Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

Συγκρίνουμε δύο διαφορετικά πράγματα βέβαια λέγοντας ότι ο πετρελαιοκινητήρας βγάζει ροπή χαμηλά ενώ ο βενζίνης άλογα ψηλά, με την έννοια ότι ένας ατμοσφαιρικός πετρελαιοκινητήρας 2000 κυβικών βγάζει από 40 έως 60 άλογα, ενώ ένας ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 2000 κυβικών βγάζει από 100+ έως 200.

Σε αυτοκίνητα 30ετίας, ένα 1400 έβγαζε με 8 βαλβίδες 80 άλογα και ένα 1.9 πετρέλαιο έβγαζε 40, από εκεί έχω πάρει τα νούμερα, στο περίπου. (peugeot 205/309).

 

Οπότε η σωστή σύγκριση είναι να συγκρίνονται υπερτροφοδοτούμενα σύνολα και στις δύο περιπτώσεις, τότε η διαφορά στη ροπή είναι μεν υπαρκτή, δεν είναι όμως τόσο κεφαλαιώδης. Δηλαδή ένα 1200ρι τούρμπο φτάνει 150 άλογα πλέον, όταν ένα 1300ρι diesel δύσκολα θα φτάσει πάνω από 100 άλογα, και το 1200ρι τούρμπο σίγουρα θά χει και 20 κιλά ροπής πλέον, μερικά λιγότερα από το diesel.

 

Το μεγάλο πλεονέκτημα των diesel είναι η πολύ καλή απόδοση σε χαμηλές στροφές, που σε συνδυασμό με μακριές σχέσεις προσφέρουν οικονομικό ταξίδι.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, GriGaS said:

 

Σε συνδιασμό ισχύος και στροφών λειτουργίας. Ας υποθέσουμε πετρελαιοκινητήρα που βγάζει 100 άλογα στις 2500 στροφές και έναν βενζινοκινητήρα που βγάζει 100 άλογα στις 5000 στροφές. Όταν δινουν και οι 2 τη μέγιστη ισχύ τους, ο πετρελαιοκινητήρας έχει την διπλάσια ροπή.

 

Σωστά. Και; Αν θες 100 άλογα αλλάζει κάτι στην ισχύ αν τα παράγεις με Χnm και 2Υrpm αντί για 2Χnm και Υrpm ;

 

Στο παράδειγμά με τους κινητήρες της peugeot, ο 1,2Τ 200Nm/110hp θα είναι πιο αργός στο 0-100 (επιτάχυνση) σε σχέση με τον 1,6HDI 290Nm/120hp επειδή έχει λιγότερη μέγιστη ροπή; Η επειδή αυτή η ροπή μεταφράζεται σε λιγότερη ισχύ;

Link to comment
Share on other sites

Όλα όσα λέμε είναι υπεραπλουστεύσεις. Προφανώς όπως εξήγησε και ο @sotiris όταν μπαίνει η υπερτροφοδοσία τα πράγματα αλλάζουν.

 

Μιλώντας χοντρικά στην επιτάχυνση μετράει το βάρος, η ισχύς και η κλιμάκωση του κιβωτίου. Εκεί που φαίνεται η μεγάλη διαφορά της ροπής είναι στις ρεπρίζ π.χ. το 60-100 με 4η. Το αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη ροπή στις στροφές που αντιστοιχούν στα 60 με 4η (προφανώς το 1.6) θα φτάσει τα 100 γρηγορότερα.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Οι "ροπές" επίσης δεν είναι άμεσα συγκρίσιμες αφού αυτά που λέτε , είναι σε ένα ωραιότατο απομονωμένο lab.

 

Η ροπή συνδέεται με κιβώτιο, διαφορικό , τροχό, στοιχεία όπου σε ένα diesel είναι 

σαφώς διαφορετικά (συνήθως οι σχέσεις στο κιβώτιο είναι αρκετά πιο μακριές , ο diesel επίσης πιο ράθυμος στο στροφάρισμα κλπα).

