Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

 

25 minutes ago, UltraB said:

Αν και το μυαλό μου πάει ότι την κατάσταση θα την σώζουν τα τούρμπο και η περισσότερη ροπή.


αυτό ακριβώς,

αν δεν θυμάμαι λάθος έχεις corsa d (με 1.4 ατμόσφαιρα είσαι στα 125nm@ 4000 rpm και πχ  νεος οpel 1000cc turbo με 90ps είναι στα  170nm @ 1800-3700rpm)
 

πραγματικά η ροπή είναι όλο το νόημα στην οδήγηση , καλές οι ατμόσφαιρες (δεν υπάρχει ο ήχος τους ) αλλά καλώς ή κακώς τα πλεονεκτήματα του super/turbοcharging παραείναι σημαντικά για να τα αγνοήσεις

 

 

Έγινε επεξεργασία από shattered
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 35 λεπτά, το μέλος UltraB έγραψε:

Έχει κανείς εμπειρία από νέα αυτοκίνητα μικρού κυβισμού (πχ Ford Fiesta Ecoboost 1.0) να μας πει κατά πόσο τραβάνε;

 

Ρωτάω διότι σήμερα για παράδειγμα που ήταν φορτωμένο (σχετικά βαριά πράγματα) το δικό μου (1.4 - 90PS) και με οδηγό - συνοδηγό μόλις ανοίγα το air condition δεν την πάλευα καθώς ένιωθα ότι δε τραβούσε. Αυτό σε εθνικό δρόμο, όχι μέσα στην πόλη.

 

Σκέφτομαι λοιπόν τι συμπεριφορά θα έχουν τα καινούργια μικρού κυβισμού (όχι τα κλασσικά που δε πάνε μια ούτως ή άλλα τα 1.0/1.2 - 100-120PS).

 

Αν και το μυαλό μου πάει ότι την κατάσταση θα την σώζουν τα τούρμπο και η περισσότερη ροπή.

 

Δεν θα έχουν κάποιο θέμα , βάση λογικής.

 

Έχει πολύ μεγάλη σημασία όμως η υλοποίηση.

 

Π.χ σε Yaris 08 1.3 ατμόσφαιρα , ελάχιστη επιβάρυνση .

Σε Fiesta 1.6 μεγαλύτερη ενώ γνωστός μου με Ε36 1.6 , με κλιματισμό ενεργό δυσκολεύεται να ανέβει ζόρικη ανηφόρα.

 

Αυτό δε σημαίνει βέβαια , ότι αν το αμάξι δεν ζορίζεται με ενεργό AC , αξίζει να πηγαίνεις ως μυτοτάκουνος Λάουντα μέχρι το Βερόπουλο τραγουδώντας "είναι μπούζι είναι τρέλα το inverter του Βαγγέλα" 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

To corsa που έχεις τώρα το έχει και φίλος και είναι εντελώς ψόφιο, ακόμα και ένα καλό ατμοσφαιρικό να οδηγήσεις πιστεύω θα σου κάνει διαφορά, πόσο μάλλον τουρμπάκι!! :p 

 

Aν μπορείς να κάνεις τη μετάβαση κάντη. Το μόνο μείον με τα τουρμπο είναι σε έντονη ζέστη (συνήθως πάνω απο 35-36c εξωτερική) οτι  πέφτουν σε απόδοση ειδικά σε απανωτά πατήματα και καις λίγο παραπάνω βενζίνη επειδή αναγκαστικά δίνεις παραπάνω γκάζι, αλλά οκ δεν είναι κάτι τραγικό...

 

Σε κανονικές συνθήκες με σταθερές ταχύτητες σε ταξίδι πχ θα δείς αρκετά πιο μικρές καταναλώσεις σε σχέση με το corsa που πρέπει να εχεις 8.5-9lt/100 μέση λογικά

Link to comment
Share on other sites

πριν 5 λεπτά, το μέλος and64 έγραψε:

To corsa που έχεις τώρα το έχει και φίλος και είναι εντελώς ψόφιο, ακόμα και ένα καλό ατμοσφαιρικό να οδηγήσεις πιστεύω θα σου κάνει διαφορά, πόσο μάλλον τουρμπάκι!! :p 

 

Aν μπορείς να κάνεις τη μετάβαση κάντη. Το μόνο μείον με τα τουρμπο είναι σε έντονη ζέστη (συνήθως πάνω απο 35-36c εξωτερική) οτι  πέφτουν σε απόδοση ειδικά σε απανωτά πατήματα και καις λίγο παραπάνω βενζίνη επειδή αναγκαστικά δίνεις παραπάνω γκάζι, αλλά οκ δεν είναι κάτι τραγικό...

