Jump to content



Πτυχίο σε 3 χρόνια: Ριζική αλλαγή δεδομένων στον χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.


alexis2044

Recommended Posts

Συμφωνειτε ολοι οτι οταν βγαινει καποιος απο ΤΕΙ εχει πρακτικες γνώσεις, ενω απο ΑΕΙ, εχει θεωρητικες γνωσεις. Για αυτο απο τους 2 που μολις τελειωσαν, καλυτερα θα ξερει να κανει την δουλεια ο ΤΕΙτζης. Ομως μετα απο 5 χρονια δουλειας, αυτος απο το ΑΕΙ θα εχει μαθει το πρακτικο κομματι της δουλειας του πολυ καλα, και εχοντας και καλυτερο θεωρητικο υποβαθρο (κατι που λειπει απο τα παιδια των ΤΕΙ) πιστευω θα αποτελει καλυτερο "εργαλειο". That's my point of view...

Ναι είσαι σίγουρος ότι το θεωρητικό υπόβαθρο παίζει ρόλο...

Έχω δει ΑΕΙτζήδες και αν έχω δει που δεν ξέρουν να πατσάρουν καλώδια και άλλα πολλά όμορφα.

Το θεωρητικό υπόβαθρο αν έχεις το μεράκι και το σαράκι της δουλειάς κατακτιέται.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 165
  • Created
  • Last Reply
Δεν βγαίνουν παπαγάλοι από τα ΑΕΙ. Μερικοί ναι, αλλά παντού υπάρχουν. Σε παρόμοια αντικείμενα, ο φοιτητής πανεπιστημίου μαθαίνει ολοκληρωμένα την τέχνη του, την μελετά από όλες τις διαστάσεις της πραγματικές και πιθανές. Ο φοιτητής ΤΕΙ μαθαίνει τμηματικά, μόνο το πρακτικό μέρος.

Πως την μαθαινει ολοκληρωμένα εφόσον δεν έχει πρακτικό μέρος?

Σε όλα αυτά παίζει ρόλο και το κάθε άτομο και πόσο το ψάχνει και μαθαίνει και μετά το πανεπιστήμιο... Όπως λέει και ο Dellman. Μπορείς να έχεις 10 πτυχία αλλά να παραμείνεις moron...

Έχω δει προγραμματιστές απόφοιτους ΤΕΙ και ΑΕΙ να μην ξέρουν που αλλάζει στον Πίνακα Ελέγχου η ταχύτητα του ποντικιού.

Καλά για απόφοιτους οικονομικών σχολών ΤΕΙ και ΑΕΙ να πω... μιλάμε λογική απουσιάζει τελειώς στα πιο απλά ζητήματα.

Link to comment
Share on other sites

Πως την μαθαινει ολοκληρωμένα εφόσον δεν έχει πρακτικό μέρος?

Σε όλα αυτά παίζει ρόλο και το κάθε άτομο και πόσο το ψάχνει...

Έχω δει προγραμματιστές απόφοιτους ΤΕΙ και ΑΕΙ να μην ξέρουν που αλλάζει στον Πίνακα Ελέγχου η ταχύτητα του ποντικιού.

Καλά για απόφοιτους οικονομικών σχολών ΤΕΙ και ΑΕΙ να πω... μιλάμε λογική απουσιάζει τελειώς στα πιο απλά ζητήματα.

Στα ΑΕΙ δεν είναι μόνο βιβλίο, τετράδιο και στυλό. Εργαστήρια υπάρχουν και είναι και πολλά.

Συμφωνειτε ολοι οτι οταν βγαινει καποιος απο ΤΕΙ εχει πρακτικες γνώσεις, ενω απο ΑΕΙ, εχει θεωρητικες γνωσεις. Για αυτο απο τους 2 που μολις τελειωσαν, καλυτερα θα ξερει να κανει την δουλεια ο ΤΕΙτζης. Ομως μετα απο 5 χρονια δουλειας, αυτος απο το ΑΕΙ θα εχει μαθει το πρακτικο κομματι της δουλειας του πολυ καλα, και εχοντας και καλυτερο θεωρητικο υποβαθρο (κατι που λειπει απο τα παιδια των ΤΕΙ) πιστευω θα αποτελει καλυτερο "εργαλειο". That's my point of view...

Λάθος, ο του ΑΕΙ έχει και πρακτικό και θεωρητικό υπόβαθρο.

