Jump to content



Προαιρετικό το μάθημα της Ιστορίας;


raven_g20

Recommended Posts

Οι αρχαίοι μας φιλόσοφοι και επιστήμονες ήταν οι θεμελιωτές όλων των σημερινών εννοιών και επιστημών

Ολοσωστο (...Ο Dolly δεν ξερω γιατι διαφωνει,δεν μας ειπε :/ )

Και υπαρχουν αποδειξεις στις ορολογιες διαφορων επιστημων(ιατρικη,φυσικη,βιολογια,χημεια κτλπ),στη φιλοσοφια,στις θεωριτικες τεχνες γενικοτερα.Επισης ποσες ξενες γλωσσες εχουν στο βασικο τους λεξιλογιο ελληνικης καταγωγης λεξεις...

αλλά προσπερνάμε βιαστικά το γεγονός ότι το αποκορύφωμα για έναν μαθητή ήταν να μένει και να κοιμάται με τον δάσκαλό του.

Οταν λες προσπερναμε?Να τηρουμε μια τετοια σχεση στις μερες μας ειναι αδυνατον,γιατι ειναι αλλες οι εποχες.Τοτε ηταν τιμη των μαθητων να κοιμηθουν με τον δασκαλο και γενικοτερα να εχουν μια πιο ανεπτυγμενη σχεση.Τοτε εναποθεταν την σεξουαλικη διαπαιδαγωγηση των αγοριων σε ειδικους απο τα 12 τους.

Το μονο που μπορουμε να κανουμε,ειναι να μην το βλεπουμε καθαρα ως πραξη ανιδεη.Οι εποχες ηταν αλλες,αλλες και οι αξιες.Εκεινη την εποχη ισως και εμεις να το θεωρουσαμε τιμη.

Αν και παρικλεινω/με του θεματος. :eek:

@Σωτηρη : Εχουν γραψει και ατομα που εζησαν τα γεγονοτα.Φυσικα οχι γιαγιαδες στην Στεφανιδου ...

Παρε για παρεδειγμα τη Διδω Σωτηριου.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Αν ξέρω 2 πραγματάκια απο ιστορία τα ξέρω επειδή διάβασα μετά το σχολείο (και όχι σχολικά βιβλία) Στο σχολείο έτσι και αλλιώς δε μαθαίνεται ιστορία χρόνια τώρα. Αφ ενός γιατί το περιεχόμενο των βιβλίων πιο πολύ σε μαθήματα ''εθνικής ανάτασης'' φέρνει παρά σε ιστορία, αφ ετέρου, γιατί όλοι (μα όλοι) πλέον τα μαθαίνουν παπαγαλία ισα για να γράψουν 2 τεστάκια και απο εκεί και πέρα ''στις 28-10-1940 οι Έλληνες έκαμαν επανάσταση κατά των Τούρκων''.

Link to comment
Share on other sites

Ολοσωστο (...Ο Dolly δεν ξερω γιατι διαφωνει,δεν μας ειπε :/ )

.

Ο Ντόλυς διαφώνησε, στο κομμάτι του να κοιμάσαι με τους μαθητές σου, και την ομοφυλοφιλία, όχι με το ότι οι αρχαίοι θεμελίωσαν, και έθεσαν τις βάσεις για τις μοντέρνες επιστήμες και φιλοσοφία,.

Link to comment
Share on other sites

Η συμφιλίωση των λαών θα έρθει αν γίνει η σφαγή συνωστισμός, ή αν κόψουμε τα εξοπλιστικά?

Μήπως το κόψιμο των εξοπλιστικών είναι το επόμενο βήμα όμως ;

Μήπως δηλ. για να αποφασίσει ένας λαός ότι πρέπει να σταματήσει να εξοπλίζεται εναντίον ενός άλλου, θα πρέπει να πεισθεί ότι δεν πρέπει να τον μισεί και να τον θεωρεί εχθρό του ;

Επίσης θα δεχθώ τον συλλογισμό που εκφράστηκε παραπάνω, ότι ο μέσος Έλληνας πρέπει να βγαίνει από το σχολείο και έχει στο μυαλό του τον Τούρκο ως κάτι μιαρό, απολίτιστο = [ame=http://www.google.gr/search?hl=el&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&channel=s&&sa=X&ei=JY2tTJGRNcfq4waa8bHqBg&ved=0CBMQBSgA&q=culture+and+art+in+ottoman+emperor&spell=1]απολίτιστο (ωχ!)[/ame], βάρβαρο, γιατί απλά αυτή είναι η πραγματικότητα.

Να ρωτήσω όμως :

Μόνο οι Τούρκοι παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα σε αυτό τον πλανήτη ;

Άλλοι λαοί (γκουχου-γκουχου) δεν έχουν ''κουσούρια'' ;

Γιατί εστιάζουμε στους Τούρκους ;

Συμφωνώ ότι τα γεγονότα στη Μικρά Ασία έγιναν ΧΘΕΣ. Σέβομαι την άποψη ότι απαιτείται μια σχετική εγρήγορση, αλλά νομίζω πως την ακυρώνει σιγά - σιγά η σύγχρονη πραγματικότητα.

Δυστυχώς συμφωνώ με την απόφαση που περιγράφει η είδηση.

Και λεω δυστυχώς γιατί θεωρώ την καλή γνώση της Ιστορίας ως πολύ σημαντικό στοιχείο της γενικής κουλτούρας, ακόμα και της προσωπικότητας, ενός ατόμου.

Ο τρόπος όμως που διδάσκεται η ελληνοχριστιανική εκδοχή της ιστορίας στο ελληνικό σχολείο, την καθιστά στην καλύτερη περίπτωση άχρηστη, και στη χειρότερη επιζήμια.

Είναι σα να μαθαίνεις την ιστορία της ποδοσφαιρικής σου ομάδας, και να διαβάζεις μόνο για επικές προκρίσεις και κατακτήσεις τίτλων. Όταν τελειώσεις το διάβασμα δε θα ξέρεις ούτε την ιστορία της ομάδας σου, ούτε ποια είναι η θέση της στον παγκόσμιο ποδοσφαιρικό χάρτη.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό σε μια κοινωνία που (α) ξέρει να ερευνά την ιστορία αντικειμενικά και (β) έχει την ωριμότητα/ικανότητα να διαχωρίζει που σταματάει η ιστορία και που ξεκινάνε οι υποχρεώσεις και η διαφορετική πραγματικότητα του σήμερα.

Αυτό που λες ακούγεται πολύ όμορφο και ποιητικό, αλλά επειδή γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Ελλάδα, είδα πόσο μας έχει "βοηθήσει" η ιστορία στο να μην επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος.

