Jump to content



ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 TUF Thermal Radar


Recommended Posts

Αχ! ! ! !

Χαμένος πάω ! ! ! :fie: LOLOL !!! :hehe:

Νομίζω πάντως ότι η θέση του 140ρη ανεμιστήρα είναι λίγο καταχρηστική , απλά έγινε η πρόβλεψη , δεν νομίζω να τους απασχόλησε το φαινόμενο, αφού η βασική λύση με το ψυγείο (η και χωρίς) δουλεύει καλύτερα με τρεις 120ρηδες!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 378
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Seafalco ειναι καταπληκτικος!! Χιλια ευχαριστω για την αναλυση και κυριως για την προσφορα λυσεων! Ειναι πραγματικα "αγίασμα" να σου εξηγει καποιος που ακριβως οφειλεται το προβλημα σου και να προτεινει και Λυσεις!

Ειναι αργα και το πρωι δουλευω γι' αυτο μια απλη ερωτηση για τωρα:

- Αν το προβλημα μπορει να λυθει με λυγισμα των ελασματων μερικα χιλιοστα προς τα εξω τοτε γιατι εγω οταν κρατησα τον ανεμιστηρα στα χερια μου χρειαστηκε να τον μετακινησω ισαμε και 2 εκατοστα προς τα μεσα μεχρι να ακουσω τον κανονικο του ηχο?

Να εισαι καλα!! Περισσοτερα αυριο! :)

Ps: ΑΠΟΡΙΑ Νο 2: αραγε ενας παρομοιος 140αρης θα κανει πισω? Ή θα κανει και εκει σαν τουρμπινα?! Κοιταξε το πισω μερος του κουτιου και θα καταλαβεις... Εχει ενα κυκλο... ο 120ρης που εχω τωρα (βλεπε υπογραφη) ισα-ισα κανει...

Σημαντικη διευκρινηση: οτι περιγραφω συνεβαινε με τον Noctua να δουλευει στο maximum! Στις 1500 RPM!

Έγινε επεξεργασία από Ioanna
Link to comment
Share on other sites

Ιωάννα χαίρομαι που βρήκες στα σχόλιά μου χρήσιμα!

Σε ευχαριστώ κι εγώ για τα δικά σου :)

Στο προκείμενο τώρα:

Μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις !

Έτσι δεν λένε?

Ας βάλω απόψε την εικόνα και οι λέξεις ...αύριο ! :whistle2: :D

ashampoo-snap-2014-05-28-01h38m56s-005-11900.png

Μια παρατήρηση μόνο για να μην απορείς, έχει μεγάλη σημασία η γωνία του χείλος του ακίνητου εμποδίου / ελάσματος στο προκείμενο!

Καλή ξεκούραση ! :)

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Seafalco,καταπληκτική ανάλυση,μπράβο! :D

Στην περίπτωση της Ιωάννας μπορεί να φταίει αυτό,σε εμένα όμως που δεν έχει κανένα εμπόδιο και είναι θέση για 140άρη γιατί κάνει ακριβός τον ίδιο θόρυβο? :(

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=13242]Ioanna[/MENTION]

Καλημέρα !

Επειδή η λύση του παροπλισμού των ανεμιστήρων που μόλις πήρες και η αγορά άλλων 120 mm, δεν μου "καλοκάθεται".... εποχές που είναι τώρα ! ! !:(

Μια σκέψη που θα έλυνε όλα τα προβλήματα, είναι να κατασκευάσεις ένα Shroud και να βάλεις επάνω τους ανεμιστήρες.

Το shroud θα πάει στην θέση που θα πήγαινε ένα radiator μιας υδρόψυξης.

Δεν ξέρω κατά πόσο "πιάνουν" τα χέρια σου , η τι βοήθεια μπορείς να έχεις εκεί που είσαι, αλλά

έστω και σαν ιδέα για σκέψη, δες το σκαρίφημα που ακολουθεί.

2-fan-shroud-01-11901.png

Πρακτικά δεν έχει μεγάλες δυσκολίες κατασκευής , στοιχειώδη εργαλεία και μια μεγαλούτσικη μέγγενη συν κάποιους τάκους για τα διπλώματα.

θέλει κάποια πείρα βέβαια, όπως και να έχει όμως, ακόμα και αν δεν το αποφασίσεις, μένει εδώ προς κάθε ενδιαφερόμενο .:innocent:

Καλή συνέχεια! :)

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=15018]Seafalco[/MENTION],γεια σου! :)

Ενα διαλλειμα εχω και γραφω στα γρηγορα!

1) Ευχαριστω παρα-παρα πολυ για την συνεισφορα σου στο θεμα μου!

2) Η κατασκευη κελυφους στηριξης ανεμιστηρων (shroud) αποκλειεται λογω ελλειψης υλικων + εργαλειων, προσωπικης εμπειριας αλλά και ανθρωπων να με βοηθησουν.

3) Η αγορα καινουργιων 120αρηδων απορριπτεται. Οχι τοσο λογω του οικονομικου οσο λογω του οτι προχθες αγορασα αυτους τους 2 εξοχους 140αρηδες ανεμιστηρες, τους οποιους και θελω τα μάλα να χρησιμοποιησω και οχι να τους βαλω στη ντουλαπα! (εχω ηδη 3 Noctua παροπλισμενους στην ντουλαπα, απο το αμεσως προηγουμενο setup!)

