Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

πριν 15 ώρες, το μέλος racer έγραψε:

Έβαλα τα φιμέ στο Polo και IMO βγήκε λίγο πιο καγκουρέ απ' ό,τι περίμενα -τα ήθελα ένα κλικ πιο ανοιχτόχρωμα-

 

13521165_10210041527343644_1248716973_n.jpg

 

Άρχισε όμως σήμερα να ακούγεται κάπως έτσι και πιστεύω έγινα φουλ καγκουρ :hehe: Τι έγινε, τα παίζει ο καταλύτης; 

 

 

 

Έτσι όπως ακούγεται ή κάτι με εισαγωγή έχεις κάνει (σωλήνωση δεν έχει κουμπώσει / φίλτρο αέρα δεν υπάρχει) ή έχεις τσιμπήσει 

καμιά τρυπούλα στην εξάτμιση και το κάνει να ακούγεται αγωνιάρικο

Πλάκα έχει, άστο έτσι :hehe:

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, jax7480 said:

 

Εγώ δυστυχώς το έχω άγχος. Όχι για το μέγεθος τους ταξιδιού όσο για το ότι θα περάσω από Σερβία και FYROM και δεν έχω ακούσει τα καλύτερα.

 

Δεν περνάω από Ελβετία καθόλου. Δανία, Γερμανία, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Σερβία, FYROM, Ελλάδα είναι το ταξίδι.

Μόνο στην Γερμανία θα πάω "πάνω από το όριο" σε δρόμο με ελεύθερο όριο. Στις υπόλοιπες χώρες επειδή είμαι μαθημένος από εδώ δεν υπάρχει περίπτωση να πάω γρηγορότερα, όσο κι αν το επιτρέπει ο δρόμος. Κι εδώ οι δρόμοι είναι αεροδρόμια κανονικά αλλά το πρόστιμο παραμονεύει παντού.

 

Γενικά οι ταχύτητες κλπ. εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες. Έχω κάνει το ταξίδι και με maximum 130 km/h (110-120 cruising speed) λόγω κουτιού οροφής που έχει όριο στα 130 και πραγματικά δεν παλεύεται, και είμασταν 2 οδηγοί. Σε περίπτωση που είσαι ένας οδηγός εννοείται προγραμματίζεις extra στάσεις, μου χουν τύχει πολλά, από αλλεργία/ζαλάδα (όπου σταμάτησα 1-2 ώρες να στανιάρω) μέχρι τσούξιμο στα μάτια (από το συνεχή μη-αερισμό του αυτοκινήτου) όπου σταμάτησα επειδή δεν έβλεπα τίποτα. Υπάρχουν αστάθμητοι παράγοντες πάντα, και οι καιρικές συνθήκες παίζουν πρωταρχικό ρόλο, τώρα που είναι καλοκαίρι είσαι χαλαρός.

 

Το προσωπικό μου όριο είναι γύρω στις 8 ώρες με τα αναμενόμενα διαλείμματα για βενζίνη. Έχω παρατηρήσει ότι σε περίπτωση που είσαι κουρασμένος είναι απείρως χειρότερο να ταξιδεύεις με χαμηλές ταχύτητες (π.χ. ~100 χμ/ώρα) αντί για λίγο υψηλότερες, διότι μέχρι ενός σημείου κρατιέσαι ξύπνιος από την ταχύτητα.

 

Το non-stop athens-york εμπεριείχε το απρόοπτο της οξείας χιονόπτωσης στις άλπεις (οξεία = όταν άναβες μεγάλη σκάλα δεν έβλεπες τίποτα από την αντανάκλαση του χιονιού) και στη γαλλία που ενώ είχα προγραμματίσει διανυκτέρευση την απέφυγα για να μην κολλήσω στα χιόνια (όντας με θερινά λάστιχα και με απλές χιονοκουβέρτες στο πορτ-μπαγκάζ). Επίσης είχε και 24ωρη ρέκλα σε μονόκλινη καμπίνα στο athens-ancona, όπου μετά πραγματικά ήμουνα τόσο ξεκούραστος που μέχρι που βγήκα από Ελβετία για Γαλλία δεν είχα νυστάξει καν. Οι 180ρες που αναφέρω ήταν πάντα με εντελώς άδεια αυτοκίνητα (μόνο τα ρούχα του ταξιδιού) και όχι με γεμάτα αποσκευές, και ισχύουν για τα άδεια ευθεία κομμάτια κυρίως της Γαλλίας που πραγματικά έχει εκπληκτικές εθνικές.