Φουσκώσαμε αυτά που μας έκαναν να νιώθουμε καλύτερα σε σημείο που να θεωρούμε τη μισή πλάση κεκτημένα μας, πιέσαμε εαυτούς να αποδεχθούμε τους υπόλοιπους λαούς ως υποδεέστερους σε σημείο που να μας παραξενεύει που "μας περάσανε μέχρι και οι ξενέρωτοι οι Xxxxxδοί" και γενικότερα η εκμάθηση της ιστορίας (τουλάχιστον στα σχολεία που πήγα) ήταν εντελώς μονοδιάστατη και βασισμένη σε διαφορετικά μέτρα και σταθμά.

Ιστορία, όπως έχει ειπωθεί και πιο πάνω, δεν είναι μόνο η Ιστορία του τόπου μας. Θα πάρω ένα ακραίο παράδειγμα. Μαθαίνοντας για τον Χιτλερ, για το πώς δημαγώγησε τις χαμηλότερες τάξεις για να έρθει στην εξουσία και για το πώς πρακτικά εφάρμοσε τακτικές ευρείας κλίμακας πλύσης εγκεφάλου σε ένα λαό, θωρακίζεσαι από ανάλογες συμπεριφορές και κινήσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε παρόμοια αποτελέσματα.

Ένα πιο τοπικό παράδειγμα της σύγχρονης Ιστορίας μας είναι η Χούντα. Προσωπικά πιστεύω ότι ο λαός, μελετώντας την Ιστορία, η οποία κιόλας για πολλούς είναι και πάρα πολύ νωπή ακόμα, πλέον δεν μπορεί να ανεχθεί τέτοια μεταχείριση, ούτε θα επιτρέψει να επαναληφθεί.

Σε αυτό το σημείο θέλω επίσης να φανταστείς ένα παιδί το οποίο δεν γνωρίζει τίποτα για τα παραπάνω περιστατικά, πόσο επιρρεπές θα είναι σε κακοήθεις εξωτερικές επιδράσεις.

Π.χ. ο σχεδόν θεοποιημένος Μέγας Αλέξανδρος, ήταν ο δαμών και γέρνων στρατηλάτης που δόξασε την χώρα μας και κατέκτησε τον μισό πλανήτη με "πολιτισμό" και μεγαλεία, αλλά ο Ξέρξης που έκανε πάνω κάτω τα ίδια, ήταν σφαγέας και ποταπός.

Οι αρχαίοι μας φιλόσοφοι και επιστήμονες ήταν οι θεμελιωτές όλων των σημερινών εννοιών και επιστημών, αλλά προσπερνάμε βιαστικά το γεγονός ότι το αποκορύφωμα για έναν μαθητή ήταν να μένει και να κοιμάται με τον δάσκαλό του.

Στην βάρβαρη Οθωμανική αυτοκρατορία, είμασταν δούλοι και οι βρωμότουρκοι μας συμπεριφέρονταν σαν σκουπίδια, αλλά στην φωτεινή και λαμπερή Βυζαντινή αυτοκρατορία όλα ήταν ρόδινα και μας αγαπούσαν όλοι.

Ο Μέγας Αλέξανδρος δεν θεοποιείται κατά κόρον μέσα από τα βιβλία της Ιστορίας μας κατ'εμε. Έχει θεοποιηθεί μέσα από την παράδοση. Με τραγούδια όπως "Μακεδονία Ξακουστή" που ξέρουν ακόμα και τα μικρά, εκδηλώσεις που γίνονται στο όνομα του κλπ.

Γεγονός είναι ότι πραγματικά ήτανε Μεγάλος Στρατηλάτης, που πήγε την Ελλάδα σε πόλεμο εναντίον των Περσών, που ήτανε η υπερδύναμη της εποχής και ασκούσε επεκτατική πολιτική εναντίον της Ελλάδος, με αποκορύφωμα την εκστρατεία κατά της Ελλάδας. Η αλαζονεία του φάνηκε όταν αφού εκπλήρωσε τον στόχο του, επέλεξε να συνεχίσει και να φτάσει μέχρι την Ινδία. Αλλά πολλοί θαυμάζουν το μεγαλείο που προσέδωσε στην Ελλάδα το Βασίλειο που έφτιαξε, μέχρι σήμερα.

Μην ξεχνάμε κιόλας ότι και μετά τους Περσικούς πολέμους, οι Πέρσες χρηματοδοτούσαν διαμάχες εντός της Ελλάδα για να την αποδυναμώσουν (βλ. Πελοποννησιακός Πόλεμος, στόλος Σπαρτιατών που δημιουργήθηκε με χρυσό Περσικό). Η κατάλυση της αυτοκρατορίας της Περσίας ήτανε όχι μόνο κίνηση για την διασφάλιση της ύπαρξης μας ώς λαό, αλλά εμπόδισε και την προέλαση των Περσών στην Ευρώπη.

Ο Ξέρξης επιτέθηκε στην Ελλάδα για γεωπολιτικούς λόγους. Όχι για να ενώσει την Ελλάδα. Ήθελε να ελέγχει το πέρασμα από την Θράκη στο Αιγαίο που για πολλούς είναι η "είσοδος της Ευρώπης" και κατά συνέπεια και το Αιγαίο.

Όσο για τους Τούρκους, οδήγησαν την Ελλάδα σε 400 χρόνια εξαθλίωσης, υποδούλωσης και μηδενικού σεβασμού προς τον λαό μας και πολλούς άλλους. Η βυζαντινή αυτοκρατορία δεν είχε ποτέ επεκτατικό πνεύμα, ούτε ήτανε ελληνική, είχε επιρροές από τον ελληνικό πολιτισμό και τον Χριστιανισμό. Ήρθε σε ύπαρξη άλλωστε μετά την Διαίρεση της Ρωμαικής Αυτοκρατορίας σε Ανατολικό και Δυτικό μέρος.

Αυτά από πλευράς ιστορίας.

Παντού είμαστε "εμείς και οι άλλοι" και πάντα εννοείται είμαστε οι καλύτεροι.

Το αν μας έχει βοηθήσει σήμερα αυτή η προσέγγιση, δεν θα στο εξηγήσω αλλά θα σε αφήσω να το δεις μόνος σου.