3) Δεν μου καλοκαθεται να πιασω να λυγισω τα ελασματα. Άλλωστε τωρα που τους εχω βιδωμενους απεξω λειτουργουν μια χαρα! Δεν καταλαβα ομως ακομη: πως με το λυγισμα των ελασματων (καποια χιλιοστα!) θα διορθωθει το προβλημα οταν εγω χρειαστηκε να τον μετακινησω ισαμε και 2 εκατοστα εσωτερικα, κρατοντας τον στο χερι, μεχρι να σταματησει το βουητο?!

4) Το shroud που προτεινεις ειναι μια ιδανικη + επαγγελματικη λυση! :) Εγω ομως ΔΕΝ μπορω να το κανω! Οποτε, αυτο που σκεφτηκα εγω πως σου φαινεται? Δηλαδη, 4 κομματια παχυ (περιπου 2 cm) λαστιχο (σαν γωνια), τρυπημενο να περναει βιδα, και 4 μακριες βιδες! Ανα ανεμιστηρα! Πως σου ακουγεται αυτο? Και κυριως: στην περιπτωση αυτη ή και στην περιπτωση του shroud, ο ανεμιστηρας θα παιρνει αερα και μεσα απο το κουτι? Θα εισαγει δηλαδη και λιγο ζεστο αερα? Ρωτω επειδη δεν θα ειναι οπως τωρα που ειναι εξω-εξω, αλλα θα ειναι καποια εκατοστα προς τα μεσα (γυρω στα 2 εκ.)

Δεν εχω τωρα χρονο, περισσοτερα το απογευμα :)

Να εισαι καλα, ευχαριστω πολυ! :)

υσ: παντως, και οι εργοστασιακοι ανεμιστηρες της Corsair στις φουλ στροφες τους ηταν εξαιρετικα θορυβωδεις, κατι που αναφερθηκε και στο εξαιρετικο review της Αγαπης. Πραγμα που δειχνει οτι δεν εγινε και τοσο συνετη σχεδιαση στο κομματι αυτο... Τελος να ξανα-αναφερω οτι σε οτι περιγραφω εγω ως θορυβο, προβλημα κλπ, το εννοω με τους ανεμιστηρες να λειτουργουν στο 100% των στροφων τους (Q-Fan control - chassis fans στο BIOS απενεργοποιημενο).

Έγινε επεξεργασία από Ioanna
Link to comment
Share on other sites

Φίλε Seafalco,καταπληκτική ανάλυση,μπράβο! :D

Στην περίπτωση της Ιωάννας μπορεί να φταίει αυτό,σε εμένα όμως που δεν έχει κανένα εμπόδιο και είναι θέση για 140άρη γιατί κάνει ακριβός τον ίδιο θόρυβο? :(

Αν βάλεις κάποιες φωτό για το πως το έχεις φτιάξει και πως ακριβώς είναι τοποθετημένο, μπορεί να βγάλουμε άκρη.:)

Πάντως από το λίγο που κατάλαβα , βάζοντάς τους στο πλαϊνό κάλυμμα να ρουφάνε αέρα μέσα από την γρίλια, υπάρχει περίπτωση να κάνουν ανάλογο θόρυβο με την διαφορά ότι θα είναι μεγαλύτερης συχνότητας (πιο πολλά τα εμπόδια) .

Το θέμα έχει αρκετές παραμέτρους, και άντε να δούμε πότε θα βρω το χρόνο να το περπατήσω παρακάτω! :unsure:

Όπως και να έχει βάλε καμιά φωτό (και λόγια παρακαλώ από κάτω :) ) και όλο και κάποια ιδέα θα κατεβάσουμε, η κουβέντα είναι μεγάλο πράμα !! :D

[MENTION=13242]Ioanna[/MENTION]

Να 'σαι καλά Ιωάννα!

Το απόγεμα -άμα την παλέψω και έχω χρόνο-, θα ανεβάσω κάτι για να καταλάβεις τι εννοώ.

Αλλά ας έχουμε πάντα υπόψη, ότι το θέμα της ακουστικής, είναι μια πολύ προσωπική υπόθεση! :)

Καλή συνέχεια λοιπόν και τα λέμε! :)

Έγινε επεξεργασία από TifoziF1
2 συνεχόμενα posts - Δεν κάνουμε συνεχόμενα post. Να κάνεις edit το προηγούμενο και να προσθέτεις το νέο περιεχόμενο
Link to comment
Share on other sites

[MENTION=13242]Ioanna[/MENTION]

Να 'σαι καλά Ιωάννα!

Το απόγεμα -άμα την παλέψω και έχω χρόνο-, θα ανεβάσω κάτι για να καταλάβεις τι εννοώ.

Αλλά ας έχουμε πάντα υπόψη, ότι το θέμα της ακουστικής, είναι μια πολύ προσωπική υπόθεση! :)

Καλή συνέχεια λοιπόν και τα λέμε! :)

Σε ευχαριστω πολυ, καλη συνεχεια και σε σενα και αναμενουμε ΟΛΟΙ την αποψη σου! :) :)

Ξαναδιαβασε ομως σε παρακαλω το παραπανω μυνημα μου (#72) και αν θες και μπορεις δωσε καποιες κατανοητες και σαφεις απαντησεις σε αυτα που ρωταω :) (ερωτησεις 3 και 4)

Παντα καλα, φιλε μου! :)

Φίλε Seafalco,καταπληκτική ανάλυση,μπράβο! :D

Στην περίπτωση της Ιωάννας μπορεί να φταίει αυτό,σε εμένα όμως που δεν έχει κανένα εμπόδιο και είναι θέση για 140άρη γιατί κάνει ακριβός τον ίδιο θόρυβο? :(

Με την ελαχιστοτατη εμπειρια μου μπορω να σου πω το εξης:

