαμβανομένων των Bandcamp, Emusic, Folkways του Ινστιτούτου Smithsonian, της κλασικής πανκ δισκογραφικής Dischord, HDTracks και Mutopia). Επίσης ενημερώνει τους χρήστες που μπορεί να βρεθούν δωρεάν (όπως στην ελευθερία) ταινίες.
      Τον οδηγό μπορείτε να τον κατεβάσετε από εδώ
      Read more...

      560

    • Gaming

      Το NieR Replicant έχει φτάσει ένα εντυπωσιακό ορόσημο πωλήσεων

      astrolabos

      Η αναβάθμιση έκδοσης του Nier Replicant, της ιαπωνικής έκδοσης του 2010 action RPG Nier, έχει ξεπεράσει τις 1,5 εκατομμύριο συνολικές αποστολές και ψηφιακές πωλήσεις παγκοσμίως.
      Το τελευταίο ορόσημο πωλήσεων ήταν ένα εκατομμύριο αποστολές και ψηφιακές πωλήσεις τον Ιούνιο του 2021, περίπου δύο μήνες μετά την κυκλοφορία του σε όλο τον κόσμο.
      Συνολικά, δεν είναι κακό, ειδικά επειδή η δημιουργός της σειράς Yoko Taro δεν πίστευε ότι θα πουλούσε πολύ καλά.
      Read more...

      613

    • Gaming

      Το Far Cry 6: Lost Between Worlds Expansion θα αποκαλυφθεί στις 29 Νοεμβρίου

      astrolabos

      Αν και δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη η ημερομηνία κυκλοφορίας, η Ubisoft επιβεβαίωσε ότι το Far Cry 6 θα λάβει σύντομα μια νέα επέκταση, το Lost Between Worlds για το οποίο θα γίνει μια παρουσίαση στις 29 Νοεμβρίου. Η νέα επέκταση φέρεται να περιλαμβάνει τα portals and the multiverse και επί του παρόντος περιλαμβάνεται στην Έκδοση Game of the Year Edition.
      Το Far Cry 6 ωθεί τους παίκτες στον γεμάτο αδρεναλίνη κόσμο μιας σύγχρονης αντάρτικης επανάστασης. Ως δικτάτορας της Yara, ο Anton Castillo σκοπεύει να επαναφέρει το έθνος του στην παλιά του δόξα με κάθε μέσο, με τον γιο του, Diego, να ακολουθεί τα ματωμένα βήματά του.
      Το Far Cry 6 είναι διαθέσιμο τώρα για Xbox One, Xbox Series X/S, PS4, PS5, PC, Amazon Luna και Google Stadia. Το Lost Between Worlds περιλαμβάνεται στην Έκδοση Game of the Year Edition.
       
       
      Read more...

      526

    • Τεχνητή Νοημοσύνη

      Ένα bot που παρακολούθησε 70.000 ώρες Minecraft θα μπορούσε να ξεκλειδώσει το επόμενο μεγάλο βήμα στη Τεχνητή Νοημοσύνη

      astrolabos

      Το OpenAI έχει δημιουργήσει το καλύτερο ρομπότ που παίζει Minecraft μέχρι σήμερα, κάνοντάς το να παρακολουθεί 70.000 ώρες βίντεο με άτομα που παίζουν το δημοφιλές παιχνίδι υπολογιστή. Παρουσιάζει μια ισχυρή νέα τεχνική που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να εκπαιδεύσει μηχανές ώστε να εκτελούν ένα ευρύ φάσμα εργασιών, μπαίνοντας σε ιστότοπους όπως το YouTube, μια τεράστια και αναξιοποίητη πηγή δεδομένων εκπαίδευσης.
      Το Minecraft AI έμαθε να εκτελεί περίπλοκες ακολουθίες κλικ πληκτρολογίου και ποντικιού για να ολοκληρώσει εργασίες στο παιχνίδι, όπως το κόψιμο δέντρων και τη δημιουργία εργαλείων. Είναι το πρώτο ρομπότ που μπορεί να δημιουργήσει τα λεγόμενα εργαλεία διαμαντιού, μια εργασία που συνήθως απαιτεί από τους καλούς παίκτες 20 λεπτά κλικ υψηλής ταχύτητας—ή περίπου 24.000 ενέργειες.
      Το αποτέλεσμα είναι μια σημαντική ανακάλυψη για μια τεχνική γνωστή ως μίμηση μάθησης, στην οποία τα νευρωνικά δίκτυα εκπαιδεύονται πώς να εκτελούν εργασίες βλέποντας τους ανθρώπους να τις κάνουν. Η μάθηση μίμησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εκπαίδευση της τεχνητής νοημοσύνης στον έλεγχο των βραχιόνων ρομπότ, στην οδήγηση αυτοκινήτων ή στην πλοήγηση σε ιστοσελίδες.
      Υπάρχει ένας τεράστιος όγκος βίντεο στο διαδίκτυο που δείχνει ανθρώπους να κάνουν διαφορετικές εργασίες. Αξιοποιώντας αυτόν τον πόρο, οι ερευνητές ελπίζουν να κάνουν για την εκμάθηση μίμησης ό,τι έκανε το GPT-3 για μεγάλα γλωσσικά μοντέλα. «Τα τελευταία χρόνια είδαμε την άνοδο αυτού του παραδείγματος GPT-3 όπου βλέπουμε εκπληκτικές δυνατότητες να προέρχονται από μεγάλα μοντέλα που έχουν εκπαιδευτεί σε τεράστιες περιοχές του Διαδικτύου», λέει ο Bowen Baker στο OpenAI, ένας από την ομάδα πίσω από το νέο Minecraft. bot. «Ένα μεγάλο μέρος αυτού οφείλεται στο ότι διαμορφώνουμε το τι κάνουν οι άνθρωποι όταν μπαίνουν στο διαδίκτυο».
      Read more...

