Jump to content



Περί φωτογραφικών μηχανών, φακών και λοιπών αξεσουάρ


Recommended Posts

καλαβρυτα ε ;

οταν θα ανεβεις στυγα βγαλε μια φωτογραφια και για μενα :)

Αρκει να μην εχει ομιχλη.

επειδη την ειχα καιρο την d40 θα σε συμβουλευα whitebalance στο auto η στο cloudy (για πιο ζεστα λιγο χρωματα)αλλα εχετην στο auto καλυτερα και το eV εχετο -0.3 μονιμα.

προτεραιοτητα διαφραγματος εχε παντα (Α) και το iso 200 - 400 (100 δεν εχει η d40:P)

αν εχεις τον 18-55 προτιμησε διαφραγματα πανω απο 5.6 μεχρι 8 περιπου

Οσο για την διαφορα θερμοκρασιας και υγρασιας.Σου ειπα.Αρκει να μην υπαρχει ομιχλη.Πανω στυγα ισως εχει αλλα σαλε οχι τοσο.Αν και ανα διαστηματα θα εχει ηλιοφανειες αυριο με ελαφρυ χιονακι :p

Υ.Γ1 Τραβα κανα χειροφρενο στο απειρο παρκινγκ των καλαβρυτων

Υ.Γ2 Μηπως να σκεφτοσουν για Παρνασσο γιατι χθες που πηγα ειχε απο τα καλυτερα χιονια (πουδρα) και σημερα εριξε πολυ πραμα ;(συμφωνα με το snowreport)

Καλο τσουλημα για αυριο (αν και δε θα πρεπε να σε βοηθησω γιατι κανεις σκι αντι για snowboard:p)

edit : ωπα .... σκ πας εσυ.Οποτε βλεπω συνεφεια το σαβ και ηλιοφανεια την Κυριακη

Ευχαριστω για τις συμβουλες και ελπιζω να σας φερω μπολικες να δειτε για να ζηλεψετε και να εχετε να παιξετε...

Ποιο πολυ το σκεφτομαι για τις διαφορες θερμοκρασιων γιατι περσυ ενα mp3 που ειχα και ακουγα μουσικη οσο περιμενα τα λιφτ μετα απο μερικες ωρες που αραξα στο σαλε και το εβγαλα απο την τσεπη ειχε πιασει τρελη υγρασια με αποτελεσμα να μην λειτουργησει ποτε ξανα.Εφταιγε σιγουρα οτι η εσωτερικη θερμοκρασια που ειχε το μπουφαν ηταν σαφω πολυ ανωτερη απο την εξωτερικη και εκει μαλλον δημιουργηθηκε το θεμα αλλα δεν πειραζει.Το πολυ πολυ να αλλαξω μηχανη........:jump:

ΥΓ1.Χειροφρενα με το vitara:tomato: δεν δοκιμαζω αν ανεβαινα με κανα αλλο κατι θα γινοταν.

ΥΓ2.15 χρονια μονο παρνασσο πηγαινα αλλα εχω εκνευριστει με του υπευθυνους εκει πανω.Απο καιρο ελπιζω να βγει καλος και σημερα αυριο να ριξει τον ποπο του και να παω να βρω τρελο χιονι.Ελπιζω να βαλουν τα κωλοχερα τους οι θεοι και οι δαιμονες να πανε ολα καλα να ανεβω και Bansko την καθαρα δευτερα......:innocent:

Οσο για το σχολιο για το σκι......:triniti: Παντως εκανα μια χρονια(2004) snowboard το ευχαριστηθηκα αλλα τελικα οι παλιες αγαπες δεν ξεχνιουντε και δυσκολο να τις παρατησεις.

Αρα

iso:200

f: A

whitebalance : auto

eV : -0.3

raw+jpeg

ΘΑ κανω δοκιμες το Σαββατο και ελπιζω Κυριακη να ειναι ολα κομπλε.

