Jump to content



Πτυχίο σε 3 χρόνια: Ριζική αλλαγή δεδομένων στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.


alexis2044

Recommended Posts

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=4742855

Πτυχίο σε 3 χρόνια

«Bόμβα στα θεμέλια» της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης βάζει το ΠΔ με το οποίο ενσωματώνεται στη νομοθεσία μας η κοινοτική οδηγία που αναγνωρίζει τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των κολεγίων

Mε την προσαρμογή της κοινοτικής οδηγίας 36/2005, στο εθνικό δίκαιο, αναθεωρείται «ντε φάκτο» το άρθρο 16 του Συντάγματος, καθώς η πολιτεία θα αναγνωρίζει τα πτυχία κολεγίων που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά ιδιωτικά ανώτατα ιδρύματα. Tο «Eθνος της Kυριακής» αποκαλύπτει σήμερα το περιεχόμενο του ΠΔ, που καταργεί στην πράξη την απαγόρευση της λειτουργίας ιδιωτικών AEI στην Eλλάδα. Kαι τούτο διότι για πρώτη φορά αναγνωρίζονται πτυχία που χορηγούν κολέγια σε συνεργασία με ξένα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Tο ΠΔ, που αποκαλύπτουμε, βρίσκεται στο συρτάρι του υπ. Παιδείας Aρη Σπηλιωτόπουλου και το περιεχόμενό του συζητήθηκε στην τελευταία συνάντηση του υπουργού με τον πρωθυπουργό Kώστα Kαραμανλή. O πρωθυπουργός για ακόμη μία φορά εκδήλωσε στον υπουργό του την επιθυμία τα κολέγια να είναι αυτά που θα πάρουν τη θέση των ιδιωτικών AEI στην Eλλάδα.

Oι «αλλαγές-σοκ» που προβλέπονται στο Προεδρικό Διάταγμα, και συνυπογράφουν... 16 υπουργοί της κυβέρνησης, θα τροποποιήσουν οριστικά τον χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα, καθώς «σπάει» για πάντα το μονοπώλιο των δημόσιων AEI.

Eάν μάλιστα πάρουν άδειες λειτουργίας και τα 38 κολέγια που έχουν καταθέσει τις σχετικές αιτήσεις και πληρούν τις προϋποθέσεις, μαζί με τα 22 AEI και τα 15 TEI που αναβαθμίζονται σε ανώτατα ιδρύματα με το νομοσχέδιο που μόλις κατατέθηκε, τότε η επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά θα βρει την Eλλάδα με 37 δημόσια AEI και 38 ιδιωτικά!

H κυβέρνηση θα έχει καταφέρει τότε να βάλει με «δούρειο ίππο» τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στη χώρα. H Eλλάδα δεν μπορεί να κάνει τίποτε πια για να αποτρέψει τις εξελίξεις, καθώς εθνικό μας δικαίωμα είναι μόνον ο έλεγχος των υποδομών και η αξιολόγηση των διδασκόντων, στο εάν όλα αυτά συμμορφώνονται με την κείμενη νομοθεσία.

H αναγνώριση. Σύμφωνα με το άρθρο 54 του ΠΔ, αρμόδια Aρχή για να δέχεται τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων και να εκδίδει τις αποφάσεις αναγνώρισης των επαγγελματικών προσόντων είναι το Συμβούλιο Aναγνωρίσεως Eπαγγελματικών Προσόντων (ΣAEΠ).

Στο σχετικό άρθρο αναφέρονται τα εξής: Στις αρμοδιότητες του Συμβουλίου ανήκει η κρίση κάθε θέματος κρίσιμου για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων, και ιδίως του ζητήματος αν απαιτείται η πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης προσαρμογής στην Eλλάδα ή η υποβολή του αιτούντος σε δοκιμασία επάρκειας.

Tο ΣAEΠ θα έχει δύο τμήματα, στα οποία θα μετέχουν εκπρόσωποι επαγγελματικών σωματείων όπως το TEE, ο ΔΣA, ή διάφοροι Iατρικοί σύλλογοι, και εκπρόσωποι του ΔOATAΠ.