Link to comment
Share on other sites

ενδιαφέρον, μπορώ να πω ότι της κοντης της σκούπας της φταίνε οι τρίχες.

μάλλον είμαι πολύ εξέχον παράδειγμα για να είμαι "παιδί" ιδιωτικού κολλεγίου και να είμαι ισάξιος ή καλύτερος από αντίστοιχους αει/τει-τζίδες στην δουλειά μου. Έπαιξε κάποιο ρόλο το που πήρα τις γνώσεις μου? Σύμφωνα με αυτά που διαβάζω εδώ ναι. Είναι τόσο ανθρώπινο να καταρρίπτεις το προσωπικό ενδιαφέρον/πάθος και να το αντικαθιστάς με κάτι τόσο... τεχνοκρατικό.

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί κάποιοι φοβούνται τις μειώσεις των μισθών (που πιο κάτω δεν πάνε) ή ότι θα χάσουν την δουλειά τους από κάποιον με λιγότερα προσόντα από ότι έχουν. Αυτό μόνο δημοσιο-υπαλληλική συμπεριφορά μου θυμίζει..

Αν σας στείλουν γιατί θέλουν κάποιον που ξέρει λιγότερα και θα παίρνει λιγότερα τότε προφανώς ή είσαι overqualified, ή ούτως η άλλως τις γνώσεις που έχεις δεν τις εφαρμόζεις στην εργασία σου. Και στις δύο περιπτώσεις δεν καλύπτεις την θέση εργασίας "κανονικά", απλά ο εργοδότης δεν έβρισκε αυτό που ήθελε και επέλεξε εσένα σαν (ακριβή?) λύση. θέλουν οι εργοδότες να έχουν χαμηλότερη ποιότητα στο προϊόν τους? Και τι σας/μας σταματάει να γίνουμε εργοδότες του εαυτού μας παρέχοντας τις σουπερ-ντουπερ-αναβαθμισμένες υπηρεσίες (που μόνο το πανεπιστήμιο προσφέρει, ναι?).

Συμφωνώ ότι είναι λάθος η λογική του να εξισώσουν τα ΑΕΙ με τα ΤΕΙ γιατί δεν έχουμε έρευνα σε αυτή τη χώρα. Θα έπρεπε κανονικά να λιγοστέψουν οι θέσεις/τμήματα των ΑΕΙ και να ενισχυθούν τα ΤΕΙ.

Από την άλλη το θέμα με τα ιδιωτικά είναι γελοίο. Υπάρχουν πολλοί πετυχημένοι επαγγελματίες που βγήκανε από αυτά. Και αποτυχημένοι. Το ίδιο ισχύει όμως και με του δημοσίου τις σχολές.

Link to comment
Share on other sites

Εγω προσωπικα ειμαι 2ερο εξαμηνο στο τμημα Μηχανολογιας ΤΕΙ Χαλκιδας και πραγματικα εχω λιωσει...ειναι παρα πολυ δυσκολα τα πραγματα...εχουμε το σχεδιο της αρκουδας, μιλαμε για ωρες ατελειωτες για καθε σχεδιο...

LOL!

Κόψε κάτι!

@astrolabos:

Λες βλακείες ή είναι η ιδέα μου?

Οι Πανεπιστημιακοί είναι μόνο για έρευνα?

Στον γιατρό που πας, για έρευνα πας?

Τα δείγματα που αναλύει π.χ. το Γενικό Χημείο τα αναλύει για έρευνα?

Θα μας τρελάνεις?

Προτιμάς να σου αναλύσει ένα δείγμα κάποιος που πατάει 10 κουμπιά σαν τη μαϊμού ή κάποιος που ξέρει και το νόημα του τι πατάει?

Εκεί είναι η μεγάλη διαφορά, ότι στα ΤΕΙ μαθαίνεις να μαϊμουδίζεις, ενώ στα ΑΕΙ μαθαίνεις λίγα πραγματάκια γύρω από το αντικείμενο, και επαφίεται σε σένα το αν θα μαϊμουδίσεις.

Και προφανώς δεν αναφέρομαι στο ΑΕΙ Θεολογίας σε σύγκριση με το ΤΕΙ Πληροφορικής.

