Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

Εγώ πάντα τα "έστρωνα" τα αυτοκίνητα για όσο άντεχα/ήθελα. Δλδ δεν κοιτούσα απαραίτητα τα 3000 ή 10000. Αλλά το "στρώσιμο" πλέον σε γενικές γραμμές είναι αχρείαστο.

 

Σε παλαιότερης εποχής αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του "στρωσίματος" ουσιαστικά η εταιρεία συνιστούσε να πηγαίνεις νορμάλ ούτως ώστε οποιαδήποτε μικροφθορά μεταξύ των μετάλλων να μπορούσε να αφαιρεθεί γρήγορα μαζί με την πρώτη αλλαγή λαδιού, περίπου στα 3000. Αυτό πλέον δεν ισχύει καθώς η κατασκευή των μοντέρνων κινητήρων δεν έχει τέτοιου είδους μικροφθορές στα μέταλλα και η πρώτη αλλαγή λαδιού νομίζω είναι θέμα ψυχολογίας και "μη μου πάθει κάτι το αυτοκίνητο".

 

Τώρα, αν εγώ πηγαίνω κόφτες από το 1ο χιλιόμετρο και εσύ το στρώσεις μέχρι τα 10000, θεωρώ ότι εγώ θα έχω ένα πιο προβληματικό αυτοκίνητο, όχι γιατί δεν έστρωσα τον κινητήρα, αλλά γιατί το αμάξι βρίσκεται συνεχώς υπό πίεση σε διάφορες και απρόβλεπτες συνθήκες εντός/εκτός πόλης.

Έγινε επεξεργασία από trib
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Όλα τα καινούρια αυτοκίνητα που έχουν περάσει από τα χέρια μου πάντα για τα πρώτα 1.000 χιλιόμετρα πήγαινα σχετικά χαλαρά χωρίς απότομες αυξήσεις ταχύτητας και χωρίς να πιάνει κόφτες το μοτέρ...
Μόλις έφτανα τα 1.000 χιλιόμετρα έκανα το πρώτο service σε όλα τα υγρά, λάδια - βαλβολίνες κλπ. και τότε άρχιζα να το πατάω κανονικά.

Ακόμα και στο EVO μετά τα 1.000 χιλιόμετρα έκανα "πατήματα" και το έβαλα πίστα...

Μιλώντας με αρκετούς μηχανικούς αλλά και ανθρώπους από κατασκευαστικές εταιρείες τα μοτέρ πλέων βγαίνουν από το εργοστάσιο σχεδόν στρωμένα. 
Μάλιστα κάποιοι ισχυρίζονται ότι μπορείς να το σκίσεις από το 1ο χιλιόμετρο όπου κατ' εμέ είναι υπερβολικό, λίγη συγκράτηση στην αρχή μόνο καλό θα κάνει στον κινητήρα.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

42 λεπτά πριν, το μέλος Simon έγραψε:

Δεν είναι μόνο ο κινητήρας που χρειάζεται στρώσιμο πάντως.

πολυ σωστο! φρενα, σασμαν, αμπραγιαζ, κρεμαγιερα.....ολα ειναι καινουρια και θελουν ενα στρωσιμο. Αυτα ομως το πολυ στα 1000 εχου στρωσει. το μοτερ ειναι το θεμα. που αποτι καταλαβα στα 1000 εχει στρωσει και αυτο

 

βεβαια για εμας τους ψυχαναγκαστικους δεν φτανουν τα 1000. θελω το λιγοτερο να το στρωσω μεχρι 3000 και μετα να παω για λαδια+φιλτρο. Μετα βεβαια δεν ξερω αν θα μου παει η καρδια να το "σκισω", ειμαι αρρωστος το ξερω. Νομιζω στα 5000 θα νιωθω πιο ανετα να του πιω το αιμα. εχουμε δρομο ακομα

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

32 λεπτά πριν, το μέλος BloodMage έγραψε:

πολυ σωστο! φρενα, σασμαν, αμπραγιαζ, κρεμαγιερα.....ολα ειναι καινουρια και θελουν ενα στρωσιμο. Αυτα ομως το πολυ στα 1000 εχου στρωσει. το μοτερ ειναι το θεμα. που αποτι καταλαβα στα 1000 εχει στρωσει και αυτο

 

Δεν χρειάζεται στρώσιμο αλλά ζέσταμα και αυτό ισχύει για όλη τη ζωή του οχήματος. Πλέον κατασκευάζονται με ελάχιστες ανοχές οι κινητήρες, αν βγάλει ζημιά θα είναι κατασκευαστικό ελάττωμα. Προφανώς δεν το πηγαίνεις τάπα αν έχει 10 χιλιόμετρα στο κοντέρ.