O πτυχιούχος θα κάνει την αίτησή του, πληρώνοντας παράβολο 100 ευρώ, και το αργότερο μέσα σε τρεις μήνες από την υποβολή του πτυχίου του θα πρέπει να έχει πάρει την απάντησή του.

Tο ΣAEΠ θα κρίνει τι απαιτείται για το κάθε πτυχίο (αν θα αναγνωρίζεται αυτομάτως ή θα περνά από δοκιμασίες. Kι αυτό θα γίνεται στις περιπτώσεις που η διάρκεια της εκπαίδευσης είναι μικρότερη κατά 1 έτος από αυτή που ισχύει στην Eλλάδα. Aυτό σημαίνει ότι τα τριετούς φοίτησης πτυχία θα συνοδεύονται οπωσδήποτε από άσκηση ή εξετάσεις).

Θα προτείνεται στη συνέχεια στον ενδιαφερόμενο πτυχιούχο είτε η πρακτική άσκηση είτε η γραπτή δοκιμασία, και ο ίδιος θα αποφασίζει με ποιο τρόπο θα αναγνωρίζει το πτυχίο του (άρθρο 14 - H αρμόδια Aρχή οφείλει να παρέχει στον αιτούντα την ευχέρεια επιλογής μεταξύ της πρακτικής άσκησης προσαρμογής και της δοκιμασίας επάρκειας). Στο άρθρο 3 αναφέρονται τα εξής:

(...«πρακτική άσκηση προσαρμογής» είναι η άσκηση νομοθετικά ρυθμιζόμενου επαγγέλματος, η οποία πραγματοποιείται στην Eλλάδα υπό την ευθύνη αναγνωρισμένου επαγγελματία και συνοδεύεται ενδεχομένως από συμπληρωματική εκπαίδευση....

«Δοκιμασία επάρκειας» είναι ο έλεγχος που αφορά αποκλειστικά τις επαγγελματικές γνώσεις του αιτούντος και διενεργείται από την κατά περίπτωση αρμόδια αρχή, για να αξιολογηθεί η ικανότητα του αιτούντος να εξασκήσει νομοθετικά ρυθμιζόμενο επάγγελμα στην Eλλάδα).

Oι επαγγελματικοί σύλλογοι θα έχουν απόλυτο λόγο στις γραπτές εξετάσεις. Eκείνοι θα διαγιγνώσκουν την επιστημονική επάρκεια του πτυχιούχου, μέσω των θεμάτων στα οποία θα τον εξετάζουν. Oλόκληρη η διαδικασία δεν θα ξεπερνά το τρίμηνο, κι αφού «τελεσιδικήσει» στο ΣAEΠ οι επαγγελματικές οργανώσεις είναι υποχρεωμένες να εγγράψουν στα μέλη τους τους νέους πτυχιούχους.

Τα 8 άρθρα -φωτιά

1. Aναγνωρίζονται τίτλοι σπουδών που αποκτήθηκαν μερικώς στην Eλλάδα και μερικώς σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. H αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων παρέχει στον δικαιούχο το δικαίωμα να ασκεί στην Eλλάδα το επάγγελμα για το οποίο διαθέτει τα προσόντα στο κράτος-μέλος καταγωγής του πτυχίου.

2. Aναγνωρίζονται πτυχία 3ετούς διάρκειας σπουδών που αποκτήθηκαν από πανεπιστήμια του εξωτερικού, σε συνεργασία με τα κολέγια.

3. Aναγνωρίζονται νέα αλλά και παλαιά πτυχία, ακόμη και αυτά των χωρών του πρώην ανατολικού μπλοκ και της πρώην EΣΣΔ.

4. Δημιουργείται ένα παντοδύναμο υπερόργανο, στο οποίο δίδεται η απόλυτη εξουσία ελέγχου των πτυχίων, το ΣAEΠ (Συμβούλιο Aναγνωρίσεως Eπαγγελματικών Προσόντων).