Αναφέρομαι σε σύγκριση ΑΕΙ ΗΜΜΥ / ΤΕΙ Πληροφορικής, ΑΕΙ Χημείας / ΤΕΙ Οινολογίας / Τεχνολογίας τροφίμων, ΑΕΙ Οικονομικών κλπ. / ΤΕΙ Λογιστικής.

ΟΚ, ο οινολόγος ξέρει σίγουρα τι να ρίξει στο κρασί για να γίνει η συνταγή.

Αγνοεί όμως παντελώς την οργανική χημεία.

Οπότε αν του ζητήσεις να σου προτείνει μια αλλαγή (η οποία να είναι cost effective) πιθανότατα δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί.

Το να μαϊμουδίζεις, μπορείς να το μάθεις σε μία δουλειά εύκολα, με 2-3 μήνες εκπαίδευσης, αν ξέρεις τη θεωρία. Το να μάθεις τη θεωρία ξέροντας να μαϊμουδίζεις, θα σου πάρει 2-3 χρόνια. Και εκεί είναι νομίζω και η διαφορά.

Όσον αφορά τα κολλέγια, μη γελιόμαστε, πρωτοκλασάτος μαθητής του 19 δεν πάει σε κολλέγιο. Κολλέγιο πάνε όσοι δεν μπορούν να γράψουν τίποτα στις Πανελλήνιες, άρα είναι de facto σε πιο χαμηλό επίπεδο, είτε αυτό αρέσει είτε όχι. Και πάντα (ιστορικά) έτσι ήταν. Δεν λέμε για το υπερ-ξεφτέρι που θα πάρει την υποτροφία στην Αμερική, λέμε για το λαμόγιο που θα πάει Ρουμανία γιατί είναι κι ο μπαμπάς γιατρός κλπ.

Με το μοντέλο 3 χρόνια πτυχίο, 2 μάστερ και 3 διδακτορικό γενικά συμφωνώ, αρκεί να μην εξισώνουμε τους αμνούς με τα ερίφια.

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή όσοι πάνε ΑΕΙ είναι έξυπνοι, ενώ οι άλλοι είναι βλάκες ε;

Ας μην είμαστε απόλυτοι. Ισχύουν όμως σε μεγάλο βαθμό τα εξής:

α)για να μπεις σε ΑΕΙ χρειάζεται πολύ περισσότερο κόπο και ωριμότητα και κυρίως

β)στο ΑΕΙ η ύλη είναι τόσο μεγάλη και βαθιά που στο φοιτητή μένουν πολύ περισσότερα πράγματα απ' ότι στο σπουδαστή.

Δες το παράδειγμα που έφερα παραπάνω. Ο απόφοιτος ΤΕΙ ή ιδιωτικού έχει μάθει ΤΕΛΕΙΑ να κάνει μια δουλειά. Αν είναι λίγο έξυπνος ξεχωρίζει γιατί ξέρει να σκέφτεται. Ο απόφοιτος ΑΕΙ μαθαίνει πρώτα από όλα να σκέφτεται, να ερευνά το γιατί τα πράγματα γίνονται έτσι και πως θα μπορούσαν να είναι καλύτερα. Γιατί τι να το κάνω εγώ αν ξέρεις εργαζόμενε C, αν δεν μπορείς να σκεφτείς έναν καλό αλγόριθμο για να κάνεις τη δουλειά μας;

Δηλαδή εσείς πιστεύετε ότι ο ίδιος ο απόφοιτος ιδιωτικού όταν αυξηθούν οι απαιτήσεις, όταν χρειαστεί να "think out of the box", δεν αισθάνεται ανεπαρκής; Ε ο απόφοιτος ΑΕΙ σπανίως. Γιατί μπορεί να μην ξέρει πως συντάσσεται η C# αλλά μπορεί να το μάθει. Κι όταν το μάθει έχει το πλεονέκτημα ότι ξέρει από αλγορίθμους ή αν θέλετε κι από μαθημαιτκή σκέψη.

Link to comment
Share on other sites

LOL!

Κόψε κάτι!

@astrolabos:

Λες βλακείες ή είναι η ιδέα μου?

Οι Πανεπιστημιακοί είναι μόνο για έρευνα?

Στον γιατρό που πας, για έρευνα πας?

Τα δείγματα που αναλύει π.χ. το Γενικό Χημείο τα αναλύει για έρευνα?

Θα μας τρελάνεις?

