Jump to content



Αγορά μικρού-μεσαίου αυτοκινήτου για πολλά χιλιόμετρα


tragikos

Recommended Posts

Εχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα την τελευταία δεκαετία οπότε δεν εχουν σχέση τα αυτοκίνητα του 06 με τα τωρινά μοντέλα. Μην τα αδικείς προκαταβολικά.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 06/09/2017 at 2:05 PM, UltraB said:

Είναι 13 χρόνων σκαρί όμως, δεν αξίζει με τίποτα σε καινούργιο. Βέβαια ο 1.6 - Multijet 120HP είναι αρκετά ενδιαφέρον κινητήρας.

Επίσης αναμένεται το καινούργιο μοντέλο (και σε αυτό).

 

Δεν έχει σημασία μόνο η ηλικία, αλλά και η ποιότητα.

Το Grande σχεδιάστηκε ως ένα ακριβό αυτοκίνητο και το "σκαρί" με την έννοια του σασί είναι αξιοπρεπέστατο.

Όταν το παίρνεις 12κ καινούριο diesel με τον 1.3, πας με κλειστά τα μάτια.

Ακόμη και στην Abarth με τα 155 - 165 - 180 το "σασί" και ανταποκρίνεται (ακαμψία) και αποδίδει.

Τώρα από την άποψη της τεχνολογίας εσωτερικού, λείπει σίγουρα η οθόνη. Το EVO και το πιο νέο έχουν όμως πανέμορφο εσωτερικό (για τα δικά μου γούστα).

 

Αξιοπρεπές σασί δεν έχουν συνήθως τα πολύ μικρά μοντέλα εκ κορεο-ιαπωνίας καθώς και τα 108/C1/Aygo Up!/Move/Mii.

Υποθέτω ότι δεν θα ήθελες να βρίσκεσαι σε τρακάρισμα με κάποιο από αυτά.

 

Αντίθετα το νέο μοντέλο που δείχνεις εγώ προσωπικά δεν θα το έπαιρνα αν είχε τα χαρακτηριστικά του Tipo, καλύτερα με ένα πιο παλιό αυτοκίνητο ή με ένα άλλης εταιρίας.

Δεν είμαι αντίθετος στο made in Turkey, αλλά τα 3 αστέρια που πήρε το tipo στο euroncap είναι ξεφτίλα, και αυτό σημαίνει ότι ο σχεδιασμός είναι λάθος (έχει σχεδιαστεί και στην τουρκία). Είδα το crash test και το κάθισμα του οδηγού απογειώθηκε. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο εγώ δεν. Δες το crash test του Stilo και θα δεις τη διαφορά. Ακόμη και το Punto 188 που είναι του 1999 συμπεριφέρεται καλύτερα.

 

Γενικά υπάρχει ένα hype ότι τα αυτοκίνητα έχουν εξελιχθεί ραγδαία τα τελευταία 20 χρόνια στην ασφάλεια. Αυτό είναι ψέμα, η μεγάλη αλλαγή ήρθε όταν καθιερώθηκε το euro-ncap σε όλα τα μοντέλα. Τότε δημιουργήθηκε η πρώτη γενιά ασφαλών αυτοκινήτων, όλα μοντέλα '99/00 και μετά. Η αλήθεια είναι λοιπόν ότι ένα τέτοιο "ασφαλές" αυτοκίνητο μικρές διαφορές έχει με τα πιο καινούρια, εκτός αν μετράει τόσο πολύ σε μια κρούση το αν έχεις ειδοποίηση για ζώνη. Απλά πλέον ακόμη και οι χειρότεροι κατασκευαστές όπως οι ιάπωνες κι οι κορεάτες (που πήγαιναν άπατοι στα crash test) έχουν πιάσει τα ευρωπαϊκά standards. 

 

Οπότε ναι, αν συγκρίνεις ένα Daihatsu YRV με ένα Fiat Punto 188 σε crash test, το πούντο θα είναι καλύτερο. Αν όμως πας και συγκρίνεις δύο σύγχρονα αυτοκίνητα με ένα καλό παλιό (π.χ. Audi A1 vs Punto 188) οι διαφορές δεν είναι χαώδεις και είναι στις μικρές λεπτομέρειες.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 20/9/2017 at 9:34 ΠΜ, το μέλος sotiris έγραψε:

 

Δεν είμαι αντίθετος στο made in Turkey, αλλά τα 3 αστέρια που πήρε το tipo στο euroncap είναι ξεφτίλα, και αυτό σημαίνει ότι ο σχεδιασμός είναι λάθος (έχει σχεδιαστεί και στην τουρκία). Είδα το crash test και το κάθισμα του οδηγού απογειώθηκε. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο εγώ δεν. Δες το crash test του Stilo και θα δεις τη διαφορά. Ακόμη και το Punto 188 που είναι του 1999 συμπεριφέρεται καλύτερα.