Στο προηγουμενο κουτι μου (CoolerMaster Gladiator 600) ειχα και εγω εναν 120αρη Noctua 3pin στο πλαϊ. Με γριλιες. Εκανε αρκετο θορυβο αλλα σαν Noctua βεβαια οχι και τοσο. Το τωρινο κουτι μου ειναι ΠΟΛΥ πιο ησυχο! Εγω ειχα κανει και την τεραστια βλακεια και τον ειχα χωρις φιλτρο, οπότε κάθε 6 μηνες που ελυνα το κουτι για ξεσκονισμα μαζευα πολυ σκονη απο μεσα... Οι γριλιες φταινε. Σημειωσε οτι εγω τον Noctua τον ειχα και με τα rubber clips (?) που δινει -δηλαδη οχι με βιδες- αλλα και με αυτα τα λαστιχακια που δινει η Noctua και μπαινουν στις 4 γωνιες του ανεμιστηρα...

Έγινε επεξεργασία από TifoziF1
2 συνεχόμενα posts - Δεν κάνουμε συνεχόμενα post. Να κάνεις edit το προηγούμενο και να προσθέτεις το νέο περιεχόμενο
Link to comment
Share on other sites

Αν βάλεις κάποιες φωτό για το πως το έχεις φτιάξει και πως ακριβώς είναι τοποθετημένο, μπορεί να βγάλουμε άκρη.:)

Πάντως από το λίγο που κατάλαβα , βάζοντάς τους στο πλαϊνό κάλυμμα να ρουφάνε αέρα μέσα από την γρίλια, υπάρχει περίπτωση να κάνουν ανάλογο θόρυβο με την διαφορά ότι θα είναι μεγαλύτερης συχνότητας (πιο πολλά τα εμπόδια) .

Το θέμα έχει αρκετές παραμέτρους, και άντε να δούμε πότε θα βρω το χρόνο να το περπατήσω παρακάτω! :unsure:

Όπως και να έχει βάλε καμιά φωτό (και λόγια παρακαλώ από κάτω :) ) και όλο και κάποια ιδέα θα κατεβάσουμε, η κουβέντα είναι μεγάλο πράμα !! :D

Σ'ευχαριστώ πολύ,θα ανεβάσω φώτο με την πρώτη ευκαιρία!!

Ιωάννα,ούτε εγώ έχω φίλτρο στον πλαϊνό...πρέπει να βάλω είναι η αλήθεια...

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=15018]Seafalco[/MENTION]

Αγαπητε!

Οταν θα γραψεις την απαντηση που περιμενουμε πες μου σε παρακαλω και τουτο:

Αυτος εδω ο ανεμιστηρας μπορει να μπει στην μητρικη μου, ειτε σαν CPU fan ειτε σαν chassis fan?...?...?

Μου μπηκε μια τρελλη ιδεα αλλα δεν ειμαι σιγουρη... Μπορει?

Σημειωση: στο manual της μητρικης μου λεει: the CPU_FAN connector supports the CPU fan of maximum 1A (12W) fan power.

Link to comment
Share on other sites

Ιωάννα, από ότι βλέπω μπορείς να τον βάλεις στην μητρική , η τροφοδοσία που μπορεί να παρέχει ο conector θα έχει και περιθώριο 450mA ακόμα, αν θυμάμαι καλά είχες πεί ότι είναι με 4 pin (PWM).

Οπότε θα έχει και κανονικότατα ρύθμιση του ανεμιστήρα ! :T:

Είμαι "όλος αυτιά" να ακούσω τρελές ιδέες! :)

Όσο για την απάντηση, ελπίζω απόψε να το προλάβω!

Link to comment
Share on other sites

Ιωάννα, από ότι βλέπω μπορείς να τον βάλεις στην μητρική , η τροφοδοσία που μπορεί να παρέχει ο conector θα έχει και περιθώριο 450mA ακόμα, αν θυμάμαι καλά είχες πεί ότι είναι με 4 pin (PWM).

Οπότε θα έχει και κανονικότατα ρύθμιση του ανεμιστήρα ! :T:

Είμαι "όλος αυτιά" να ακούσω τρελές ιδέες! :)

Όσο για την απάντηση, ελπίζω απόψε να το προλάβω!

Ωραια, αυτο υποψιαζομουν και εγω : οτι κανει!

Ακου τωρα την τρελλη μου ιδεα!

Ειπα οτι εχω σκοπο να αγορασω αλλον ενα NOCTUA NF-A14 PWM να τον βαλω πισω αν και μονο αν στην δοκιμη που θα κανω το Σ/Κ -με εναν απο εμπρος- δεν κανει θορυβο.

Τωρα λοιπον σκεφτηκα το εξης: αντι να αγορασω αυτον τον 140αρη για πισω, να αγορασω δυο Noctua NF-A14 industrialPPC 3000 PWM και να τους βαλω στην ψυκτρα της CPU που εχω - βλεπε υπογραφη. Σε διαταξη push-pull οπως εχω τωρα! Θα μπουν σε ΕΝΑ fan connector, στο CPU_FAN, με Y-cable, οπως τους εχω και τωρα! (* η μητρικη μου διαθετει και αλλο ενα connector που λεγεται CPU_OPT. Μπορει να μπει και εκει? Νομιζω οτι σε διαταξη push-pull καλυτερα ειναι να οδηγουνται απο το ιδιο fan connector. Σε τεστ που ειχα κανει, υπαρχουν screenshots στο topic, ειχα συνδεσει τον pull στο CPU_OPT. Λειτουργουσε σε χαμηλοτερες στροφες απο τον push - λαθος! Μετα εβαλα το Y-Cable).