Προτιμάς να σου αναλύσει ένα δείγμα κάποιος που πατάει 10 κουμπιά σαν τη μαϊμού ή κάποιος που ξέρει και το νόημα του τι πατάει?

Εκεί είναι η μεγάλη διαφορά, ότι στα ΤΕΙ μαθαίνεις να μαϊμουδίζεις, ενώ στα ΑΕΙ μαθαίνεις λίγα πραγματάκια γύρω από το αντικείμενο, και επαφίεται σε σένα το αν θα μαϊμουδίσεις.

Και προφανώς δεν αναφέρομαι στο ΑΕΙ Θεολογίας σε σύγκριση με το ΤΕΙ Πληροφορικής.

Αναφέρομαι σε σύγκριση ΑΕΙ ΗΜΜΥ / ΤΕΙ Πληροφορικής, ΑΕΙ Χημείας / ΤΕΙ Οινολογίας / Τεχνολογίας τροφίμων, ΑΕΙ Οικονομικών κλπ. / ΤΕΙ Λογιστικής.

ΟΚ, ο οινολόγος ξέρει σίγουρα τι να ρίξει στο κρασί για να γίνει η συνταγή.

Αγνοεί όμως παντελώς την οργανική χημεία.

Οπότε αν του ζητήσεις να σου προτείνει μια αλλαγή (η οποία να είναι cost effective) πιθανότατα δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί.

Το να μαϊμουδίζεις, μπορείς να το μάθεις σε μία δουλειά εύκολα, με 2-3 μήνες εκπαίδευσης, αν ξέρεις τη θεωρία. Το να μάθεις τη θεωρία ξέροντας να μαϊμουδίζεις, θα σου πάρει 2-3 χρόνια. Και εκεί είναι νομίζω και η διαφορά.

Όσον αφορά τα κολλέγια, μη γελιόμαστε, πρωτοκλασάτος μαθητής του 19 δεν πάει σε κολλέγιο. Κολλέγιο πάνε όσοι δεν μπορούν να γράψουν τίποτα στις Πανελλήνιες, άρα είναι de facto σε πιο χαμηλό επίπεδο, είτε αυτό αρέσει είτε όχι. Και πάντα (ιστορικά) έτσι ήταν. Δεν λέμε για το υπερ-ξεφτέρι που θα πάρει την υποτροφία στην Αμερική, λέμε για το λαμόγιο που θα πάει Ρουμανία γιατί είναι κι ο μπαμπάς γιατρός κλπ.

Με το μοντέλο 3 χρόνια πτυχίο, 2 μάστερ και 3 διδακτορικό γενικά συμφωνώ, αρκεί να μην εξισώνουμε τους αμνούς με τα ερίφια.

Λιγο ελιτιστή σε κόβω

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί κάποιοι φοβούνται τις μειώσεις των μισθών (που πιο κάτω δεν πάνε) ή ότι θα χάσουν την δουλειά τους από κάποιον με λιγότερα προσόντα από ότι έχουν. Αυτό μόνο δημοσιο-υπαλληλική συμπεριφορά μου θυμίζει..

Από την άλλη το θέμα με τα ιδιωτικά είναι γελοίο. Υπάρχουν πολλοί πετυχημένοι επαγγελματίες που βγήκανε από αυτά. Και αποτυχημένοι. Το ίδιο ισχύει όμως και με του δημοσίου τις σχολές.

Το πιο σωστό πράγμα που ειπώθηκε είναι αυτό.

ΟΠΟΙΟΣ αγαπάει και ασχολείται με αυτό που κάνει γίνετε καλός και άξιος, και από ΑΕΙ, και από ΤΕΙ, και από Deeree και από Αγγλία / Αμερική / Γαλλία.

Διαβάστε και την συνεντεύξεις Ελλήνων ακαδημαϊκών νεότατων που πήγαν από το ΕΜΠ στο εξωτερικό να δείτε τι λένε.

Ναι μάθαμε να σκεφτόμαστε και μας δίνει πλεονέκτημα (σημαντικότατο) αλλά από την άλλη διδασκόμαστε ύλη 30ετίας με απαρχαιωμένα βιβλία, από μια σειρά καθηγητών που τα έχουν γράψει στα νιάτα τους, και δεν έχουν τίποτα να κάνουν με την πραγματικότητα πλέων αλλά ΑΝ δεν τα πάρεις δεν περνάς.