 

 

 Καλά αυτά που οδηγάμε τώρα, (το fiat σου, το mazda μου) αν τα βάζανε τώρα σε crash test θα έβγαζαν -3....

Εγώ επαφίεμαι καθαρά στην ενεργητική ασφάλεια στο δικό μου...

 

Όσον αφορά το old vs new :

 

 

Έγινε επεξεργασία από uhu
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, uhu said:

 

 Καλά αυτά που οδηγάμε τώρα, (το fiat σου, το mazda μου) αν τα βάζανε τώρα σε crash test θα έβγαζαν -3....

Εγώ επαφίεμαι καθαρά στην ενεργητική ασφάλεια στο δικό μου...

 

Όσον αφορά το old vs new :

 

 

 

Ακριβώς αυτό λεώ.

Το Corolla αριστερά είναι μοντέλο 1991 σαν σασί (αν και βγήκε το 1996 οι διαφορές δεν ήταν μεγάλες). 

Κάνε μια δοκιμή Corolla 1991 με Punto 1999 και δεν θα μείνει τίποτα στο κορόλα.

Αν έκαναν μια δοκιμή Corolla του 2000 (9η γενιά) με το 2015 τα αποτελέσματα θα ήταν συγκρίσιμα.

Υπήρξε μια γενιά αυτοκινήτων που υπήρξε χάσμα ασφάλειας, είναι στην τριετία 1998/2000.

 

Είναι πολύ προσεκτικές οι συγκρίσεις που κάνουν για να μας πουλήσουν ασφάλεια, η αλήθεια είναι ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν λάθη στους σχεδιασμούς και θέλουν κι εκεί δουλειά. Γιατί μπορεί με 64 χιλιόμετρα να έχουν τέλειο αποτέλεσμα και με 65 να μη μένει τίποτα. Είναι πολύ fine tuned για συγκεκριμένα test και μόνο πολύ λίγες εταιρίες βγάζουν σοβαρά αυτοκίνητα (saab, volvo, mercedes που παραδοσιακά πρόσεχαν το crash test etc.). 

 

Στο Punto ας πούμε που το γνωρίζω το αυτοκίνητο, έχει αριστερά κάτω απ'το τιμόνι το μοτέρ της ηλεκτρικής υποβοήθησης. Αν τρακάρεις και είσαι ψηλός το γόνατό σου θα γίνει λιώμα. Εκεί έπρεπε να έχει περιμετρικά της κολώνας τιμονιού αφρώδη υλικά, όχι το μοτέρ και τα σιδερικά που έχει. Παρ'όλ'αυτά υπό ιδανικές συνθήκες τσίμπησε 4 αστέρια τότε. Το προηγούμενο Punto (του 1994-1999) είχε 2. Το επόμενο (Grande) 4 ή 5. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν σκοτώνεσαι:

http://www.newsit.gr/topikes-eidhseis/dytiki-ellada/thrinos-sto-agrinio-gia-ton-25xrono-podosfairisti-pou-skotothike-sto-troxaio/2227218/

 

Σαν αυτοκίνητο συμπεριφέρθηκε καλά για σύγκρουση με φορτηγό, αλλά η φυσική είναι αμείλικτη. 

Εάν τρακάρεις με άλλο αυτοκίνητο, πλεονεκτείς αν είσαι:

1. βαρύτερο όχημα

2. ψηλότερο όχημα

Κανόνας σχεδόν απαράβατος.

Στη συγκεκριμένη ας πούμε σύγκρουση το δεξιά αυτοκίνητο είναι λογικά 300 κιλά βαρύτερο από το αριστερά. Οπότε πλεονεκτεί. Αν τολμούσε όμως η Toy, ας το έδειχνε με μια s-class του 1999 να δούμε πόσοι θα αγόραζαν το ... καμάρι της ;) Να ένα ασφαλές μικρό με ένα ασφαλές μεγάλο και τα δύο σύγχρονα: 

 

Ακόμη πιο ακραίο: 

 

Και το αγαπημένο μου - ωδή στο αυτοφερόμενο αμάξωμα και τη δομή της καμπίνας επιβατών: 

 

 

Η ασφάλεια στα καινούρια μικρά (Clio, Grande, Ibiza, Polo etc.) είναι υποδειγματική, αλλά υπάρχουν και όρια. 

Εγώ το λέω και φωνάζω ότι το να πουλάνε αυτοκίνητα 2-2.5 τόνων (στα όρια βάρους των διπλωμάτων οδήγησης και του χαρακτηρισμού "φορτηγό") με κινητήρες 500 αλόγων είναι ημι-έγκλημα, αλλά δεν με ακούει κανείς και έχουμε γεμίσει από SUV και SUV-άδες!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Λοιπόν μπήκα σε ένα Corsa και και σε ένα i20 και τα δύο μου έβγαζαν κάτι το "φτηνιάρικο" με τα σκληρά πλαστικά τους και τον σχεδιασμό τους. Μπήκα στο νέο Ibiza και παρόλο που και αυτό έχει σκληρά πλαστικά, έβγαζε σε κάτι πιο ποιοτικό. Οπότε έκανα ένα test drive τον 95άρι Turbo και έχω ψηθεί. Με τα έξτρα που θέλω (αισθητήρες βροχής, παρκαρίσματος κ.α.) βγαίνει η έκδοση Style 115hp στα 16k περίπου.