 

35 λεπτά πριν, το μέλος BloodMage έγραψε:

Νομιζω στα 5000 θα νιωθω πιο ανετα να του πιω το αιμα.

 

 

  • Like 1
  • Haha 4
Link to comment
Share on other sites

προφανως θελει ζεσταμα. οπως και ολα τα αμαξια. Δεν τα πλακωνουμε κρυα. ποσο μαλλον οταν ειναι τουρμπο

πρεπει να πιασουν τα λαδια αν θυμαμαι καλα 60 με 65 βαθμους

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

15 ώρες πριν, το μέλος BloodMage έγραψε:

Είχαμε μια διαφωνία σήμερα με έναν φίλο. Εκείνος πιστεύει πως δεν χρειάζονται στρώσιμο τα καινούρια αυτοκίνητα όπως κάναμε παλιά για 3000 χλμ

1000 χλμ και είσαι κομπλέ μετά να σανιδώσεις, κατά τη γνώμη του

Εγώ πάλι πιστεύω πως Θέλει 3000χλμ στρώσιμο το μοτέρ και σταδιακά άνοιγμα

Έχω ψάξει αρκετά και η αλήθεια είναι πως οι απόψεις διαφέρουν πολύ 

 

Ότι λέει το manual που έγραψε η εταιρία, ξέρεις, αυτή που σου δίνει την όποια εγγύηση για το όχημα :shifty:

 

Συμφωνώ με το "ζεσταματάκι πριν ανεβάσεις ρυθμό" , γενικότερα

 

ΥΓ φίλε με το Beverly , οι κινητήρες μηχανής-σκούτερ , ως συνήθως πιο ψηλής απόδοσης και αφού έχουν συμπληρώσει τη "περιόδο στρωσίματος" , χρειάζονται και τα ανοίγματα τους, ελληνιστί να δουλεύουν σε όλο το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας τους δηλαδή. Μετά απο ζέσταμα κλπα 

Link to comment
Share on other sites

ποιο manual? εννοεις αυτο που λεει οτι θελει καθε 20.000 χιλιομετρα αλλαγη λαδια? καλα κρασ(ι)α. σε ενα τοσο πιεσμενο μοτερ και με τις θερμοκρασιες της ελλαδας τα λαδια στα 10.000χιλιομετρα εχουν ηδη γινει νερο. εγω δηλαδη που θα τα αλλαζω πιο συχνα θα του κανω κακο. κατι τετοιες ****ιες ακουω απο τις αντιπροσωπίες και μου αναβουν τα λαμπακια 

μετα ομως αν πας και τους πεις οτι τσιμπαει λαδια εντος εγγυησης θα σου πουνε οτι ειναι φυσιολογικο και οτι δεν τρεχει τιποτα 

  • Agree 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, το μέλος BloodMage έγραψε:

ποιο manual? εννοεις αυτο που λεει οτι θελει καθε 20.000 χιλιομετρα αλλαγη λαδια? καλα κρασ(ι)α. σε ενα τοσο πιεσμενο μοτερ και με τις θερμοκρασιες της ελλαδας τα λαδια στα 10.000χιλιομετρα εχουν ηδη γινει νερο. εγω δηλαδη που θα τα αλλαζω πιο συχνα θα του κανω κακο. κατι τετοιες ****ιες ακουω απο τις αντιπροσωπίες και μου αναβουν τα λαμπακια 

μετα ομως αν πας και τους πεις οτι τσιμπαει λαδια εντος εγγυησης θα σου πουνε οτι ειναι φυσιολογικο και οτι δεν τρεχει τιποτα 

Κακο δεν του κανεις καθολου αλλα αυτο,

 

1 ώρα πριν, το μέλος BloodMage έγραψε:

με τις θερμοκρασιες της ελλαδας τα λαδια στα 10.000χιλιομετρα εχουν ηδη γινει νερο.

