Jump to content



Προβληματισμοί για κόστος αγοράς (και χρήσης) νέου αυτοκινήτου


gdp77

Recommended Posts

Είμαι κάτοχος ενός toyota corolla hatchback που είχα αγοράσει καινούριο το 2003 (1.4 VVTi 97HP). Από αυτοκίνητα στην οικογένεια άνηκαν κατά περιόδους (και έχω οδηγική εμπειρία) ένα vitara του πεθερού που χρησιμοποιούσε η γυναίκα μου όταν γνωριστήκαμε, ένα insignia sports tourer 1600 180HP (turbo) του 2010 που χρησιμοποιήθηκε ελάχιστα λόγω κρίσης και τελικά πωλήθηκε και ένα jeep 2.4 15ετίας (μετατροπή αέριο) που αγοράστηκε από μάντρα για ελάχιστα χρήματα (τραγική αγορά που αν ήταν στο χέρι μου δεν θα γινόταν ποτέ, αλλά δεν ευθύνομαι εγώ για την αγορά και χρήση). Τα αναφέρω για να δώσω μια εικόνα για το τι έχω οδηγήσει και τι εμπειρία από αυτοκίνητα έχω. 

 

Από το 2003 όμως, το βασικό μου αυτοκίνητο είναι το corolla-κι. Αρκετά ταξίδια σε πιο νεαρές ηλικίες, τώρα πλέον για να πηγαίνω δουλειά, να μετακινώ το παιδί και 2-3 μετακινήσεις τον χρόνο βόρεια Ελλάδα και πίσω. Σαν οδηγός είμαι αρκετά συντηρητικός και κανά πάτημα θα κάνω είτε στην εθνική (για όσο αντέχει η τσέπη, δηλαδή ελάχιστα) είτε σε επαρχιακό δίκτυο με στροφιλίκια που θέλω να χαρώ λίγο. Καμία σχέση με παντιλίκια, ανάποδα τιμόνια κτλ, ίσα ίσα να ανέβει λίγο η αδρεναλίνη και αυτό πάντα με προσοχή. 

 

Το corolla-κι ποτέ δεν έβγαλε πρόβλημα. Ετήσιο service με ό,τι ζητούσε η αντιπροσωπεία να αλλαχθεί την πρώτη δεκαετία και εκτός αντιπροσωπείας σε τρίτο συνεργείο τα τελευταία 4-5 χρόνια. Δίσκο πλατό άλλαξα στα 155.000 χιλιόμετρα το περασμένο Πάσχα, εκτός αντιπροσωπείας εννοείται με 250€. Από κει και πέρα στα todo είναι να του αλλάξω αμορτισέρ (δεν αισθάνομαι ιδιαίτερο πρόβλημα, αλλά θα πρέπει κάποια στιγμή αν αλλαχθούν), μια βαφή στην οροφή που έφυγε το χρώμα κατά σημεία από τις καιρικές συνθήκες που σταθμεύει το αυτοκίνητο (υγρασία πολλή τον χειμώνα και καυτός ήλιος το καλοκαίρι-ίσως να φταίω και εγώ που δεν το έπλενα τακτικά τα τελευταία χρόνια) και ένα ραδιο-cd-mp3-usb after market γιατί από μαμά φοράει ένα cd-player που δεν παίζει ούτε αντιγραμμένα, για mp3 ούτε λόγος και δεν παλεύονται οι μακρινές διαδρομές που ενίοτε κάνω μόνος. 

 

Με τις τεχνολογίες της αυτοκίνησης κρατάω μια βασική επαφή, ψιλοενημερώνομαι για τις εξελίξεις, αλλά δεν είμαι και φανατικός κιόλας.