Έγινε επεξεργασία από panosvlass
Link to comment
Share on other sites

@NTG στήν αρχή νόμισα ότι ήταν ένας απλός φωτογράφος ό οποιος είχε τρέλα νά φτιάχνει κάμερες,τελικά μαζί μέ τήν μηχανή μού έστειλε καί απόδειξη τό οποίο σημαίνει ότι έχει κανονικλη επιχείρηση.Η ίδια απόδειξή αναφέρει ότι αλάχτηκε τό φίλτρο τό οποιο έχει κόστος περίπου 150 ευρώ τά υπόλοιπα είναι εργατικά καί σταλτικά.Υπόψιν ότι από τήν στιγμή πού θά πειράξεις τό φίλτρο μετά θέλει καλιμπράρισμα.

Canon καί τά ρέστα στό αλλάζουν μόνο μαζί μέ τόν αισθητήρα μέ τήν δικαιολογία ότι δέν αναλαμβάνουν ευθήνη ότι δέν θά κάτσει βρωμιά μεταξή αισθητήρα καί φίλτρου.Γιά αυτό μού έκαναν προσφορά 1150 ευρώ νά τό αλλάξουν καί φυσικά δέν δέχτηκα.εδώ είναι ένα λινκ μέ κάτι δοκιμές πού έκανε τό 2007,καί παρακάτω γιά αυτούς πού θέλουν νά ψαχτούν περισότερο.σόρυ γιά τά γερμανικά αλλά οί φώτο μιλάνε νομίζω.

http://www.dforum.net/showthread.php?p=1030830&highlight=5d+tiefpassfilter&page=4

http://www.maxmax.com/hot_rod_visible.htm

Επίσης από ότι φένεται τό φτιάχνει ό ίδιος μέ δικιά του πατέντα,καί ή 5άρα αποκτά καί IR ιδιότητες,ακόμα είμαι όμως στό ψάξιμο.

@πέτρο δέν είναι σέ όλες έτσι.

http://www.gletscherbruch.de/foto/tiefpassfilter/tiefpassfilter.html

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Και κατι αλλο ενα CPL φιλτρακι που εχω αξιζει τον κοπο να το δοκιμασω στα χιονια ή τσαμπα θα χασω τον χρονο μου δοκιμαζοντας?

Με χαλαει λιγο γιατι μου βινιετιαρει στις γωνιες και ξενερωνω γιατι ειναι τις πλακας το φιλτρο αλλα το καλοκαιρακι με λιγο crop εβγαλα μερικες καλες.Στα χιονια πρακτικη εφαρμογη θα εχει?Δεν μου ειναι κοπος να το κουβαλω (σιγα το βαρος) το θεμα ειναι αν θα αξιζει να χασω χρονο δοκιμαζοντας το.

Επισημανση: Αν εχετε τρελα με τις φωτογραφικες 100% εγω εχω 30% οποτε προτιμω να κανω εστω μια κατεβασια παραπανω απο το να καθομαι να δοκιμαζω φιλτρα κτλ γιαυτο και πριν ρωτησα για ρυθμισεις.Ευχαριστω παντως και ελπιζω να βγει τιποτα καλο γιατι αλλιως κανα κοψιδι θα δειτε παρα χιονια!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Μόνο 100% :hehe:

Μισό λεπτό γιατί έπεσαν πολλά θέματα μαζεμένα.

1. Όταν είσαι έξω στο χιόνι, η μηχανή παίρνει τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος, η οποία είναι πολύ χαμηλή. Αυτό δεν είναι κακό. Το κακό δημιουργείται όταν θα ξαναμπείς μέσα σε ζεστό χώρο, Ο οποίος έχει υψηλά επίπεδα υγρασίας. Τότε η υγρασία συμπυκνώνεται και κάθεται πάνω στη μηχανή. Θα πρέπει λοιπόν να βρεις έναν τρόπο ώστε αυτή η υγρασία να μην φτάσει στη μηχανή. Δυστυχώς δεν ξέρω ποιος είναι αυτός ο τρόπος.