 

Σε κανονικές συνθήκες με σταθερές ταχύτητες σε ταξίδι πχ θα δείς αρκετά πιο μικρές καταναλώσεις σε σχέση με το corsa που πρέπει να εχεις 8.5-9lt/100 μέση λογικά

Κοίταξε, συνήθως που είμαι μόνος και άδειο δεν έχω παράπονο. Αρκεί για τις καθημερινές χρήσεις που κυρίως το ήθελα, συν ότι είναι πρώτο αυτοκίνητο και δεν είχα τόσες γνώσεις.

Τώρα για ταξιδάκια, φορτωμένο κλπ παλεύετε κάπως για τους μέσους οδηγούς αλλά για εμάς όχι :p

 

7.5 λίτρα καίει περίπου τώρα και δε το πάω οικονομικά. Δεν με πειράζει και τόσο καθώς γράφει ελάχιστα χλμ.

 

Πάντως αν ήταν πλήρες απόφαση δική μου ή όταν το αλλάξω στο μέλλον θα πάω σε diesel. Όχι για την οικονομία μόνο που το κάνουν οι περισσότεροι αλλά γιατί προσφέρουν περισσότερη ροπή (πχ 10 κιλά παραπάνω σε σχέση με τον αντίστοιχο βενζίνης) και τους θεωρώ καλύτερες προτάσεις για την χώρα μας και την κατάσταση της.

 

Άρα καταλήγουμε ότι σε τέτοια θέματα μετράει η ροπή έτσι; Δεν μας ενδιαφέρουν κυβικά & ίπποι.

Link to comment
Share on other sites

Όπως είπε και ο delijohn σε καθημερινή χρήση η ροπή είναι που ενδιαφέρει ;)

 

Αν δεν γράφεις πάντως μπόλικα χλμ δεν βλέπω το λόγο να πας σε πετρέλαιο αφού μιλάμε για λίγα κυβικά. Οι diesel που δίνουν πραγματικά τόσο μεγαλύτερη ροπή σε σχέση με την αντίστοιχη -turbo εννοειται-ατμόσφαιρα είναι ελάχιστοι κάτω απο 1600 κυβικά (πχ renault/nissan που εχει 32 kg και πάλι η βενζίνη έχει 25 kg, δεν είναι ούτε 10 η διαφορά) 

 

Το πετρέλαιο έχει ουσιαστική διαφορά >2-2.5λιτρο, εκεί κερδίζεις πολύ σε κατανάλωση αλλά και σε ροπή...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

πριν 20 λεπτά, το μέλος and64 έγραψε:

Όπως είπε και ο delijohn σε καθημερινή χρήση η ροπή είναι που ενδιαφέρει ;)

 

Αν δεν γράφεις πάντως μπόλικα χλμ δεν βλέπω το λόγο να πας σε πετρέλαιο αφού μιλάμε για λίγα κυβικά. Οι diesel που δίνουν πραγματικά τόσο μεγαλύτερη ροπή σε σχέση με την αντίστοιχη -turbo εννοειται-ατμόσφαιρα είναι ελάχιστοι κάτω απο 1600 κυβικά (πχ renault/nissan που εχει 32 kg και πάλι η βενζίνη έχει 25 kg, δεν είναι ούτε 10 η διαφορά) 

 

Το πετρέλαιο έχει ουσιαστική διαφορά >2-2.5λιτρο, εκεί κερδίζεις πολύ σε κατανάλωση αλλά και σε ροπή...

Εξαρτάται το μοντέλο. Πχ στο Peugeot 208 το 1.2 PureTech 110 (βενζίνη) έχει 20 κιλά ροπή αλλά ο 1.6 BlueHDi 120 (πετρ.)  έχει 29 κιλά ροπή, περισσότερα και από τον 1.6 THP 165 (βενζίνη). Εε θα προτιμούσα τον πετρέλαιο απ τους δύο πρώτους ακόμα και στα ίδια άλογα αν ήταν.

 

Πολύ καλή δουλειά πάντως έχει πέσει σε αυτούς τους κινητήρες από άποψη επιδόσεων - κατανάλωσης - ρύπων κλπ.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, UltraB said:

Εε θα προτιμούσα τον πετρέλαιο απ τους δύο πρώτους ακόμα και στα ίδια άλογα αν ήταν.