 

Άρχισα λοιπόν να κάνω μια απλή έρευνα αγοράς (στο διαδίκτυο) για να εξετάσω το ενδεχόμενο αντικατάστασης στην κατηγορία 20-25k. Αν αγόραζα αύριο (που λέει ο λόγος) θα ήμουν μεταξύ του νέου corolla hatchback hybrid 2.0 (180HP)  ή κάποιο ευρωπαϊκό τύπου opel astra 1.4 turbo (150HP) ή αντίστοιχο ford focus (VW δεν γουστάρω), πάντα σε hatchback. Σε αυτή την κατηγορία δύναμης θέλω να παίξω. Το πρόβλημα με όλα αυτά τα νέα αυτοκίνητα που υπόσχονται οικονομία κτλ είναι ότι (συνεχίζοντας την έρευνα αγοράς στα οικονομικά δεδομένα) τελικά μάλλον μακροπρόθεσμα δεν είναι οικονομικά. Διότι οικονομία δεν είναι μόνο τα χαμηλά τέλη (ή καθόλου τέλη στην περίπτωση του corolla hybrid), αλλά και το κόστος συντήρησης και επισκευής ζημιών.

 

Τα νέα αυτοκίνητα με όλα αυτά τα ηλεκτρονικά και φούμαρα π.χ. led προβολείς, adaptive αναρτήσεις, ραντάρ αριστερά και δεξιά, 17" τροχούς κτλ. έχουν ένα τρομακτικό κόστος αντικατάστασης αναλώσιμων. Θα μου πει κάποιος μην πάρεις led προβολείς, έλα όμως που είναι στάνταρντ στα περισσότερα "πακέτα" εξοπλισμού. Το ίδιο και για 17" τροχούς ή για αχρείαστα (για μένα) ηλεκτρονικά που ανγκάζεσαι να τα φορτωθείς αν θέλεις κάποιο συγκεκριμένο "βοήθημα". π.χ. κάνοντας τη διαδρομή χαλκιδική-αθήνα με το corolla το πόδι μου κοντεύει να πάθει αγκύλωση στο γκάζι και θα ήθελα το καινούριο αμάξι να έχει adaptive cruise control ή σύστημα αποφυγής σύγκρουσης (με υποβοήθηση στο φρένο) για λόγους ασφαλείας. Αυτά τα συστήματα μετράνε για μένα. Δυστυχώς όμως πάνε πακέτο με άλλα συστηματα που θεωρώ ότι είναι φρου φρου και αρώματα, όμορφο να τα έχεις, αλλά ασύμφορο όταν έρθει η ώρα της συντήρησης ή της αντικατάστασης ή της ζημιάς. Στα 16 χρόνια του corolla 2 φορές τράκαρα με υπαιτιότητά μου (όχι κάτι σοβαρό, το χειρότερο ήταν προφυλακτήρα-φτερό (επισκευή) προβολέας αντικατάσταση), άλλες τρεις φορές με έχουν τρακάρει και άλλες τρεις έχω βρει το αυτοκίνητο στραπατσαρισμένο εκεί που το είχα παρκάρει. Και να σκεφτείς ότι πάντα προσέχω πού παρκάρω. Αν ζεις στην Αθήνα δηλαδή, τουλάχιστον ανά 2-3 χρόνια θα έχεις και κάποιο κόστος επισκευής. Τι γίνεται λοιπόν με τα καινούρια αυτοκίνητα με τα εξωφρενικά κόστη για επισκευή ζημιών που αναγκαστικά πρέπει να γίνονται στην αντιπροσωπεία γιατί είναι τόσο πολύπλοκα και φορτωμένα με ηλεκτρονικά που μόνο η αντιπροσωπεία μπορεί να διαχειριστεί τις πιο σοβαρές ζημιές; Ακόμα και η συντήρηση, καλό το CVT κιβώτιο της Toyota και οικονομικό, αλλά τι γίνεται όταν θες να επισκευάσεις ζημιά εκτός εγγύησης ή να του αλλάξεις τα ειδικά λάδια που έχει και είναι πανάκριβα; κτλ κτλ.

 

Αρχίζω και σχηματίζω μια εικόνα ότι -αν το δούμε καθαρά οικονομικά το θέμα- είναι πολύ καλύτερο να μείνω με το corolla (με το δεδομένο ιστορικό αξιοπιστίας που έχει) και τις μικροεπεμβάσεις που θα χρειαστεί παρά να πάω σε καινούριο αυτοκίνητο που όχι μόνο θα μου ζητήσει το ποσό αγοράς αλλά ενδέχεται και το συνολικό κόστος χρήσης να είναι αρκετά ανεβασμένο σε σχέση με αυτό που ήδη έχω. 