2. Για το white balance, προτίμησε τη λύση του Auto. Αν δεις ότι βγαίνουν πολύ μπλε, τότε βάλε χειροκίνητη θερμοκρασία λευκού 7000-7500 ή και περισσότερο.

@Gomar

Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω σχετικά με το eV= -0.3 που προτείνεις. Καλό θα είναι να τραβήξει τη φωτογραφία και να δει επιτόπου το ιστόγραμμα. Τότε εκείνος θα κρίνει τι θα πρέπει να κάνει με την έκθεση.

Ο angel_f μας έχει δείξει πως πραγματικά πρέπει να φαίνεται η φωτογραφία του racer. 1 ή 2 στοπ φωτεινότερη. Υποτίθεται ότι η μάτριξ φωτομέτρηση της NIKON θα έπρεπε να την εκθέσει σωστά. Πάντως μόνο με το ιστόγραμμα μπορείς να δεις αν έχεις σωστή έκθεση και από κει και πέρα να βάλεις αντιστάθμιση +0.3 ή =0.7 ή +1 ή =1.3. Για αρνητικές τιμές, δεν το νομίζω, αλλά τσέκαρέ το.

Αν ο φακός σου είναι ο AF-S 18-55, καλό θα είναι να τον βάλεις μόνιμα σε διάφραγμα 8 ή 11, μιας και εκεί αποδίδει τη μέγιστη οξύτητά του. Εγώ προσωπικά θα έβαζα το χαμηλότερο ISO στη μηχανή (200 για τη D40;) και θα έπαιζα με Aperture priority ή manual. Το διάφραγμα θα το είχα πάντα 8 ή θα το ανέβαζα 1-2-3 τρίτα μέχρι 11.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1. Όταν είσαι έξω στο χιόνι, η μηχανή παίρνει τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος, η οποία είναι πολύ χαμηλή. Αυτό δεν είναι κακό. Το κακό δημιουργείται όταν θα ξαναμπείς μέσα σε ζεστό χώρο, Ο οποίος έχει υψηλά επίπεδα υγρασίας. Τότε η υγρασία συμπυκνώνεται και κάθεται πάνω στη μηχανή. Θα πρέπει λοιπόν να βρεις έναν τρόπο ώστε αυτή η υγρασία να μην φτάσει στη μηχανή. Δυστυχώς δεν ξέρω ποιος είναι αυτός ο τρόπος.

μια λύση που είχα διαβάσει, αλλά δεν έχω δοκιμάσει, είναι ένα από αυτά τα σακουλάκια για το φαΐ που κλείνουν αεροστεγώς. Βάζεις τη μηχανή εκεί μέσα, μετά μέσα στη φωτογραφική σου τσάντα, και την αφήνεις εκεί μέσα να έρθει σε φυσιολογική θερμοκρασία. Μετά από κανένα 2ωρο θα είναι εν τάξει, και θα μπορείς να τη βγάλεις από τη σακούλα.

Link to comment
Share on other sites

Petros: το -0.3 το ειπα γιατι ξερω η μηχανη δινει καλυτερα αποτελεσματα σε φωτομετρηση στο -0.3 παρα στο 0

Βεβαια απο οτι εχω διαβασει το χιονι θελει +1 στοπ για να μπορεις να πιασεις σωστα την "ασπριλα" του χιονιου.

Περα απο αυτο αν πεσει συνεφεια το ISO 200 και το F11 που λες δε θα του δωσει πανω απο 1/60..Και αν εχει και κανα +0.3 η +0.7 θα του παει στο 1/25 περιπου.Εκει δε τον σωζει για φωτογραφιες sport (να φωτογραφισει εναν skier δλδ)

Γιαυτο λεω απο 5.6 μεχρι 8 για να μπορει να παιρνει και φως.Εξαλλου η οι διαφορες στην οξυτητα ειναι μικρες.