 

Επίσης, ο κατασκευαστής καθορίζει τι ζητά απο ένα μοτέρ. Άνετα κατασκευάζεται και diesel υψηλής απόδοσης (π.χ Audi R18)

ενώ και κάλλιστα ένα workhorse βενζίνης π.χ (Audi 1.8T 120hp).

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, GriGaS said:

Μιλώντας χοντρικά στην επιτάχυνση μετράει το βάρος, η ισχύς και η κλιμάκωση του κιβωτίου. Εκεί που φαίνεται η μεγάλη διαφορά της ροπής είναι στις ρεπρίζ π.χ. το 60-100 με 4η. Το αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη ροπή στις στροφές που αντιστοιχούν στα 60 με 4η (προφανώς το 1.6) θα φτάσει τα 100 γρηγορότερα.

Αμφιβάλεις οτι στη  «...μεγαλύτερη ροπή στις στροφές που αντιστοιχούν στα 60 με 4η...» θα έχει και μεγαλύτερη ισχύ σε σχέση με τον άλλο κινητήρα; Εκεί θέλω να καταλήξω, οτι  το

 

«...μεγαλύτερη ροπή στις στροφές που αντιστοιχούν...» θα δίνει και μεγαλύτερη ισχύ τελικά.

Link to comment
Share on other sites

Ψάχνω για μπάρες αλουμινίου οροφής και μπαγκαζιέρα  (Thule??)

 

Θα ήθελα να μην πάρω από την αντιπροσωπεία ή την autoplus και άλλα ελλ.φαρμακεία...

Πως το ψάχνω ; με βάση το μοντέλο του αυτοκινήτου τι να κοιτάξω;

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, sstav said:

Ψάχνω για μπάρες αλουμινίου οροφής και μπαγκαζιέρα  (Thule??)

 

Θα ήθελα να μην πάρω από την αντιπροσωπεία ή την autoplus και άλλα ελλ.φαρμακεία...

Πως το ψάχνω ; με βάση το μοντέλο του αυτοκινήτου τι να κοιτάξω;

 

Κατ'αρχήν πρέπει να δεις το μοντέλο αυτοκινήτου σου ποιες υποστηρίζει.

Αν πας σε thule, υπάρχουν διάφοροι τύποι για διάφορα βαλάντια.

Εγώ είχα πάρει σχετικά ακριβό κουτί και σχετικά φτηνές μπάρες.

Θα σου πρότεινα να βρεις μπάρες οι οποίες να μην πετάει αριστερά / δεξιά το σίδερο από τα πιασίματα, γιατί κάνει πολύ αεροδυναμικό θόρυβο όταν δεν έχεις κάτι πάνω.

Οι μπάρες σε thule είναι generic (αλλάζει μόνο το μήκος τους και βγαίνουν σε 4-5 μήκη), έχουν κάποια generic πόδια (χαμηλού ή κανονικού ύψους) και έχουν κάποια λαστιχένια πόδια που προσαρμόζονται στα πόδια ανάλογα του μοντέλου.

 

Παράδειγμα στο Fiat Stilo που είχα:

Thule 3004

https://www.amazon.co.uk/Thule-3004-Fixpoint-Fitting-Kit/dp/B001COIY74
Thule 751 τα ποδάρια

https://www.thule.com/en/gb/roof-rack/accessories/thule-rapid-system-751-_-751000
Thule 769 οι μπάρες

https://www.thule.com/en/gb/roof-rack/roof-bars/thule-squarebar-769-_-769000

 

Το Thule 3004 δεν σου κάνει εκτός αν έχεις 3πορτο Stilo, αλλά το 751 και το 769 αν σου κάνουν, μπορώ να στα πουλήσω μιας και δεν τα χρησιμοποιώ. Δεν θα στα πρότεινα όμως διότι το σίδερο θα πετάει αριστερά δεξιά οπότε έχεις θορύβους. Αν δεν είναι απαγορευτικό το κόστος στην αντιπροσωπεία, πάρτες από εκεί!