Έτσι και αλλιώς το χαρτί που έχεις αυτή την στιγμή είναι ένα εισιτήριο για να σου ανοίξει μια πόρτα για να ξεκινήσεις την καριέρα σου. Από εκεί και πέρα είσαι μόνος σου να μεγαλουργήσεις ή να μείνεις για πάντα στην αφάνεια.

Αν είσαι από ΑΕΙ και χάσεις την δουλειά σου από κάποιον από ΤΕΙ την χάνεις γιατί απλά είναι καλύτερος από εσένα, για αυτό υπάρχουν και οι συνεντεύξεις και τα πάντα.

Και ναι πάντα μιλάω για αξιοκρατικά συστήματα, μην μου αναφέρει κανείς το δημόσιο.

Υπάρχουν καλά και κακά πανεπιστήμια, και έχω και εγώ 2 κολλητούς που μπήκανε πολυτεχνείο, ο ένας τελείωσε σε 5 χρόνια με 9, και τώρα στα 29 βγάζει 4,5κ τον μήνα και ο άλλος τελείωσε πριν 2 μήνες μετά από 12 χρόνια.

Θα έρθει τώρα ο δεύτερος μετά από 12 χρόνια να μου κλαφτεί γιατί έχασε δουλειά από κάποιον από ΤΕΙ που τελείωσε στην ώρα του και διάπρεψε?

Σε αξιοκρατικά συστήματα, αυτοί που ΠΡΕΠΕΙ πάνε ψηλά, και αυτοί που κωλοβαράνε μένουν πίσω. Το πτυχίο σου το κοιτάνε για τα πρώτα 2-3 χρόνια της δουλειάς, μετά έρχεται εμπειρία και συστατικές που δεν είναι από ΑΕΙ / ΤΕΙ.

Link to comment
Share on other sites

Έχω δει ΑΕΙτζήδες και αν έχω δει που δεν ξέρουν να πατσάρουν καλώδια και άλλα πολλά όμορφα.

Δεν είναι δουλειά του ΑΕΙτζη να πατσάρει καλώδιο. Δουλειά του είναι αν θες να σχεδιάσει το δίκτυο, να βρει ιδανικές διαδρομές μείωσης κόστους, να λύσει ζητήματα ασφαλείας.

Συμφωνώ απόλυτα με το Σωτήρη. Δηλαδή αμα ξέρω απ' έξω όλο τον Tannenbaum θα ζοριστώ να googlarw How-to patch a cable?

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή λές ότι οι 65 ώρες λογιστική που έχει κάνει ένας απόφοιτος ΤΕΙ λογιστικής δεν πιάνουν μία στη "λογιστική σκέψη" του πανεπιστημιακού και στις 6 ώρες λογιστικής που έχει διδαχθεί.

Μα η δυσκολία είναι η απόκτηση της λογιστικής σκέψης και η ικανότητα λογιστικού χειρισμού πολύπλοκων γεγονότων. Χρειάζονται χρόνια για κάτι τέτοιο. Ο μέτριος σε αυτά θα γίνει απλός καταχωρητής και ο γνώστης προϊστάμενος λογιστηρίου ή οικονομικός διευθυντής.

Τους κωδικούς των λογαριασμών και τα συστήματα καταχώρησης τα μαθαίνεις στη δουλειά σε σύντομο χρόνο.

(Ούτε και είναι λίγες οι ώρες και τα μαθήματα που κάνει ένας απόφοιτος του χρηματοοικονομικού. Εδώ και στις σχολές διοίκησης κάνουν αρκετή λογιστική.)

Απλά τα ΤΕΙ τα έφτιαξαν για να βρίσκει ο επιχειρηματίας έτοιμους και φθηνούς εργάτες για πολύ τυποποιημένα καθήκοντα. Όλα γίνονται για να μην μπαίνει βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Link to comment
Share on other sites

Στα ΑΕΙ δεν είναι μόνο βιβλίο, τετράδιο και στυλό. Εργαστήρια υπάρχουν και είναι και πολλά.

Λάθος, ο του ΑΕΙ έχει και πρακτικό και θεωρητικό υπόβαθρο.

Έχει αλλά κυρίως θεωρητικό...

