Δημοφιλής Δημοσίευση Lakisss Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9, 2022 Δημοφιλής Δημοσίευση #1 Δημοσιεύτηκε Ιούλιος 9, 2022 (edited) Καλημέρα/Καλησπέρα. Θα σας παρουσιάσω μία μικρή κατασκευή, η οποία έγινε στην προσπάθεια να δώσω λύση σε ένα πρόβλημα που αντιμετώπιζα, και η ιστορία έχει ως εξής. Τον χειμώνα αγόρασα μία μηχανή, και ξεκίνησα αμέσως το στρώσιμο του κινητήρα. Παρόλο τις χαμηλές θερμοκρασίες του καιρού και τις χαμηλές ταχύτητες, παρατήρησα υψηλές θερμοκρασίας λειτουργίας του κινητήρα. Το φαινόμενο συναντάται γενικότερα και σε άλλες μοτ/τες λόγω των φτωχών euro5 μιγμάτων στον θάλαμο καύσης, αλλά δεν είναι και ότι καλύτερο για τον κινητήρα. Για να σας δώσω μια γενική εικόνα, το βεντιλατέρ ανάβει στους 93 βαθμούς και σβήνει στους 88. Το θέμα όμως είναι πόση ώρα παραμένει ψηλά η θερμοκρασία και πόσο συχνά δουλεύει το βεντιλατέρ. Μπαίνοντας στην άνοιξη και κατόπιν στους +30, η κατάσταση έγινε κουραστική, σε βαθμό του να κινείσαι στην εθνική με βεντιλατέρ αναμμένο. Στην πόλη ούτε λόγος. Η μοτοσυκλέτα είναι η Voge 300acx μονοκύλινδρη, με μοτέρ αντεγραμμένο από Kawasaki klx300. Το πρόβλημα είναι παγκόσμιο στα 300αρια μοντέλα της εταιρίας. Κάποιοι έχουν δει 97 ακόμα και 100 βαθμούς, ενώ τα παράπονα υπάρχουν σε όλες τις χώρες. Η σημερινή κατασκευή δίνει την λύση με απλό τρόπο, και μάλιστα δεν υπάρχει παγκοσμίως, Το έχω ψάξει και το υπογράφω. Αφού σας έκανα όλη αυτή την εισαγωγή, πάμε να δούμε και την κατασκευή. Βλέποντας το ψυγείο παρατήρησα κάτι που δεν μου άρεσε. Το βεντιλατέρ βρίσκεται μέσα σε ένα καβούκι, η έξοδος του αέρα είναι από κάτω, και καταλαμβάνει σχεδόν όλη την επιφάνεια. Είναι προφανές ότι το καβούκι μπλοκάρει την ροή του αέρα εν κινήσει. Περίμενα να στρώσω τον κινητήρα και έβγαλα το βεντιλατέρ. Απορώ πραγματικά με το σκεπτικό της κατασκευής. Εδώ το καβούκι χωρίς τον fan. Η απόφαση πάρθηκε και αγοράστηκε ένα κομμάτι αλουμίνιο πάχους τριών χιλιοστών. Τα χιλιοστά προέκυψαν εμπειρικά, αφού ήθελα να πάω εκ του ασφαλούς. Έγιναν οι σχετικές μετρήσεις και τα κοψίματα με την σέγα. Η βάση στην πρώτη της μορφή. Ακολούθησε το δύσκολο κομμάτι, το στραντζάρισμα. Έκανα πρόβα διάφορα λαμάκια, και έπεσε πολύ πήγαινε-έλα στην στράντζα μέχρι να πετύχει η σωστή απόσταση του βεντιλατέρ από τα fins του ψυγείου. Ήθελα να κρατήσω τις εργοστασιακές αποστάσεις. Κόπηκαν τα πόδια της βάσης, ανοίχτηκαν οι τρύπες, και έγινε πρόβα του βεντιλατέρ. Οι βάσεις στο ψυγείο, και επιτέλους πρόβα επάνω. Έκατσε κουτί. Να πω εδώ ότι όλα αυτά έγιναν χωρίς ποτέ να κατέβει το ψυγείο, πράγμα που με ταλαιπώρησε ιδιαίτερα. Βγάλσιμο πάλι και επιστροφή στο εργαστήριο. Θα μπορούσα να το αφήσω εδώ, αλλά με έτρωγε το κάτι παραπάνω. Αποφάσισα να αφαιρέσω υλικό από τα μπράτσα, αφού τα τρία χιλιοστά πάχους μου το επιτρέπουν. Η δημιουργία τρυπών αποκλείστηκε, φοβούμενος μην διαταράξει το air flow και κάνει θόρυβο όταν δουλεύει το βεντιλατέρ. Έπεσε λιμάρισμα ενώ έγινε και το