 

Επίσης αν θες κουτί σχετικά μεγάλο και ποιοτικό, ούτε αυτό το χρησιμοποιώ οπότε και αυτό μπορώ να στο δώσω (Thule Touring 200) αν είσαι από Αθήνα.

https://www.skroutz.gr/s/8010917/Thule-Touring-M-Titan-Aeroskin-400lt.html

 

Στα κουτιά αυτό που μετράει είναι τα πιασίματα, οι διαστάσεις και το εάν ανοίγει από τις 2 μεριές ώστε να το φορτώνεις πιο εύκολα. 

Αυτό που έχω έχει πανεύκολα πιασίματα (έχει 4 σφιχτηράκια της thule που το κάνεις με το χέρι, ούτε κατσαβίδια ούτε τίποτα), είναι αρκετά ευρύχωρο και ανοίγει και από τις δύο μεριές. Απλά πρέπει να προσέχεις:

1. το κέντρο βάρους

2. την ταχύτητα που κινείσαι (όχι πάνω από 130, και αυτό το τηρώ ευλαβικά, κάτι κάγκουρες που βλέπω με 160+ και κουτιά οροφής απλά αλλάζω λωρίδα να μη με πάρουν τα συντρίμια, μιας και η βίδες που στηρίζονται είναι 4 M6).

3. το ότι δεν μπορείς γενικά να βάλεις πάνω από 50 κιλά στην οροφή (αναλόγως το αμάξι πάντα, αλλά συνήθως το όριο είναι 50 κιλά). 

 

Εννοείτια ότι ο λόγος που είχα πάρει το συγκεκριμένο σετ ήταν το κόστος, μιας και για μπάρες από τη Fiat ήθελα 150-200 λίρες.


 

10495326_10152606151079173_5095834036544221344_o.jpg

10553759_10152601436459173_9019942126313722748_o.jpg

10543546_10152688362164173_3682312601033697293_o.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eυχαριστώ @sotiris

Ψάχνω μικρό κουτί γενικά (να χωράει 3 σακ βουαγιαζ ας πούμε).

Κοιτώντας με βάση το αυτοκίνητο είδα για το thule Rapid System 754 (που αναφέρει " for cars without railings or fixation points "και επομένως είναι πιο generic).

Για το 751 αναφερει " for cars with pre-installed fixation points. "

Όσον αφορά τα δεσίματα στο αμάξωμα δεν είδα κάποια pads που να προστατεύουν το χρώμα του αυτοκινήτου. Τι γίνεται εκεί; Χρειάζεται να πάρω κάποιο φιλμ προστασίας;

 

Link to comment
Share on other sites

πριν 2 λεπτά, το μέλος sstav έγραψε:

Eυχαριστώ @sotiris

Ψάχνω μικρό κουτί γενικά (να χωράει 3 σακ βουαγιαζ ας πούμε).

Κοιτώντας με βάση το αυτοκίνητο είδα για το thule Rapid System 754 (που αναφέρει " for cars without railings or fixation points "και επομένως είναι πιο generic).

Για το 751 αναφερει " for cars with pre-installed fixation points. "

Όσον αφορά τα δεσίματα στο αμάξωμα δεν είδα κάποια pads που να προστατεύουν το χρώμα του αυτοκινήτου. Τι γίνεται εκεί; Χρειάζεται να πάρω κάποιο φιλμ προστασίας;

 

Έχε υπόψη σου ότι παίζει εκτυπωτικό κουπόνι 40€ για αγορές άνω τον 200€ στην αντιπροσωπεία. Επίσης είχα διαβάσει ότι κάνουν καλύτερες τιμές απ ότι αναγράφει το store τους.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sstav said:

Eυχαριστώ @sotiris

Ψάχνω μικρό κουτί γενικά (να χωράει 3 σακ βουαγιαζ ας πούμε).