Ειναι λαθος. Οι θερμοκρασιες δεν αθροιζονται.

1 ώρα πριν, το μέλος BloodMage έγραψε:

ομως αν πας και τους πεις οτι τσιμπαει λαδια εντος εγγυησης θα σου πουνε οτι ειναι φυσιολογικο και οτι δεν τρεχει τιποτα 

Και αυτο ισχυει αναλογα τον τροπο επικαλυψης του κινητηρα.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

8 ώρες πριν, το μέλος akilleas έγραψε:

Εγώ ένα Beverly που πήρα πέρσι τον Μάιο, έχω φτάσει 6Κ χλμ και ακόμη το "ψιλοστρώνω"....δλδ δεν το σκάω ακόμη ούτε και το έχω ανοίξει να δω τελική....

Το αυτοκίνητο που είχα αγοράσει το 2008 το άνοιξα μετά τις 10Κ...

 

300 η 400 ? Τι καταναλωση εχεις στο περιπου ?

Link to comment
Share on other sites

32 λεπτά πριν, το μέλος BloodMage έγραψε:

για τις θερμοκρασιες θα διαφωνήσω.

Κουβεντα κανουμε.

Δεν εχουμε την επιλογη να διαφωνουμε. Ειναι θεμα μηχανολογιας. Ενας κινητηρας εσωτερικης καυσης, στα σημεια τριβης του, σηκωνει θερμοκρασια 2000 - 3000 βαθμους αναλογα το μειγμα καυσιμου.

Αυτες τις θερμοκρασιες θα τις πιασει σε οποιο σημειο του πλανητη και να βρισκεται.

Αυτο που κανει το λαδι ειναι να λειτουργει σαν οριακο στρωμα προστασιας ''ρουφωντας'' την εξτρα θερμοτητα που θα εκανε το μεταλλο να λιωσει. Τα λαδια ειναι φτιαγμενα για τις θερμοκρασιες εντος του κινητηρα. Το αν εξω εχει -10 η +45 δεν εχει καμια απολυτως επιδραση γιατι οι τιμες δεν αθροιζονται. (φυσικη)

Μονο με την εκκινηση εχεις θεμα, απαξ και παρει μπροστα δεν ακουει τιποτα.

 

1 ώρα πριν, το μέλος BloodMage έγραψε:

"τον τροπο επικαλυψης του κινητηρα" 

δηλαδή? 

Πολλοι κατασκευαστες πλεον, λογο των πιο ηπιων μειγματων λογο καταναλωσης, ηρθαν αντιμετωποι με μεγαλυτερες θερμοκρασιες.

Η λυση που εχει βρεθει ειναι η κεραμικη επιστρωση στο εσωτερικο του κινητηρα. Μειωνει τις τριβες αρα και την θερμοκρασια αλλα εχει το μειονεκτημα οτι κραταει περισσοτερο λαδι.

Αν παρεις δυο κομματια γυαλι και βαλεις μια σταγονα νερο αναμεσα, δεν υπαρχει περιπτωση να φυγει απο εκει.

Αν τις θερμανεις στους 2000 βαθμους το νερο θα εξατμιστει. Το ιδιο συμβαινει και με το λαδι.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ακόμα και σήμερα, κάποια περίοδος στρωσίματος είναι αναγκαία. Τώρα αν είναι 100, 1000, 10000 km είναι άλλο θέμα.

 

 

Κεραμικές επιστρώσεις, εκτός και αν μιλάμε για supercars ίσως, δεν χρησιμοποιεί κανείς κανονικός κατασκευαστής.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 ώρα πριν, το μέλος Nickzzz έγραψε:

δεν χρησιμοποιεί κανείς κανονικός κατασκευαστής.

Ολα τα μηχανακια της Honda.

Έγινε επεξεργασία από fatalara
Link to comment
Share on other sites

@fatalara θα ήταν ωραίο θε συζήτησης με ένα φρεντο σε μια ωραία καφετέρια. 