Το ότι έχουμε καταλήξει να λατρεύουμε σημαίες, χώματα και σύνορα σε βαθμό υστερίας, ενώ δε μας καίγεται καρφί για το αν πεθαίνει από την πείνα ο άνεργος Αφγανός γείτονάς μας με την 5μελή οικογένεια του, και γενικά τις σημερινές μας αξίες όπως τις αποκομήσαμε με την σπουδή της ιστορίας με τη μορφή που την κάναμε μέχρι τώρα, θα σε αφήσω να το ζυγίσεις εσύ και να μου πεις αν μάθαμε τίποτα για ορθές κινήσεις.

Αυτή η αντίληψη υπάρχει συμφωνώ μαζί σου. Δεν είμαστε παντού οι καλύτεροι όμως.

Παράδειγμα, την Μικρασιατική εκστρατεία, το μεγαλύτερο λάθος της σύγχρονης Ιστορίας μας, που οδήγησε στον ξεριζωμό χιλιάδων.

Από την άλλη όπως περιγράφεις η έννοια του πατριώτισμού σήμερα χωρίζεται από τον εθνικισμό στα μάτια του κόσμου με ιδιαίτερα λεπτή γραμμή. Η σημαία όμως για κάθε λαό είναι Ιερή, και όσο για τα σύνορα αν αναφέρεσαι στις παραβάσεις στο Αιγαίο, από την στιγμή που η άλλη πλευρά τις κάνει, έχει κάτι να κερδίσει που κατά κοινή ομολογία θα είναι εις βάρος μας. Ακόμα και αν αυτό είναι επίδειξη δύναμης, δεν νοείται ανάμεσά σε 2 κράτη που στα μάτια του κόσμου συμπεριφέρονται ειρηνικά. Δεν θυμάμαι να έχουμε προκαλέσει εμείς ποτέ τους Τούρκους σε θέματα γεωγραφικής κυριαρχίας. ( αν ναι διόρθωσε με)

Βλέπω τον Αφγανό που πεθαίνει υπό το βλέμμα του Εθνικιστή, αλλά βλέπω και στην Θεσσαλονίκη που ζω και σπουδάζω, τη φοιτητική λέσχη να δέχεται τους πάντες καθημερινά με ένα ζεστό δωρεάν πιάτο φαΐ μεσημέρι και απόγευμα, φοιτητές ή μη, Αφγανους ή μη, άστεγους ή μη. Εξαίρεσή θα μου πεις. Ίσως, αλλά δεν παύει να υπάρχει.

Συμφωνώ 90% μαζί σου, διαφωνώ με το bold. Από τη στιγμή που εισάγεις την επεξήγηση της ιστορίας "κατά την Χ άποψη" η ιστορία καθεαυτή έχει ήδη διαβρωθεί.

Στην ιστορία δεν υπάρχει σωστό και λάθος, υπάρχει αυτό που έγινε και αυτό πρέπει να διδάσκεται. Αν αρχίσουμε τις συγκρίσεις και τις αναλύσεις με τα εκάστοτε σημερινά δεδομένα, τότε δεν διδάσκεις ιστορία αλλά απόψεις - χαώδης η διαφορά.

Επίσης, αντίθετα με ό,τι θα θέλαμε να πιστεύουμε, η ιστορία δεν ανήκει σε κανένα. Δε μπορεί κανείς να μας κλέψει την ιστορία, γιατί δεν είναι δική μας με την έννοια που θέλουμε να πιστεύουμε. Τα γεγονότα συμβαίνουν και η ιστορία γεννιέται. Το αν συμμετέχεις στα γεγονότα, δε σε κάνει κάτοχο της ιστορίας ούτε μπορείς να ζητήσεις πνευματικά δικαιώματα.

Όταν θα αποκτήσουμε την ωριμότητα και την ταπεινοφροσύνη των αρχαίων μας προγόνων και μπορέσουμε να φιλτράρουμε το σωστό και το λάθος απ'ό,τι έχει καταγραφθεί στην ιστορία και το σημαντικότερο, πάρουμε ένα κοφτερό μαχαίρι και ξεχωρίσουμε μια και καλή τα μαθήματα του παρελθόντος από τις υποχρεώσεις του παρόντος, τότε θα έχει νόημα πεις αυτό που είπες παραπάνω.

Η κρίση των ιστορικών γεγονότων δεν είναι ρόλος του Ιστορικού, σωστά. Είναι ρόλος όμως του αναγνώστη. Το να έχεις μπροστά σου όλα τα στοιχεία τα οποία σου παρέχει η Ιστορία και να κρίνεις για το μέλλον με βάση το παρελθόν είναι ο απώτερος στόχος. Αυτό προϋποθέτει όμως ανάλυση και κριτική σκέψη.

Y.Γ Wallotext lol :p

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς συμφωνώ με την απόφαση που περιγράφει η είδηση.

Και λεω δυστυχώς γιατί θεωρώ την καλή γνώση της Ιστορίας ως πολύ σημαντικό στοιχείο της γενικής κουλτούρας, ακόμα και της προσωπικότητας, ενός ατόμου.

Ο τρόπος όμως που διδάσκεται η ελληνοχριστιανική εκδοχή της ιστορίας στο ελληνικό σχολείο, την καθιστά στην καλύτερη περίπτωση άχρηστη, και στη χειρότερη επιζήμια.

πονάει πόδι, κόβει πόδι; Συμφωνώ ότι και η ύλη, και ο τρόπος εξέτασης, είναι τουλάχιστον λάθος, αλλά δε νομίζω ότι η σωστή κίνηση είναι να το καταργήσουμε, αλλά να το φτιάξουμε σωστά.

Link to comment
Share on other sites

Ο Ντόλυς διαφώνησε, στο κομμάτι του να κοιμάσαι με τους μαθητές σου, και την ομοφυλοφιλία, όχι με το ότι οι αρχαίοι θεμελίωσαν, και έθεσαν τις βάσεις για τις μοντέρνες επιστήμες και φιλοσοφία,.

Δεν κατάλαβα γιατί διαφωνείς, πες μια κουβέντα παραπάνω να μη χρειάζεται να μαντεύουμε. Διαφωνείς με το να γίνεται αυτό το πράγμα, διαφωνείς με το ότι γινόταν, διαφωνείς με το ότι δεν αναφέρετε σε αυτό η σημερινή διδασκαλία;

Link to comment
Share on other sites

Ναι σορρυ, δεν το παίζω τρελός, απλά δεν το συνέχισα για να μην φύγουμε off topic. *

*

Διαφωνώ με την ιδέα που έχει διαδοθεί πως στην αρχαία Ελλάδα ήταν συνήθεις πρακτική, και κάτι που επικροτείτο από την κοινωνία ή ακόμα και απαιτείτο η ομοφυλοφιλία.

