Jump to content



Προαιρετικό το μάθημα της Ιστορίας;


raven_g20

Recommended Posts

Και βεβαια οχι,αλλα εγω το ειπα γιατι ο Αρμαγεδων εδωσε την παραπανω θεση ως απαντηση στο ερωτημα μου :

Απο το 100-200 μ.Χ και μεχρι το 1700-1750 η Ελλαδα τι κανει?

Δε θυμαμαι να εχω μαθει τιποτα για την εξελιξη και τα γεγονοτα που αφορουν την χωρα μου σε αυτα τα χρονια!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Εγώ θυμάμαι να έχω κάνει βυζαντινή ιστορία πάντως, νομίζω στη β' λυκείου, που κάλυπτε την περίοδο που λες τουλάχιστον μέχρι την άλωση. ε μετά την άλωση και μέχρι την επανάσταση δεν είχαμε και πολλά σημαντικά γεγονότα στην ελλάδα.

Link to comment
Share on other sites

Μπορεί να ακουστεί κλισέ, αλλά η ιστορία μας βοηθάει να μην επαναλαμβάνουμε τα λάθη του παρελθόντος και να μαθαίνουμε από τις ορθές κινήσεις.

Το να την κάνουμε προαιρετική περισσότερο κατάρα θα είναι παρά λύση μακροπρόθεσμα. Λύση είναι να ξαναγράψουμε τα βιβλία ώστε να έχουνε έναν ευχάριστο και ευκολοδιάβαστο χαρακτήρα και να καταλάβουμε επιτέλους ότι η ουσία δεν είναι στον αιώνα, στην ημερομηνία ή στο όνομα, αλλά στο τι έγινε, γιατί έγινε και πως μπορούσε να γίνει σωστά.

Θα συμφωνήσω μαζί σου αλλά θα ήθελα να θέσω ένα ερώτημα.

Μας έχει βοηθήσει πρακτικά η εκμάθηση ιστορίας (τουλάχιστον στο λύκειο) για να αποφύγουμε "σημερινά" λάθη ή όσο τη διδασκόμαστε, άλλο τόσο τα επαναλαμβάνουμε?

Παράλληλα την Τρίτη (5/10) η υπουργός παιδείας αποφάσισε την αλλαγή της σύνθεση της μεικτής επιτροπής, που μαζί με Τούρκους ιστορικούς , μελετούν τα βιβλία της ιστορίας όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, των δύο χωρών, προκειμένου να απαλειφθούν τα κεφάλαια που προκαλούν έριδες μεταξύ των δύο λαών.

Αυτό θεωρητικά βελτιώνει τις σχέσεις μεταξύ δύο λαών.

Βλέπω λιγότερο από τον εαυτό μου και περισσότερο από άλλους Έλληνες ότι η ιστορία, μας έχει εμφυτεύσει ένα μίσος προς τους Τούρκους.

Ποιος ο λόγος?

Link to comment
Share on other sites

Μας έχει βοηθήσει πρακτικά η εκμάθηση ιστορίας (τουλάχιστον στο λύκειο) για να αποφύγουμε "σημερινά" λάθη ή όσο τη διδασκόμαστε, άλλο τόσο τα επαναλαμβάνουμε?

Βλέπω λιγότερο από τον εαυτό μου και περισσότερο από άλλους Έλληνες ότι η ιστορία, μας έχει εμφυτεύσει ένα μίσος προς τους Τούρκους.

Ποιος ο λόγος?

Όταν μαθαίνεις ιστορία ναι , όταν μαθαίνεις για απαντήσεις απλά : ''Οικονομία κοινωνία πολιτική" και "εμπόριο βιοτεχνία ναυτιλία" τότε δε χρησιμεύει.

Όσο για τους τούρκους απορώ γιατί ρωτάς ποιός ο λόγος...

Link to comment
Share on other sites

Να απαλειφθούν λέει τα κεφάλαια που προκαλούν έριδες...

Αντί να γίνουν οι γενοκτόνοι Τούρκοι ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ας τα ξεχάσουμε όλα δηλαδή.

Στην εποχή του χρήματος βέβαια, η ιστορία δεν έχει αξία. τα $$$ έχουν.