 

Νομίζω ότι εξετάζω το θέμα από μια οπτική που είναι ψιλοκρυφή στους περισσότερους που νομίζουν ότι επειδή θα αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο με μικρή κατανάλωση βενζίνης (στα χαρτιά πάντα) και χαμηλά τέλη, ξαφνικά βρήκαν τη γη της επαγγελίας. Κατά την εκτίμησή μου μάλλον δεν είναι ετσι τα πράγματα και θα ήθελα την άποψη όσων ασχολούνται με την αυτοκίνηση περισσότερο και έχουν εμπειρία με τις τεχνολογίες. 

 

Παρακαλώ πολύ φανατισμένοι, κάγκουρες, δογματικοί μακριά από αυτό το νήμα. Δεν θέλω να συζητήσουμε μαρκες, ποια είναι καλύτερη κτλ, όλα τα αυτοκίνητα έχουν το αγοραστικό κοινό τους. Θέλω να συζητήσουμε το κατά πόσο τα νέα αυτοκίνητα σου δίνουν το τυράκι των αυτοματισμών και των "οικονομικών" κινητήρων αλλά οι εταιρείες σε γδύνουν από αλλού με τον χειρότερο δυνατό τρόπο.

Έγινε επεξεργασία από gdp77
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Δυστυχώς δεν μπορείς να τα αποφύγεις αυτά και με όλα τα ηλεκτρονικά που φέρουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι αρκετά πιο επιρρεπείς στις ζημιές όπως είναι λογικό. Βέβαια μην ξεχνάμε τι προσφέρουν όλα αυτά τα συστήματα πόσο διευκολύνουν την καθημερινότητα μας.

 

Αν δεν σε ενδιαφέρουν όλα αυτά τα σύγχρονα συστήματα, μπορείς να κοιτάξεις ένα παλαιότερο μεταχειρισμένο που να έχει πχ adaptive cruise control και ότι άλλο χρειάζεσαι αλλά να μην είναι φορτωμένο με ένα σωρό άλλα ηλεκτρονικά όπως τα τωρινά αυτοκίνητα.

 

Κατά την γνώμη μου όμως, αν υπάρχει η δυνατότητα θα σου συνιστούσα να μεταβείς σε κάποιο πιο σύγχρονο αυτοκίνητο, ειδικά από την στιγμή που γράφεις ότι μετακινείς και το μικρό σου. Προσφέρουν αρκετά καλύτερη ασφάλεια (η μέρα με τη νύχτα) και θα σε διευκολύνουν αρκετά στα καθημερινά, και μη δρομολόγια σου.

 

Τώρα όσο αφορά την επιλογή, προσωπικά θα επέλεγα το Focus. Νέο και φοβερό πάτωμα, ασύγκριτο οδηγικά κλπ κλπ. Φοβερές επιλογές ωστόσο και το νέο Corolla, όπως και το Astra (φοβερός ο 1.6 - 136PS). Όσο αφορά το τελευταίο έρχεται facelift οπότε καλύτερα να το περιμένεις αν σε ενδιαφέρει. Βέβαια θα φέρει Pegeuot κινητήρες και όχι GM αν και ήδη έχει αρχίσει να γίνεται η μετάβαση αν δεν απατούμε.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, UltraB said:

Βέβαια θα φέρει Pegeuot κινητήρες και όχι GM αν και ήδη έχει αρχίσει να γίνεται η μετάβαση αν δεν απατούμε.

Όχι στο facelift δεν θα φοράει pegeuot κινητήρες, απ' ό,τι διαβάζω. Δεν ταιριάζουν στο συγκεκριμένο πλαίσιο ή κάτι τέτοιο. 

 

59 minutes ago, UltraB said:

Κατά την γνώμη μου όμως, αν υπάρχει η δυνατότητα θα σου συνιστούσα να μεταβείς σε κάποιο πιο σύγχρονο αυτοκίνητο, ειδικά από την στιγμή που γράφεις ότι μετακινείς και το μικρό σου.