* και κάποια στιγμή θα αναρτήσω 1 άρθρο για αυτό

Link to comment
Share on other sites

Δεν κατάλαβα γιατί διαφωνείς, πες μια κουβέντα παραπάνω να μη χρειάζεται να μαντεύουμε. Διαφωνείς με το να γίνεται αυτό το πράγμα, διαφωνείς με το ότι γινόταν, διαφωνείς με το ότι δεν αναφέρετε σε αυτό η σημερινή διδασκαλία;

Αν δεν κατάλαβες να στο εξηγήσω εγώ.

Ο ερωτικός προσανατολισμός των ανθρώπων θεωρείτε από τους πολιτισμένους ανθρώπους θέμα που δεν σηκώνει κριτική.

Εσύ το παρέθεσες προς ψόγον. Αν ήσουν ομοφυλόφιλος θα το έβλεπες αλλιώς.

Ναι σορρυ, δεν το παίζω τρελός, απλά δεν το συνέχισα για να μην φύγουμε off topic. *

*

Διαφωνώ με την ιδέα που έχει διαδοθεί πως στην αρχαία Ελλάδα ήταν συνήθεις πρακτική, και κάτι που επικροτείτο από την κοινωνία ή ακόμα και απαιτείτο η ομοφυλοφιλία.

* και κάποια στιγμή θα αναρτήσω 1 άρθρο για αυτό

Βεβαίως εξίσου ομοφοβική και η προσπάθεια υπεράσπισης

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν κατάλαβες να στο εξηγήσω εγώ.

Ο ερωτικός προσανατολισμός των ανθρώπων θεωρείτε από τους πολιτισμένους ανθρώπους θέμα που δεν σηκώνει κριτική.

Εσύ το παρέθεσες προς ψόγον. Αν ήσουν ομοφυλόφιλος θα το έβλεπες αλλιώς.

Μα δεν το θεώρησα ελάττωμα ή πρόβλημα και ούτε έχει να κάνει απλά με σεξουαλικές συνήθειες. Ήταν μέρος της μύησης και το απαύγασμα της εκπαίδευσης. Δεν κοιμόταν με όλους τους μαθητές του ο δάσκαλος, αλλά με τον καλύτερο, τον προστατευόμενό του. Με συγχωρείς αλλά αυτό είναι σχετικότατο μέρος της "ιστορίας" και όχι κουτσομπολιό άσχετο με τη διαδικασία.

Αν τα σημερινά διδακτικά μέσα είχαν μεριμνήσει να εξιστορήσουν το γεγονός και να διευκρινίσουν τις διαφορές στους ηθικές κανόνες της εποχής, δεν θα ήταν τόσο δύσκολο να το δεχτεί ο νέος σήμερα αντί να σηκώνει άμυνες και να μην το αποδέχεται :)

Link to comment
Share on other sites

Δεν διαφωνώ γενικά με αυτά που λες.

Έστω όμως ότι έχεις ένα βιβλίο, που λέει ότι στη Σμύρνη υπήρξε συνωστισμός στο λιμάνι.

Είναι αυτό ιστορικό γεγονός?

Και καλά τώρα που βλέπεις εκπομπές με κάτι γιαγιάδες και σου λένε μας σφάξανε.

Όταν παρέλθουν οι γιαγιάδες, η σφαγή θα γίνει συνωστισμός?

Η συμφιλίωση των λαών θα έρθει αν γίνει η σφαγή συνωστισμός, ή αν κόψουμε τα εξοπλιστικά?

Τώρα το είδα αυτό. Ποιος μίλησε για συνωστισμό; Εδώ μιλάμε για σωστή, αντικειμενική παράθεση ιστορικών γεγονότων χωρίς μονομερείς αναλύσεις και τοπικές προσεγγίσεις. Μιλάμε για εγκεκριμένα βιβλία, για την ιστορία όπως γράφτηκε βάσει μαρτυριών, όχι για το πως θεωρεί ένα γεγονός κάποιος.

Η συμφιλίωση των λαών δηλαδή θα έρθει όταν θα πούμε στον έφηβο μαθητή ότι όντως την Σμύρνη την κάψανε, χωρίς όμως να ακολουθήσουν εορτασμοί με τραγούδια για τον αληταρά τον Τούρκο, την εκδίκηση που θα πάρουμε και το πότε θα ξανασηκώσουμε ελληνική σημαία στην Αγιασοφιά.

Άλλο το "γιορτάζω την ιστορία" κι άλλο το "διαιωνίζω την αντιπαλότητα με τον ΑΒΓ τρόπο και για τα ΦΧΨ συμφέροντα".

Link to comment
Share on other sites

http://www.cosmo.gr/News/Hellas/291512.html

πωλείται όσο όσο...

Δεν ήξερα καν ότι σκέφτονται να κάνουν κάτι τέτοιο εξ' αρχής...:o

Μάλιστα, σύμφωνα με την πρόταση της επιτροπής που ηγείται η κυρία Θάλεια Δραγώνα, η ιστορία του Βυζαντίου και του 1821 κόβονται, ενώ η αρχαία ελληνική ιστορία ενσωματώνεται στο μάθημα επιλογής “Ιστορία των Ιδεών”, στο οποίο διδάσκεται ευρωπαϊκή Ιστορία.

+

http://olympia.gr/2010/10/05/turk-fascists-thrace-2/

+

http://olympia.gr/2010/10/05/%CF%83%CE%B1%CE%BD-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-5-%CE%BF%CE%BA%CF%84%CF%89%CE%B2%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-2009-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%86%CE%B1%CF%83%CE%B7/

+

http://olympia.gr/2010/10/04/horca-5/

= Αξίζουν τα λεφτά τους. Πραγματικά το λέω.

Την ιστορία δεν την έχουμε και τόσο ανάγκη μιας και σε λίγα χρόνια θα έχουμε γίνει ευρωπαίοι με τον ατομικό μας κωδικό και το ηλεκρονικό μας χρήμα. Θα πληρώνουμε τους περιβαλλοντικούς φόρους και ό,τι άλλο αποφασίσει και διατάξει η αλάνθαστη ΕΕ και θα είμαστε ευτυχισμένοι.

Δες εδώ και το ρεπορτάζ του ALPHA. Πρόσεξε το βίντεο στο πίσω μέρος, όσο παίζει το δελτίο ειδήσεων. Είναι στο 0:55. Όλα τα υπόλοιπα μπορείς να τα προσπεράσεις ανάλογα και με τα πιστεύω σου.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=jRNdrEENVIE&feature=related]YouTube - � κά��α �ο� �ολί�η[/ame]

Link to comment
Share on other sites

Όχι, δεν θα πεις τον Τούρκο και τον κάθε Τούρκο άνθρωπο, όταν περιγράφεις την περίοδο της ιστορίας στην οποία έπραξε σα ζώο.