Οι Τουρκοι όμως παραμένουν διεκδικητές. Όλοκληρο βιβλίο έγραψε ο Νταβούτογλου. Έχουμε και τον αγωγό Nabuco. Έχουμε και τη λεκάνη του Ηροδότου στην ανατολική μεσόγειο με τα πλούσια αποθέματα φυσικού αερίου. Έχουμε και την ΑΟΖ (Ανεξάρτητη Οικονομική Ζώνη) με προμαχώνα το Καστελόριζο. Το μισο αγαίο. Τη δημιουργία μειονοτήτων μέσα στο έδαφος μας.

Τόσα θέματα ανοικτά, με μια τριτοκοσμική χώρα, την οποία και βοηθήσαμε το 99-00 όταν είχε την δική της κρίση, αλλά η ίδια δεν κάνει το ίδιο και για μας. Μια χώρα στην οποία η αλβανία παραχώρησε ναυτική βάση, προκειμένου να έχει επιρροή και στο Ιόνιο (!).

Πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν έχουμε να κάνουμε με ένα κράτος πολιτισμένο. Πείτε μου 1 ΜΙΑ χώρα με την οποία συνορεύουν, κρατούν σταθερή πολιτική στάση μαζί τους και τα πάνε καλά.

Εν κατακλείδι, το πιστοποιητικό γέννησης του παππού μου, από την Ιερά Μητρόπολη Καισάρειας της Καπαδοκίας... ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟ ΣΒΗΣΕΙ;

Link to comment
Share on other sites

όπως είπε κάποιος άγνωστος είναι αδύνατον να μην επαναληφθούν τα ιστορικά γεγονότα (η ιστορία), όσο καλά διαβασμένοι και να μαστε από ιστορική πλευρά, γιατί η ιστορία ρέει κυκλικά όπως το ρολόι (το ρολόι το αναλογικό όπου θα κάνει άπειρους γύρους γύρω και γύρω πάντα την στιγμή που πρέπει) όπου είναι πιθανόν σε Χ χρόνια να επαναληφθούν ...

(απο το κεφάλι μου το έβγαλα μόλις τώρα- αλλά όλο και κάποιος θα το έχει πει)

Link to comment
Share on other sites

Αυτό θεωρητικά βελτιώνει τις σχέσεις μεταξύ δύο λαών.

Βλέπω λιγότερο από τον εαυτό μου και περισσότερο από άλλους Έλληνες ότι η ιστορία, μας έχει εμφυτεύσει ένα μίσος προς τους Τούρκους.

Ποιος ο λόγος?

ποιο μισος να μας εχει εμφυτευσει?Πες δηλαδη ρε παιδι μου οτι τα βιβλια μας λενε μπουρδες.

Βλεπεις λιγο σε παρακαλω εδω http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/search.asp?skin=hudoc-en εκει που λεει respondent state ,ποιο κρατος εχει τις περισσοτερες προσφυγες εναντιον του στο Ευρωπαικο Δικαστηριο δικαιωματων του ανθρωπου?

2495 προσφυγες εναντιον της Τουρκιας ,600 εναντιον του Ελλαντα,και για να παρουμε μια εικονα τι γινεται στα πολιτισμενα κρατη,ο σχετικος αριθμος για την Ελβετια ειναι 96.

Και πες οτι τα βιβλια μας μεροληπτουν,το ΕΔΔΑ του οποιου η συνθεση ειναι απο δικαστες απο ολες(53) τις χωρες των κρατων του Συμβουλιου της Ευρωπης (δηλ και της Τουρκιας),τα ιδια βιβλια εχει διαβασει και ασχολειται συνεχως μαζι της?

Εχει του κοσμου τις καταδικες για προσβολες της απαγορευσης των βασανιστηριων,για προσβολες της ελευθεριας φρονηματων,για προσβολες της θρησκευτικης ελευθεριας,για προσβολες του δικαιωματος στην ζωη (κηγουερντς :ΚΟΥΡΔΟΙ+ΕΛΛΗΝΕΣ),για προσβολες του δικαιωματος στην ιδιοκτησια (ω,ναι,το τουρκικο κρατος αρπαζει με το ετσι θελω ελληνικες περιουσιες στα Πριγκηπονησια πχ αλλα και σε αλλες περιοχες)

Δεν βλεπω κανενα μισος.Η εικονα που μας παρουσιαζουν τα βιβλια ειναι το ιδιο φριχτη με αυτην που βλεπει το διεθνες ΕΔΔΑ.Γιατι να ξεχασουμε κατι που αληθευει???