φινίρισμα. Μετά το λιμάρισμα. Στο κόκκινο βέλος μου ξέφυγε η σέγα και με εκνεύρισε, αλλά έγινε και δεν γυρίζει πίσω. Μπορεί η αφαίρεση οπτικά να μην μοιάζει σπουδαία, αλλά συνολικά είναι σχεδόν η επιφάνεια ενός μπράτσου. Έλεγα να το αφήσω έτσι αλλά το συνέχισα πάλι, αστάρωμα και σατινέ βάψιμο. Σε ένα χαρτί πήρα χονδρικά την αποτύπωση της πατούρας του βεντιλατέρ στο πλαστικό. Όσοι με έχετε παρακολουθήσει κατά καιρούς σε κατασκευές, αν μου μπει μια ιδέα θα την υλοποιήσω και ας είναι άσκοπη. Με απασχολούσε η έδραση του μοτέρ στο αλουμίνιο και συγκεκριμένα η μεταφορά θερμοκρασίας, σε σχέση με το πλαστικό που ήταν παλιά. Ξέρω ότι το μοτέρ τώρα θα είχε καλύτερη τύχη σε σχέση με το καβούκι που το είχαν κλείσει και έβραζε, αλλά ήθελα να το δοκιμάσω. Ψάχνοντας για υποψήφια κατάλληλα υλικά, κατέληξα σε ταινία προστασίας από την θερμότητα. Αντέχει (έτσι λένε) μέχρι 400 βαθμούς και πολλοί μονώνουν κομμάτια σε χώρο κινητήρα αυτ/των. Άλλωστε η ίδια η εταιρία είχε βάλει ένα κομμάτι στο πλαστικό καβούκι, γιατί δίπλα περνάει η εξάτμιση. Παιδεύτηκα να την βρω αλλά χαλάλι. Το πάχος της είναι ελάχιστο. Μπήκε και η ταινία. Μπήκε και η προστασία από την εξάτμιση. Τελικό αποτέλεσμα. Στις βίδες του fan μπήκε Loctile χρώματος μπλε. Τοποθετημένο. Φρόντισα να το τραβήξω 5 χιλιοστά στα αριστερά από την αρχική του θέση, ώστε να το απομακρύνω από τον λαιμό της εξάτμισης. Ότι κερδίζεις καλό είναι, στις λεπτομέρειες κρίνονται κάποια πράγματα. Τέλος στις εργοστασιακές M8 βίδες που στηρίζουν την βάση, πρόσθεσα ανοξείδωτες ροδέλες ασφαλείας. Εντυπώσεις. Καμία σχέση, πλέον το μηχανάκι ψύχεται σωστά. Απλά ξέχασα τι σημαίνει θερμοκρασία. Ενδεικτικά εθνική με 30-31 βαθμούς ένδειξη περιβάλλοντος στο όργανο, έχω 78-79 μοτέρ από 88-90. Όσο το τρέχεις τόσο πέφτει. Το έχω πάει πορεία 130-140 με 82 μοτέρ. Βέβαια στην πόλη θα ανάψει βεντιλατέρ αλλά πολύ σπάνια, απλά με το που βρεις λίγο ανοικτό δρόμο και κινηθεί πέφτει πολύ γρήγορα. Επίσης μειώθηκε πολύ και ο θόρυβος του βεντιλατέρ εν λειτουργία. Τέλος κάτι ενδεικτικό του πόσο πνιγμένο ήταν το ψυγείο. Παρατήρησα ότι αν έχει αεράκι και σταματάς για παράδειγμα για 3-5 λεπτά, βάζοντας ξανά μπροστά έχει πέσει αισθητά η θερμοκρασία. Αποβάλει μέχρι και σταματημένο πιο εύκολα. Για τυχόν απορίες στη διάθεσή σας. Έγινε επεξεργασία Αύγουστος 25, 2023 από Lakisss 18 3
suboy Ιούλιος 10, 2022 #2 Ιούλιος 10, 2022 Και πότε το βγάζεις διαθέσιμο στο εμπόριο είπαμε? Το λιγότερο εντυπωσιακό και ωραία κατασκευή. Well done! 2
Seafalco Ιούλιος 10, 2022 #3 Ιούλιος 10, 2022 20 ώρες πριν, το μέλος Lakisss έγραψε: Νιώθεις στην πορεία ζεστό αέρα στα πόδια σου (το μόνο αρνητικό). Αυτό θέλανε να αποφύγουν, αλλά η λύση που έδωσαν τον ήθελε το . . . μαστροχαλαστή της ! ! ! Γεία σου Νίκο με τα ωραία σου ! ! ! Ερώτημα: Τα μπράτσα τα φοβήθηκες τους κραδασμούς της μοτοσυκλέτας, να τα αδυνατίσεις λίγο ακόμα? 1