ΑΝ το CPU_FUN connector ΔΕΝ τους σηκωνει και τους δυο (sorry, δεν εχω τις γνωσεις να το κρινω), τοτε θα μπορουσα να αγορασω δυο Noctua NF-A14 industrialPPC-2000 PWM! Και να τους βαλω πανω στην ψυκτρα!

Οι ηδη υπαρχοντες ανεμιστηρες της ψυκτρας (βλεπε υπογραφη) που θα περισσεψουν θα μπορουσαν να μπουν εμπρος και πισω στο κουτι, αναλογως.

Sorry, δεν υπολογισα τωρα διαστασεις κλπ αλλά πως σου φαινεται αυτη η ιδεα? Χωρις να το εχω πολυσκεφτει νομιζω οτι με λιγα εξτρα χρηματα πετυχαινεται αρκετα καλυτερη ψυξη... Δεν ξερω βεβαια αν και πως θα αλλαξει η συμπεριφορα της ψυκτρας με αυτους...

υσ: ολοι οι fan connectors της μητρικης μου ειναι 4-pin. Οπως και ολοι οι ανεμιστηρες που υπαρχουν ηδη ή και θα μπουν στο κουτι θα ειναι 4-pin.

Έγινε επεξεργασία από Ioanna
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα -τι καλησπέρα ... καλημέρα πιά- Ιωάννα!

Επειδή δεν θα προλάβω να απαντήσω στο ερώτημα που εκκρεμεί (περί λαμαρίνας και λυγίσματος) ας πιάσουμε το τελευταίο που ρώτησες:

Όλα αυτά που λες γίνονται , ακόμα και να φορτώσεις έναν ψονέψτορα(lol!) connector 4 pin με περισσότερο φορτίο από ότι αντέχει!

Θέλει πατέντα , αλλά γίνεται, βασικά παίρνεις την τροφοδοσία του ανεμιστήρα από ένα molex και στον κονέκτορα της μητρικής συνδέεις μόνο τον αισθητήρα rpm (κίτρινο), το καλώδιο του PWM (μπλε) και το καλώδιο της γης (μαύρο) , το καλώδιο των 12 Volt δεν το συνδέεις

Αντίστοιχα στον ανεμιστήρα στέλνεις τα δυο του ελέγχου (rpm, PWM ) και τα 12 V και την γη τα παίρνεις όπως σου είπα από ένα Molex.

Μπορείς να βάλεις και τους δυο μικρότερους (2000) χωρίς πατέντες, αλλά.........

Πάντα υπάρχει ένα αλλά! :)

Πράγματι το έχεις ανάγκη?

τι εννοώ:

Αν δεις το review της ψύκτρας σου

http://www.thelab.gr/heatsinks-coolers-watercooling-reviews/noctua-nh-u14s-nh-u12s-epistrofi-kai-122165.html?garpg=7#content_start στη σελίδα με τις μετρήσεις θα δεις ότι παρά την αύξηση της ροής του αέρα (push pull)η θερμοκρασία κατέβηκε κατά 1,9 βαθμούς μόνο.

Αν στην ψύκτρα αυτή βάλεις τους 2000 , θα της "πιεις το αίμα" και χωρίς να πας τσίτα τις στροφές, φαντάσου τώρα να βάλεις τους 3000..... Θα κάνει σαν καταδιωκτικό , και η διαφορά θα είναι πολύ συζητήσιμο αν αξίζει τα έξοδα και την φασαρία!

Ο λόγος είναι ότι κάθε ψύκτρα έχει μαι περιοχή κόρου, και όταν μπει σε αυτήν , όσο και να την φυσάς δεν φέρνεις το ανάλογο αποτέλεσμα.

Πιστεύω μια πιο ισορροπημένη προσέγγιση , είναι το πολύ πολύ να βάλεις τους 2000 και πάλι θα τους δουλεύεις χαμηλά και μόνο όταν θα το ζορίζεις πολύ θα ανεβάζει στροφές!

Τώρα για το θέμα του Shroud μπορείς να κάνεις το εξής . να πάρεις ένα κομμάτι DOW (μονωτική πλάκα από πολυστερίνη) σε μέγεθος τέτοιο που να καλύπτει πλήρως το διαθέσιμο άνοιγμα της πρόσοψης.

Πάνω σε αυτήν την πλάκα θα κόψεις τρύπες για να στερεώσεις τους ανεμιστήρες να ρουφάνε μέσα από αυτές!

Τις τρύπες μπορείς να τις κάνεις σε σχήμα χοάνης (όσο σε παίρνει δηλαδή) και το όλο πράγμα να το στερεώσεις με μακριές βίδες όπως είπες και εσύ με τα λάστιχα πριν!

Έτσι δεν θα έχεις ανακύκλωση ζεστού αέρα από τους ανεμιστήρες!

Και η πίτα ολόκληρη και ο Aζώρ χορτάτος ! :D

Συμπάθαμε για το τηλεγραφικό ύφος, αλλά σε λίγο θα κουτουλήσω το πληκτρολόγιο , από τη νύστα! :)

Απόψε αυτά τροφή για σκέψη και αύριο , ελπίζω να σου έχω κάποια σχεδιάκια που θα βοηθήσουν!

Για την ώρα............ καληνύχτα !!! :)

Έγινε επεξεργασία από Seafalco
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα -τι καλησπέρα ... καλημέρα πιά- Ιωάννα!