 

Σε περίπτωση οξείας νύστας το μυστικό είναι:

1. σταματάμε στο πρώτο βενζινάδικο και κάνουμε έναν power nap. ακόμη και μισή ώρα ύπνου, είναι αρκετή για να βγάλουμε 1-2 ώρες οδήγησης

2. 1-2 εσπρεσάκια βοηθάνε πολύ

3. μιλάμε πάντα για άδειους δρόμους και οδήγηση νύχτα, όπου το μόνο απρόοπτο που μπορεί να τύχει είναι να μας πάρει ο ύπνος και να πέσουμε σε κάναν τοίχο. σε περίπτωση που μιλάμε για δρόμο με κίνηση, εκεί αναγκαστικά διαλειμα σε ξενοδοχειακι και συνεχίζουμε την επόμενη.

 

Το μεγάλο άγχος για μένα είναι το ότι ταξιδεύοντας με κλεισμένα χοτέλ και διελεύσεις (φέρυ, πέρασμα καναλιού μάγχης κλπ.) έχεις την ... υποχρέωση να φτάσεις στο ξενοδοχείο / προορισμό, και αυτό ίσως σε κάνει να πιεστείς λίγο παραπάνω, ενώ αν δεν έχεις κλείσει τίποτα και έχεις άπειρο χρόνο και mobile internet να τα κλείνεις όλα ενώ ταξιδεύεις, είσαι πιο χαλαρός. Βέβαια το να κλείνεις την τελευταία στιγμή στοιχίζει συνήθως ακριβότερα.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Τελικά από αυτά που γράφετε μάλλον τα αυτοκίνητα είναι πιο κουραστικά απ' τις μηχανές στο ταξίδι :lol::lol: 

 

@jax7480  Το κομμάτι που σκοπεύεις να κάνεις σε σερβία-FYROM μην το φοβάσαι καθόλου. Γενικώς τα βαλκάνια είναι αρκετά πιο ασφαλή απ' όσο πιστεύει ο περισσότερος κόσμος. Δεν είναι περισσότερο επικίνδυνα από ένα πολυσύχναστο-τουριστικό μέρος της Δυτικής Ευρώπης, όσον αφορά κλοπές κλπ. Οι εθνικές και οι πολύ κεντρικοί τους δρόμοι είναι μια χαρά.. Όχι Νορβηγία αλλά μια χαρά σε γενικές γραμμές. Προφανώς το κλειστό πάρκιν για μηχανές ή ακριβά αυτοκίνητα εννοείτε όπου και να πας, όπως επίσης δεν παρατάμε DSLR του χιλιάρικου δεξιά -αριστερά :p

 

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

πριν 9 ώρες, το μέλος kavadias έγραψε:

Τελικά από αυτά που γράφετε μάλλον τα αυτοκίνητα είναι πιο κουραστικά απ' τις μηχανές στο ταξίδι :lol::lol: 

 

@jax7480  Το κομμάτι που σκοπεύεις να κάνεις σε σερβία-FYROM μην το φοβάσαι καθόλου. Γενικώς τα βαλκάνια είναι αρκετά πιο ασφαλή απ' όσο πιστεύει ο περισσότερος κόσμος. Δεν είναι περισσότερο επικίνδυνα από ένα πολυσύχναστο-τουριστικό μέρος της Δυτικής Ευρώπης, όσον αφορά κλοπές κλπ. Οι εθνικές και οι πολύ κεντρικοί τους δρόμοι είναι μια χαρά.. Όχι Νορβηγία αλλά μια χαρά σε γενικές γραμμές. Προφανώς το κλειστό πάρκιν για μηχανές ή ακριβά αυτοκίνητα εννοείτε όπου και να πας, όπως επίσης δεν παρατάμε DSLR του χιλιάρικου δεξιά -αριστερά :p