      511

    • Διαδίκτυο

      Ο Elon Musk λέει ότι το Twitter θα ξεκινήσει χειροκίνητα τον έλεγχο ταυτότητας λογαριασμών Blue, Grey και Gold την επόμενη εβδομάδα

      astrolabos

      Ο Elon Musk λέει ότι το πρόγραμμα του Twitter, check mark, θα μπορούσε να επιστρέψει την Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου, με μια νέα διαδικασία επαλήθευσης ατομικών ταυτοτήτων προκειμένου να επιλυθούν ζητήματα πλαστοπροσωπίας. Ο Musk περιέγραψε τη νέα διαδικασία χειροκίνητου ελέγχου ταυτότητας ως «επώδυνη, αλλά απαραίτητη». Τα επαληθευμένα σημάδια επιλογής θα επεκταθούν επίσης με επιπλέον χρώματα - χρυσό για εταιρείες, γκρι για την κυβέρνηση και το αρχικό μπλε για μεμονωμένους λογαριασμούς.
      Όπως αποδεικνύεται, η προσφορά των λεγόμενων επαληθευμένων badges για μια μηνιαία συνδρομή 8 $ χωρίς ουσιαστική επαλήθευση ταυτοτήτων δεν ήταν μια λαμπρή ιδέα. Αφού ο Musk αγνόησε τις προειδοποιήσεις από το προσωπικό του Twitter, οι πληρωμένες συνδρομές Twitter Blue της πλατφόρμας κυκλοφόρησαν και γρήγορα κατέληξαν σε ορισμένους «επαληθευμένους» λογαριασμούς που υποδύονταν αξιόλογα δημόσια πρόσωπα και επωνυμίες, απομακρύνοντας τους διαφημιστές από την πλατφόρμα χαρακτηρίζοντάς την ως «υψηλού κινδύνου». Ο Musk έχει πει από τότε ότι η εταιρεία δεν θα επαναλανσάρει το Twitter Blue έως ότου «είμαστε σίγουροι ότι δεν θα συμβούν σημαντικές πλαστοπροσωπίες».
      Ο Musk είχε πει προηγουμένως ότι το Twitter «πιθανώς θα χρησιμοποιήσει διαφορετικό χρωματικό έλεγχο για οργανισμούς από ιδιώτες», αν και αυτή είναι η πρώτη φορά που κάνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες. «Όλοι οι επαληθευμένοι μεμονωμένοι άνθρωποι θα έχουν [το] ίδιο μπλε badge, καθώς το όριο του τι συνιστά «αξιοσημείωτο» είναι κατά τα άλλα πολύ υποκειμενικό», είπε ο Μασκ σε ένα tweet. "Τα άτομα μπορούν να έχουν [ένα] δευτερεύον μικροσκοπικό λογότυπο που δείχνει ότι ανήκουν σε έναν οργανισμό, εάν επαληθευτεί ως τέτοιο από αυτόν τον οργανισμό."
      Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Twitter λέει ότι θα δώσει μια μεγαλύτερη εξήγηση για το πώς θα λειτουργήσουν όλα κάποια στιγμή την επόμενη εβδομάδα.
      Read more...