Ρόλος της ιστορίας είναι να παραθέτει με ακρίβεια τα γεγονότα, δίχως μεροληψία και αντικειμενικά.

Και τον εχθρό σου θα πρέπει να παινεύσεις, αλλά και τον συγγενή σου να κατηγορήσεις, όταν οι πράξεις του το απαιτούν.

Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.

Οτιδήποτε άλλο παρεκκλίνει από την τον ορισμό της Ιστορίας και "καταντάει ανωφελές διήγημα".

Τοτε γιατι ο Μ. Αλέξανδρος δεν εμφανίζεται σαν σφαγέας που ηταν;

Όταν θα αποκτήσουμε την ωριμότητα και την ταπεινοφροσύνη των αρχαίων μας προγόνων και μπορέσουμε να φιλτράρουμε το σωστό και το λάθος απ'ό,τι έχει καταγραφθεί στην ιστορία και το σημαντικότερο, πάρουμε ένα κοφτερό μαχαίρι και ξεχωρίσουμε μια και καλή τα μαθήματα του παρελθόντος από τις υποχρεώσεις του παρόντος, τότε θα έχει νόημα πεις αυτό που είπες παραπάνω.

+1

Όσο για τους Τούρκους, οδήγησαν την Ελλάδα σε 400 χρόνια εξαθλίωσης, υποδούλωσης και μηδενικού σεβασμού προς τον λαό μας και πολλούς άλλους. Η βυζαντινή αυτοκρατορία δεν είχε ποτέ επεκτατικό πνεύμα, ούτε ήτανε ελληνική, είχε επιρροές από τον ελληνικό πολιτισμό και τον Χριστιανισμό. Ήρθε σε ύπαρξη άλλωστε μετά την Διαίρεση της Ρωμαικής Αυτοκρατορίας σε Ανατολικό και Δυτικό μέρος.

Η επεκταση της βυζαντινης αυτοκρατορίας γινοταν με δωροδοκίες και κατάληλλες πολιτικες κινήσεις. Η εγκαθύδριση του χριστιανισμου ηταν απλα ενα τρικ για να ενώσει τις βαβρβαρικές φυλές της ελλαδας και της ανατολίας και οχι αφομείωση των χριστιανικών αρχών.

Παράδειγμα, την Μικρασιατική εκστρατεία, το μεγαλύτερο λάθος της σύγχρονης Ιστορίας μας, που οδήγησε στον ξεριζωμό χιλιάδων.

Επίσης πουθενα δεν αναφέρονται οι "καλοσύνες" των ελληνων στρατιωτών οταν εφτασαν στην Σμυρνη προς τους ιθαγενείς Τουρκους. Φυσικα και η εικόνα του ελληνα στρατιώτη να συμπεριφέρεται σαν ζωο δεν πρόκειται να φτάσει στα ματια των ελληνόπουλων, γιατι η πολιτική του εθνους ειναι να βγάζει "καλα" ελληνάκια στην κοινωνία.

Από την άλλη όπως περιγράφεις η έννοια του πατριώτισμού σήμερα χωρίζεται από τον εθνικισμό στα μάτια του κόσμου με ιδιαίτερα λεπτή γραμμή. Η σημαία όμως για κάθε λαό είναι Ιερή, και όσο για τα σύνορα αν αναφέρεσαι στις παραβάσεις στο Αιγαίο, από την στιγμή που η άλλη πλευρά τις κάνει, έχει κάτι να κερδίσει που κατά κοινή ομολογία θα είναι εις βάρος μας. Ακόμα και αν αυτό είναι επίδειξη δύναμης, δεν νοείται ανάμεσά σε 2 κράτη που στα μάτια του κόσμου συμπεριφέρονται ειρηνικά. Δεν θυμάμαι να έχουμε προκαλέσει εμείς ποτέ τους Τούρκους σε θέματα γεωγραφικής κυριαρχίας. ( αν ναι διόρθωσε με)

Βλέπω τον Αφγανό που πεθαίνει υπό το βλέμμα του Εθνικιστή, αλλά βλέπω και στην Θεσσαλονίκη που ζω και σπουδάζω, τη φοιτητική λέσχη να δέχεται τους πάντες καθημερινά με ένα ζεστό δωρεάν πιάτο φαΐ μεσημέρι και απόγευμα, φοιτητές ή μη, Αφγανους ή μη, άστεγους ή μη. Εξαίρεσή θα μου πεις. Ίσως, αλλά δεν παύει να υπάρχει.

Η κρίση των ιστορικών γεγονότων δεν είναι ρόλος του Ιστορικού, σωστά. Είναι ρόλος όμως του αναγνώστη. Το να έχεις μπροστά σου όλα τα στοιχεία τα οποία σου παρέχει η Ιστορία και να κρίνεις για το μέλλον με βάση το παρελθόν είναι ο απώτερος στόχος. Αυτό προϋποθέτει όμως ανάλυση και κριτική σκέψη.

Y.Γ Wallotext lol :p

Η σημαία ειναι συμβολο. Συμβολο τους εθνους. Συμβολο της πατρίδας. Η πατρίδα και οι πατριώτες της ομως μας εχουν τσακισει, μας εχουν εξευτελίσει διεθνως, εχουν πουλήσει την πατρίδα και οτι ανήκει στους ελληνες. Οι επικλήσεις εις το ονομα της πατρίδας πλεον κρυβουν λέξεις οπως λαμογιά, εκμετάλευση, αρπαγή, αναισθησία, έλλειψή τσίπας που λενε στο χωριό μου.

Link to comment
Share on other sites

Παιδια ειπαμε μερικα πραγματα ειναι λαθος γραμμενα,αλλα μη το παμε στα ακρα....

Η Βυζαντινη αυτοκρατορεια δεν εκανε τις επεκτασεις της οπως το παρουσιαζεις.Θεωρεις τρικ δηλαδη τον Χριστιανισμο,σε μια εποχη οπου δαπανησαν ΑΜΥΘΗΤΑ ποσα και ΧΡΥΣΑΦΙΑ για να στησουν τις πιο επιβλητικες εκκλησιες εως και σημερα ή το οτι σφαγιαστηκε η μιση αυτοκρατορεια για τις εικονες?

