Jump to content



Official Cars, Motors, βελτίωση, τρακαρίσματα και οδήγηση Thread (MotorLab)


LevelOne

Recommended Posts

αυτα εχω βαλει στο μικρα μου μπροστα (με πατεντα)

δυστυχως σπασανε στους κατσικοδρομους της κρητης:crazy:

Είπα ότι ζεσταίνεται για πλάκα.

Δεν είπα ότι σε 2 λεπτά είναι έτοιμο.

Και ναι,μια παράμετρος που βοηθάει σε αυτό είναι ο ήλιος,το ζεστό κλίμα και η καυτή άσφαλτος.

Το λιώσιμο 1ης 2ας που κολλάει?

Αν φτάσουν τα 10 εκατοστά να σε σώσουν από πόδι ανθρώπου κάπου αλλού έχεις κάνει το λάθος και όχι στα λάστιχα.

καθε λογικος ανθρωπος αντιλαμβανεται οτι το "ζεσταινεται για πλακα" ειναι πιο γρηγορο και απο το "σε 2 λεπτα θα ειναι ετοιμο"

μη ξεχνας οτι το λαστιχο ειναι...λαστιχο,δηλαδη αρκετα μονωτικο ως προς την θερμοτητα,αρα θελει αρκετη ωρα για να μεταφερθει η θερμοτητα σε αυτο παντου,δηλαδη οχι μονο στην επιφανεια που πατας οταν πας με 30χλμ αλλα πρεπει να παει και στα πλαγια

το λιωσιμο μαλλον το εννοει για να τα ζεστανεις γρηγορα.

στην F1 αν εχεις δει δε κανουν σπινιαρισματα,αλλα σλαλομ για ζεσταμα για να ζεσταινονται και στα πλαγια.

Έγινε επεξεργασία από Kostas007
Link to comment
Share on other sites

Με το "ζεσταίνεται" εννοούμε οτι έρχεται στην θερμοκρασία στην οποία διατείνεται το εργοστάσιο κατασκευής οτι έχει την μέγιστη πρόσφυση. Οσο μεγαλύτερο δείκτη ταχύτητας έχει ένα λάστιχο, τόσο δυσκολότερα ζεστένεται. Όσο περισσότερο ζεσταινεται ενα λάστιχο, τόσο περισσότερο καταπονείται και φθείρεται.

Τώρα, για ενα μέτρο σύγκρισης. Δυο λάστιχα "σπόρ", το ένα ειναι το Potenza RE720 και το άλλο το Michelin Pilot SXGT. Και τα δύο έχουν δείκτη ταχύτητας V (μέχρι 240 χμ/ω). Το RE720 έγινε φτέλι σε 11 γύρους στα Μέγαρα και είχε μέση θερμοκρασία τους 46 βαθμούς, ενω το Pilot SXGT κράτησε για 13 γύρους χωρίς φοβερή φθορά. Η μέση του θερμοκρασία; ~39 βαθμοί. Μιλάμε για λάστιχα ίδιας διάστασης, ολοκαίνουρια, με ίδια πίεση και εξωτερική θερμοκρασία (+- 2 βαθμούς). Και τα δύο φορέθηκαν στους κινητήριους τροχούς (πισω)...

Για άλλο ενα μέτρο συγκρισης, ενα ζευγάρι αγωνιστικά λάστιχα, τα Toyo R888 με τον ίδιο δείκτη, αντεξαν 4 γύρους με λίγο πιο επιθετική οδήγηση με μέση θερμοκρασία τους 51 βαθμούς και με περίπου -4 δευτερα στο γύρο.

Τωρα, πως μεταφράζονται όλα αυτα στο δρόμο; Αφ' ενός επιλέγεις λάστιχο βάσει του κλίματος της περιοχής στην οποία μένεις. Ποιός ο λόγος να πάρεις ενα λάστιχο που αποδίδει οταν ειναι πολύ ζεστό, αν μένεις πχ. στον Εβρο. Chances are, δεν θα το φέρεις ποτέ σε θερμοκρασία βέλτιστης απόδοσης και θα φάς και τα μούτρα σου.

Στην BMW, έχω φορέσει ενα all around λάστιχο το οποίο έχω δεί πως ειναι απο τα μέτριας σκληρότητας και αρκετά εύκολο να έρθει σε θερμοκρασία. Ειναι το Fulda Excelero S1 και πίνω νερό στο ονομά του. Ισως το ιδανικό λάστιχο για το κλίμα και τους δρόμους μας, και σε σωστή τιμή. Τωρα στο Nissan, αλλου παπά ευαγγέλιο. Εκει εχω επιλέξει λάστιχα με πολύ σκληρή γόμα και αρκετά υψηλή θερμοκρασία απόδοσης. Τόσο γιατι ενα πιο μαλακό λάστιχο θα σημαίνει επίσκεψη στο βουλκανιζατέρ ανα μήνα, όσο και γιατι με 200+ άλογα και χωρίς ηλεκτρονικά, είναι πολύ πιο εύκολο να ζεστάνεις ενα σκληρό λάστιχο απο το να το φορέσεις σε ενα Ibiza 1.4...