Επειδή δεν θα προλάβω να απαντήσω στο ερώτημα που εκκρεμεί (περί λαμαρίνας και λυγίσματος) ας πιάσουμε το τελευταίο που ΄ρητησες:

Όλα αυτά που λες γίνονται , ακόμα και να φορτώσεις έναν ψονέψτορα 4 pin με περισσότερο φορτίο από ότι αντέχει!

Θέλει πατέντα , αλλά γίνεται, βασικά παίρνεις την τροφοδοσία του ανεμιστήρα από ένα molex και στον κονεκτορα της μητρικής συνδέεις μόνο τον αισθητήρα rpm (κιτρινο), το καλώδιο του PWM (μπλέ) και το καλώδιο της γης (μαύρο) , το καλώδιο των 12 Volt δεν το συνδέεις

Αντίστοιχα στον ανεμιστήρα στέλνεις τα δυο του ελέγχου (rpm, PWM ) και τα 12 V και την γη τα παίρνεις οπως σου είπα από ενα Molex.

Μπρείς να βάλεις και τους δυο μικρότερους (2000) χωρίς πατέντες, αλλά.........

Πάντα υπάρχει ένα αλλά! :)

Πράγματι το έχεις ανάγκη?

τι εννοώ:

Αν δεις το review της ψύκτρας σου

http://www.thelab.gr/heatsinks-coolers-watercooling-reviews/noctua-nh-u14s-nh-u12s-epistrofi-kai-122165.html?garpg=7#content_start στη σελίδα με τις μετρήσεις θα δεις ότι παρά την αύξηση της ροής του αέρα (push pull)η θερμοκρασία κατέβηκε κατά 1,9 βαθμούς μόνο.

Αν στην ψύκτρα αυτή βάλεις τους 2000 , θα της "πιείς το αίμα" και χωρίς να πάς τσιτα τις στροφές, φαντάσου τώρα να βάλεις τους 3000..... Θα κάνει σαν καταδιωκτικό , και η διαφορά θα είναι πολύ συζητήσιμο αν αξίζει τα έξοδα και την φασαρία!

Ο λόγος έιναι ότι κάθε ψύκτρα έχει μαι περιοχή κόρου, και όταν μπει σε αυτήν , όσο και να την φυσάς δεν φέρνεις το ανάλογο αποτέλεσμα.

Πιστεύω μια πιο ισορροπημένη προσέγγιση , είναι το πολύ πολύ να βάλεις τους 2000 και πάλι θα τους δουλεύεις χαμηλά και μόνο όταν θα το ζορίζεις πολύ θα ανεβάζει στροφές!

Τώρα για το θέμα του Shroud μπορείς να κάνεις το εξής . να πάρεις ενα κομματί DOW (μονωτική πλάκα από πολυστερίνη) σε μεγεθος τέτοι που να καλύπτει πληρως το διαθέσιμο άνοιγμα της προσοψης.

Πάνω σε αυτήν την πλάκα θα κόψεις τρύπες για να στερεώσεις τους ανεμιστήρες να ρουφάνε μέσα από αυτές!

Τις τρύπες μπορείς να τις κάνεις σε σχήμα χοάνης (όσο σε παιρνει δηλαδή) και το όλο πράγμα να το στερεώσει ςμε μακρυές βίδες όπως είπες και εσύ με τα λάστιχα πρίν!

Έτσι δεν θα έχεις ανακύκλωση ζεστού αέρα από τους ανεμιστήρες!

Και η πίτα ολόκληρη και ο Aζώρ χορτάτος ! :D

Συμπαθαμε για το τηλεγραφικό ύφος, αλλά σε λίγο θα κουτουλήσω το πληκτρολόγιο , από τη νύστα! :)

Απόψε αυτά τροφή για σκέψη και αύριο , ελπίζω να σου έχω κάποια σχεδιάκια που θα βοηθήσουν!

Για την ώρα............ καληνύχτα !!! :)

[MENTION=15018]Seafalco[/MENTION]

Καλημερα Seafalco!

Ευχαριστω πολυ για την κατατοπιστικη απαντηση, να εισαι καλα! :)

Πολυ θα ηθελα να δω τα σχεδια σου αλλά σου λεω απο τωρα οτι δυστυχως εγω δεν ειμαι σε θεση να ασχοληθω με κατασκευες... Ομως ΑΝ εσυ θελεις και το κρινεις σωστο, και μιας και ειναι το μερακι σου! :) , βαλε αυτο το σχεδιο εδω! Καποιος που θα το εχει αναγκη μπορει να το μελετησει και να το φτιαξει ωστε να καλυφθει, τωρα ή στο μελλον!

Εγω προσωπικα αυτο που δυναμαι και θελω να κανω ειναι να αγορασω εναν ή εστω και δυο ακομα ανεμιστηρες και να τους βαλω στο κουτι μου. Βασικα εναν 140αρη πισω θελω. Διαθετω ηδη 3 120αρηδες Noctua, απο το προηγουμενο setup, αλλα με χαλαει (πολυ...) οτι ολοι ειναι 3-pin, εκτος απο εναν.

Μηπως μπορεις εν ταχει να μου πεις ΑΝ μπορω να βαλω τον 2000 PWM μπροστα? Ο chassis fan connector της μητρικης μου θα τον σηκωσει? Γενικοτερα, απο πλευρας αποδοσης και οχι τοσο οικονομικης, συμφερει? Τωρα εχω 2 NF-A14, δηλαδη τους "απλους". Υπαρχει σεβαστη διαφορα στα specs τους παντως... Πιστευω οτι οι "βιομηχανικοι" των 2000 στροφων θα φυσανε καλυτερα απο μπροστα και η παραπανω ισχυς τους θα...εξισσοροπησει το γεγονος οτι θα βρισκονται λιγο μακρυτερα - οσο το παχος τους.