Επίσης πουθενα δεν αναφέρονται οι "καλοσύνες" των ελληνων στρατιωτών οταν εφτασαν στην Σμυρνη προς τους ιθαγενείς Τουρκους. Φυσικα και η εικόνα του ελληνα στρατιώτη να συμπεριφέρεται σαν ζωο δεν πρόκειται να φτάσει στα ματια των ελληνόπουλων, γιατι η πολιτική του εθνους ειναι να βγάζει "καλα" ελληνάκια στην κοινωνία.

Just for the record ,καλυτερη και πιο αποτελεσματικη κυβερνηση (ισως και απο του Καποδιστρια) ειναι αναμφιβολα ο Στρατιωτικος Συνδεσμος,που αποτελουνταν απο στρατιωτες .1 χρονος θητειας.Χωρις δικτατορια.Ελυσαν ολα τα προβληματα και μολις το εκαναν αποσυρθηκαν οικειοθελως.

Το λεω,για να ξερεις οτι παρα τα *γουτσου-γουτσου* της ελληνικης ιστοριας,υπηρχαν Στρατιωτικοι που θα ζηλευε και ο πιο ανοιχτομυαλος ενστολος της εποχης μας.

Link to comment
Share on other sites

Τοτε γιατι ο Μ. Αλέξανδρος δεν εμφανίζεται σαν σφαγέας που ηταν;

Γιατί δεν ήταν ένας σφαγέας.

Φυσικά ο πόλεμος πάντα περιλαμβάνει σκοτωμούς. Άλλο όμως ο θάνατος στρατιώτη στη μάχη και άλλο τα εγκλήματα πολέμου.

Ο πόλεμος δεν ήταν αναίτιος. Υπήρχαν διαρκείς παρενοχλήσεις από την ανατολική πλευρά. Φυσικά και μιλάμε για επεκτατική πολιτική, που δεν αρμόζει στις ημέρες μας. Αλλά σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να κρίνουμε την τότε εποχή με τα σημερινά δεδομένα.

Τότε κανένας άλλος στρατηλάτης ακόμα και μετά από 1000 χρόνια δεν έκανε εκστρατεία κουβαλώντας μαζί του φιλοσόφους και επιστήμονες. Δεν επέβαλε καμία θρησκεία, μάλιστα τίμησε τα πιστεύω των άλλων. Επίσης όπως έχω αναφέρει και σε άλλο μου ποστ χαρακτηριστικά: Σε περιοχές όπου δεν υπήρχαν πολίτες αλλά υπήκοοι, έβγαλε τον πλούτο από τις αποθήκες των σατράπηδων και έφτιαξε πόλεις (20+).

Δε σου λέω να τα διαβάσεις αυτά από βιβλία ιστορίας όπου ο ιστορικός εκφράζει τη γνώμη του... αλλά κατ ευθείαν από αρχαίους συγγραφείς.

Δεν ισχυρίζομαι ότι ήταν κανένας άγιος. Σαφώς και πρέπει να υπάρχει μια κάποια μεγάλη δόση μεγαλομανίας - αλαζονείας για να εφαρμόσει κάποιος μια τέτοια επεκτατική πορεία.

Άλλο όμως αυτό και άλλο το να εκμηδενίζουμε τα πάντα θέλοντας να τα έχουμε καλά με τον εαυτό μας γιατί μας αρέσει να το παίζουμε αντικειμενικοί.

Επίσης πουθενα δεν αναφέρονται οι "καλοσύνες" των ελληνων στρατιωτών οταν εφτασαν στην Σμυρνη προς τους ιθαγενείς Τουρκους. Φυσικα και η εικόνα του ελληνα στρατιώτη να συμπεριφέρεται σαν ζωο δεν πρόκειται να φτάσει στα ματια των ελληνόπουλων, γιατι η πολιτική του εθνους ειναι να βγάζει "καλα" ελληνάκια στην κοινωνία.

Κάτι πιο συγκεκριμένο πάνω σε αυτό? Ή μήπως και αυτό είναι μια εικόνα στο μυαλό σου που αποκαθιστά την ισορροπία του δικαίου πάνω στα γεγονότα?

Να υπενθυμίσω επίσης ότι εκείνη την εποχή η επιθετική πορεία προς τα εκεί έγινε με τις ευλογίες των "συμμάχων" για να ελέγξουμε το πρόβλημα της γενοκτονίας μετά βασανιστηρίων κατά Ελλήνων και άλλων επί τουρκικού εδάφους.

Και όχι αυτό δεν είναι Ελληνική προπαγάνδα. Είναι ευρέως αποδεκτή ιστορική αλήθεια που είναι καταγεγραμμένη και από ξένους ιστορικούς. Εκτός αν και μαζί με τη δική μας γενοκτονία τότε θέλεις να αμφισβητήσεις και αυτή των Αρμενίων την ίδια περίοδο…

Δε φτάνει που γνωρίζουμε ελάχιστα γύρω από την ιστορία μας, έχουμε τη τάση να αμφισβητούμε - απομυθοποιούμε και τα όσα λίγα ξέρουμε έτσι γιατί "όλα αυτά είναι προπαγάνδα του κράτους και είναι σίγουρα λάθος".

Όσο για την ιστορία του Βυζαντίου... κι εμένα δε μου αρέσει εκείνη η περίοδος. Γιατί τότε ο Έλληνας βαφτίστηκε Ρωμαίος -> Ρωμιός αφού το ” Έλληνας” ήταν συνώνυμο του “ειδωλολάτρη” και οι τότε καλοί χριστιανοί έκαναν κακά πράγματα στους ειδωλολάτρες...

Κι αυτό όμως είναι κομμάτι της ιστορίας αυτού του τόπου που έπαιξε σημαντικό ρολό στη πορεία μας σαν έθνος.

Τωρα για τη κατάργηση της ιστορίας στη Β και τη Γ λυκείου... Αρχικά χτυπάει άσχημα... αλλά με τη παρούσα κατάσταση, είτε υπάρχει, είτε δεν υπάρχει, το ίδιο είναι. (Αυτό που προβληματίζει περισσότερο είναι η σκοπιμότητα της κίνησης πάρα το ίδιο το αποτέλεσμα της)

Εγώ ήμουν ένας από τους χειρότερους πάνω σε αυτό το μάθημα αφού απεχθανόμουν το απίστευτο τουρλουμπούκι της ύλης που μου έμοιαζε σαν ένα ματσο αδόμητες πληροφορίες αδυνατώντας να τις ταξινομήσω στο μυαλό μου.

Στη τελική όποιος θέλει να ασχοληθεί με την Ιστορία, θα το κάνει από μόνος του. Και όποιος δεν ενδιαφέρεται δε θα θυμάται τίποτα όσο υποχρεωτικό και αν το κάνουν το μάθημα...