 

 

 

Ακριβως οπως τα λες, εκτος απο το τελευταιο. Εγω αφηνα το αυτοκινητο οπου μου ερχοταν και δεν ειχα κανενα απροοπτο. Γενικα αισθανομουν πιο ασφαλης απο οτι στην Ελλαδα. Απιστευτο γενικα, σε οποιον το ειπα (που δεν εχει παει) δεν με πιστεψε. Νομιζουν οι ελληνες οτι οι ανθρωποι εκει μενουν σε σπηλιες και ειναι υποδεεστεροι. Τεσπα

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Simon κοίτα για μένα που ταξιδέυω με μηχανή το κλειστό πάρκιν είναι κάτι που ψάχνω και στην Ελβετία πχ., γιατί όσο ναναι ένα μηχανάκι είναι πολύ εύκολο στο ψείρισμα/σήκωμα. Επειδή το παλλικάρι ταξιδεύει με Α8 το ανέφερα γιατί όσο ναναι δεν είναι και ένα αμάξι που περνάει απαρατήρητο.

 

Σε γενικές γραμμές όμως, όσο έχω γυρίσει τα βαλκάνια δεν έχω νιώσει ποτέ ανασφάλεια περισσότερη απ' ότι στην Αθήνα πχ. Θεωρώ όμως ότι όπου στον κόσμο και να ταξιδεύεις καλό είναι να έχεις λίγο το νου σου και να πέρνεις 5 προφυλάξεις γιατί μαλάκες υπάρχουν παντού.

Έγινε επεξεργασία από kavadias
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Έχω κάνει το Αθηνα Θεσσαλονίκη σε 6 ώρες και 10 λεπτά με μία στάση των 5 λεπτών σε κάποιο πάρκινγκ για κατούρημα. 7 τσιγάρα δρόμος μου βγήκε, και συζητάμε για ταξίδι με πολύ χάλια ψυχολογική κατάσταση (μόλις είχε διαγνωστεί με λέμφωμα η αδερφή μου και πήγαινα να μαζέψω την οικογένεια για να ξεκινήσει θεραπεία - 8 χρόνια μετά είναι υγειέστατη). Πήγαινα παντού με τα όρια, τόσο για την αποφυγή κλήσης, όσο και για την αποφυγή του να μου πάρουν πινακίδες και να με καρυδώσει η υπόλοιπη οικογένεια. Έφτασα Θεσσαλονίκη στις 4 το απόγευμα και μετά από μία ώρα έκατσα συνοδηγός, έδωσα τα κλειδιά στον πατέρα και επιστρέψαμε Άργος. 1200 χιλιόμετρα σε συνολικά κάπου 14 ώρες και ακόμα θυμάμαι τον πόνο στην μέση, παρά τα άνετα καθίσματα του Mondeo...

Έγινε επεξεργασία από GriGaS
Link to comment
Share on other sites

Οι έχοντες diesel αυτοκινήτων, χρησιμοποιούν κάποιο καθαριστικό κινητήρα(μπεκ, σύστημα τροφοδοσίας κλπ);

Προτείνεται η χρήση τους και ανά ποια χρονικά διαστήματα - χιλιόμετρα;

Υπάρχει περίπτωση να αποτελέσουν κίνδυνο σε κάποιο βαθμό λόγω της ισχύος αυτών των μιγμάτων;

Ρωτάω για Opel Corsa D Ecoflex.

Link to comment
Share on other sites

On 26/06/2016 at 7:12 PM, jax7480 said:

 

Εγώ δυστυχώς το έχω άγχος. Όχι για το μέγεθος τους ταξιδιού όσο για το ότι θα περάσω από Σερβία και FYROM και δεν έχω ακούσει τα καλύτερα.