      424

    • Gaming

      Το MultiVersus συνεχίζει να χάνει παίκτες ακόμα και μετά την κυκλοφορία της 2ης σεζόν

      astrolabos

      Η κυκλοφορία του του MultiVersus συνεχίζει να είναι όχι και τόσο καλή καθώς το παιχνίδι συνεχίζει να χάνει παίκτες ακόμα και μετά την κυκλοφορία της 2ης σεζόν η οποία από ότι φαίνεται δε κατάφερε να το σώσει. Το νέο παιχνίδι που κυκλοφόρησε από την Warner Bros. Interactive έφερε μια ελκυστική πρόταση στους οπαδούς της Warner Bros, αλλά οι αριθμοί δείχνουν ότι ούτε η άφιξη του Marvin the Martian στο MultiVersus δεν έχει είχε θετικό αποτέλεσμα.
      Σύμφωνα με πληροφορίες του SteamDB, το MultiVersus έχει πλέον τη χαμηλότερη καμπύλη στα στατιστικά σε παίκτες. Τον Ιούλιο, όταν κυκλοφόρησε το MultiVersus, το παιχνίδι κατέγραψε μια κορύφωση 153.044 παικτών, ο υψηλότερος αριθμός από τότε. Τον Αύγουστο το παιχνίδι είδε την πρώτη πτώση με κορύφωση 139.095 παικτών, η οποία χειροτέρεψε τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο με κορυφές 22.037 και 8.375 παίκτες αντίστοιχα. Τις τελευταίες 30 ημέρες, το SteamDB αναφέρει ότι ο μέγιστος αριθμός παικτών του MultiVersus είναι μόνο 4.709. Αυτοί οι αριθμοί ισχύουν μόνο για την έκδοση για υπολογιστή, επομένως δεν είναι σαφές πώς πάνε οι εκδόσεις για κονσόλα του παιχνιδιού αλλά αν δούμε το θέμα λογικά, θα βρίσκονται σε ανάλογα επίπεδα.
      Read more...

      568

    • Gaming

      Το Modern Warfare 2 θα είναι δωρεάν τον επόμενο μήνα, αναφέρει insider

      astrolabos

      Το Call of Duty: Modern Warfare II θα είναι δωρεάν για παιχνίδι τον Δεκέμβριο, αναφέρει ο insider Tom Henderson, “σε μια προσπάθεια να διατηρήσει τις επιτυχίες του παιχνιδιού στην περίοδο των γιορτών και ελπίζουμε στη νέα χρονιά.”
      Ακόμα κι αν δεν είχαμε τα στοιχεία πωλήσεων για να το υποστηρίξουμε, το Modern Warfare II έτυχε πολύ, πολύ πιο θερμής υποδοχής από το Vanguard. Σε επιπρόσθετες πληροφορίες από το gamingbible, ο Henderson αναφέρει επίσης πως αυτό το δωρεάν Σαββατοκύριακο θα ξεκινήσει στις 15 Δεκεμβρίου για να συνδυάζεται με την ενημέρωση στη μέση της σεζόν για το Modern Warfare II. Αυτό το πρώτο δωρεάν Σαββατοκύριακο θα διαρκέσει μέχρι τις 19 Δεκεμβρίου. Βέβαια πρέπει να λάβουμε αυτές τις πληροφορίες με επιφύλαξη καθώς καθώς η Activision δεν το έχει ανακοινώσει – στην πραγματικότητα, οπότε αναμένουμε.
      Read more...

      458

    • Ασφάλεια

      Η Microsoft προειδοποιεί για τη κακόβουλη στόχευση ενεργειακών δικτύων, μέσω παροπλισμένου λογισμικού δεκαετιών