Έγραψα και στο "σεντόνι" μου ότι με ενδιαφέρουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως π.χ. υποβοήθηση φρεναρίσματος για αποφυγή σύγκρουσης, adaptive cruise control κτλ. Σε όσες επιλογές βλέπω όμως αυτά πάνε πακέτο με άχρηστα φρου φρου όπως led προβολείς που θέλουν ένα χιλιάρικο για αντικατάσταση ή σε άλλες περιπτώσεις με 17" ζάντες που χρυσοπληρώνεις όταν πρέπει να αλλάξεις λάστιχα και αναγκάζεσαι και βάζεις "φτηνά" οπότε η ασφάλεια πάει περίπατο ή infotainment με gps που μετά τον πρώτο χρόνο είναι άχρηστο αν δεν σκας 150άρια για αναβάθμιση (ενώ το google maps είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει και το έχεις δωρεάν στο κινητό) κ.α. Καταλαβαίνεις τι εννοώ... Όσο για το παιδί, να είσαι σίγουρος ότι με τα χρήματα που μπορώ να διαθέσω κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ για την ασφάλεια και την υγεία του και δεν είναι μόνο το αυτοκίνητο που πρέπει ένας γονιός να πληρώσει. Μακάρι να είχα τα χρήματα για τα πάντα, αλλά δεν τα έχω, όπως και οι περισσότερες ελληνικές οικογένειες.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

gdp, δεν γνωρίζω από αυτοκίνητα. Το σκεπτικό σου (ότι δεν θέλεις να φορτωθείς άχρηστα πράγματα που και πιο επιρρεπή σε βλάβες θα είναι και θα κοστίζουν χρήμα κάθε τόσο) δεν είναι παράλογο. Υπάρχει όμως ένα προβληματικό σημείο: η τάση αυτή δεν προβλέπεται να αλλάξει στο προβλέψιμο μέλλον. Τα ίδια πάνω-κάτω θα ισχύουν σε 2-3-5 χρόνια από σήμερα. Τι θα κάνεις; Δεν θα αλλάξεις ποτέ πια αυτοκίνητο; Κι αν είναι να τα πληρώσεις σε 2-3-5 χρόνια, με δεδομένο ότι το τωρινό σου αυτοκίνητο είναι ήδη σε ηλικία αλλαγής, μήπως είναι καλύτερα να πιεις το πικρό ποτήρι και να κάνεις σύντομα την αλλαγή;

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Πρέπει να είναι νέοι κινητήρες γιατί η GM δεν είχε 1.5 πετρελαιοκινητήρες, όπως και 1.2 Turbo βενζινοκινητήρες, δεν είμαι σίγουρος όμως.

 

Κατά τα άλλα σύμφωνα απόλυτα σε όσα λες. Γι αυτό το λόγο σου πρότεινα και κάποιο παλαιότερο μεταχειρισμένο. Υπάρχουν αυτοκίνητα με αυτά που θέλεις χωρίς LED φώτα κλπ, απλά στα τωρινά σε αναγκάζουν να βάζεις άλλα 15 πράγματα μαζί για να παίρνουν ακόμα παραπάνω χρήματα.

 

Επίσης ότι αφορά το παιδί, είμαι σίγουρος. Το έγραψα καθαρά για να σε παρακινήσω με ακόμα έναν λόγο ώστε να αλλάξεις το Corolla. Φοβερά αυτοκίνητα αλλά υστερούν σε πολλούς τομείς σε σχέση με τα σύγχρονα.

 

Όσο αφορά τα GPS, αν δεν κάνω λάθος, όλα έρχονται με Android Auto, οπότε θα μπορείς να συνδέσεις το κινητό σου και να έχεις Google Maps. Παίζει πολύ επίσης και το Waze για πλοήγηση.

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, UltraB said:

Όσο αφορά τα GPS, αν δεν κάνω λάθος, όλα έρχονται με Android Auto, οπότε θα μπορείς να συνδέσεις το κινητό σου και να έχεις Google Maps. Παίζει πολύ επίσης και το Waze για πλοήγηση.

Ναι μάλλον έχεις δίκιο σε αυτό για όσα έχουν android auto, αλλά νομίζω κάποια χρησιμοποιούν ακόμα proprietary υλοποιήσεις. Έχω μείνει στο insignia του 2010 που είχα και φορούσε proprietary gps λογισμικό που μετά την διετία ήταν εντελώς άχρηστο και η opel ζητούσε 150€ αν θυμάμαι καλά για κάθε ετήσια αναβάθμιση.