Κοιτώντας με βάση το αυτοκίνητο είδα για το thule Rapid System 754 (που αναφέρει " for cars without railings or fixation points "και επομένως είναι πιο generic).

Για το 751 αναφερει " for cars with pre-installed fixation points. "

Όσον αφορά τα δεσίματα στο αμάξωμα δεν είδα κάποια pads που να προστατεύουν το χρώμα του αυτοκινήτου. Τι γίνεται εκεί; Χρειάζεται να πάρω κάποιο φιλμ προστασίας;

 

 

Καλύτερα να πας να τα δεις από κοντά.

Δεν θα έπαιρνα με τίποτα κάτι σαν το 754 γιατί θα χαλάσει την οροφή. Τα πούντο είχαν εργοστασιακά τέτοιο σύστημα + βίδα για την πίσω μπάρα και πολλά είναι με κατεστραμμένες (βαθουλωμένες) οροφές. Ακόμη κι αυτό που πήρα το φοβόμουνα, πρακτικά έχει λάστιχα και απλά μεταφέρει τη δύναμη σε μεγάλη επιφάνεια, οπότε και δεν βαθουλώνει. Καμία σχέση με κανονική σχάρα που πιάνει σε ράγες / υδρορροές που είχαν τα παλιά αμάξια, εκεί σήκωνες πολύ βάρος.

 

Είδα ότι έχει βγάλει και καλές μπάρες οι thule (αυτό που λέω να μην πετάει δεξιά / αριστερά), το ονομάζει wing bar edge: 

https://www.thule.com/en/gb/roof-rack/car-racks/thule-wingbar-edge-9594-_-959400

 

Για ποιο αμάξι μιλάμε?

Link to comment
Share on other sites

On 3/16/2016 at 4:13 PM, GriGaS said:

Με την κόρη να έχει φτάσει τα 105 εκατοστά και 17 κιλά ύψος, το κατηγορίας 0+,1 Britax First Class Plus που χρησιμοποιούσαμε από την ημέρα που γεννήθηκε άρχισε να είναι μικρό. Μετά από μεγάλη αναζήτηση για κάθισμα αυτοκινήτου κατέληξα στο Recaro Monza Nova 2 που πληρούσε τις προδιαγραφές που είχα θέσει:

Έχεις ψάξει καθόλου τι παίζει με τις βάσεις για να μπαίνει το κάθισμα ανάποδα;

Σκέφτομαι να πάρω μία, γιατί ακόμα είναι μικρός για να γυρίσει, αλλά σκεφτόμαστε και για 2ο, οπότε θα χρειαστεί, αλλά το αμάξι μας  δεν έχει ISO fix.

Υπάρχουν βάσεις που να είναι both (Isofix & seatbelt) ;

Πρέπει να πάρεις συγκεκριμένη βάση για κάθε κάθισμα, ή όχι;

Link to comment
Share on other sites

MEGA POST incoming μετά από κάνα μήνα που είχα να μπω στο θέμα!

 

On 2/7/2016 at 11:02 AM, sotiris said:

Από προσωπική εμπειρία, οδηγώντας με cruise control (δηλαδή 10 επίπεδα κάτω από το auto pilot του Tesla), όσες φορές μου έχει πεταχτεί κάποιος μπροστά, μου έχει πέσει η τυρόπιτα από το στόμα, το τσιγάρο από το χέρι και ο φρέντο από το άλλο χέρι προσπαθώντας να βρω που είναι τα πετάλια :p:hehe:

 

Η εφημερίδα; Τη γλύτωσε ή τη λέρωσε ο καφές;:hehe:

 

On 8/7/2016 at 5:01 PM, Thresh86 said:

Scandinavian flick με 2άρα προσθιοκίνητη ?