θα πω μόνο κάτι τελευταίο. Από τότε που έγιναν τόσο αυστηρά τα πράγματα με τους ρύπους και καθιερώθηκαν τα low tension ελατήρια ήρθαν και οι καταναλώσεις του λαδιού. δεν το αναλύω γιατί θα μας πάρει πολλές σελίδες

επισης οι θερμοκρασιες που αναφερεις αναπτυσονται μονο κατα την καυση και μονο μεσα στον θαλαμο καυσης οπου δεν υπαρχει λαδι εκει μεσα, εκτος και αν περνανε λαδια απο τα ελατηρια (οχι φυσιολογικο) 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

18 λεπτά πριν, το μέλος fatalara έγραψε:

Ολα τα μηχανακια της Honda.

 

Έχουμε καμιά πηγή;

Εντωμεταξύ λες για τους κινητήρες των αμαξιών και τα μείγματα και μετά μου λες για μηχανάκια.

Link to comment
Share on other sites

On 9/9/2022 at 9:45 ΜΜ, το μέλος astrolabos έγραψε:

 

Μόνο μη χάσουμε το Ελλάνιο DNA από το μπόλι, ε;

Μιλησα με το φιλο μου τον Κωστα, αυτο εγινε στο τελος της ειδικης της λειβαδειας και λιγο ελειψε να βγαλει την ακυρωσει

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, BloodMage said:

@fatalara θα ήταν ωραίο θε συζήτησης με ένα φρεντο σε μια ωραία καφετέρια. 

 

Ε τι να συζητήσεις; Αφού είπαμε:

7 hours ago, fatalara said:

Δεν εχουμε την επιλογη να διαφωνουμε. Ειναι θεμα μηχανολογιας. Ενας κινητηρας εσωτερικης καυσης, στα σημεια τριβης του, σηκωνει θερμοκρασια 2000 - 3000 βαθμους αναλογα το μειγμα καυσιμου.

 

Που, με αυτή τη διατύπωση, έκανε μερικούς να σκίσουν τα πτυχία τους. Η αφοριστική διατύπωση γενικά δε βοηθά να γίνει συζήτηση. 👍

 

Όντως, όπως ειπώθηκε αργότερα, μόνο ο θάλαμος καύσης έχει τετοιες θερμοκρασίες. Απουσία ψύξης, τα συνηθέστερα κράματα που χρησιμοποιούν οι αυτοκνητοβιομηχανίες θα είχαν λιώσει πριν τους 1000°C και κάποια ελάχιστα λίγο παραπάνω. Ειδικά τα αλουμινένια μπλοκ θα ήταν σα βούτυρο σε φούρνο μικροκυμάτων.

 

Επιπλέον, οι κεραμικές επιστρώσεις όντως σε κάποιον βαθμό μειώνουν τις τριβές (και τη δια των τριβών παραγόμενη θερμότητα), αλλά ο σημαντικός ρόλος τους είναι να εμποδίζουν τη μεταγωγή της θερμότητας στα μεταλλικά μέρη. Γι αυτό στη βιβλιογραφία περιγράφονται συχνά ως "thermal barrier coatings". Όμως, ενίοτε δημιουργούν άλλα προβλήματα, όπως -ανάλογα με το υλικό και την αλλαγή στις παραμέτρους του κινητήρα- αύξηση του CO ή των NOx, με αποτέλεσμα να μην είναι πάντα επιθυμητές για τα άλλα οφέλη τους. Κι αυτό ιδίως σε βενζινοκινητήρες.

 

Προφανώς ενδιαφέρον θέμα, αλλά καλό είναι να συζητάται πιο διαλλακτικά. Ο μεγάλος όγκος των δημοσιεύσεων φαίνεται να εξηγεί πολύ καλά γιατί οι κεραμικές επιστρώσεις δεν είναι πανάκεια. Και βέβαια ότι τα υλικά του κινητήρα δεν αντέχουν επ' ουδενί 2000°C.

Έγινε επεξεργασία από acct
typos
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

8 ώρες πριν, το μέλος fatalara έγραψε:

Ενας κινητηρας εσωτερικης καυσης, στα σημεια τριβης του, σηκωνει θερμοκρασια 2000 - 3000 βαθμους αναλογα το μειγμα καυσιμου.

Εχεις υποψη σου στους ποσους λιωνει το σιδερο ή το αλουμινιο?

Και τι θερμοκρασια δουλευει το λαδι?

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.