Τελος, ενταξει...το πηρα αποφαση: οι εμπρος ανεμιστηρες στην περιπτωση μου θα βιδωνονται παντα απεξω!... Απο την προτροπη σου να κατασκευασω... καινουργια προσοψη...καταλαβαινω οτι, δυστυχως άλλη λυση δεν υπαρχει: αν τους βαλω μεσα θα ανακυκλωνουν και λιγο ζεστο αερα, απο το κουτι. Οπότε αστους βιδωμενους απεξω! Δεν πειραζει! Το κατάπια! Μακαρι οι βιομηχανικοι διχιλιαροι να ειναι (σχετικα) ησυχοι! Δυο τετοιοι μπροστα, ενας 140ρης οικιακος/κανονικος πισω και τελειωσαμε (για τωρα) με την αεροψυξη! :)

Έγινε επεξεργασία από Ioanna
Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα αφήσω εδώ να υπάρχει ο "πειρασμός" και εσύ "Ξα σου"* που λένε και στο χωριό μου! :)

*

"Ξα σου" = είναι στην διακριτική σου ευχέρεια να αποφασίσεις! ( Μη παρεξηγηθώ κιόλας

:) )

dow-shroud-01-11904.png

Ιωάννα όπως βλέπεις είναι απλή "χειροτεχνία"! :)

Για αυτά που ρωτάς:

Μηπως μπορεις εν ταχει να μου πεις ΑΝ μπορω να βαλω τον 2000 PWM μπροστα? Ο chassis fan connector της μητρικης μου θα τον σηκωσει?

Από ότι είδα αυτός θέλει 0,18 Α για να δουλέψει στο μέγιστο, οπότε άφοβα μπορείς να τον βάλεις στο connector της μητρικής (μέχρι πέντε τέτοιους άμα θες να το παρατραβήξεις! )

Και σίγουρα θα είναι πιο αποτελεσματικοί στην δημιουργία έντονου ρεύματος αέρα, παρά την αυξημένη απόσταση.

Πρόσεξε μόνο το εξής:

Αν βάλεις περισσότερους από έναν ανεμιστήρες στο connector της μητρικής, χρησιμοποιώντας adapter, να φροντίσεις έτσι ώστε στο βύσμα της μητρικής να πηγαίνει RPM σήμα (κίτρινο καλωδιάκι) μόνο από ένα ανεμιστήρα!

Αν θές να δείς περισσότερα για το θέμα αυτό :

http://www.thelab.gr/general-cooling/o-fan-controller-trelathike-stis-strofes-deixnei-133413.html

Απο την προτροπη σου να κατασκευασω... καινουργια προσοψη...καταλαβαινω οτι, δυστυχως άλλη λυση δεν υπαρχει:

Δεν πρότεινα να φτιάξεις καινούρια πρόσοψη (:) ), μάλλον για "Έσοψη΄" πρόκειται !:whistle2:

Εντάξει το καταλαβαίνω να έχεις τις επιφυλάξεις σου , σεβαστές, αλλά λύση εύκολη υπάρχει !

Ρίξε μια ματιά στο σχεδιάκι !

Δεν μπορεί να πεί κανείς ότι δεν έκανα φιλότιμες προσπάθειες να σε κολλήσω το "μικρόβιο"

:hehe:

Τώρα για τον συσχετισμό της απόστασης του εμποδίου από το επίπεδο τροχιάς της φτερωτής του ανεμιστήρα, καλά λες ότι ο ήχος πέφτει μόνο αν απομακρυνθεί ο ανεμιστήρας από το εμπόδιο, αλλά η ακριβέστερη διατύπωση, είναι :

"Όταν απομακρυνθεί από το χείλος του εμποδίου"

Αυτό ακριβώς πετυχαίνεις με το λύγισμα που σου είπα, απομακρύνεις ομαλά το χείλος της λαμαρίνας από τον ανεμιστήρα.

Αυτό είναι που έχει μεγαλύτερη σημασία και όχι ότι το κύριο μέρος του εμποδίου εξακολουθεί και παραμένει στην ίδια με πριν θέση!

Ο λόγος είναι ότι τα φαινόμενα που σχετίζονται με αυτόν τον "αεροπορικό" ήχο, συμβαίνουν σε μια περιοχή πολύ κοντά στο χείλος του πτερυγίου και εξαρτώνται πολύ από την σχετική γωνία που "συναντά" η φτερωτή το εμπόδιο.

Καλό θα ήταν να βάλω και καμιά εικόνα, αλλά καλύτερο ένα video, δυστυχώς η μηχανή μου (ο θεός να την κάνει!) μου κάνει "πείσματα"!

Όταν θα έχω κάτι πιο "χειροπιαστό" θα επανέλθω! :)

Καλή συνέχεια και καλές δοκιμές ! :T:

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=15018]Seafalco[/MENTION]

Γεια σου ρε Seafalco, αρχηγε!!

Ευχαριστω πολυ για τις πληροφοριες αλλα κυριως ευχαριστω για την διαβεβαιωση οτι οι 2000 PWM (προς χαριν συντομιας) θα αξιζουν τα λεφτα τους! Εγω εγραψα και στο support της Noctua, παρουσιαζοντας τους το συστημα μου και ρωτωντας τους αν αξιζει να βαλω δυο 2000 PWM εμπρος. Θα περιμενω και την απαντηση τους και μετα κατα 90% θα προβω στην αγορα.