Συγκρίνεις 1.2 με 1.6 οπότε δεν νομίζω οτι εχει ιδιαίτερο νόημα απο αυτή την άποψη. Αν εχει νόημα απο πλευράς τιμής άλλη ιστορία.. Δίπλα δίπλα ο 1.6 βενζίνη αργά η γρήγορα θα αρχίσει να φεύγει αρκετά απο το πετρέλαιο σε επιτάχυνση, ειδικά οσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα

 

Εγω θα πήγαινα πάλι σε βενζίνη πάντως επειδή το πετρέλαιο δεν έχει "βάθος" στα λίγα κυβικά και δεν προσφέρεται για γρήγορη οδήγηση, οι στροφές "τελειώνουν" πολύ γρήγορα και θες συνεχώς αλλαγές. Καλό για καθημερινή χρήση ή χαλαρά ταξίδια αλλα όχι για το κάτι παραπάνω

Τουλάχιστον η peugeot είδα οτι εβγαλε ενα αξιοπρεπές αυτόματο επιτέλους (οχι διπλου συμπλέκτη βέβαια αλλά απο αυτά τα απαράδεκτα που είχε σίγουρα καλύτερο)  γιατι με χειροκίνητο δεν παλεύεται! 

Έγινε επεξεργασία από and64
Link to comment
Share on other sites

Εντάξει τώρα τα νούμερα ροπής είναι πολύ μεγάλα με τα τουρμπάκια, 20 κιλά ροπής που βγάζουν τα 1.2 είναι η τυπική ροπή του δίλιτρου!

Για χαλαρή οδήγηση τα σπάνε, ειδικά αυτά με τις μικρές τουρμπινίτσες που ρολάρουν σε χαμηλές στροφές (>1500).

Η ατμόσφαιρα στην ελλάδα είναι άπιαστο όνειρο, διότι για να πιάσεις 25 κιλά ροπής που πιάνουν πλέον τα 1.4 / 1.6 turbo θες περίπου 2.5 ατμόσφαιρα, που είανι απαγορευτικό χόμπι αφού πάντα θα κινδυνεύεις να φορολογηθείς για κροίσος.

Επίσης, τα 2.5 λίτρα στο ρελαντί θα καίνε υπολογίσιμη ποσότητα καυσίμου! Εκεί που κερδίζουν είναι η ροπή μεταξύ 1000 - 2000 στροφών, ένα ατμοσφαιρικό σύνολο είναι εξ'ορισμού αρκετά smooth.

 

Το δικό μου 2.4 έχει εξαιρετική ροπή μέχρι τις 4000 ώστε να μην μασάει σε ανηφοροκατηφόρες ακόμη και με 5η και 1000 στροφές, και μετά τις 4000 "δίνει". Αλλά πλέον μπορείς να πιάσεις την απόδοσή του με ένα 1.4/1.6 turbo σύνολο και θα καις 30%-50% κάτω αναλόγως των συνθηκών και των ρυθμίσεων. 

 

Για χαζέφτε κι αυτό:

http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Telh-kai-tsipaki_135878.asp

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Στο Yaris μου έχω παρατηρήσει πως η χρήση του κλιματισμού επιβαρύνει την κατανάλωση με περίπου 0,2 λίτρα τα 100 χλμ. Στην απόκριση του γκαζιού δεν έχω παρατηρήσει κάτι το ιδιαίτερο και έχω κάνει και ανέβασμα την Κάζα με μεγάλο φόρτωμα και 35 βαθμούς έξω. Ίσως να παίζει ρόλο ότι του βάζω V-Power 97άρα (πριν αρχίσετε τα περί ψυχολογίας ο 1NR-FE δουλεύει με αρκετά μεγάλη συμπίεση και πιθανότατα να εκμεταλλεύεται τα παραπάνω οκτάνια)

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Delijohn said:

Πάντα μετράει η ροπή και το πώς αυτή περνά στο δρόμο.. τα άλογα είναι για τις μεγάλες ταχύτητες.. η ροπή είναι στην επιτάχυνση..