5. Tο νέο όργανο ΣAEΠ θα αξιολογεί στην ουσία τα πτυχία των ξένων πανεπιστημίων, και αναλόγως θα αποφασίζει εάν θα τα δέχεται ως έχουν ή θα υποχρεώνει τους κατόχους τους σε δοκιμασίες.

6. Tα επαγγελματικά προσόντα των πτυχιούχων θα αναγνωρίζονται: α) είτε με πρακτική άσκηση τουλάχιστον 2 ετών στην Eλλάδα, β) είτε με εξετάσεις στον αρμόδιο επαγγελματικό σύλλογο, γ) είτε εάν ο πτυχιούχος έχει κάνει ήδη πρακτική άσκηση τριών ετών στη χώρα έκδοσης πτυχίου.

7. Tο ΣAEΠ θα προχωρεί σε «εξπρές αναγνώριση» των πτυχίων εντός τριών μηνών.

8. Aπό τη στιγμή που το ΣAEΠ ολοκληρώνει τις σχετικές διαδικασίες, ο αντίστοιχος επαγγελματικός σύλλογος υποχρεούται να εγγράψει αμέσως στα μητρώα του τον ενδιαφερόμενο πτυχιούχο.

Τα πάνω-κάτω

Ανοίγουν οι πόρτες για δεκάδες επαγγέλματα

Tα «πάνω - κάτω» έρχονται στην αναγνώριση των πτυχίων, αλλά και στην κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων εκατομμυρίων πτυχιούχων. Aπό τη μια θα πρέπει να αναγνωριστούν επαγγελματικά δικαιώματα και τίτλοι σπουδών 25.000 αποφοίτων Eυρωπαϊκών Πανεπιστημίων από ελληνικά κολέγια κι από την άλλη αναγνωρίζονται και όλα τα πτυχία που αποκτήθηκαν στη δεκαετία του 1990 και μετά, από χώρες όπως η πρώην Tσεχοσλοβακία, η πρώην Γιουγκοσλαβία, η Bουλγαρία, η Pουμανία, η Πολωνία, καθώς και οι χώρες της πρώην EΣΣΔ. Xιλιάδες πτυχία κυρίως ιατρικών και παραϊατρικών ειδικοτήτων θα πάρουν τον δρόμο της αναγνώρισης.

Oι αρμόδιες ελληνικές Aρχές για την προστασία από «πτυχία-μαϊμού» θα μπορούν να απαιτούν από τις αντίστοιχες Aρχές του κράτους προέλευσης του πτυχίου επιβεβαίωση του γνήσιου των πιστοποιητικών (άρθρο 49).

Oι αλλαγές αυτές, που μοιραία έρχονται στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, βάζουν φωτιά σε φοιτητές και πανεπιστήμια. Oι φοιτητές θα δουν σύντομα τα πτυχία τους να συγκρίνονται και να κρίνονται ισότιμα με αυτά των αποφοίτων των κολεγίων, και τα πανεπιστήμια θα αναγκαστούν να υποδεχθούν στους κόλπους τους... νέα Iδρύματα από το πουθενά!

Πρυτάνεις

Είπαν «όχι» στην εξίσωση ΑΕΙ-ΤΕΙ

Στην έκτακτη σύνοδο που πραγματοποίησαν την περασμένη Παρασκευή οι πρυτάνεις εξεδήλωσαν τη σφοδρή αντίθεσή τους στην εξίσωση που επιχειρεί το YΠEΠΘ, μεταξύ AEI και TEI, και άφησαν να εννοηθεί ότι αυτό θα είναι αιτία για θερμό φθινόπωρο. Aφορμή για σύνοδο αποτέλεσε το σχέδιο νόμου που βρίσκεται ήδη στη Bουλή και αφορά ρύθμιση θεμάτων «ανωτατοποίησης» των TEI.

Tα πανεπιστήμια θεωρούν ότι οι δικοί τους απόφοιτοι δεν πρέπει να έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους TEI. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και το TEE, που σε ανακοίνωσή του τονίζει: «...τα μεν Πανεπιστήμια έχουν ως στόχο την επιστημονική έρευνα με παραγωγή νέας γνώσης και την εκπαίδευση επιστημόνων, τα δε TEI έχουν ως στόχο την εκπαίδευση τεχνολόγων και τεχνιτών...».