karmen1983 Ιούλιος 10, 2022 #4 Ιούλιος 10, 2022 Εγω μιας κ το εζησα απο την ημερα που του μπήκε η ιδεα να πω οτι μπορει να βλεπουμε 10 φωτογραφιες και καποιες κουβεντες αλλα απο πίσω υπαρχουν μερες δουλειας, σκεψης, αγχους, τρεξίματος να βρεις αυτο που θες ακριβως οπως το θες. Απο την ώρα που του μπηκε στο μυαλο ημουν σιγουρη οτι θα βρει την ακρη. Και δεν επεσα εξω! Ο Νικος ηταν ο ανθρωπος που με ιντριγκαρε με το plexi project να ασχοληθω κ εγω! Για μια ακομα φορα συγχαρητηρια Νικο και οπως σου ειπα κατοχύρωσε τη πατέντα -αν κ εν μερη εγινε- και πηγαινε κ σε ενα forum προς τα εξω κ αρχισε το πούλημα! 2 1
Lakisss Ιούλιος 10, 2022 Author #5 Ιούλιος 10, 2022 1 ώρα πριν, το μέλος Seafalco έγραψε: Ερώτημα: Τα μπράτσα τα φοβήθηκες τους κραδασμούς της μοτοσυκλέτας, να τα αδυνατίσεις λίγο ακόμα? Το φοβήθηκα, αλλά τελικά έπαιρνε λίγο ακόμα. Εκ του αποτελέσματος δεν επηρεάζει το air flow. Κραδασμούς δεν έχει, είναι συμπαγής κατασκευή. Περισσότερο φοβήθηκα το γώνιασμα. 56 λεπτά πριν, το μέλος karmen1983 έγραψε: Εγω μιας κ το εζησα απο την ημερα που του μπήκε η ιδεα να πω οτι μπορει να βλεπουμε 10 φωτογραφιες και καποιες κουβεντες αλλα απο πίσω υπαρχουν μερες δουλειας, σκεψης, αγχους, τρεξίματος να βρεις αυτο που θες ακριβως οπως το θες. Απο την ώρα που του μπηκε στο μυαλο ημουν σιγουρη οτι θα βρει την ακρη. Και δεν επεσα εξω! Ο Νικος ηταν ο ανθρωπος που με ιντριγκαρε με το plexi project να ασχοληθω κ εγω! Για μια ακομα φορα συγχαρητηρια Νικο και οπως σου ειπα κατοχύρωσε τη πατέντα -αν κ εν μερη εγινε- και πηγαινε κ σε ενα forum προς τα εξω κ αρχισε το πούλημα! Η αλήθεια είναι ταλαιπωρήθηκα πρώτον γιατί δεν είχα το ψυγείο στον πάγκο, και γιατί την αποτύπωση την έκανα με διαβήτη, μέτρημα και χάρακα. Το σχέδιο βγήκε εμπειρικά, και είναι κάπως δύσκολο να σχεδιάσεις το ανάπτυγμα ενός κομματιού με γωνίες. Όπως γνωρίζεις δεν τα πάω καλά με προγράμματα. Απ' όσο με ξέρεις είμαι εργάτης στο κόψιμο και στο λιμάρισμα. 2
Tasos Nikolaidis Ιούλιος 10, 2022 #6 Ιούλιος 10, 2022 Καλησπέρα φίλε μπράβο για την απόπειρα είναι τέλεια ...αλλά αν στο καβούκι που υπάρχει άνοιγες κάποιες τρύπες δεν θα ήταν οποίο εύκολο φυσικά δεν θα έκανε την ίδια δουλειά αλλά πιστεύω θα βοηθούσε θα το κάνω και θα δω ...ένα τρυπάνι και θα το κάνω σαν σίτα 1
Lakisss Ιούλιος 10, 2022 Author #7 Ιούλιος 10, 2022 11 λεπτά πριν, το μέλος Tasos Nikolaidis έγραψε: Καλησπέρα φίλε μπράβο για την απόπειρα είναι τέλεια ...αλλά αν στο καβούκι που υπάρχει άνοιγες κάποιες τρύπες δεν θα ήταν οποίο εύκολο φυσικά δεν θα έκανε την ίδια δουλειά αλλά πιστεύω θα βοηθούσε θα το κάνω και θα δω ...ένα τρυπάνι και θα το κάνω σαν σίτα Δεν θα πετύχεις τίποτα, μην το χαλάσεις.
unseen Ιούλιος 11, 2022 #8 Ιούλιος 11, 2022 Ωραια κατασκευη Αληθεια σε 3d εκτυπωτη θα μπορουσε να γινει αυτο; 1
Lakisss Ιούλιος 11, 2022 Author #9 Ιούλιος 11, 2022 1 ώρα πριν, το μέλος unseen έγραψε: Ωραια κατασκευη Αληθεια σε 3d εκτυπωτη θα μπορουσε να γινει αυτο; Σίγουρα, το θέμα είναι πως ανταποκρίνεται το πλαστικό αυτό στην θερμοκρασία.