32 minutes ago, UltraB said:

Φοβερά αυτοκίνητα αλλά υστερούν σε πολλούς τομείς σε σχέση με τα σύγχρονα.

Δεν το συζητώ. Πέρα από το θέμα της αξιοπιστίας (τουλάχιστον το δικό μου έχει βγει διαμάντι) και του φτηνού service/επισκευής τυχόν ζημιών, σε κάθε άλλο τομέα σαφώς υστερεί σε σχέση με ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Το γνωρίζω.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ δεν θα σου προτείνω αυτοκίνητο, απλά σου λέω ότι το σκεπτικό σου είναι σωστό. Ίσως φταίει το ότι είσαι λινουξας πάντως είσαι σωστά υποψιασμένος! :p Δεν είσαι ο μοναδικός που τα σκέφτεται αυτά...

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Γενικά άμα θες ένα καινούργιο αυτοκίνητο που να μην έχει πολλά φρου φρου κοιτάς τις βασικές εκδόσεις των μοντέλων που σε ενδιαφέρουν. Αυτό με τον εξοπλισμό που λες το κάνουν γιατί σαν "πακέτο" κοστίζει λιγότερο απο το να βάλεις το κάθε ένα ξεχωριστά.  Βέβαια στα χρήματα που αναφέρεις σχεδόν όλα έχουν πολύ ικανοποιητικό εξοπλισμό, τουλάχιστον στην μικρομεσαία κατηγορία.

Link to comment
Share on other sites

Να κάνω εγώ μία ερώτηση μιας που αναφερθήκαμε στην ανθεκτικότητα και τα ανταλλακτικά. Έχει περάσει η εποχή που λέγαμε πως "το αμάξι θα σου φερθεί όπως του φερθείς εσύ"; Με άλλα λόγια είναι πλέον τόσο standard ότι αν για παράδειγμα αγοράσεις VW θα έχεις προβλήματα ενώ αν αγοράσεις Toyota ή Nissan θα το έχεις για μία ζωή; 

Link to comment
Share on other sites

πριν 54 λεπτά, το μέλος trib έγραψε:

Να κάνω εγώ μία ερώτηση μιας που αναφερθήκαμε στην ανθεκτικότητα και τα ανταλλακτικά. Έχει περάσει η εποχή που λέγαμε πως "το αμάξι θα σου φερθεί όπως του φερθείς εσύ"; Με άλλα λόγια είναι πλέον τόσο standard ότι αν για παράδειγμα αγοράσεις VW θα έχεις προβλήματα ενώ αν αγοράσεις Toyota ή Nissan θα το έχεις για μία ζωή; 

Βασικά, λόγω "ομογενοποίησης" της παραγωγής, έχει συμβεί μια ομοιομορφία στα προβλήματα που παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα. Δηλαδή άσχετα από μάρκα, θα βγάλουν πρόβλημα, όχι 100% ούτε θα είναι οπωσδήποτε σοβαρό. Και βέβαια μπορεί να σου πέσει ελλατωματικό αλλά αυτό είναι σπάνιο. Περισσότερο πλέον κοιτάμε την αξιοπιστία ενός συγκεκριμένου μοντέλου και μέχρι εκεί. Αλλά σκέψου ότι ακόμα και ο μήνας παραγωγής μπορεί να παίξει ρόλο. 

Αυτό το "τα vw χαλάνε και τα ιαπωνέζικα κρατάνε" είναι last year.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Επίσης μην ξεχνάμε τι ηλεκτρονικά φέρει ένα VW και ένα Toyota ή Nissan για παράδειγμα.

Όπως είναι λογικό, ένα πιο σύνθετο και με περισσότερο ηλεκτρονικά αυτοκίνητο, θα είναι, θεωρητικά τουλάχιστον, πιο επιρρεπείς στις ζημιές.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Τα δικά μου διαβάσματα με έχουν οδηγήσει στην πεποίθηση ότι η αγορά καινούριου αυτοκινήτου συνεπάγεται χασούρα κάποιων χιλιάδων ευρώ με το που βάλεις το κλειδί στη μηχανή.