Link to comment
Share on other sites

Παίδες έχετε μάθει τι γίνεται τώρα που μιλάμε στις χαμένες πατρίδες και ποιά είναι αντιμετώπιση στους ανθρώπους που έμειναν εκεί και ποιές οι πολιτικές του κράτους τους;

Μη τρελαθούμε τώρα

Link to comment
Share on other sites

Αυτο που μου τη δινει ειναι οτι για καμποσα (100 και βαλε) χρονια,ιστορια δεν θα γραφτει.

Τι να γραψουν αλλωστε?Τα κακως κειμενα των εποχων που διδασκομαστε δεν σχετιζονται με καποιον απο την πολιτικη εξουσια τοσο πολυ.Τωρα που το πολιτιλικι εγινε κληρονομια και παει απο πατερα σε γιο και εγγονο ,θα χρειαστουν σοβαρες καταστασεις στον ελληνικο χωρο,για να επιφερουν ανανεωση της ιστοριας.

Τι να πουν?Θες ομολογα,θες σκανδαλα,θες αυξηση κοινωνικων εντασεων,θες σοσιαλιστικη χουντα (ο καλυτερος ορος που θα μπορουσαν να δωσουν και οι ιδιοι στα βιβλια τους :hang3:),θες ανεργια.

Τιποτα απ'ολα αυτα δεν τους συμφερει να γραψουν,εφοσον οι ιδιοι τα προκαλεσαν.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό θεωρητικά βελτιώνει τις σχέσεις μεταξύ δύο λαών.

Βλέπω λιγότερο από τον εαυτό μου και περισσότερο από άλλους Έλληνες ότι η ιστορία, μας έχει εμφυτεύσει ένα μίσος προς τους Τούρκους.

Ποιος ο λόγος?

Όχι, δεν θα πεις τον Τούρκο και τον κάθε Τούρκο άνθρωπο, όταν περιγράφεις την περίοδο της ιστορίας στην οποία έπραξε σα ζώο.

Ρόλος της ιστορίας είναι να παραθέτει με ακρίβεια τα γεγονότα, δίχως μεροληψία και αντικειμενικά.

Και τον εχθρό σου θα πρέπει να παινεύσεις, αλλά και τον συγγενή σου να κατηγορήσεις, όταν οι πράξεις του το απαιτούν.

Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.

Οτιδήποτε άλλο παρεκκλίνει από την τον ορισμό της Ιστορίας και "καταντάει ανωφελές διήγημα".

Link to comment
Share on other sites

Και τον εχθρό σου θα πρέπει να παινεύσεις, αλλά και τον συγγενή σου να κατηγορήσεις, όταν οι πράξεις του το απαιτούν.

Εδώ ήθελα να καταλήξω.

Δεν χρειάζεται να προσθέσω κάτι παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites

Ιστορία είναι/ήταν υποχρεωτική από το δημοτικό εώς την Γ' Λυκείου. Εγώ στα 12 χρόνια που πήγα σχολείο έκανα 3 χρονιές για το βυζάντιο και 3 χρονιές για την σύγχρονη Ελλάδα. Θα προτιμούσα να μάθαινα και τίποτα άλλο...

Έαν κάποιον τον ενδιαφέρει η ιστορία της χώρας του, μπορεί να την διαβάσει και μόνος του.

Εγώ στο λύκειο είχα βαρεθεί να κάνω τόσα μαθήματα που δεν με ενδιέφεραν, το νέο σύστημα το βρίσκω πολύ καλύτερο από το υπάρχον.