Εγώ δεν διαφωνώ ότι ο μέσος ΑΕΙτζης έχει περισσότερες γνώσεις και δυνατότητες να αναπτυχθεί αν το επιδιώξει από τον μέσο ΤΕΙτζή αντίστοιχης σχολής αλλά οι απόφοιτοι του ΤΕΙ είναι σε κάποια πράγματα είναι πιο βολικοί και μπορούν να καλύψουν όλες τις σχεδόν τις θέσεις στην παραγωγή.

Ένα πρόσφατο παράδειγμα δύο φίλων ο ένας τελείωσε εφαρμοσμένη πληροφορική και είχε βαθμό λυκείου 19.3. Ο άλλος τελείωσε με 10 και πέρασε σε ιδιωτικό ΙΕΚ και μετά σε ιδιωτικό πανεπιστήμιο πληροφορικής.

Ο ΑΕΙτζης ξέρει να λύνει τον αλγόριθμο του κάθε τρελού επιστήμονα αλλά δεν ήξερε τι είναι η C# και το .NET Framework τελικά αφού δεν βρήκε δουλεία μιάς και είχε μόνο θεωρητικό υπόβαθρο και δεν ήταν έτοιμος να προγραμματίσει και δεν υπήρχε ο σωστός εργοδότης για να τον μάθει και να γίνει καλύτερος πήγε και έγινε πυροσβέστης(που ειναι ίσως και καλύτερα). O άλλος έχει διδαχθεί με ταυτόχρονη πρακτική σε php, sql, css και 2-3 γλώσσες προγραμματισμού και δουλεύει σαν software developer.

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι δουλειά του ΑΕΙτζη να πατσάρει καλώδιο. Δουλειά του είναι αν θες να σχεδιάσει το δίκτυο, να βρει ιδανικές διαδρομές μείωσης κόστους, να λύσει ζητήματα ασφαλείας.

Συμφωνώ απόλυτα με το Σωτήρη. Δηλαδή αμα ξέρω απ' έξω όλο τον Tannenbaum θα ζοριστώ να googlarw How-to patch a cable?

Ναι να ποντάρεις σε αυτό ότι μπορεί να το σχεδιάσει...

Link to comment
Share on other sites

Ισχυρίζεσαι πως όχι; Δηλαδή θεωρείς ότι ο καλός απόφοιτος ΤΕΙ έχει καλύτερη γνώση τοπολογίας και διαχείρισης έργου από εναν καλό απόφοιτο ΑΕΙ; Μιλώντας πάντα ως προς τη γνώση που του δίνει το ίδρυμα. Και όχι για τη γνώση χειρισμού του software σχεδιασης.

Link to comment
Share on other sites

Το λάθος εδώ είναι στην εταιρία. C# θα του πάρει 2-3 μήνες να μάθει. Και αν χρειαστεί ο αλγόριθμος του τρελού επιστήμονα, η εταιρία έχασε. Ας μείνει στη μιζέρια της...

Ξέρεις, δεν έχουν όλες οι εταιρείες την δυνατότητα (ή και την ικανότητα?) να εκπαιδεύουν κάποιον.

Άμα είναι να προσλαμβάνουν όλοι με την λογική ότι αύριο μπορεί να κάνω συμβόλαιο με την ...nasa ναι θα είχες δίκιο. Και θα προσλάμβαναν μόνο όσους έχουν 1 διδακτορικό και πάνω. Αλλά το μεγάλο μέρος της αγοράς σκέφτεται με μια πιο προσγειωμένη λογική: Χρειάζομαι κάποιον που να ξέρει C# ή αν δεν ξέρει τότε να ξέρει Java από την οποία μπορεί σε 1-2 μήνες εύκολα να μάθει την C#.

Αν μεθαύριο χρειαστεί ο τρελός αλγόριθμός, ή θα έχει ήδη senior developer ή θα προσλάβει ή θα νοικιάσει τις υπηρεσίες κάποιου ειδήμονα ειδικά για το project. Στο μεταξύ θα έχει κάνει οικονομία μερικές χιλιάδες ευρώ που μπορεί να τις επενδύσει αλλού.

Link to comment
Share on other sites

Ισχυρίζεσαι πως όχι; Δηλαδή θεωρείς ότι ο καλός απόφοιτος ΤΕΙ έχει καλύτερη γνώση τοπολογίας και διαχείρισης έργου από εναν καλό απόφοιτο ΑΕΙ; Μιλώντας πάντα ως προς τη γνώση που του δίνει το ίδρυμα. Και όχι για τη γνώση χειρισμού του software σχεδιασης.