Είμαι σε αρκετά παρόμοια φάση με εσένα με ένα αρκετά ταλαιπωρημένο εμφανιακά Ξαρά ΙΙ του 2001, το οποίο όμως κάνει τη δουλειά του. Και γράφει λιγότερα χιλιόμετρα από εσένα.

Τέτοια αυτοκίνητα δεν πωλούνται στην αξία που έχουν για εσένα αλλά σε κλάσμα αυτής. Η δική μου προσέγγιση είναι ότι περιμένω όσο πάει χωρίς μεγάλα έξοδα, φτιάχνω ό,τι χρειάζεται να φτιάξω και αποφεύγω ... επενδύσεις που δε συνεισφέρουν στην ασφάλεια ή την οδηγησιμότητα.

 

Το επόμενο με το καλό θα είναι μάλλον μτχ υβριδικό plug in αν συνεχίζω να ζω Σουηδία αλλιώς αναρωτιέμαι αν αξίζει τα λεφτά του. Τα λεντ θεωρώ ότι είναι ένα καλό βήμα προς τα μπρος. Τα ηλεκτρονικά δυστυχώς σε περιορίζουν πάρα πολύ στο πού θα πας για τις επισκευές σου και μπορεί να κάνουν κόλπα με υψηλό κόστος και λίγη ουσία.

 

Και όπως παρατήρησες κι εσύ, η αγορά νέου αυτοκινήτου όταν έρχεσαι από ένα παλαιότερο, μπορεί να σημαίνει κατακόρυφη αύξηση των ετήσιων εξόδων συντήρησης, αν πρέπει να πηγαίνεις στην αντιπροσωπεία να σου βάζει επιχρυσωμένα λάδια και υαλοκαθαριστήρες από καθαρό ασήμι

 

Καθόλου εύκολο θέμα φίλε, και είναι και λίγο λαχείο

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Μιας και κοιτάς για Toyota, κοίτα το Yaris. Έχει μεγαλώσει αρκετά και ενδεχομένως από άποψη χώρου να σου είναι αρκετό. Η έκδοση 1.5 με το χειροκίνητο 6άρι στο επίπεδο εξοπλισμού Υ20 βγαίνει στα 15Κ και έχει μεν ηλεκτρονικά φρουφρού άλλα όχι τόσο πολλά.

 

Επίσης το 2λιτρο hybrid corolla δεν είναι στα 20-25Κ είναι στα 28-30Κ++

Link to comment
Share on other sites

On 26/8/2019 at 5:53 ΜΜ, το μέλος gdp77 έγραψε:

Θέλω να συζητήσουμε το κατά πόσο τα νέα αυτοκίνητα σου δίνουν το τυράκι των αυτοματισμών και των "οικονομικών" κινητήρων αλλά οι εταιρείες σε γδύνουν από αλλού με τον χειρότερο δυνατό τρόπο.

 

Αν πχ το κορολα σου εχει engine resource(πόσα θα κάνει πριν το ρεκτιφιε δλδ) 400.000 όλα τα τωρινά έχουν 150.000 το πολύ. Τα μικρα τούρμπο 100.000. Και δε βάζω καν σασμάν και αναρτήσεις. Δηλαδή μετά από 3 χρόνια θα πρέπει να χώνεις ενίοτε πολλά λεφτά είτε Νισάν είναι είτε Τογιότα και πόσο μάλλον αν είσαι άτυχος και έχεις Opel κλπ...

Και, τα τρία προηγούμενα χρόνια θα τα σκας για ασημένιους υαλοκαθαριστήρες και χρυσές αλλαγές λαδιών που είπε και ο συμφορουμιτης παραπάνω.

 

Μπορείς βέβαια να μη σκας λεφτά, γιατί μπορεί να έχεις Τογιότα που είναι γιαπωνας(made in France) και δε χαλάει,  ομως να πω πως άλλο ένα αμαξι να παίρνει μπροστά και να κινείται και άλλο να είναι συντηρημένο. 

 

Γενικά πάντως υπάρχουν μάρκες που λύνουν τα προβλήματα τους από γενιά σε γενιά(πχ Mazda, VW) και άλλες που τα αφηνουν(πχ GM, Ford) να διαιωνίζονται.