Αυτά τα είδατε;

1.Αρχαιογνωσία: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία, Αρχαία ελληνική γραμματεία, Αρχαία Ιστορία και Ιστορία των Ιδεών

2.Μαθηματικά: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Μαθηματικά υψηλού επιπέδου, Μαθηματικού βασικού επιπέδου

3.Πειραματικές επιστήμες: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Περιβαλλοντικές επιστήμες

4.Κοινωνικές επιστήμες: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Οικονομία, Πολιτικές και Κοινωνικές επιστήμες, Ευρωπαϊκή Ιστορία , Αρχές ηθικής και Φιλοσοφίας, Θρησκευτικά

5.Ξένη Γλώσσα: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Λατινικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά

6.Πολιτισμός: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Εικαστικά, Μουσική, Θέατρο και Κινηματογράφος

Είδα και χώρες που δεν έχουν ιστορία σαν τη δική μας, πως έχουν "καταντήσει"...

Βγάλτε τις παρωπίδες κάποια στιγμή :patsak:...

Link to comment
Share on other sites

Ιστορία είναι/ήταν υποχρεωτική από το δημοτικό εώς την Γ' Λυκείου. Εγώ στα 12 χρόνια που πήγα σχολείο έκανα 3 χρονιές για το βυζάντιο και 3 χρονιές για την σύγχρονη Ελλάδα. Θα προτιμούσα να μάθαινα και τίποτα άλλο...

Έαν κάποιον τον ενδιαφέρει η ιστορία της χώρας του, μπορεί να την διαβάσει και μόνος του.

Εγώ στο λύκειο είχα βαρεθεί να κάνω τόσα μαθήματα που δεν με ενδιέφεραν, το νέο σύστημα το βρίσκω πολύ καλύτερο από το υπάρχον.

Αυτά τα είδατε;

1.Αρχαιογνωσία: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία, Αρχαία ελληνική γραμματεία, Αρχαία Ιστορία και Ιστορία των Ιδεών

2.Μαθηματικά: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Μαθηματικά υψηλού επιπέδου, Μαθηματικού βασικού επιπέδου

3.Πειραματικές επιστήμες: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Περιβαλλοντικές επιστήμες

4.Κοινωνικές επιστήμες: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Οικονομία, Πολιτικές και Κοινωνικές επιστήμες, Ευρωπαϊκή Ιστορία , Αρχές ηθικής και Φιλοσοφίας, Θρησκευτικά

5.Ξένη Γλώσσα: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Λατινικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Ισπανικά, Ιταλικά

6.Πολιτισμός: Περιλαμβάνει τα μαθήματα: Εικαστικά, Μουσική, Θέατρο και Κινηματογράφος

Είδα και χώρες που δεν έχουν ιστορία σαν τη δική μας, πως έχουν "καταντήσει"...

Βγάλτε τις παρωπίδες κάποια στιγμή :patsak:...

Και Εγώ είδα ότι στο εξωτερικό δίνουνε βάση στην δικιά μας ιστορία των αρχαίων χρόνων σε επίπεδο που ξεπερνάει και και εμάς.

Επίσης είδα ολόκληρα λεξικά αρχαίας ελληνικής σε αγγλική και κείμενα των μεγάλων σοφιστων να βρίσκονται στα πρώτα ράφια των μεγαλύτερων βιβλιοθηκών. Ειναι τυχαίο που η βιβλιοθήκη του Columbia University, εκτος του ότι ειναι αρχαιοελληνικού ρυθμού, έχει χαραγμενα με μεγάλα γράμματα τα ονόματα του Πλατωνα, του Σοφοκλή, του Αριστοτέλη, του Όμηρου και άλλων;

Οι ξένοι πιστεύω τιμούν την δικιά μας ιστορία και τον πολιτισμικο πλουτο που κληρονομησαμε περισσότερο απο εμάς τους ίδιους.

Καταλήγουμε εν τελεί στο ίδιο πράγμα: Οπως λες το σύστημα διδασκαλίας πάσχει. Η λύση δεν ειναι να σταματήσεις τη διδασκαλία του μαθήματος, Αλλα να φροντισεις να την βελτιώσεις.

Link to comment
Share on other sites

Μπορεί να ακουστεί κλισέ, αλλά η ιστορία μας βοηθάει να μην επαναλαμβάνουμε τα λάθη του παρελθόντος και να μαθαίνουμε από τις ορθές κινήσεις.