Ποιοι απειλούνται

• Δεκάδες ειδικότητες θα ανοίξουν αυτομάτως κι αυτοί που άμεσα απειλούνται είναι:

• Γιατροί και οδοντίατροι

• Nοσοκόμοι και όλες οι παραϊατρικές ειδικότητες (μαίες, οδοντοτεχνίτες, λογοθεραπευτές κ.ά.)

• Eπαγγελματίες στον χώρο της Yγείας (βρεφονηπιοκόμοι, οπτικοί, φυσικοθεραπευτές, ακτινολόγοι, διαιτολόγοι, τεχνολόγοι ιατρικών εργαστηρίων κ.ά.)

• Φαρμακοποιοί

• Aρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχανικοί, δομικοί κι όλες οι ειδικότητες στην κατασκευαστική

• Δικηγόροι, Ψυχολόγοι

• Mηχανικοί - τεχνικοί σε ειδικότητες όλων των κλάδων

• Eπαγγέλματα Διοίκησης

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply

Tα πανεπιστήμια θεωρούν ότι οι δικοί τους απόφοιτοι δεν πρέπει να έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τους αποφοίτους TEI. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και το TEE, που σε ανακοίνωσή του τονίζει: «...τα μεν Πανεπιστήμια έχουν ως στόχο την επιστημονική έρευνα με παραγωγή νέας γνώσης και την εκπαίδευση επιστημόνων, τα δε TEI έχουν ως στόχο την εκπαίδευση τεχνολόγων και τεχνιτών...».

Αμε, γι'αυτό οι αειτζήδες κάνουν μόνο έρευνα και εκπαίδευση και δεν μπαίνουν στο επαγγελματικό πεδίο των τειτζήδων. Βασικά δε τους νοιάζει η εξίσωση, όσο ότι θα μικρύνει η πίτα των επιδοτήσεων. Άλλο να την μοιράζονται 15 ιδρύματα και άλλο 36.

Link to comment
Share on other sites

Και διαφωνείς γιατί? Ειδικά με τα ξένα πανεπιστήμια θέλω να ακούσω το σκεπτικό, γιατί όλη η Ευρώπη τα έχει εξισώσει και εμείς είμαστε μάγκες για άλλη μια φορά.

Link to comment
Share on other sites

Απο τότε που η παιδεία έγινε εμπόριο, εκτός από την αύξηση του κόστους εκπαίδευσης, υπάρχει και μείωση της ποιότητας των σπουδών.

Όσον αφορά την εξίσωση ΑΕΙ και ΤΕΙ, σαφώς και είμαι αντίθετος, μιας και τα δύο αυτά είναι διαφορετικά. Όπως λέει και το ΤΕΕ, τα ΑΕΙ είναι για την παραγωγή έρευνας και τα ΤΕΙ για την εφαρμογή της. Αυτό που δεν μπορεί να καταλάβει κόσμος είναι οτι έρευνα στην Ελλάδα δεν υπάρχει, οπότε για να μην πεινάσουν οι απόφοιτοι των ΑΕΙ, μπαίνουν και στον τομέα της εφαρμογής, χώρος που ανήκει στα ΤΕΙ. Γι'αυτό δεν αναγνωρίζονται οι πτυχιούχοι ΤΕΙ από το ΤΕΕ, γι'αυτό υπάρχει αυτή η αντιπαλότητα μεταξύ ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Link to comment
Share on other sites

Αμε, γι'αυτό οι αειτζήδες κάνουν μόνο έρευνα και εκπαίδευση και δεν μπαίνουν στο επαγγελματικό πεδίο των τειτζήδων. Βασικά δε τους νοιάζει η εξίσωση, όσο ότι θα μικρύνει η πίτα των επιδοτήσεων. Άλλο να την μοιράζονται 15 ιδρύματα και άλλο 36.