Ναι και το έχω δει έμπρακτα

Link to comment
Share on other sites

Το λάθος εδώ είναι στην εταιρία. C# θα του πάρει 2-3 μήνες να μάθει. Και αν χρειαστεί ο αλγόριθμος του τρελού επιστήμονα, η εταιρία έχασε. Ας μείνει στη μιζέρια της...

Οι περισσότερες εταιρίες είναι έτσι δυστυχώς...και πίστεψε λίγες αν υπάρχουν είναι αυτές που θα χρειστούν τους αλγορίθμους του τρελου επιστήμονα όμως.

Ένα πτυχίο δεν σε κάνει απαραίτητα κατάλληλο για μία δουλειά...

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι δουλειά του ΑΕΙτζη να πατσάρει καλώδιο. Δουλειά του είναι αν θες να σχεδιάσει το δίκτυο, να βρει ιδανικές διαδρομές μείωσης κόστους, να λύσει ζητήματα ασφαλείας

Αυτή η δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία δε θα σε βγάλει πουθενα. Όταν πας να δουλέψεις, θα δουλέψεις. Όπως έχει λεχθεί, "Εις τον στρατό, Καραμάνο, δεν γίνονται διακρίσεις. Και επιστήμων να είσαι, ***** θα καθαρίσεις. Αυτό είναι το νόημα της στρατιωτικής θητείας, απανταχού και εις όλον τον κόσμον". Να το θυμάσαι αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Και στις δύο περιπτώσεις δεν καλύπτεις την θέση εργασίας "κανονικά", απλά ο εργοδότης δεν έβρισκε αυτό που ήθελε και επέλεξε εσένα σαν (ακριβή?) λύση.

@jaguar one

Στο σύστημα της ελεύθερης αγοράς τα πάντα είναι εμπορεύματα. Ακόμα και η εργασία ευτυχώς ή δυστυχώς.

Το θέμα είναι ότι ενώ η μείωση της τιμής μιας οθόνης πλάσματος ή ενός σημαντικού φαρμάκου είναι ευπρόσδεκτα για τους ανθρώπους η μείωση των μισθών δεν είναι.

Το έχεις καταλάβει ότι εν έτει 2009-βάσει και πρόσφατου πολ στο δε λαμπ-ο μέσος μισθός κινείται σε επίπεδα(900-1500) που δεν αρκούν ούτε για την κάλυψη των βασικών αναγκών κάποιου που μένει σε ενοίκιο;Τί είδους πρόοδος είναι αυτή δεν το 'χω καταλάβεί;

Και σαν μην έφταναν όλα αυτά έχεις και την υπερκυβέρνηση της ΕΕ να βγάζει ντιρεκτίβες και νόμους κάθε τρεις και λίγο εναντίον μας, τάχα μου για τον ανταγωνισμό.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώντας στο συνδυασμό απόψεων των Dolly-alexis2044-feanorian82-sotiris θα ήθελα να συμπληρώσω αυτή την ενδιαφέρουσα διαδικτυακή συζήτηση με τη προσωπική μου γνώμη.

Ο μέσος απόφοιτος ενός ΑΕΙ (πολυτεχνικής ή πανεπιστημιακής σχολής) δεν είναι ικανός να ασχοληθεί άμεσα με το πρακτικό τμήμα της επιστήμης του. Η σχολή του του δίνει κυρίως ερεθίσματα και όχι ολοκληρωμένη και σφαιρική γνώση. Του διδάσκει την ικανότητα να χρησιμοποιεί τα διαθέσιμα μέχρι σήμερα εργαλεία για να παράγει νέα γνώση (έρευνα) ή να λύσει (θεωρητικά σε πρώτη φάση) κάποιο υπαρκτό πρόβλημα. Επίσης του προκαλεί το ενδιαφέρον να ψάξει σε βάθος κάποιο ζήτημα το οποίο πέρασε επιφανειακά αναζητώντας με ορθό τρόπο πληροφορίες από τις κατάλληλες πηγές (για όποιον κάτι τέτοιο φαίνεται αστείο και το περιορίζει στην εκάστοτε μηχανή αναζήτησης, γελιέται).