 

Έχω λέμε ->

 

 

  

 

 

Έκανα λίγο εμετό μέσα στο στόμα μου....:wacko:

 

On 8/7/2016 at 11:07 PM, UltraB said:

Εγώ δε βάζω τέτοια για να μη παρεξηγηθεί ο @PetrosD :p

 

 

Βάλε δεν παρεξηγούμαι.

Πάντως από όσα βίντεο τέτοιου τύπου έχω δει έχω καταλήξει ότι σχεδόν όλες τις φορές φταίει ο οδηγός. (για τα BMW μιλάω πάντα). Και εξηγώ:

1. Όταν το BMW δεν έχει μπλοκέ διαφορικό είναι πολύ δύσκολο να το κουμαντάρει κανείς σωστά σε ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση. Είναι απότομο και ίσως απρόβλεπτο. Οπότε φταίει ο οδηγός του που το driftάρει.

2. Σε άλλα βίντεο έχω δει το BMW να γυρίζει επειδή ο οδηγός ενώ έκανε ανάποδο τιμόνι, δεν επέμεινε στο γκάζι αλλά το άφησε και πάτησε φρένο. Αυτό είναι που σίγουρα θα κάνει το αυτοκίνητο να φέρει τον κώλο μπροστά και τη μούρη πίσω. Αφού από αυτά που έχω δει, έχω φοβηθεί και ο ίδιος!

 

On 12/7/2016 at 0:59 AM, UltraB said:

θα πάω σε diesel. Όχι για την οικονομία μόνο που το κάνουν οι περισσότεροι αλλά γιατί προσφέρουν περισσότερη ροπή (πχ 10 κιλά παραπάνω σε σχέση με τον αντίστοιχο βενζίνης) και τους θεωρώ καλύτερες προτάσεις για την χώρα μας και την κατάσταση της.

 

 

Όχι μόνο για την Ελλάδα. Στην Ελβετία που ήμουν 10 μέρες και στη Γερμανία που είμαι τώρα, σχεδόν όλοι έχουν diesel. Από λίγα κυβικά μέχρι τρίλιτρα!

 

On 12/7/2016 at 9:17 AM, Nickzzz said:

 

Η ροπή δεν έχει κάποια σχέση με την ισχύ άραγε; :hmm:

 

Έχει και είναι γραμμική. Αναφέρεται και η σχέση μερικά ποστς πιο κάτω.

 

On 12/7/2016 at 10:49 AM, acct said:

Σε κάποιον βαθμό συμμεταβάλλονται, αλλά δεν έχουν γραμμική σχέση.

 

Λάθος κάνεις, έχουν γραμμική σχέση, το λες και μόνος σου 2 ποστς πιο κάτω.

 

On 12/7/2016 at 10:54 AM, GriGaS said:

Νομίζω πως η ροπή σχετίζεται με την παράγωγο της καμπύλης ισχύος (γι αυτό έχουμε μέγιστη ροπή εκεί που ο ρυθμός αύξησης της ισχύος είναι μέγιστος)

 

Η καλύτερη διατύπωση είναι ότι η ισχύς είναι το ολοκλήρωμα της καμπύλης ροπής-στροφών. Το αντίστροφο δηλαδή. Τα δυναμόμετρα ροπή μετράνε και μετά την κάνουν ισχύ με μαθηματικές σχέσης.

 

On 12/7/2016 at 10:58 AM, acct said:

Γενικά ισχύει ότι Ισχύς = Ροπή * Στροφές (*Συντελεστής). Αυτό σημαίνει ότι οι πιο υψηλόστροφοι κινητήρες μπορούν να βγάζουν μεγάλη ισχύ ακόμη και όταν η ροπή τους αρχίζει να φθίνει.

 

Αυτό που σου έγραψα πριν Το λες και μόνος σου, γραμμική σχέση. Σωστή και η 2η πρόταση του παραπάνω.