Επισης καλο θα ηταν αν εχεις κινουμενα αντικειμενα να εχεις την εστιαση στο AF-C και οχι στο AF-S

Οσο για το CPL , οχι δε το χρειαζεσαι.Μπορει να κοβει τις "λαμψεις" απο το χιονι αλλα σου κοβει φωτεινοτητα.Ολα αυτα τα λεω γιατι αν πλακωσουν τα συνεφα , πεφτει δραματικα το φως.Σαν απογευμα γινεται.

Εκτος αυτου , κανε αυτο που σου λεει ο Πετρος. Δοκιμαζεις και θα κρινεις μονος σου τι σε συμφερει :)

Υ.Γ btw η φωτομετρηση της D40 ειναι γτπ:p

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ο Ken Rockwell το προτείνει αυτό για την D40; Στη συννεφιά, ας αυξήσει λίγο το ISO στα 400-640, δε νομίζω να έχει τόσο θόρυβο πια!

Όσο για το φακό και την οξύτητα, ας προσπαθούμε για το καλύτερο. Ας δει μόνος του reviews εδώ και εδώ, ανάλογα ποιά έκδοση του φακού 18-55 έχει και ας αποφασίσει τι τον συμφέρει ανά περίσταση.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

και στην χειροτερη (που για ορισμενους ειναι καλυτερη) ασε την μηχανη στο auto και παρε τα πεδιλα σου να τσουλησεις οσο προλαβαινεις και ασε εμας να παιζουμε με τα ISO και τα διαφραγματα:p

Link to comment
Share on other sites

Μόνο 100% :hehe:

Υποτίθεται ότι η μάτριξ φωτομέτρηση της NIKON θα έπρεπε να την εκθέσει σωστά. Πάντως μόνο με το ιστόγραμμα μπορείς να δεις αν έχεις σωστή έκθεση και από κει και πέρα να βάλεις αντιστάθμιση +0.3 ή =0.7 ή +1 ή =1.3. Για αρνητικές τιμές, δεν το νομίζω, αλλά τσέκαρέ το.

Δεν νομιζω οτι υπαρχει μηχανη που μπορει να εκθεσει σωστα γενικοτερα.

Δεν ξερει τι τραβας ,υποθετει οτι η ασπριλα του χιονιου δεν 8α επρεπε να ειναι τοσο ασπρο το "περναει" για καμμενο..και θα προσπαθησει να το σωσει υποφωτιζοντας.Αυτο υποθετωντας οτι το καδρο καλυπτεται απο αρκετο χιονι ,ικανο να μπερδεψει την οποια φωτομετρηση.

Βεβαια αν κανεις spot metering σε καποιον που φοραει οχι μαυρα ..αλλα σχετικα σκουροχρωμα ρουχα..γκριζα πχ..και κανεις exposure lock πανω του θα εχεις πιο σωστη φωτομετρηση στο οποιο χιονισμενο καδρο σου.

Και αυτο βεβαια κατατασεται σε τροπο για να ξεγελασεις την φωτομετρηση της μηχανη σου.

Ο πιο δοκιμος τροπος ειναι αυτος toy angel_f βεβαια...απλα να χαμε να λεγαμε.

Υ.Γ

Σε καποιες compact ..υπαρχουν καποια ετοιμα προγραμματα αναμεσα τους και αυτο για χιονια.

Δεν το εχω δοκιμασει ποτε ,υποθετω οτι και εκεινο με καποιον τροπο ξεγελαει (λεει) τη μηχανη να παρει παραπανω φως.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Το χιόνι ειναι ασπρο, το αποτέλεσμα της αυτόματης φωτομετρισης θα ειναι σωστό εφόσον η φωτογραφία αποτελείτε απο από τόνους μέσης τονικότητας (ισοδύναμο με 18% γκρί).

Οποτε έχουμε το κλασικο παράδειγμα λαθος φωτομετρισης , όπου χρειάζεται να επέμβουμε ανεβάζοντας +1 +2 στοπ την έκθεση , ώστε το χιόνι να μη βγει γκρι αλλά άσπρο.