 

Τώρα περιμένω να μάθω την τιμολόγηση του νέου Polo να δω αν αξίζει η αναμονή.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, tragikos said:

Λοιπόν μπήκα σε ένα Corsa και και σε ένα i20 και τα δύο μου έβγαζαν κάτι το "φτηνιάρικο" με τα σκληρά πλαστικά τους και τον σχεδιασμό τους. Μπήκα στο νέο Ibiza και παρόλο που και αυτό έχει σκληρά πλαστικά, έβγαζε σε κάτι πιο ποιοτικό. Οπότε έκανα ένα test drive τον 95άρι Turbo και έχω ψηθεί. Με τα έξτρα που θέλω (αισθητήρες βροχής, παρκαρίσματος κ.α.) βγαίνει η έκδοση Style 115hp στα 16k περίπου.

 

Τώρα περιμένω να μάθω την τιμολόγηση του νέου Polo να δω αν αξίζει η αναμονή.

 

Στο προηγούμενο έβγαινε με 17κ καινούριο το 1.8 με 190 αλόγατα (στην έκθεση του 2016 το είχα δει, άρα 1 χρόνος). Μήπως είναι σχετικά πολλά τα 16κ? Εκτός αν είναι diesel όπου είναι πιο ακριβοί οι κινητήρες.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Και εμένα μου φαίνονται πάρα πολλά χρήματα για μικρό-μεσαίο, πόσο μάλλον όταν τα Ibiza θεωρούνταν φθηνά μοντέλα (από άποψη τιμής), συν ότι δεν είναι το FR style (aka πλούσια έκδοση, full extra, etc) με ότι αυτό συνεπάγεται.

 

Μήπως να κοιτάξεις και σε μεταχειρισμένα με ελάχιστα χλμ; Υπάρχουν και στην ουσία είναι καινούργια.

Πχ. http://www.stock-center.gr/car/10126

Έγινε επεξεργασία από UltraB
Link to comment
Share on other sites

Στα 16k είναι η έκδοση 115hp με τα έξτρα για το χρώμα, 16άρα ζάντα αλουμινίου, 8" οθόνη, αισθητήρες φώτων βροχής, αισθητήρες παρκαρίσματος και όσα χαρτιά χρειάζονται για να το πάρεις με το κλειδί στο χέρι. Ακόμα και την FR να υπολόγισεις πρέπει να υπολογίσεις έξτρα (8" οθόνη, αισθητήρες φώτων-βροχής κτλ) που βγαίνει αρκετά παραπάνω...

Link to comment
Share on other sites

Πόσες εκδόσεις βγάζουν; Νόμιζα ότι έχουν πχ 3-4 και ανάλογα την έκδοση έχει και κάποια extra.

Αν σου δίνουν την επιλογή να προσθέσεις ότι θέλεις όπως κάνουν και κάποιες άλλες εταιρίες, σούπερ.

 

Αλλά και πάλι, εξακολουθώ να πιστεύω ότι είναι πολλά χρήματα για τέτοιας κατηγορίας αμάξι.

Βέβαια δεν μπορείς να κάνεις και διαφορετικά αν ψάχνεις για καινούργιο. Έχουν φτάσει "στο Θεό" οι τιμές τους τώρα πλέον.

Link to comment
Share on other sites

Βγάζουν 3. Η απλή Style και μετά οι Excellence και FR που είναι το ίδιο απλά η FR είναι πιο sport ενώ η άλλη πιο κυριλέ. Εκτός κάποιων πραγμάτων τα περισσότερα εξτρα μπορείς να τα βάλεις και στην Style έκδοση που ξεκινάει κοντά 2k λιγότερα από τις άλλες δύο...

 

Οπότε θέλω να δω και το νέο Polo τι εκδόσεις και τι έξτρα θα έχει ώστε να υπολογίσω πόσο θα μου κόστιζε με τα αντίστοιχα. Την Πέμπτη θα πάω να το δω από κοντά που θα έρθει στην έκθεση και ίσως έχουμε και τιμές...

Link to comment
Share on other sites

Δοκίμασα και το νέο Polo στα 95hp. Η μηχανή προφανώς είχε ίδια συμπεριφορά με του νέου Ibiza. Εσωτερικά όμως σου βγάζει καλύτερη ποιότητα που επίσης είναι αναμενόμενο. Δυστυχώς δεν έχουμε ακόμα τελικές τιμές, αλλά υπολογίζω για τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά του Ibiza θα είναι γύρω στο χιλιάρικο ακριβότερο.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.