 

On 12/7/2016 at 11:25 AM, GriGaS said:

 

Σε συνδιασμό ισχύος και στροφών λειτουργίας. Ας υποθέσουμε πετρελαιοκινητήρα που βγάζει 100 άλογα στις 2500 στροφές και έναν βενζινοκινητήρα που βγάζει 100 άλογα στις 5000 στροφές. Όταν δινουν και οι 2 τη μέγιστη ισχύ τους, ο πετρελαιοκινητήρας έχει την διπλάσια ροπή.

 

Όχι ακριβώς. Γιατί ο βενζινοκινητήρας σίγουρα στις 2500 στροφές θα έχει παραπάνω ροπή από ότι έχει στις 5000. Ειδικά αν είναι τούρμπο, αρκετά παραπάνω. Οπότε ο πετρελαιοκινητήρας δε θα έχει έχει την διπλάσια ροπή, αλλά ένα ποσοστό 100%>χ>200%.

 

On 16/7/2016 at 10:49 AM, sotiris said:

2. την ταχύτητα που κινείσαι (όχι πάνω από 130, και αυτό το τηρώ ευλαβικά, κάτι κάγκουρες που βλέπω με 160+ και κουτιά οροφής απλά αλλάζω λωρίδα να μη με πάρουν τα συντρίμια, μιας και η βίδες που στηρίζονται είναι 4 M6).

3. το ότι δεν μπορείς γενικά να βάλεις πάνω από 50 κιλά στην οροφή (αναλόγως το αμάξι πάντα, αλλά συνήθως το όριο είναι 50 κιλά).

 

2. Σωστός!

3. Για το BMW E36 που ξέρω, είναι 75 κιλά.

 

Πάντως ήταν ωραία εδώ. Κάνω χαλαρά τη βόλτα μου και ξαφνικά ακούγεται το V8 να έρχεται και να αλλάζει ταχύτητα. 2πλοσύμπλεκτο και να σκάνε οι 4 εξατμήσεις από πίσω! Τη μία είναι BMW, την άλλη Bentley, την άλλη Porsche... Χτες στο φανάρι ήταν μια M4, την οδηγούσε ο πιτσιρικάς και συνοδηγός ο μπαμπάς του...

Έγινε επεξεργασία από PetrosD
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, PetrosD said:

Λάθος κάνεις, έχουν γραμμική σχέση, το λες και μόνος σου 2 ποστς πιο κάτω.

 

5 minutes ago, PetrosD said:

Αυτό που σου έγραψα πριν Το λες και μόνος σου, γραμμική σχέση.

 

Κάνεις λάθος. Γραμμικές μπορούν να είναι οι σχέσεις μεταξύ μιας εξαρτημένης και μιας ανεξάρτητης μεταβλητής. Όπως έγραψα -και το μνημονεύεις άλλωστε-, στη σχέση ισχύος-ροπής υπεισέρχεται ακόμη μια ανεξάρτητη μεταβλητή, οι στροφές του κινητήρα*. Οπότε, τα δύο μεγέθη γενικά συμμεταβάλλονται, αλλά όχι γραμμικά.

 

Απόδειξη ότι δε στέκει ο συλλογισμός σου το εξής απλό, που ανέφερα και πιο πίσω και το περιλαμβάνεις στην παράθεσή σου: για κάποιο φάσμα στροφών ενός κινητήρα:

* η ροπή αυξάνει και η ισχύς αυξάνει (θετικός συντελεστής συσχέτισης)

* η ροπή φθίνει και η ισχύς αυξάνει (αρνητικός συντελεστής συσχέτισης)

 

Δε χρειάζεται να υπεραπλουστεύουμε τα πράγματα με ταμπέλες. Σκοπίμως έγραψα τη σχέση, ώστε ο καθένας να μπορεί να κάνει τους υπολογισμούς του.