Η μητρικη μου διαθετει τους εξης 4-pin fan connectors:

CPU_FAN (εκει θα μπουν οι δυο ανεμιστηρες της ψυκτρας με Y-Cable, οπως ειναι και τωρα)

CPU_OPT (κενη)

CHA_FAN1 (εκει θα μπει ενας 2000 PWM που θα βιδωθει μπροστα)

CHA_FAN2 (εκει θα μπει ενας 140αρης που θα μπει πισω)

CHA_FAN3 (θα μπει ενας 2000 PWM που θα βιδωθει μπροστα)

CHA_FAN4 (εκει ισως μπει ενας 140αρης που θα βιδωθει επανω)

Το "ισως" για τον επανω σημαινει οτι θα κανω τα γνωστα tests ωστε να δω θερμοκρασιες + θορυβο και μετα θα αποφασισω.

Σχετικα με το λυγισμα που προτεινες: το Σ/Κ που θα ανοιξω θα κλινω τον ανεμιστηρα ελαφρως ωστε να του αλλαξω την γωνια. Εγω βλεπεις τον μετακινουσα παραλληλα, δεν του εδινα κλιση. Προσεχτικα τωρα θα του δωσω. ΑΝ πραγματι εντοπισω διαφορα στον θορυβο ισως και να προσπαθησω να λυγισω το ελασμα ελαφρως και με ευγενεια οταν θα μου ερθουν οι 2000 PWM! Με αυτους δηλαδη θα προσπαθησω.

Seafalco, να εισαι καλα και σε ευχαριστω ΠΟΛΥ! Αν εχεις κεφι πες μου και αν θα ωφεληθω απο την προσθηκη ενος 140αρη επανω (exhaust). Θα το δω και 'γω βεβαια.

Εισαι τοσο καλος και στο software (drivers, BIOS κλπ) οσο εισαι στο hardware?!

σημειωση: Παρακαλω πολυ αν θελουν οι διαχειριστες ας αλλαξουν τον τιτλο του θεματος σε : SABERTOOTH 990FX R2.0 + Corsair Air 540: Εντυπωσεις - Αποριες

Έγινε επεξεργασία από Ioanna
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα με πιο πολύ ησυχία (για την ώρα :) ).

Α. Λοιπόν Ιωάννα ξεκινάς από αυτό σαν αρχικό "σχήμα" airflow:

ashampoo-snap-2014-05-29-17h45m08s-002-11905.png

Το "μαθηματικά" του πράγματος είναι -για να το θέσω εύσχημα- πολύ ανησυχητικά!

Θα έχεις περίσσεια 230 κυβ.μέτρα αέρα, ο οποίος δεν καθοδηγείται σε συγκεκριμένη διαδρομή!

Ουσιαστικά θα έχεις μια "Katrina" "τσέπης" να αλωνίζει μέσα στο κουτί και αυτό δεν είναι καλό.

Γενικά δεν είναι καλό να έχουμε πολύ ισχυρά ρεύματα που δεν καθοδηγούνται σε συγκεκριμένη διαδρομή,

αλλά σχηματίζουν ανεξέλεγκτους στροβίλους -που αυτό δεν είναι και τόσο κακό- και μπορεί να δημιουργούν Hot air-pockets παγιδευμένου αέρα, σε σημεία που ενδέχεται να μην πρέπει!!!

Και αυτό δεν είναι καθόλου καλό!!

Β. Η κατάσταση καλυτερεύει με την δεύτερη σκέψη σου:

ashampoo-snap-2014-05-29-17h46m37s-003-11906.png

Εδώ η περίσεια αέρα δεν είναι και σε τόσο "εφιαλτικά" επίπεδα - καλό αυτό- αλλά το σχήμα πάσχει σε μια λεπτομέρεια που σίγουρα θα κάνει την διαφορά!

Γ. Λές ότι σκέφτεσαι να πάρεις έναν ακόμα "απλό" ανεμιστήρα:

Noctua.at - sound-optimised premium components "Designed in Austria"!

Για δες όμως πως γίνεται το "σχήμα" της ροής του αέρα στο κουτί αν αντί για τον απλό αγοράσεις _με μια μικρή διαφορά- έναν ακόμα:

Noctua.at - sound-optimised premium components "Designed in Austria"!

και κάνεις το εξής :

Αυτόν που έχεις τώρα πίσω, τον μεταφέρεις πάνω και προς την πίσω πλευρά και τον νέο "2000" τον βάζεις πίσω.

Ας το το δούμε:

ashampoo-snap-2014-05-29-18h36m23s-005-11907.png

Το ισοζύγιο του airflow έγινε πολύ καλύτερο!

1. Έχεις μια επαρκή περίσεια αέρα για να διαφεύγει από τα απροστάτευτα ανοίγματα και να εμποδίζει την σκόνη να μπει μέσα στο κουτί.

2. Ο πίσω ανεμιστήρας δημιουργεί μια περιοχή χαμηλής πίεσης που απορροφά αέρα τόσο από την ψύκτρα (καθώς υπερκαλύπτει την παροχή των ανεμιστήρων της ψύκτρας), όσο και από την γύρω περιοχή.

Με αυτό τον τρόπο δημιουργεί ένα τακτοποιημένο ρεύμα αέρα και γύρω από την κάρτα γραφικών.

3. Παράλληλα η τοποθέτηση του επάνω ανεμιστήρα προς την πίσω πλευρά , συμβάλει στο να έχει ο αέρα μέσα στο κουτί μια κύρια ροή από εμπρός κάτω προς τα πίσω και πάνω.