 

Δεν περνάω από Ελβετία καθόλου. Δανία, Γερμανία, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Σερβία, FYROM, Ελλάδα είναι το ταξίδι.

Μόνο στην Γερμανία θα πάω "πάνω από το όριο" σε δρόμο με ελεύθερο όριο. Στις υπόλοιπες χώρες επειδή είμαι μαθημένος από εδώ δεν υπάρχει περίπτωση να πάω γρηγορότερα, όσο κι αν το επιτρέπει ο δρόμος. Κι εδώ οι δρόμοι είναι αεροδρόμια κανονικά αλλά το πρόστιμο παραμονεύει παντού.

 

Θα σου πω μερικά πραγματάκια για το κομμάτι αυτό την Παρασκευή. Για βενζίνη μπορείς να βάλεις φτηνά στο Μπρνο σε 2-3 βενζινάδικα.

https://mapy.cz/zakladni?x=15.8787983&y=49.4016474&z=15&source=firm&id=12772132

Όχι ακριβώς Μπρνο, αλλά στο 134ο χλμ από Πράγα. 24ωρο.

https://mapy.cz/zakladni?x=16.5563404&y=49.1726112&z=17&source=firm&id=12988940

Το αγαπημένο μου βενζινάδικο στο Μπρνο. 6:00-22:00, αλλά στις πληρωμές με κάρτα βάζει 1,2% καπέλο.

https://mapy.cz/zakladni?x=16.6114383&y=49.1995073&z=16&source=firm&id=12986193

Αυτό πρέπει να είναι το πιο φτηνό στο Μπρνο, αλλά δεν έχω βάλει ποτέ.  Επίσης δεν είμαι σίγουρος πόσο αργά μένει ανοιχτό, γιατί το εμπορικό που συστεγάζονται κλείνει ψιλονωρίς.

 

Link to comment
Share on other sites

Μην ξεχνιέστε, Παρασκευή φθάνω και Σάββατο πρωί φεύγω.

Επίσης όταν λες φθηνά τι εννοείς; Γιατί εδώ βάζω με 1.31 το καλό πετρέλαιο και είμαι ευχαριστημένος.

 

Θα σου πω μερικά πραγματάκια για το κομμάτι αυτό την Παρασκευή.

Καλύτερα σήμερα γιατί αύριο ξεκινάω.

 

 

Έγινε επεξεργασία από jax7480
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, jax7480 said:

Μην ξεχνιέστε, Παρασκευή φθάνω και Σάββατο πρωί φεύγω.

Επίσης όταν λες φθηνά τι εννοείς; Γιατί εδώ βάζω με 1.31 το καλό πετρέλαιο και είμαι ευχαριστημένος.

1€ είναι περίπου 27Kc. Οπότε οι 29Kc είναι περίπου 1,074

23 minutes ago, jax7480 said:

Καλύτερα σήμερα γιατί αύριο ξεκινάω.

 

 

Για το κομμάτι Σερβία-Σκόπια λέω που θα το κάνεις μετά από το Μπρνο.

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, sotiris said:
Quote

Το πρώτο θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης ενός Tesla Model S καταγράφηκε στις 7 Μαΐου 2006

Χμμ... :)

 

Quote

Θύμα, ο 40χρονος Τζόσουα Μπράουν από το Καντόν του Οχάιο, ο οποίος έναν μόλις μήνα νωρίτερα [...] απέφυγε επιτυχώς σύγκρουση με φορτηγό που μπήκε ξαφνικά στη λωρίδα του σε διασταύρωση. 

Τι διάολο, όλο φορτηγά πετάγονταν μπροστά του; Όπως και να 'χει,  στις περιπτώσεις που εμπλέκονται Tesla τουλάχιστον έχουμε μια στοιχειώδη καταγραφή δεδομένων, που βοηθούν στην εξιχνίαση των συνθηκών του ατυχήματος. Προσωπικά θα απέφευγα να ενεργοποιώ τον αυτόματα σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Μέσα στην πόλη, με χαμηλές ταχύτητες, θα τον αξιοποιούσα, αλλά με τα χέρια στο τιμόνι και τα πόδια στα πετάλια.