Υπάρχουν και άλλες που αρνουνται τα εμφανή σχεδιαστικά προβλήματα πχ 4th cylinder on Subaru.

 

Το να κοιτάς προς Τογιότα είναι θετικό απλά θα έλεγα όχι Yaris.

Όπελ και GM γενικα, πολύ κακή σκέψη εκτός και αν έχεις οικονομική στενότητα αλλα θες να παίξεις με το wow factor του καινούργιου. Είναι κάκιστη επιλογή πάντως. 

 Αν σκέφτεσαι ευρωπαϊκό, τα καλύτερα ευρωπαϊκά από θέμα τεχνολογίας, αξιοπιστίας, value for money ειναι τα VAG. 

Έγινε επεξεργασία από Rusty_Cookie
  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Άτυχος αν έχεις Opel; Γελάω, απλά.  Να μου έλεγες για Ιταλικό να πω ναι.

Επίσης τι προβλήματα βγάζουν δηλαδή μαζί με τα Ford που δεν διορθώνονται;

PS: Η Opel ανήκει δύο χρόνια τώρα στην PSA και όχι στην GM. Όλα τα σύγχρονα SUV της είναι PSA.

 

Και αφού μιλάμε για αξιοπιστία και Japan, γράψτε για Kia ή Hyundai. Μη μου λέτε για Nissan, ξεχάσατε μάλλον τι προβλήματα έβγαζε το Qashqai...

 

Επίσης δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα, εκτός αν τα σκάσουμε αδρά. Οπότε αν θες αξιοπιστία δεν θα πάρεις κάποιον μικρό turbato κινητήρα αλλά κάποιον χωρίς turbo, μεγαλύτερου κυβισμού. Όμως εκεί χάνεις κατά πολύ σε επιδόσεις, οικονομία κλπ.  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 26/8/2019 at 5:53 ΜΜ, το μέλος gdp77 έγραψε:

Θέλω να συζητήσουμε το κατά πόσο τα νέα αυτοκίνητα σου δίνουν το τυράκι των αυτοματισμών και των "οικονομικών" κινητήρων αλλά οι εταιρείες σε γδύνουν από αλλού με τον χειρότερο δυνατό τρόπο.

 

Αυτό συμβαίνει συνεχώς από καταβολής του αυτοκινήτου, δεν είναι σημερινή μόδα. Σήμερα εσύ διαμαρτύρεσαι για το infotainment και τα led, παλιότερα άλλοι διεμαρτύροντο για τα "πλαστικά" φανάρια που θολώνουν, ακόμη παλιότερα άλλοι γκρίνιαζαν για το abs και τη λεπτή λαμαρίνα και πάει λέγοντας. Πάντως, ειδικά η γενίκευση της χρήσης των led φωτισμού είναι πραγματική επανάσταση, ασχέτως των τιμών που χρεώνουν οι κατασκευαστές. 

 

Εν πάση περιπτώσει, στο προφίλ της νοοτροπίας σου νομίζω πως ταιριάζει ένα βασικού εξοπλισμού μοντέλο diesel, από αυτά που προορίζονται για ενοικιάσεις και leasing.

Έγινε επεξεργασία από Oric
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 39 λεπτά, το μέλος Rusty_Cookie έγραψε:

Και, τα τρία προηγούμενα χρόνια θα τα σκας για ασημένιους υαλοκαθαριστήρες και χρυσές αλλαγές λαδιών

 

Παρεπιπτόντως η Toyota έχει πολύ νορμάλ τιμές σε υαλοκαθαριστήρες και αλλαγές λαδιών. Τόσο νορμάλ που ακόμα και το 32 ετών Starlet μας εκεί το πάμε...

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Μία ώρα πριν, το μέλος UltraB έγραψε:

Άτυχος αν έχεις Opel; Γελάω, απλά.  Να μου έλεγες για Ιταλικό να πω ναι.

Επίσης τι προβλήματα βγάζουν δηλαδή μαζί με τα Ford που δεν διορθώνονται;

PS: Η Opel ανήκει δύο χρόνια τώρα στην PSA και όχι στην GM. Όλα τα σύγχρονα SUV της είναι PSA.