Αυτό σε μια κοινωνία που (α) ξέρει να ερευνά την ιστορία αντικειμενικά και (β) έχει την ωριμότητα/ικανότητα να διαχωρίζει που σταματάει η ιστορία και που ξεκινάνε οι υποχρεώσεις και η διαφορετική πραγματικότητα του σήμερα.

Αυτό που λες ακούγεται πολύ όμορφο και ποιητικό, αλλά επειδή γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Ελλάδα, είδα πόσο μας έχει "βοηθήσει" η ιστορία στο να μην επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος.

Φουσκώσαμε αυτά που μας έκαναν να νιώθουμε καλύτερα σε σημείο που να θεωρούμε τη μισή πλάση κεκτημένα μας, πιέσαμε εαυτούς να αποδεχθούμε τους υπόλοιπους λαούς ως υποδεέστερους σε σημείο που να μας παραξενεύει που "μας περάσανε μέχρι και οι ξενέρωτοι οι Xxxxxδοί" και γενικότερα η εκμάθηση της ιστορίας (τουλάχιστον στα σχολεία που πήγα) ήταν εντελώς μονοδιάστατη και βασισμένη σε διαφορετικά μέτρα και σταθμά.

Π.χ. ο σχεδόν θεοποιημένος Μέγας Αλέξανδρος, ήταν ο δαμών και γέρνων στρατηλάτης που δόξασε την χώρα μας και κατέκτησε τον μισό πλανήτη με "πολιτισμό" και μεγαλεία, αλλά ο Ξέρξης που έκανε πάνω κάτω τα ίδια, ήταν σφαγέας και ποταπός.

Οι αρχαίοι μας φιλόσοφοι και επιστήμονες ήταν οι θεμελιωτές όλων των σημερινών εννοιών και επιστημών, αλλά προσπερνάμε βιαστικά το γεγονός ότι το αποκορύφωμα για έναν μαθητή ήταν να μένει και να κοιμάται με τον δάσκαλό του.

Στην βάρβαρη Οθωμανική αυτοκρατορία, είμασταν δούλοι και οι βρωμότουρκοι μας συμπεριφέρονταν σαν σκουπίδια, αλλά στην φωτεινή και λαμπερή Βυζαντινή αυτοκρατορία όλα ήταν ρόδινα και μας αγαπούσαν όλοι.

Παντού είμαστε "εμείς και οι άλλοι" και πάντα εννοείται είμαστε οι καλύτεροι.

Το αν μας έχει βοηθήσει σήμερα αυτή η προσέγγιση, δεν θα στο εξηγήσω αλλά θα σε αφήσω να το δεις μόνος σου.

Το ότι έχουμε καταλήξει να λατρεύουμε σημαίες, χώματα και σύνορα σε βαθμό υστερίας, ενώ δε μας καίγεται καρφί για το αν πεθαίνει από την πείνα ο άνεργος Αφγανός γείτονάς μας με την 5μελή οικογένεια του, και γενικά τις σημερινές μας αξίες όπως τις αποκομήσαμε με την σπουδή της ιστορίας με τη μορφή που την κάναμε μέχρι τώρα, θα σε αφήσω να το ζυγίσεις εσύ και να μου πεις αν μάθαμε τίποτα για ορθές κινήσεις.

Το να την κάνουμε προαιρετική περισσότερο κατάρα θα είναι παρά λύση μακροπρόθεσμα. Λύση είναι να ξαναγράψουμε τα βιβλία ώστε να έχουνε έναν ευχάριστο και ευκολοδιάβαστο χαρακτήρα και να καταλάβουμε επιτέλους ότι η ουσία δεν είναι στον αιώνα, στην ημερομηνία ή στο όνομα, αλλά στο τι έγινε, γιατί έγινε και πως μπορούσε να γίνει σωστά.

Συμφωνώ 90% μαζί σου, διαφωνώ με το bold. Από τη στιγμή που εισάγεις την επεξήγηση της ιστορίας "κατά την Χ άποψη" η ιστορία καθεαυτή έχει ήδη διαβρωθεί.