Γνωρίζει ότι υπάρχει η θεωρία που εξηγεί το τάδε φαινόμενο, ξέρει ότι μπορεί να το εξηγήσει μέχρι ένα σημείο και φαντάζεται για το τι μπορεί να βρει αν συνεχίσει λίγο παρακάτω. Η πρακτική του ενασχοληση είναι ιδιαίτερα περιορισμένη αλλά τόση ώστε να μη του φαίνονται ανούσια τα όσα μαθαίνει (ή τουλάχιστον έτσι έπρεπε να είναι). Αν έχει όρεξη να ασχοληθεί περισσότερο με την πράξη, έχει πλέον το υπόβαθρο να ψάξει, να ρωτήσει, να μάθει και να αρχίσει να δημιουργεί. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι αυτό δε του το παρέχει η σχολή σε ικανοποιητικό επίπεδο και συνήθως στρέφεται σε άλλες μεθόδους (ατομική ή ομαδική πρακτική ενασχόληση εκτός σχολής)

Από την άλλη πλευρά ο απόφοιτος του ΤΕΙ έχει ασχοληθεί κατά το μεγαλύτερο χρόνο φοίτησής του με την πρακτική λύση κάποιων συνηθισμένων για την επιστήμη του προβλημάτων. Ξέρει να παρέχει πρακτικές λύσεις εύκολα και γρήγορα αλλά κυρίως σε συνδιασμό με τις ήδη υπάρχουσες λύσεις. Η θεωρία που ξέρει είναι τόση όση χρειάζεται για να κατανοήσει επιφανειακά αυτό που χειριζεται πρακτικά. Σε καμία περίπτωση δε συγκρίνεται με αυτή που μαθαίνει ένας απόφοιτος ΑΕΙ ανάλογου επιπέδου και αντικειμένου. Αν βρεθεί σε ένα νέο φρέσκο πρόβλημα είναι πιθανόν να πελαγώσει ή να δώσει μία λύση που προκύπτει από άλλα παρόμοια προβλήματα ή συνδιασμό αυτών. Η λύση αυτή μπορεί να είναι η βέλτιστη, μπορεί να δουλεύει καλά ή προσωρινά ή μπορεί να οδηγήσει στη καταστροφή. Τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του δεν είναι ικανά να του προβλέψουν το αποτέλεσμα διότι συνήθως αυτά προσανατολίζονται στην παροχή μίας πρώτης λύσης για το πρόβλημά του. Το καλύτερο εργαλείο του είναι η διαίσθηση και η πρακτική ενασχοληση (περισσότερο από έναν απόφοιτο ΑΕΙ).

Σιγουρα ένας των ΤΕΙ μπορεί να γίνει καλύτερος σε κάποιο πόστο σε σχέση με κάποιον των ΑΕΙ και τουμπαλιν. Αλλά αυτό δεν έχει να κάνει ούτε με τη σχολή ούτε με το πόσο πρακτικός ή θεωρητικός εισαι. Αφορά κυρίως στο πόσο καλός είσαι στον τομέα σου.

Η θεωρία μπορεί να μαθευτεί από κάποιον του ΤΕΙ. Δύσκολα αλλά μπορεί.

Ο των ΑΕΙ μπορεί να ασχοληθεί με τη πρακτική. Η αρχή είναι πραγματικά δύσκολη, μόλις όμως αρχίσει να καταλαβαίνει πια είναι η εφαρμογή της θεωρίας που του είχε διαλύσει το μυαλό τοσα χρόνια τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

Συμπέρασμα?

Τα 2 είδη ιδρυμάτων έχουν δημιουργηθεί για άλλο σκοπό. Δε μπορούν και δεν πρέπει για κανένα λόγω να αποκτήσουν την ίδια φαινομενική αξία. Αυτό κυρίως για τον δημόσιο τομέα, διότι όλοι ξέρουμε ότι δεν ισχύει στον ιδιωτικό ή ακαδημαϊκό.

Όποιος νομίζει ότι μπορεί να αντέξει τη θεωρία πάει ΑΕΙ με αποτέλεσμα να αγωνίζεται μετά στην πράξη. Οι υπόλοιποι πάνε ΤΕΙ όχι επειδή δεν αξίζουν αλλά επειδή προσεγκίζουν διαφορετικά την επιστήμη.

Γνώμη μου, η θεωρία πάντα θα προηγείται της πράξης...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.