 

Και αφού μιλάμε για αξιοπιστία και Japan, γράψτε για Kia ή Hyundai. Μη μου λέτε για Nissan, ξεχάσατε μάλλον τι προβλήματα έβγαζε το Qashqai...

 

Επίσης δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα, εκτός αν τα σκάσουμε αδρά. Οπότε αν θες αξιοπιστία δεν θα πάρεις κάποιον μικρό turbato κινητήρα αλλά κάποιον χωρίς turbo, μεγαλύτερου κυβισμού. Όμως εκεί χάνεις κατά πολύ σε επιδόσεις, οικονομία κλπ.  

 

Δεν λέω ότι βγάζουν προβλήματα λέω ότι έχουν το ίδιο πρόβλημα για πχ 4 γενιές καροτσας, από το 1995 μέχρι το 2015 κλπ.

Πες για ποιο Όπελ θες και θα σου πω. Ενδεικτικά, αυτόματο κιβώτιο, αισθητήρες μπεκιερας, egr issues και map στα 1.3 ντιζελ, το τετραταχυτο, stalling AC units, θέση και βάση μπαταρίας στα κορσα. 

Φορντ? Το πιο απλό! Κουζινετα μπιελας σε όλα τα duratec βενζίνης, κανείς δε τα αλλάζει μεχρι να γ@μηθει τελείως η μηχανή αλλά το έχουν όλα. Κροταλιζουν πιο πολύ από merkava στα λιθόστρωτα της δυτικής όχθης.

Τα Όπελ ξέρω πολύ καλά ότι ειναι PSA, κάτι που δεν είναι και πολύ θετικό εδώ που τα λέμε, αλλά μιλάω για το 90% αυτών που κυκλοφορουν.

Ιταλικά ποια? Οι Φερράρι?

Γιατί μηχανές της Φίατ (1.3) είναι(ήταν) σε όλα τα GM ντίζελ Όπελ, Σουζούκι κλπ.

Και στο κορσα μου είναι το πιο αξιόπιστο πράγμα. Εκτός από τους δύο αισθητήρες μπεκιερας, τον map και κανα-δυο ακόμα παπατζιλικια της Όπελ.

Hyundai/Kia ναι είναι καλά και έχουν πολύ καλύτερες προτάσεις από Νισάν και Τογιότα. Έτσι για την αναφορά Χόντα παίζει μπάλα μόνη της αλλά όχι τόσο χαμηλά τιμολογιακή όσο οι άλλες δυο το ίδιο και η Mazda απ' όταν αποκολλήθηκε από τη Ford.

 

Για το πως διορθώνεται ένα πρόβλημα από γενιά σε γενιά, μπορείς να δεις το DSG της VW καθώς και το Tuareg πρώτης Vs δεύτερης γενιάς.

Έγινε επεξεργασία από Rusty_Cookie
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Θα έλεγα να το κρατήσεις. Η εποχή που τα αυτοκίνητα φτιάχνονταν για έναν σοβαρό χρονικό ορίζοντα (ώστε να μπορείς να έχεις το μικρότερο κόστος χρήσης ανά χιλιόμετρο στο τέλος της ζωής του οχήματος) , έχει περάσει. Το πιθανότερο είναι στο εξής, να οδηγούμαστε ''εκόντες - άκοντες''  στην αγορά νέου οχήματος, για διάφορους λόγους. Δεν υπάρχει κανένας σοβαρός λόγος να βιαστείς να μπεις σε τέτοια κατάσταση, όσο το αμαξάκι σου σε πάει και σε φέρνει ασφαλή* και στεγνό. 

 

*στο θέμα της ασφάλειας, η θέση μου είναι ότι ο κάθε ένας μας φέρει το 99% της ευθύνης για την ασφαλή ή όχι μετακίνησή του. Στο υπόλοιπο 1% αν κάτι έρχεται απο απέναντι σφαιράτο, δύσκολα (απίθανα) θα μας γλιτώσουν τα 4 / 5/ 35 αστέρια που θα έχει λάβει ως αξιολόγηση. Οι νόμοι της φυσικής δεν επιτρέπουν να τους ξεγελάσει κανένας. 

 

 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.