Στην ιστορία δεν υπάρχει σωστό και λάθος, υπάρχει αυτό που έγινε και αυτό πρέπει να διδάσκεται. Αν αρχίσουμε τις συγκρίσεις και τις αναλύσεις με τα εκάστοτε σημερινά δεδομένα, τότε δεν διδάσκεις ιστορία αλλά απόψεις - χαώδης η διαφορά.

Επίσης, αντίθετα με ό,τι θα θέλαμε να πιστεύουμε, η ιστορία δεν ανήκει σε κανένα. Δε μπορεί κανείς να μας κλέψει την ιστορία, γιατί δεν είναι δική μας με την έννοια που θέλουμε να πιστεύουμε. Τα γεγονότα συμβαίνουν και η ιστορία γεννιέται. Το αν συμμετέχεις στα γεγονότα, δε σε κάνει κάτοχο της ιστορίας ούτε μπορείς να ζητήσεις πνευματικά δικαιώματα.

Όταν θα αποκτήσουμε την ωριμότητα και την ταπεινοφροσύνη των αρχαίων μας προγόνων και μπορέσουμε να φιλτράρουμε το σωστό και το λάθος απ'ό,τι έχει καταγραφθεί στην ιστορία και το σημαντικότερο, πάρουμε ένα κοφτερό μαχαίρι και ξεχωρίσουμε μια και καλή τα μαθήματα του παρελθόντος από τις υποχρεώσεις του παρόντος, τότε θα έχει νόημα πεις αυτό που είπες παραπάνω.

Link to comment
Share on other sites

Και Εγώ είδα ότι στο εξωτερικό δίνουνε βάση στην δικιά μας ιστορία των αρχαίων χρόνων σε επίπεδο που ξεπερνάει και και εμάς.

Επίσης είδα ολόκληρα λεξικά αρχαίας ελληνικής σε αγγλική και κείμενα των μεγάλων σοφιστων να βρίσκονται στα πρώτα ράφια των μεγαλύτερων βιβλιοθηκών. Ειναι τυχαίο που η βιβλιοθήκη του Columbia University, εκτος του ότι ειναι αρχαιοελληνικού ρυθμού, έχει χαραγμενα με μεγάλα γράμματα τα ονόματα του Πλατωνα, του Σοφοκλή, του Αριστοτέλη, του Όμηρου και άλλων;

Οι ξένοι πιστεύω τιμούν την δικιά μας ιστορία και τον πολιτισμικο πλουτο που κληρονομησαμε περισσότερο απο εμάς τους ίδιους.

Καταλήγουμε εν τελεί στο ίδιο πράγμα: Οπως λες το σύστημα διδασκαλίας πάσχει. Η λύση δεν ειναι να σταματήσεις τη διδασκαλία του μαθήματος, Αλλα να φροντισεις να την βελτιώσεις.

Ιστορία κάνεις στην Γ, Δ, Ε, ΣΤ δημοτικού. Κάνεις στην Α, Β, Γ γυμνασίου. Θα κάνεις και στην Α λυκείου. Ε τι στο £³%=) να κάνουμε πια; Με το τωρινό σύστημα, η ιστορία του γυμνασίου είναι καρμπόν με του λυκείου (σχεδόν). Γιατί να κάνουμε τα ίδια πράγματα 2 φορές;

Και όπως λές και εσύ, οι άλλες χώρες εμβαθύνουν στις αρχάια γλώσσα etc. Δες ποια μαθήματα κυρίως boldαρα...

Link to comment
Share on other sites

Winters ενα παιδια δεν δειχνει την ιδια κατανοηση που θα δειξει στο Λυκειο.

Η Ιστορια της Θεωρητικης που διδασκομαι φετος,πιστευω θα επρεπε να ειναι Γενικης (και να μην υπηρχε καν ιστορια κατευθυνσης,απλα να τη γραφαμε οπως τη Βιολογια Γενικης).Ειναι πολυ ενδιαφεροντα τα θεματα που διαπραγματευεται.Και μαλιστα δεν τα ειχαμε ξανακανει στο Γυμνασιο,παρα μονο λιγο στην τριτη,αλλα οχι λεπτομερεστατα.