Αυτό είναι σωστό όταν μιλάμε για center weighted φωτομέτρηση της NIKON. Όταν όμως μιλάμε για Matrix (και πολύ περισσότερο για 3D Matrix και 3D Color Matrix), δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Ήδη εδώ και 11-12 χρόνια που κυκλοφόρησαν οι F5, F70 και F100, η NIKON διαφήμιζε το πώς μπορεί η matrix φωτομέτρηση να καταλάβει ότι φωτογραφίζεις χιόνι και να το κάνει άσπρο.

"The F70 camera handbook says in the section on exposure compensation...

Nikon's 3D Matrix Metering employs methods of exposure calculation that automatically apply exposure compensation, depending upon scene brightness and contrast and distance information. As a result, your subject, whether it is centred in the viewfinder or not, is given corrected exposure in most lighting situations. We do not recommend using any manually or automatically applied exposure compensation when using Matrix Metering. If you identify an extreme condition under which Matrix may have some difficulty, such as severely backlit or one with extremes of contrast, we recommend using your camera's other built-in meters. Centre-Weighted or Spot. Ultimately, only you know what the subject or part of it requires in terms of exposure measurement. That's why the F70 camera incorporates three meters plus a variety of exposure compensation systems. The photographer's creativity is always the deciding and controlling factor."

από εδώ: http://homepages.tig.com.au/~parsog/Guy/nikmeter.html

Επίσης:

"Nikon's Matrix metering, introduced as "Automatic Multi-Pattern" (AMP) metering in the FA camera in 1983, was the world's first meter that actually measured exposure, instead of just light. It is one of the most important advances in photographic technology. This meter knows how to make white snow or sand look white, instead of a conventional light meter's making everything look medium 18% gray. It applies the zone system automatically to attempt to render a correct exposure under difficult and contrasty situations. When shooting in a hurry under rapidly changing conditions, which is the whole point of using a small format camera like a Nikon, there is no better way to meter your exposures."

από εδώ: http://www.kenrockwell.com/nikon/matrix.htm

Η παρακάτω φωτό είναι από το διαφημιστικό της F100 που έχω κρατήσει από τότε:

001_2410_F100brochure.jpg

Παρατηρήστε το βήμα Ε: ότι συγκρίνει τις μετρήσεις με βάση δεδομένων και κρίνει την καταλληλότερη έκθεση. Ακόμα καλύτερα το 3D Color Matrix αναγνωρίζει και χρώματα μέσω RGB Color Sensor, είτε 420 πιξελ, είτε 1005 πίξελ (D200).

Καλό είναι όλοι μας να κάνουμε κάμποσο homework και να μάθουμε πώς λειτουργούν τα μηχανάκια μας, για να μην κάνουμε τεχνικά λάθη βγάζοντας μια φωτό. Έτσι γλυτώνουμε και το post prossesing.

Link to comment
Share on other sites

Ήρθε η ώρα να κάνω μια μικρή αναβάθμιση στον φακό της 450D μου...

Σκέφτομαι να δώσω τον EF 18-55IS του κιτ και να πάρω αυτον εδώ...:

Tamron SP 17-50/2.8 DI II

Ξεκινάμε απο το αν είναι πιο οξύς απο αυτόν που έχω... Και ρωτάω γιατι βαση ορισμένων site, ο 18-55 του κιτ ειναι αρκετά οξύς, ισως λιγο περισσότερο απο τον Ταμρον που σκέφτομαι να αγοράσω. Ισχύει;

Δευτερόν, υπάρχει κατι καλύτερο σε αυτά τα λεφτά +- 50€...; Ισως ο Sigma 18-50/2.8 EX DC Macro;

Thanks all.

Έγινε επεξεργασία από LevelOne
Link to comment
Share on other sites

@PetrosD Επιασες ακριβως τον προβληματισμο μου για το θεμα της υγρασιας.Τωρα τι θα γινει αγνωστο.