Έτσι κι αλλιώς, με τη πίεση που υπάρχει στις δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου, σχεδόν οτιδήποτε μαθαίνεις, το ξεχνάς λίγο αργότερα αφού γράφεται στη προσωρινή μνήμη για ένα αποτέλεσμα στις εξετάσεις μόνο. Αν κάποιο μέρος γνώσεων δε χρησιμοποιηθεί στις μετέπειτα σπουδές, απλά χάνεται.

Link to comment
Share on other sites

CHOSEN δηλαδή σαν ερευνητής της βαθιάς ιστορίας κατέληξες στο συμπέρασμα ότι οι αρχαίοι ήταν λούγκρες; Σϊγουρα δεν το διδάχθηκες αυτό στο Δημοτικό της χώρας σου. Που όμως διάβασες πρώτη φορά για κάτι τέτοιο; Μ' αρέσει αυτή η γενίκευση. Είναι σαν να λένε σε 300 χρόνια...."Ήταν κάποτε ο ΨΗνάκης ο Έλληνας....".και άρα καταλήξαμε στο συμπέρασμα για τους 'Ελληνες... Αβίαστο συμπέρασμα!

Συμφωνώ μαζί σου στα περι Βυζαντίου που δεν αποτελεί ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. Αποτελεί ιστορία της θρησκείας που μας επέβαλαν.

Επίσης μην παραδειγματίζεστε από το "καλό" το παράδειγμα Γάλλων-Γερμανών στην μεταπολεμική περίοδο που συμφώνησαν να διδάσκονται ίδια ιστορία. Μιλάμε για άλλους λαούς, για άλλη ιδιοσυγκρασία.

Αλλά και συγνώμη....Αυτή η Δραγώνα που δεν έχει μπει ποτέ σε Αίθουσα Διδασκαλίας είναι κατάλληλη για αυτή τη δουλειά;

Και ναι. Μακάρι να σταματήσουν οι έχθρες με τους Τούρκους. Αλλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να μην ξέρουν τα μικρά ότι κάποτε κάποιοι κακοί έσφαξαν άμαχους κτλ κτλ. Τα χρόνια όμως πέρασαν και τώρα οι λαοί είναι φίλοι κτλ κτλ... Ναι έτσι να το δεχτώ.

Το να κρύβεις γεγονότα είναι χειρότερο...

Και αυτό διότι είτε έτσι είτε αλλιώς, όλοι αυτοί οι ειρηνιστές και ευρωπαιστές κτλ κτλ δεν θέλουν να κάνουν τους νέους ΠΩΣ να σκέφτονται, αλλά ΤΙ να σκέφτονται. Ότι κάνουν τόσα χρόνια δηλαδή.

Βλέπω λιγότερο από τον εαυτό μου και περισσότερο από άλλους Έλληνες ότι η ιστορία, μας έχει εμφυτεύσει ένα μίσος προς τους Τούρκους.

Ποιος ο λόγος?

Ακριβώς ότι είπα πιο πάνω. Αν σου μάθαιναν ΠΩΣ να σκέφτεσαι, δεν θα είχες μίσος. Πάρτε ρε παιδιά για παράδειγμα τις βεντέτες σε Κρητικούς, Σικελούς κτλ....Επειδή σκότωσε ο παππούς τον παππού, πρέπει να υπάρχει μίσος ανάμεσα σε δύο οικογένειες. Ηλίθιο. Αυτό ακριβώς γίνεται και τώρα. Μαθαίνουν στον εγγονό ότι όποιος είναι συγγενής αυτού που σκότωσε τον παππού του, είναι ΚΑΚΟΣ. Δεν μένουν απλά στο γεγονός.

Link to comment
Share on other sites

Μιας και θελουμε να γινουμε ευρωπαιοι, να αφησουμε καναν ευρωπαιο να γραψει ιστορια σχετικα με την γειτονα χωρα και εμας .Η καλυτερα να αφησουμε πολλους ευρωπαιους μαζι.Οπως πχ τους δικαστες του ευρωπαικου δικαστηριου δικαιωματων του ανθρωπου.

Καταδικες της Ελλαδας απο το Ευρωπαικο δικαστηριο δικαιωματων του ανθρωπου για παραβιαση του αρθρου 3 της ευρωπαικης συμβασης δικαιωματων (απαγορευση βασανιστηριων και καθε μορφης απανθρωπης μεταχειρισης) : http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/portal.asp?sessionId=60326638&skin=hudoc-en&action=request ...20

(αν κανετε τον κοπο να δειτε το λινκ,εχει λιστα με τις αποφασεις,τα ονοματα των διαδικων και τις αποζημιωσεις)

Για οποιον θελει να διαβασει την προαναφερθεισα συμβαση,την εχω εδω --> http://www.echr.coe.int/NR/rdonlyres/E4317264-DB27-42FE-873E-1ECCACABB045/0/GreekGrec.pdf

Απο την αλλη πλευρα ,καταδικες της Τουρκιας για παραβιαση του ιδιου αρθρου(βασανιστηρια,απανθρωπη συμπεριφορα) ... Εδω ,η νταταβαζε του δικαστηριου δειχνει .... 100+ και οταν της ζητας αποτελεσματα , επειδη μπορει να επιστρεψει (λογω κατασκευης φανταζομαι) μαξ μεχρι 100 αποτελεσματα,απλα βγαζει 100 ++

http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/portal.asp?sessionId=60326906&skin=hudoc-en&action=request ..(δηλ για να βγαλει και τα υπολοιπα 745 πρεπει να κανεις περαιτερω εξειδικευση στο ρικουεστ φανταζομαι.)

Δυσκολευομαι λοιπον,φιλε ναρτα,να πιστεψω οτι ειμαστε ιδιοι με τους απεναντι και ξαφνικα τα τελευταια χρονια αυτοι παραστρατησαν και τους πηρε φαλαγγι το ΕΔΔΑ. Μαλλον η διαφορα μας με τους απεναντι δεν ειναι δημιουργημα ενος εθνικου συλλογικου ασυνειδητου ,αλλα μια τοσο προφανης διαφορα όσο η αποσταση που χωριζει το 20 με το 100++

Ολα αυτα που σου φαινονται προπαγανδα φιλε Ναρτα, τα βλεπει και το ΕΔΔΑ..οχι για μια φορα κι εναν καιρο το 1922 αλλα για ΤΩΡΑ.