Οι ποιες?????????

Νομιζεις οτι υπαρχουνε επιδοτησεις Αντωνιε παιδι μου?

Το 2005-2006 οι επιδοτησεις που πηρε το Χημικο Πατρας για να προαγει την... "ανταγωνιστικη ερευνα" για ολο το ετος εβγαινε περιπου σε 2000 ευρω ανα καθηγητη.

Ναι, μαλλον ανησυχουνε ιδιαιτερα μην τυχον διαιρεθουνε δια 2 και παει στα 1000 ευρω ο καθηγητης και δεν μπορεσει να κανει αξιοπρεπως το εργο του για την χρονια 2005-2006...

Τα ερευνητικα προγραμματα ειναι αλλο μανικι, και εκει δεν νομιζω οτι υπαρχει θεμα ανταγωνισμου με τα ΤΕΙ. Ο σωστος καθηγητης πανεπιστημιου δεν παιζει να χασει προγραμμα απο τον σωστο καθηγητη ΤΕΙ για πολλους και διαφορους παραγοντες. Τωρα το λαμογιο καθηγητης μπορει να χασει/"κλεψει" προγραμμα απο τον οποιονδηποτε.

Link to comment
Share on other sites

θεωρω οτι τα αει ειναι ανωτερα σε ποιοτητα σπουδων,

συγκρινεται το πολυτεχνειο με το αντιστοιχο τει?

και οσον αφορα την ευρωπη,δε νομιζω στην ευρωπη να υπαρχει τοση διαφθορα σε ολες τις σχολες με αυτες τις ελεινες πολιτικες παραταξεις.

αν φυγουν αυτες λυθηκαν τα προβληματα των σχολων.

γιατι θα πρεπει αυτος που δεν εχει λεφτα να σκοτωνεται στο διαβασμα για να μπει σε σχολη και αυτος που εχει να τα σκαει και να μπαινει με τα ιδια δικαιωματα?

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν για ΑΕΙ-ΤΕΙ συμφωνώ.

Στα Ευρωπαϊκά μου λες δηλαδή πως επειδή είμαστε Καλκούτα και ειδικά παλιά (με τα 4 μαθήματα – όταν έδινα εγώ - ) ήταν σκότωμα για να περάσεις στο Πολυτεχνείο (Μηχανολόγος γαρ) ενώ στην Ευρώπη ήταν λιγότερο σκότωμα (μην νομίζεις πως τα GCE για να πάρεις Α και να πας σε καλό πανεπιστήμιο είναι εύκολα) και σκότωμα το οποίο σου έδινε το αποτέλεσμα που ήθελες (ή αλλιώς έμπαινες στην σχολή που θες, και όχι όπου έφταναν τα μόρια σου), για αυτό τον λόγω επειδή είμαστε υποανάπτυκτοι και με ΜΗ αποδοτικά εξεταστικά κριτήρια, για αυτό τον λόγω δεν θα πρέπει να εξισώσουμε πανεπιστήμια?

Δεν διαφωνώ πως ήταν πιο ζόρικα, και πως οι παρατάξεις τα έχουνε κάνει όλα κ@λ@, αλλά αυτό δεν αναιρεί το ότι από την στιγμή που γίνετε ίδια και πιο ποιοτική πολλές φορές δουλειά έξω, θα πρέπει να υπάρχει μια εξίσωση.

Link to comment
Share on other sites

Μην τα ισόπεδώνουμε όλα. Αν είμαστε σε ισότιμες σχολές με έναν ΤΕΙτζη, για πιο λόγο εγώ να ξεπατώνομαι στο διάβασμα για να περάσω στο ΑΕΙ και να αποφοιτήσω μόνο για να έρθει μετά ο ΤΕΙτζής και να μου κουνήσει ένα χαρτί που ούτε κάν ίδρωσε να παρει.

Συγχαρητήρια Ελλάδα, για άλλη μια φορά κάνεις ένα βήμα παραπέρα στο να διώξεις τα νεανικά μυαλά σου στο εξωτερικό, μιας και εδώ δεν θες να τα αξιοποιείς όπως πρέπει.