      astrolabos

      Η Microsoft προειδοποιεί ότι κακόβουλοι χρήστες εκμεταλλεύονται παροπλισμένους server που δεν λαμβάνουν πλέον ενημερώσεις ασφαλείας και χρησιμοποιείται σε κοινές συσκευές Internet of Things (IoT) για να στοχεύσουν οργανισμούς στον ενεργειακό τομέα.
      Σε μια ανάλυση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, ερευνητές της Microsoft δήλωσαν ότι ανακάλυψαν ένα ευάλωτο στοιχείο ανοιχτού κώδικα στον διακομιστή ιστού Boa, το οποίο εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ευρέως σε μια σειρά δρομολογητών και καμερών ασφαλείας, καθώς και σε δημοφιλή κιτ ανάπτυξης λογισμικού (SDK), παρά την απόσυρση του λογισμικού το 2005. Η Microsoft to αναγνώρισε κατά τη διερεύνηση μιας ύποπτης εισβολής στο ηλεκτρικό δίκτυο στην Ινδία που αναφέρθηκε για πρώτη φορά από το Recorded Future τον Απρίλιο, όπου οι Κινέζοι επιτιθέμενοι χρησιμοποίησαν συσκευές IoT για να αποκτήσουν πρόσβαση σε δίκτυα λειτουργικής τεχνολογίας (OT), που χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση και τον έλεγχο βιομηχανικών συστημάτων.
      Η Microsoft είπε ότι εντόπισε ένα εκατομμύριο server Boa που είναι εκτεθειμένα στο Διαδίκτυο παγκοσμίως σε διάστημα μιας εβδομάδας, προειδοποιώντας ότι το ευάλωτο στοιχείο ενέχει «κίνδυνο στην εφοδιαστική αλυσίδα που μπορεί να επηρεάσει εκατομμύρια οργανισμούς και συσκευές».
      Η εταιρεία πρόσθεσε ότι συνεχίζει να βλέπει εισβολείς να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν ελαττώματα της Boa, τα οποία περιλαμβάνουν ένα σφάλμα αποκάλυψης πληροφοριών υψηλής σοβαρότητας (CVE-2021-33558) και ένα άλλο αυθαίρετο ελάττωμα πρόσβασης σε αρχεία (CVE-2017-9833).
      «Οι γνωστές ευπάθειες που επηρεάζουν τέτοια στοιχεία μπορούν να επιτρέψουν σε έναν εισβολέα να συλλέγει πληροφορίες σχετικά με στοιχεία δικτύου πριν από την έναρξη επιθέσεων και να αποκτήσει πρόσβαση σε ένα δίκτυο που δεν ανιχνεύεται με την απόκτηση έγκυρων διαπιστευτηρίων», είπε η Microsoft, προσθέτοντας ότι αυτό μπορεί να επιτρέψει στους εισβολείς να κάνουν πολύ μεγάλη ζημιά μόλις ξεκινήσει η επίθεση.
      Η Microsoft είπε ότι η πιο πρόσφατη επίθεση που παρατήρησε ήταν στην Tata Power τον Οκτώβριο. Αυτή η παραβίαση είχε ως αποτέλεσμα η ομάδα ransomware Hive να δημοσιεύει δεδομένα που κλάπηκαν από τον ινδικό ενεργειακό γίγαντα, τα οποία περιελάμβαναν ευαίσθητες πληροφορίες εργαζομένων, μηχανολογικά σχέδια, οικονομικά και τραπεζικά αρχεία, αρχεία πελατών και ορισμένα ιδιωτικά κλειδιά κρυπτογράφησης.
      «Η Microsoft συνεχίζει να βλέπει εισβολείς να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τα τρωτά σημεία της Boa πέρα από το χρονικό πλαίσιο της δημοσιευμένης αναφοράς, υποδεικνύοντας ότι εξακολουθεί να στοχεύεται ως φορέας επίθεσης», δήλωσε η Microsoft.
      Η εταιρεία έχει προειδοποιήσει ότι ο αντιμετώπιση των ελαττωμάτων της Boa είναι δύσκολος τόσο λόγω της συνεχιζόμενης δημοτικότητας του πλέον ανενεργού διακομιστή web όσο και της περίπλοκης φύσης του τρόπου με τον οποίο είναι ενσωματωμένος στην αλυσίδα εφοδιασμού συσκευών IoT. Η Microsoft συνιστά στους οργανισμούς και τους χειριστές δικτύων να "patchάρουν" τις ευάλωτες συσκευές όπου είναι δυνατόν, να αναγνωρίζουν συσκευές με ευάλωτα στοιχεία και να διαμορφώνουν κανόνες ανίχνευσης για τον εντοπισμό κακόβουλης δραστηριότητας.
      Η προειδοποίηση της Microsoft υπογραμμίζει και πάλι τον κίνδυνο της εφοδιαστικής αλυσίδας από ελαττώματα σε ευρέως χρησιμοποιούμενες συσκευές δικτύου. Το Log4Shell, μια ευπάθεια zero-day που εντοπίστηκε πέρυσι στο Log4j, τη βιβλιοθήκη καταγραφής Apache ανοιχτού κώδικα, εκτιμάται ότι έχει επηρεάσει δυνητικά πάνω από τρία δισεκατομμύρια συσκευές.
      Read more...

      438

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.