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι καθόλου έτοιμη ακόμη η τεχνολογία (τι θα πει λευκό φορτηγό και έντονα λαμπερό background και δεν το απέφυγε? ),

απορίας άξιο πως απέφυγε η Tesla τα legislation για beta testing και 

έφυγε ως ΟΚ το όχημα για κυκλοφορία με ενεργοποιημένη την τεχνολογία.

 

Η Mercedes έχει μια παρόμοια φάση, λιγότερο εξελιγμένη κατά πάσα πιθανότητα, στην E-Class που θα απολαμβάνουμε απο 2017

αλλά μέχρι 60 sec και θεωρείται self-autonomous , αναγνωρίζοντας κυρίως ότι πρέπει να καθοριστεί η σχετική νομοθεσία απο 

E.C, κάτι που βρίσκεται σε διεργασίες όπως και οτι θέλει ακόμη χρόνο testing.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Σενάριο: εκεί που πας με 50 χλμ την ώρα, σου πετάγεται ένα πιτσιρίκι. Ο μοναδικός τρόπος να μη το πάρεις μπάλα είναι να κόψεις τιμόνι φρενάροντας και πιθανώς  να στουκάρεις σώζοντας το πιτσιρίκι (και εσένα γιατί φοράς ζώνη). Το Tesla είναι προγραμματισμένο να στουκάρει προκειμένου να σώσει κάποιον;

Link to comment
Share on other sites

Έχει απασχολήσει εδώ και κάνα χρόνο το σενάριο που λες και το MIT καταλήγει σε απάντηση αλλά και ένα καινούργιο δίλημμα :

" If fewer people buy self-driving cars because they are programmed to sacrifice their owners, then more people are likely to die because ordinary cars are involved in so many more accidents " λαμβάνοντας  υπόθεση ότι ένα τελειοποιημένο autonomous είναι σαφώς ασφαλέστερο απο έναν απρόσεκτο ανθρώπινο παράγοντα

 

http://www.teslarati.com/will-tesla-autopilot-algorithm-ethical-component/

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, GriGaS said:

Σενάριο: εκεί που πας με 50 χλμ την ώρα, σου πετάγεται ένα πιτσιρίκι. Ο μοναδικός τρόπος να μη το πάρεις μπάλα είναι να κόψεις τιμόνι φρενάροντας και πιθανώς  να στουκάρεις σώζοντας το πιτσιρίκι (και εσένα γιατί φοράς ζώνη). Το Tesla είναι προγραμματισμένο να στουκάρει προκειμένου να σώσει κάποιον;

Το Τέσλα (σωστά κατ' εμέ) είναι προγραμματισμένο να φρενάρει και να στρίβει ώστε να αποφύγει τα εμπόδια. Όχι να επιλέγει με ποιο εμπόδιο θα συγκρουστεί. Αν νομίζει ότι στρίβοντας μπορεί να αποφύγει τη σύγκρουση, θα στρίψει. Αν νομίζει ότι στρίβοντας θα συγκρουστεί με τον τοίχο, δε θα στρίψει.

 

Ας το επεκτείνουμε στο γνωστό φιλοσοφικό ερώτημα. Αν αλλάζοντας την τροχιά του τραίνου αυτοκινήτου σκοτώνεις έναν, ενώ μην κάνοντας τίποτα θα σκοτώσεις 5, κατ' εμέ ο αυτόματος του Τέσλα οφείλει να σκοτώσει 5. Την ενδεχόμενη απόφαση να σκοτώσει τον έναν πρέπει να την πάρει ο άνθρωπος-οδηγός. Δε δικαιούται να κρυφτεί πίσω από την απόφαση του αυτόματου πιλότου. Και πάντα θα οφείλει να απαντήσει γιατί ήρθε σε μια κατάσταση που όλα τα ενδεχόμενα σενάρια είναι καταστροφικά.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.