@Gomar Αν βρω κανα τετοιο σακουλάκι θα το δοκιμάσω. Και όπως είπες στο ποστ σου " και στην χειροτερη (που για ορισμενους ειναι καλυτερη) ασε την μηχανη στο auto και παρε τα πεδιλα σου να τσουλησεις οσο προλαβαινεις και ασε εμας να παιζουμε με τα ISO και τα διαφραγματα" μαλλον εκει θα οδηγηθω!!!!

Θα φτιαξω 1-2 setup στο μυαλό μου θα τα δοκιμάσω και αν φαω ακυρο στην τελικη Auto ολα και θα παίξω μετα με τα RAW!!!(και εσείς μαζι με μένα)!

Ευχαριστώ για όλες τις οδηγιες/λεπτομεριες/ρυθμισεις.Ευχομαι να φέρω καλά υλικό και να μην παει στράφη όλη η κουβέντα!

ΥΓ. τoν 18-55 ED DX του kit θα πάρω μαζί μου γιατι ο 70-200 δεν θα με βολέψει.

Έγινε επεξεργασία από panosvlass
Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ο Ken Rockwell το προτείνει αυτό για την D40; Στη συννεφιά, ας αυξήσει λίγο το ISO στα 400-640, δε νομίζω να έχει τόσο θόρυβο πια!

Η D60 που θεωρητικά έχει καλύτερη συμπεριφορά στο θόρυβο, στα 400 βγάζει κάτι ψιλά και μετά πάει απ' ευθείας στο 800 και 1600 όπου αρχίζουν τα προβλήματα. Πρόσφατα ανακάλυψα ότι με ένα -0.3 ή και -0.7 στη φωτομέτρηση όταν έχεις πολύ φως βοηθάς πολύ την κατάσταση, αλλά είναι μικρό το κακό.

Αν είναι να δώσεις +EV όμως, λόγω της όχι και τόσο μεγάλης αντοχής στο θόρυβο, θα πέσεις σε ταχύτητες του στυλ max 1/60 - 1/80 αν δεν έχει μπόλικο φως, που σε καταστάσεις sport δεν βοηθάει καθόλου. Δεν το συζητάω το τι θα γίνει αν πας και το διάφραγμα 11 πχ. Καλές οι entry level SLR, αλλά δέχεσαι ότι όταν έχει λίγο φως, θα έχεις λίγο θόρυβο.

Link to comment
Share on other sites

Πριν την 90άρα είχα D50.

Μέχρι 400 ΙΣΟ ήταν μια χαρα σχετικά, στο 800 ήθελε πολύ προσεκτικές ρυθμήσεις για να μην έχεις θέμα, και γενικά το απέφευγα.

Νομίζω πως D40/D60, ειδικά στο 800άρι, πρέπει να έχουν αρκετά, αν όχι ΠΟΛΥ καλό αποτέλεσμα σχετικά εύκολα.

Τον Ken btw να τον παίρνετε with a pinch of salt τα γραφόμμενα του. είναι πολύ φαντασμένος, και κατά 99% χρησιμοποιεί ρυθμήσεις για τις μηχανές του διαφορετικές απο τον average joe, (saturation, κλπ).

Αν θέλετε για NIKON να δείτε τι συμβαίνει και να διαβάσετε φοβερά και εμπεριστατωμένα reviews κοιτάξτε στην σελίδα του Thom Hogan. ( www.bythom.com )

Αν έχετε ώρα διαβάστε και τα articles, how to, Κλπ που έχει αξίζουν και με το παραπάνω.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

στα 400 βγάζει κάτι ψιλά και μετά πάει απ' ευθείας στο 800 και 1600 όπου αρχίζουν τα προβλήματα.

Να υποθέσω ότι το ISO αλλάζει ανά 1 στοπ και όχι ανά 1/3; Πολύ άβολο αν συμβαίνει αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.