 

Η ροπή δεν έχει κάποια σχέση με την ισχύ άραγε; :hmm:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Nickzzz said:

Η ροπή δεν έχει κάποια σχέση με την ισχύ άραγε; :hmm:

Σε κάποιον βαθμό συμμεταβάλλονται, αλλά δεν έχουν γραμμική σχέση. Δες πχ δύο πολύ διαφορετικά διαγράμματα ισχύος ροπής (τυχαία αναζήτηση):

HorsepowerTorqueMonster.jpg

main-qimg-a69447cd5dc3409a047fcc11d1eb95

Link to comment
Share on other sites

Γενικά ισχύει ότι Ισχύς = Ροπή * Στροφές (*Συντελεστής). Αυτό σημαίνει ότι οι πιο υψηλόστροφοι κινητήρες μπορούν να βγάζουν μεγάλη ισχύ ακόμη και όταν η ροπή τους αρχίζει να φθίνει.

Link to comment
Share on other sites

Ωραία όλα αυτά, αφού λοιπόν ισχύς = α*ροπή*rpm (2π/60000 είναι ο συντελεστής για ροπή σε Nm και ισχύ σε kW) η υψηλή ροπή δεν θα μας δώσει και υψηλή ισχύ τελικά; Οπότε

«... Άρα καταλήγουμε ότι σε τέτοια θέματα μετράει η ροπή έτσι; ...» τελικά πάλι έμμεσα σε ισχύ δεν αναφερόμαστε/καταλήγουμε;

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που παίζει ρόλο είναι οι στροφές στην οποία παράγεται η κάθε ροπή. Η ροπή για ένα μοτέρ που γυρίζει στις 3000rpm και δίνει πχ 100BHp, είναι σημαντικά διαφορετική από έναν μοτέρ που δίνει τα ίδια άλογα, αλλά στις 6000rpm.

Έγινε επεξεργασία από Wizard!
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

 

πριν 5 λεπτά, το μέλος Nickzzz έγραψε:

τελικά πάλι έμμεσα σε ισχύ δεν αναφερόμαστε/καταλήγουμε;

Σε συνδιασμό ισχύος και στροφών λειτουργίας. Ας υποθέσουμε πετρελαιοκινητήρα που βγάζει 100 άλογα στις 2500 στροφές και έναν βενζινοκινητήρα που βγάζει 100 άλογα στις 5000 στροφές. Όταν δινουν και οι 2 τη μέγιστη ισχύ τους, ο πετρελαιοκινητήρας έχει την διπλάσια ροπή.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

πριν 9 ώρες, το μέλος and64 έγραψε:

Συγκρίνεις 1.2 με 1.6 οπότε δεν νομίζω οτι εχει ιδιαίτερο νόημα απο αυτή την άποψη. Αν εχει νόημα απο πλευράς τιμής άλλη ιστορία.. Δίπλα δίπλα ο 1.6 βενζίνη αργά η γρήγορα θα αρχίσει να φεύγει αρκετά απο το πετρέλαιο σε επιτάχυνση, ειδικά οσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα

 

Εγω θα πήγαινα πάλι σε βενζίνη πάντως επειδή το πετρέλαιο δεν έχει "βάθος" στα λίγα κυβικά και δεν προσφέρεται για γρήγορη οδήγηση, οι στροφές "τελειώνουν" πολύ γρήγορα και θες συνεχώς αλλαγές. Καλό για καθημερινή χρήση ή χαλαρά ταξίδια αλλα όχι για το κάτι παραπάνω

Τουλάχιστον η peugeot είδα οτι εβγαλε ενα αξιοπρεπές αυτόματο επιτέλους (οχι διπλου συμπλέκτη βέβαια αλλά απο αυτά τα απαράδεκτα που είχε σίγουρα καλύτερο)  γιατι με χειροκίνητο δεν παλεύεται! 

Όλοι οι πετρέλαιο έχουν παραπάνω ροπή, άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο. Απλά έβαλα της Peugeot γιατί έχουν την μεγάλη διαφορά.

 

Πάντως για επιδόσεις η βενζίνη είναι μπροστά, απλά βλέπω ότι τα πετρέλαιο ταιριάζουν κάπως καλύτερα για Ελλάδα αυτό το καιρό.

 

Πάντως τη ροπή που σου δίνουν οι πετρέλαιο στους δίνουν αρκετά μεγαλύτεροι βενζίνης. Πχ νέο Insignia Sports Tourer

  • Βενζίνη (2.0 Turbo 250HP): 400Nm
  • Βενζίνη (2.8 V6 Turbo 325HP): 435Nm
  • Πετρέλαιο (2.0 CDTI Biturbo 195HP): 400Nm
  • Πετρέλαιο (2.0 CDTI 170HP): 400Nm

Τυχαία μπήκα πάνω σε αυτό επειδή ήταν στα "Latest Car Specs" στο ultimatespeccs.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.