4. Η ροή όμως του αέρα βασισμένη στην υψηλή ροή που εξασφαλίζουν οι εμπρός ανεμιστήρες σαρώνει το κουτί κατά το περισσότερο μέρος του οριζόντια και μετά ανεβαίνει και προς τα πάνω (η προς τα πίσω αν μιλάμε για την ροή του εμπρός πάνω ανεμιστήρα (Α).

Με τον τρόπο αυτό θα έχεις πολύ καλή ροή που θα βοηθήσει στο να έχεις καλές θερμοκρασίες ακόμα και αν χαμηλώσεις τις στροφές των ανεμιστήρων, οπότε θα έχεις και την ευελιξία της διαχείρισης του θερμικού φορτίου με αισθητά περιθώρια περιστολής του θορύβου. ! :)

Δ. Τώρα για το λύγισμα που σου πρότεινα να δοκιμάσεις, μπορείς να πειραματιστείς με ένα χαρακάκι !

Παίρνεις έναν ανεμιστήρα τον βάζεις να δουλεύει και ακουμπάς επάνω του από άκρη σε άκρη (να πατάει στο πλαίσιο και από τις δύο πλευρές του πλαισίου).

Θα ακούσεις τον χαρακτηριστικό ήχο που περιγράφεις σαν "αεροπλάνο", παίξε με τον χάρακα , βάζοντάς τον σε διάφορες θέσεις μέχρι να βρείς που παράγει περισσότερο θόρυβο!

Αυτά όμως πρός χάριν της επιστήμης, γιατί παρατηρώντας προσεκτικά το κουτί διαπιστώνω ότι το λύγισμα θα πρέπει να επεκταθεί και στην περιοχή που συναντιέται η κιτρινη με την κόκκινη γραμμή στην επόμενη φώτο:

airstrike-noise-01-11897.png

Εκεί λοιπόν έχω πολλές επιφυλάξεις για το ότι κατ αρχήν θα μπορέσεις να το κάνεις και κυρίως αν το λύγισμα , θα είναι ανατάξιμο!

Ε. Έτσι θα σου πρότεινα -όταν "ωριμάσει" ο "μαστροχαλαστής" μέσα σου :hehe:- να ασχοληθείς με την κατασκευή του Shroud από DOW, που θα έχει σίγουρο και πολύ καλύτερο αποτέλεσμα τόσο όσον αφορά στον ήχο όσο και στην αποφυγή των ανατροφοδοτήσεων θερμού αέρα, αλλά κυρίως θα σου επιτρέψει το σωστό φιλτράρισμα του εισερχόμενου αέρα! ! !

Εν τω μεταξύ, όταν θα είσαι στην φάση εγκατάστασης των νέων ανεμιστήρων και θα είναι το εμπρός άνοιγμα καθαρό χωρίς ανεμιστήρες, πάρε του ένα πατρόν πάνω σε ένα χοντρό χαρτόνι.

Δεν ξέρεις ..... μπορεί να σου φανεί χρήσιμο ! :D

Ελπίζω να σε βοηθάνε όλα αυτά και όσο αφορά την ερώτησή σου επί "προσωπικού" ( :) ) , ευτυχώς πέραν των βασικών για drivers , bios κ.λπ. όλα τα άλλα αποτελούν μια σπουδαία πρόκληση με την οποία -ας όψονται οι ταγοί του τόπου- δεν μπορώ να ασχοληθώ όσο θα ήθελα! :( :rant:

Καλή συνέχεια λοιπόν και αναμένουμε εξελίξεις! :T:

:innocent::innocent::innocent:

Άμα δεν κατάφερα να σε "βάλω στην πρίζα" θα το σκίσω το "δίπλωμα"! ! !

:hmm:

:hehe::hehe::hehe:

Link to comment
Share on other sites

[MENTION=15018]Seafalco[/MENTION]

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ για την υπεροχη αναλυση!!

Μια σημαντικοτατη ερωτηση τωρα και θα απαντησω αναλυτικα αργοτερα:

- Κατα την αποψη σου και τις γνωσεις σου ο συγκεκριμενος 2000 PWM μεταξυ των 900 και 1200 RPM τι θορυβο κανει σε συγκριση με τον απλο/οικιακο 140αρη PWM? Τον ιδιο? Περισσοτερο? Λιγοτερο?

Εξαιρετικης σημασιας ερωτηση η παραπανω!! Διοτι εμεις μιλαμε τοση ωρα για το max των στροφων αλλα εμενα αυτοι οι ανεμιστηρες θα λειτουργουν στο παραπανω ευρος στροφων το 95% του χρονου λειτουργιας τους!

Θα απαντησω στα υπολοιπα λιγο αργοτερα :)

Ευχαριστω θερμα!

Έγινε επεξεργασία από Ioanna
Link to comment
Share on other sites

Καλή η ερώτηση και αναμενόμενη ;)

Η σχέση της ταχύτητας περιστροφής με τον παραγόμενο θόρυβο από τον ανεμιστήρα, δεν είναι γραμμική.

Αλλά ευτυχώς για μας που μετράμε τον ήχο σε dB, οπότε τα πράγματα αποκτούν μια φυσιολογική για μας γραμμικότητα!

Για τον συγκεκριμένο ανεμιστήρα δεν μπορώ να σου πω , αλλά στο γράφημα που ακολουθεί μπορείς να δείς τι περίπου να περιμένεις:

ashampoo-snap-2014-05-29-21h46m18s-007-11908.png

Και ένας χονδρικός πίνακας για το ίδιο θέμα:

ashampoo-snap-2014-05-29-21h23m27s-006-11909.png

Καλό διάβασμα! :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.