Εντός πόλης, μικρό ρόλο παίζει η γόμα του ελαστικού καθώς τα ~50 χμ ειναι παιχνίδι για όλων των ειδών γόμες. Τωρα, αν το αμάξι σου δέν φρενάρει ουτε με τόσα λίγα, πρέπει να κοιτάξεις άλλα πράγματα (αναρτήσεις, σινεμπλοκ, τακάκια, εξαερώσεις, μαρκουτσια κλπ κλπ)...

EDIT: Για να μην μπερδεύεστε, ο δείκτης ταχύτητας εχει να κάνει με την γόμα αλλα και με την ενίσχυση στα πλαϊνα του ελαστικού. Ενα λάστιχο με δεικτη ταχύτητας R (max 170kmh) οταν πάς με 240 το φθείρεις με πολλαπλάσιο ρυθμό αλλα κινδυνεύεις να σου κάνει και μπάμ απο την παραμόρφωση του πλαϊνου.

Έγινε επεξεργασία από LevelOne
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Πάντως κάτι σχετικό με τα προηγούμενα post,όπως και να το κάνουμε η ταχύτητα σκοτώνει.

Είμαι 17 χωρίς πολλές ώρες οδήγησης,αφού δεν έχω δίπλωμα,αλλα δεν νομίζω κάποιος ο οποιος πηγαίνει με 160 και τους σκάσει το μπροστά λάστιχο,μπορεί να το "σώσει".

Link to comment
Share on other sites

Πάντως κάτι σχετικό με τα προηγούμενα post,όπως και να το κάνουμε η ταχύτητα σκοτώνει.

Είμαι 17 χωρίς πολλές ώρες οδήγησης,αφού δεν έχω δίπλωμα,αλλα δεν νομίζω κάποιος ο οποιος πηγαίνει με 160 και τους σκάσει το μπροστά λάστιχο,μπορεί να το "σώσει".

Κι όμως,όπως έγραψα έγινε μπροστά μου στην Ιονια Οδο,το αν ηταν κωλοφαρδος η όχι ο ίδιος το ξέρει

Link to comment
Share on other sites

Μιλάμε για μπροστά λάστιχο η πίσω?Αν μιλάμε για μπροστά πρέπει να άναψε αρκετά κεράκια ο φιλαράκος :)

Πίσω αριστερά. Και ήταν αριστερή με διάζωμα και δίπλα άλλον

Το πιο είναι πιο δύσκολο δεν ξέρω.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως κάτι σχετικό με τα προηγούμενα post,όπως και να το κάνουμε η ταχύτητα σκοτώνει.

Είμαι 17 χωρίς πολλές ώρες οδήγησης,αφού δεν έχω δίπλωμα,αλλα δεν νομίζω κάποιος ο οποιος πηγαίνει με 160 και τους σκάσει το μπροστά λάστιχο,μπορεί να το "σώσει".

μεγαλυτερη ταχυτητα= περισσοτερες πιθανοτητες να γινει κατι απο βλακεια,και αν γινει κατι να ειναι θανατηφορο.

για να σου σκασει το λαστιχο ειτε πρεπει να πατησεις κατι,ειτε να ειναι ελεινα φθαρμενο και ξερο.

αν συντηρεις σωστα το αυτοκινητο σου οι πιθανοτητες να παθεις κατι τετοιο ειναι τραγικα απειροελαχιστες.

εγω πατησα κοτρωνα σε μεγεθος κατσαρολας στο παραδρομο της βουλιαγμενης και το λαστιχο σκιστηκε,αλλα πιτα εγινε τελειως μετα απο 10+λεπτα...

Link to comment
Share on other sites

Στο θεμα προσφυσης του ελαστικου, πρωτο και κυριο ρολο παιζει η γομα και η σχεδιαση του πελματος και μετα ο δεικτης λειτουργιας θερμοκρασιας.

Οταν εχεις ενα λαστιχο με σκληρη γομα, οσο χαμηλο δεικτη θερμοκρασιας κι αν εχει δεν θα εχεις σωστη προσφυση σε σχεση με καποιο αλλο με μαλακη γομα και υψηλο δεικτη θερμοκρασιας λειτουργιας.

Αυτο ισχυει φυσικα στην Ελλαδα με τους δρομους γυαλι, χειμωνα-καλοκαιρι.

Link to comment
Share on other sites

Ο δείκτης Η ειναι για ταχύτητες ~210km/h... Λογικό. Οσο ανεβαίνεις σε ταχύτητα αναγκαστικά σκληραίνει η γόμα (και κατ' επεκτασιν μεγαλωνει η θερμοκρασία). Εκτός και αν μιλάμε για αγωνιστικά λάστιχα σαν τα Toyo R888 η τα Yokohama A048... Με δείκτη V & Z και αντοχή λίγων γύρων. Υπερβολικά μαλακά (ημισλίκ)....

Έγινε επεξεργασία από LevelOne
Link to comment
Share on other sites

Πίσω αριστερά. Και ήταν αριστερή με διάζωμα και δίπλα άλλον

Το πιο είναι πιο δύσκολο δεν ξέρω.

παλι καλα που ηταν πισω αριστερα , σε αριστερη στροφη , οπου ολο το φορτιο εχει παει περιπατο στους δεξιους τροχους (με 160+ οπως λες, μπορει και να μην παταγε καλα καλα η εσωτερικη ροδα στο δρομο), οποιαδηποτε αλλη ροδα να κλαταρε, θα ηταν για κινηματογραφιση...

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.