kpetros Ιούλιος 11, 2022 #10 Ιούλιος 11, 2022 Θα αντεξουν τους κραδασμους οι ραφες που εχουν τα πλαστικα του 3d ? Μονο με αυτους του αναποδους με την ρητινη ισως
apostolis159 Ιούλιος 11, 2022 #11 Ιούλιος 11, 2022 2 ώρες πριν, το μέλος kpetros έγραψε: Μονο με αυτους του αναποδους με την ρητινη ισως Θεωρώ θα αντέξει, και τους κραδασμούς και την θερμοκρασία. Υπάρχουν ρητίνες που αντεχουν 190℃+ απ' όσο ξέρω. @Lakisss πολύ καλή η πατέντα, αν υπάρχει κάποιο σχετικό φορουμ/ρεντιτ για τη συγκεκριμένη μηχανή -η τα Voge γενικά-, προώθησε το κι εκεί. Όλο και κάποιος θα το χρειαστεί. 1
unseen Ιούλιος 11, 2022 #12 Ιούλιος 11, 2022 Ειχα παει πριν μερικες εβδομαδες σε μια εκθεση και ειχε 3d εκτυπωτες μεταλλου. Δεν ξερω αν υπαρχουν στην Αθηνα εταιριες που προσφερουν αυτη την υπηρεσια και σε τι κοστος. Απλα μου ακουγεται σχετικα ευκολος τροπος για την βελτιστοποιηση του σχεδιου. Που ξερεις ισως να υπαρξουν και αγοραστες στo μελλον και να χρειαστεις ποσοτητες. 2 1
apostolis159 Ιούλιος 11, 2022 #13 Ιούλιος 11, 2022 Σε SLM printer σίγουρα γίνεται, αλλά για να βγάλεις κάτι σε τέτοιο μέγεθος θέλει μεγάλο μηχάνημα. Βέβαια και σε printer ρητίνης θέλει σχετικά μεγάλο μηχάνημα, αλλά τέτοια υπάρχουν περισσότερα. Και πιθανόν κάποιος να προσφέρει τέτοια υπηρεσία. Στην Αθήνα τουλάχιστον, γιατί εδώ Λάρισα, οι 2 που ξέρω ο ένας δεν έχει καθόλου ρητίνης και ο άλλος έχει ένα μικρό. @unseen σε τι έκθεση είχαν τέτοια μηχανήματα? Γιατί κι εγώ τα δουλεύω στη δουλειά -οδοντοτεχνίτης-, αλλά 1ον σε πολύ μικρότερη κλίμακα και 2ον τα στέλνω σε εταιρεία και μου τα φτιάχνει.
kpetros Ιούλιος 11, 2022 #14 Ιούλιος 11, 2022 (edited) Αν κρινουμε κατι τιμες που δινουν ορισμενοι , πλαστικα απο 3d εκτυπωσεις , φαση stand για χειριστηρια κλπ , δεν αξιζει . Το σχεδιο δεν ειναι πολυπλοκο και φανταζομαι μπορουν να το εκτελεσουν οσοι ασχολουνται με σιδερα , αν ειχαμε αρχειο cad Έγινε επεξεργασία Ιούλιος 11, 2022 από kpetros
unseen Ιούλιος 12, 2022 #15 Ιούλιος 12, 2022 18 ώρες πριν, το μέλος apostolis159 έγραψε: Σε SLM printer σίγουρα γίνεται, αλλά για να βγάλεις κάτι σε τέτοιο μέγεθος θέλει μεγάλο μηχάνημα. Βέβαια και σε printer ρητίνης θέλει σχετικά μεγάλο μηχάνημα, αλλά τέτοια υπάρχουν περισσότερα. Και πιθανόν κάποιος να προσφέρει τέτοια υπηρεσία. Στην Αθήνα τουλάχιστον, γιατί εδώ Λάρισα, οι 2 που ξέρω ο ένας δεν έχει καθόλου ρητίνης και ο άλλος έχει ένα μικρό. @unseen σε τι έκθεση είχαν τέτοια μηχανήματα? Γιατί κι εγώ τα δουλεύω στη δουλειά -οδοντοτεχνίτης-, αλλά 1ον σε πολύ μικρότερη κλίμακα και 2ον τα στέλνω σε εταιρεία και μου τα φτιάχνει. Δεν θυμαμαι φιλε το ονομα της εταιριας. Μια απο αυτες Ειχαν εκτυπωσει μερικα demo σαν αυτα εδω https://www.3dhub.gr/shop/3d-printers/industrial/ep-m260-metal-3d-printer/ 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now