Link to comment
Share on other sites

ενδιαφερον μπορει να ειναι αλλα δεν χρειαζεται να κριθει η ζωη σου απο την εξεταση στις πανελληνιες σε αυτη. αρκει η κανονικη.Και οταν παρεις συνταξη κατσε διαβαστη.Εκτος αν γινεις αρχαιολογος.

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχετε βάλει μια μικρή παράμετρο στο πρόβλημα:

τους μετανάστες και τα παιδιά μεταναστών που αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια και πηγαίνουν αυτόματα σε ελληνικά σχολεία.

Αλβανοί, Βούλγαροι, Ρουμάνοι, Ουκρανοί, Ρώσοι, Αφρικανοί (Νιγηρίας, Ακτή Ελεφαντοστού, Κονγκό κλπ.) βρίσκονται στα σχολεία μας. Στα σχολεία μαζί με τα παιδιά από έλληνες γονείς.

Τι ακριβώς ιστορία θα μάθεις σε αυτά τα παιδιά?

Γιατί να μην έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν να μάθουν την ιστορία του τόπου τους?

Γιατί να μην έχουμε ιδρύσει σχολεία πολυεθνικά, και να έχουμε ακόμη ελληνικά? (τα οποία εκ των πραγμάτων δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες).

Σαφώς και προτιμώ να είναι όλα αλά ελληνικά, και η ιστορία από την οπτική μας γωνία, και οι μαθητές έλληνες, αλλά όταν οι περισσότεροι νέοι στη χώρα είναι γόνοι μεταναστών (λόγω 1002 λόγων, κάνουν περισσότερα παιδιά από τους έλληνες, πιο νέοι κλπ, χωρίς περίπλοκες αλληλεξαρτήσεις τύπου δουλειά, καριέρα), δεν νομίζω ότι το πρόβλημα είναι η διδαχή της ιστορίας.

Είναι λίγο σαν να μην έχουμε να φάμε, και να διαμαρτυρόμαστε διότι με την απεργία των φορτηγατζήδων ξέμεινε το super market από προσούτο.

Link to comment
Share on other sites

Οι αρχαίοι μας φιλόσοφοι και επιστήμονες ήταν οι θεμελιωτές όλων των σημερινών εννοιών και επιστημών, αλλά προσπερνάμε βιαστικά το γεγονός ότι το αποκορύφωμα για έναν μαθητή ήταν να μένει και να κοιμάται με τον δάσκαλό του.

.

Αν και είμαι μαζί σου 100% αυτό είναι λάθος μεγάλο.

Σόρρυ για το οφ τοπικ.

Link to comment
Share on other sites

Στην ιστορία δεν υπάρχει σωστό και λάθος, υπάρχει αυτό που έγινε και αυτό πρέπει να διδάσκεται. Αν αρχίσουμε τις συγκρίσεις και τις αναλύσεις με τα εκάστοτε σημερινά δεδομένα, τότε δεν διδάσκεις ιστορία αλλά απόψεις - χαώδης η διαφορά.

Επίσης, αντίθετα με ό,τι θα θέλαμε να πιστεύουμε, η ιστορία δεν ανήκει σε κανένα. Δε μπορεί κανείς να μας κλέψει την ιστορία, γιατί δεν είναι δική μας με την έννοια που θέλουμε να πιστεύουμε. Τα γεγονότα συμβαίνουν και η ιστορία γεννιέται. Το αν συμμετέχεις στα γεγονότα, δε σε κάνει κάτοχο της ιστορίας ούτε μπορείς να ζητήσεις πνευματικά δικαιώματα.

Δεν διαφωνώ γενικά με αυτά που λες.

Έστω όμως ότι έχεις ένα βιβλίο, που λέει ότι στη Σμύρνη υπήρξε συνωστισμός στο λιμάνι.

Είναι αυτό ιστορικό γεγονός?

Και καλά τώρα που βλέπεις εκπομπές με κάτι γιαγιάδες και σου λένε μας σφάξανε.

Όταν παρέλθουν οι γιαγιάδες, η σφαγή θα γίνει συνωστισμός?

Η συμφιλίωση των λαών θα έρθει αν γίνει η σφαγή συνωστισμός, ή αν κόψουμε τα εξοπλιστικά?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.