Τσιμπα εναν βασανισμο και βιασμο 17 χρονης Κουρδης απο την αστυνομια εδιτ:λαθος,στρατο εννοουσα

20. The applicant alleges that, on arrival at the gendarmerie headquarters, she was separated from her father and her sister-in-law. At some stage she was taken upstairs to a room which she later referred to as the “torture room”. There she was stripped of her clothes, put into a car tyre and spun round and round. She was beaten and sprayed with cold water from high-pressure jets. At a later stage she was taken clothed but blindfolded to an interrogation room. With the door of the room locked, an individual in military clothing forcibly removed her clothes, laid her on her back and raped her. By the time he had finished she was in severe pain and covered in blood. She was ordered to get dressed and subsequently taken to another room. According to the applicant, she was later brought back to the room where she had been raped. She was beaten for about an hour by several persons who warned her not to report on what they had done to her.

απο εδω http://cmiskp.echr.coe.int/tkp197/view.asp?item=5&portal=hbkm&action=html&highlight=TURKEY%20%7C%203&sessionid=60326906&skin=hudoc-en

α,ξεχασα και το καλυτερο ε...δεν μπηκα καν στον κοπο να κανω ρικουεστ για παραβιασεις του αρθρου 2 (δικαιωμα στην ζωη...πχ για αυτο ειχε καταδικαστει η γειτων στην περιπτωση της δολοφονιας του Σολωμου Σολωμου )

Link to comment
Share on other sites

CHOSEN δηλαδή σαν ερευνητής της βαθιάς ιστορίας κατέληξες στο συμπέρασμα ότι οι αρχαίοι ήταν λούγκρες; Σϊγουρα δεν το διδάχθηκες αυτό στο Δημοτικό της χώρας σου. Που όμως διάβασες πρώτη φορά για κάτι τέτοιο; Μ' αρέσει αυτή η γενίκευση. Είναι σαν να λένε σε 300 χρόνια...."Ήταν κάποτε ο ΨΗνάκης ο Έλληνας....".και άρα καταλήξαμε στο συμπέρασμα για τους 'Ελληνες... Αβίαστο συμπέρασμα!

Που το διάβασες αυτό και γιατί βάζεις λόγια στο στόμα μου; Ξέρεις να διαβάζεις ή θα πρέπει να ποστάρω και με εικόνες για να καταλαβαίνουν όλοι; Ξαναδιάβασε αυτό που έγραψα κι όταν τελειώσεις, διάβασέ το ακόμα μια φορά. Χωρίς υπερβολές.

Link to comment
Share on other sites

Συγγνώμη αλλά η ελαφρότητα της γραφής επιτρέπει πολλές παρερμηνείες. Γι αυτό και η αντίδραση που βλέπεις απ τον Snips και άλλους.

Π.χ. ο σχεδόν θεοποιημένος Μέγας Αλέξανδρος, ήταν ο δαμών και γέρνων στρατηλάτης που δόξασε την χώρα μας και κατέκτησε τον μισό πλανήτη με "πολιτισμό" και μεγαλεία, αλλά ο Ξέρξης που έκανε πάνω κάτω τα ίδια, ήταν σφαγέας και ποταπός.

Οι αρχαίοι μας φιλόσοφοι και επιστήμονες ήταν οι θεμελιωτές όλων των σημερινών εννοιών και επιστημών, αλλά προσπερνάμε βιαστικά το γεγονός ότι το αποκορύφωμα για έναν μαθητή ήταν να μένει και να κοιμάται με τον δάσκαλό του.

Στην ιστορία δεν υπάρχει σωστό και λάθος, υπάρχει αυτό που έγινε και αυτό πρέπει να διδάσκεται. Αν αρχίσουμε τις συγκρίσεις και τις αναλύσεις με τα εκάστοτε σημερινά δεδομένα, τότε δεν διδάσκεις ιστορία αλλά απόψεις - χαώδης η διαφορά.

Η ελαφρότητα των χαρακτηρισμών που χρησιμοποιείς για τεράστιους τομείς ιστορίας δείχνει ξεκάθαρα ότι δεν είχες καμία επαφή με την ιστορία που “έγινε και θα έπρεπε να διδάσκεται”, ενώ αντίθετα επηρεάστηκες από βιβλία ιστορικών που έπεσαν στη λούμπα που εσύ ο ίδιος περιγραφείς, αναλύοντας ουσιαστικά την αυθαίρετη γνώμη τους πάνω στα γεγονότα.

Αν διάβαζες έστω και ελάχιστες γραμμές από αρχαίους ιστορικούς, που είναι το ότι κοντινότερο στην απεικόνιση της πραγματικότητας της εποχής, θα σου ήταν αδύνατο να εξισώσεις τον «τρόπο» του Αλεξάνδρου με αυτό του Ξέρξη.

τα δάμων και γέρνων απλά τα προσπερνάω.

Φυσικά από τα γραφόμενα σου διαρκώς πηγάζει μια πικρία και μία ντροπή για οτιδήποτε έχει να κάνει με τούτο το λαό που ζει αυτά τα χρόνια σε αυτό το τόπο.

Παντού είμαστε "εμείς και οι άλλοι" και πάντα εννοείται είμαστε οι καλύτεροι.

Το αν μας έχει βοηθήσει σήμερα αυτή η προσέγγιση, δεν θα στο εξηγήσω αλλά θα σε αφήσω να το δεις μόνος σου.

Το ότι έχουμε καταλήξει να λατρεύουμε σημαίες, χώματα και σύνορα σε βαθμό υστερίας, ενώ δε μας καίγεται καρφί για το αν πεθαίνει από την πείνα ο άνεργος Αφγανός γείτονάς μας με την 5μελή οικογένεια του, και γενικά τις σημερινές μας αξίες όπως τις αποκομήσαμε με την σπουδή της ιστορίας με τη μορφή που την κάναμε μέχρι τώρα, θα σε αφήσω να το ζυγίσεις εσύ και να μου πεις αν μάθαμε τίποτα για ορθές κινήσεις.

Αν αυτή είναι πραγματικά η άποψη σου για το σύνολο των ανθρώπων εδώ, τότε δε παρεξηγώ και τόσο τη διαρκή σου ανάγκη να εκμηδενίσεις το οτιδήποτε μπορεί να κρατεί αυτό τον κόσμο έστω και λίγο υπερήφανο. Κάθε εποχή είχε και τα στραβά της φυσικά αλλά εσύ προτιμάς να ντρέπεσαι βασιζόμενος σε ότι στραβό βρίσκει ή δημιουργεί ο κάθε ένας. Γιατί αυτό καλύπτει το αίσθημα δικαίου για εσένα και όχι απαραίτητα γιατί αυτό αποτελεί ιστορική αλήθεια.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.