 

---

*Θα μπορούσαμε να αναλύσουμε την επίδραση των στροφών στη ροπή σε μια παραμετρική συνάρτηση, αλλά δε θα άλλαζε κάτι. Η σχέση εξακολουθεί να μην είναι γραμμική.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

OK δε συνεχίζω. Αυτοί που ξέρουν μαθηματικά καλύτερα από μένα, ας βγάλουν τα συμπεράσματά τους.

EDIT: Και για να μη παρεξηγηθώ, να πω ότι δεν ξέρω να το εξηγήσω αλλιώς, με καλύτερα μαθηματικά, αυτό που εννοώ είναι ότι για συγκεκριμένη ροπή, (πχ ηλεκτροκινητήρας) ο διπλασιασμός στροφών σημαίνει και διπλασιασμό ισχύος. Προφανώς και καλύτερος ορισμός είναι αυτός του ολοκληρώματος.

Έγινε επεξεργασία από PetrosD
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, PetrosD said:

αυτό που εννοώ είναι ότι για συγκεκριμένη ροπή, (πχ ηλεκτροκινητήρας) ο διπλασιασμός στροφών σημαίνει και διπλασιασμό ισχύος. 

Δεν ισχύει, γιατί παρεμβαίνει κι ένας συντελεστής, που στην απλούστερη περίπτωση είναι ο συντελεστής τριβών.

Ακόμα και αν δεν υπήρχε όμως, γραμμική είναι η σχέση με μία μεταβλητή, όταν έχεις δύο (ισχύ + στροφές) δεν είναι γραμμική.

Αυτό φαίνεται κι από τα διαγράμματα, αν ήταν γραμμική η σχέση τους, θα ήταν παράλληλες γραμμές σε όλο το φάσμα

 

power_torque.png

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Wizard! said:

Δεν ισχύει, γιατί παρεμβαίνει κι ένας συντελεστής, που στην απλούστερη περίπτωση είναι ο συντελεστής τριβών.

...

 

 

Δεν θα ίσχυε εδώ, μεταξύ 2k και 4k rpm; Γενικά δεν ισχύει αυτό, υπό την προυπόθεση οτι η ροπή είναι σταθερή;

 

rt.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Nickzzz said:

Δεν θα ίσχυε εδώ, μεταξύ 2k και 4k rpm; Γενικά δεν ισχύει αυτό, υπό την προυπόθεση οτι η ροπή είναι σταθερή;

Ναι, αν πάρεις αυτό το φάσμα, ισχύει (αν και όχι απαραίτητα, ανάλογα τα δεκαδικά που στρογγυλοποιείς, αν το δεις απόλυτα μαθηματικά)

Όμως, η εξίσωση έχει και τρίτο συντελεστή, που είναι επίσης μεταβλητός, κι αυτός επηρεάζει όλη τη σχέση των υπόλοιπων.

Να το θέσω απλοϊκά:

Όσο ανεβαίνουν οι στροφές, αυξάνεται η τριβή και η θερμοκρασία στον κινητήρα. Άρα, δεν παράγει την ίδια ισχύ, γιατί μέρος της, γίνεται θερμική ενέργεια. Πάντα γίνεται, αλλά εδώ μεγαλώνει η απώλεια.

 

Edit: Δες ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα (το ξέρω, ήταν το μηχανάκι μου :p)

2014-Honda-CBR1000RR-SP-dyno-chart.jpg?i

 

Θα δεις ότι η ροπή είναι στη μέγιστη τιμή της και σχεδόν σταθερή από τις 6500 μέχρι τις 10000+

Η ιπποδύναμη όμως, συνεχίζει να ανεβαίνει γραμμικά, μέχρι τη μέγιστη ροπή, ενώ μετά πέφτει.

Επίσης χαρακτηριστικό σημείο είναι η μικρή "τρύπα" στις 2100, που ενώ ανεβαίνει η ιπποδύναμη και οι στροφές, η ροπή πέφτει.

Έγινε επεξεργασία από Wizard!
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.