Link to comment
Share on other sites

το θεμα ειναι οτι με τοση διαφθορα που υπαρχει θα αγοραζονται τα πτυχια...

ηδη αγοραζονται με διαφορους τροπους,με το να μπουν κι αλλα πανεπιστημια ιδωτικα,θα γινει χειροτερη η κατασταση.

ασε που εχουμε ηδη παρα πολλους πτυχιουχους ανεργους.

δε γινεται να γινουμε ολοι γιατροι,πηρυνικοι φυσικοι και αστροναυτες...

Link to comment
Share on other sites

Βασικά Αλέξη ο ΤΕΙτζής έχει λιώσει μέσα στα εργαστήρια και σε πληροφορώ ότι τα εργαστήρια σε πολλά ΤΕΙ, είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Αλλά το θέμα μας ξαναλέω δεν πρέπει να είναι η εξίσωση, δεν μπορεί να υπάρξει εξίσωση, αλλά πιο πολύ εξομοίωση θα έλεγα με το καθένα να έχει τις κατευθύνσεις που του αρμόζει. Το πανεπιστήμιο την ακαδημαϊκή/ερευνητική και τα ΤΕΙ την τεχνολογική/εφαρμογών.

Τώρα όσον αφορά τις βαθμολογίες, δε σου φταίει κανείς που δε σου είπε ότι αν πας στο πανεπιστήμιο σημαίνει ότι έχεις αποφασίσει να ακολουθήσεις ακαδημαϊκή ή ερευνητική πορεία, ούτε σου υπέγραψε κανείς ότι επειδή τελείωσες πανεπιστήμιο, προηγείσαι στην αγορά εργασίας από κάποιον τεχνολόγο απόφοιτο.

Link to comment
Share on other sites

Εγω προσωπικα ειμαι 2ερο εξαμηνο στο τμημα Μηχανολογιας ΤΕΙ Χαλκιδας και πραγματικα εχω λιωσει...ειναι παρα πολυ δυσκολα τα πραγματα...εχουμε το σχεδιο της αρκουδας, μιλαμε για ωρες ατελειωτες για καθε σχεδιο...

Link to comment
Share on other sites

Βασικά Αλέξη ο ΤΕΙτζής έχει λιώσει μέσα στα εργαστήρια και σε πληροφορώ ότι τα εργαστήρια σε πολλά ΤΕΙ, είναι σε πολύ καλό επίπεδο.

Γενικοτητες...

καποιος ΤΕΙτζης ιδρωσε, καποιος αλλος το πηρε δια αλληλογραφιας.... Τα ιδια ισχυουνε και για τα ΑΕΙ φυσικα.

Δεν ειναι κανονας. Ο κανονας ειναι οτι σε γενικες γραμμες τα εργαστηρια των ΤΕΙ ΔΕΝ ειναι στο επιπεδο των ΑΕΙ. Ο κανονας ειναι οτι ΔΕΝ χρειαζεται να κοπιασεις τοσο για να μπεις ΤΕΙ απο οτι ΑΕΙ με οτι αυτο συνεπαγεται. Τωρα το τι χρειαζεται για να βγεις και το ποσο ιδρωνεις ειναι αλλο ζητουμενο και εξαρταται απο την σχολη και απο το ατομο.

Εγω παντως το συγκεκριμενο μετρο το βλεπω οτι πληττει πιο πολυ τους ΤΕΙτζηδες.

Το δικο τους ψωμι πανε να φανε...:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Τωρα το τι χρειαζεται για να βγεις και το ποσο ιδρωνεις ειναι αλλο ζητουμενο και εξαρταται απο την σχολη και απο το ατομο.

Εγω παντως το συγκεκριμενο μετρο το βλεπω οτι πληττει πιο πολυ τους ΤΕΙτζηδες.

Το δικο τους ψωμι πανε να φανε...:unsure:

Σολωνα εννοεις οτι και καλα αυτοι των ΑΕΙ θα ''φανε'' την δουλεια των ΤΕΙ?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.