Jump to content



Αυτοκίνηση


astrolabos

Recommended Posts

πριν 4 ώρες, το μέλος GriGaS έγραψε:

Από όσο ξέρω το γεμίζουν με φρεον που φέρει ένα φωσφοριζε πρόσθετο και το αφηνουν να δουλέψει ώστε με τη βοήθεια μιας ειδικής λάμπας να φανεί που ειναι ή διαρροή. Συνήθως είτε είναι σε σωληνα είτε στο ψυγείο ενώ στην χειρότερη των περιπτώσεων είναι στον συμπιεστή. 

 

Πολύ σωστά , να προσθέσω οτι και τα σωληνάκια είναι ακριβά.

 

π.χ Fiesta 2009 είσαι 330Ε καινούργια, Corsa OPC 600E κλπα. 

Αξίζει , εαν έχεις καλό μηχανικό, να ψαχτείς για μεταχειρισμένο σωληνάκι ή συμπιεστή σε καλή κατάσταση, το κόστος συνήθως είναι πολύ χαμηλότερο
(ενδεικτικά 120 Ε στην περίπτωση Fiesta ).
Δεν αξίζουν ιμιτασιόν συμπιεστές απο Κίνα, συνήθως δεν έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής ενώ μπορεί να βγει εκτός χωρίς την παραμικρή προειδοποίηση. 

 

Τέλος, και οι ηλεκτρολόγοι αυτοκινήτων ασχολούνται με κλιματισμούς .

 

 



 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, jax7480 said:

Για δώστε λίγο τα φώτα σας οι γνώστες γιατί κάτι δεν καταλαβαίνω.

Ψάχνω ζάντες. Βρίσκω π.χ. μία ζάντα η οποία είναι 20χ8.5

Τι λάστιχο μπορεί να φορεθεί πάνω στη ζάντα σε διαστάσεις;

π.χ. ένα 255/35/20 ταιριάζει ή θα είναι σαν μπαλόνι; μήπως είναι μεγάλο;

το 8.5 που είναι το πλάτος της ζάντας είναι 215,9mm άρα μπαίνει λάστιχο μέχρι 225 ή και παραπάνω;

π.χ. δοκιμαστικά έβαλα σε μία ζάντα 20χ9.5, λάστιχο 275/35/20 και μπήκε μια χαρά αλλά η ζάντα είχε πλάτος 9.5 (241.5mm) ενώ το λάστιχο ήταν 275mm.

 

 

Υπάρχει αυτό που λέει κάποιες τιμές.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, jax7480 said:

Για δώστε λίγο τα φώτα σας οι γνώστες γιατί κάτι δεν καταλαβαίνω.

Ψάχνω ζάντες. Βρίσκω π.χ. μία ζάντα η οποία είναι 20χ8.5

Τι λάστιχο μπορεί να φορεθεί πάνω στη ζάντα σε διαστάσεις;

π.χ. ένα 255/35/20 ταιριάζει ή θα είναι σαν μπαλόνι; μήπως είναι μεγάλο;

το 8.5 που είναι το πλάτος της ζάντας είναι 215,9mm άρα μπαίνει λάστιχο μέχρι 225 ή και παραπάνω;

π.χ. δοκιμαστικά έβαλα σε μία ζάντα 20χ9.5, λάστιχο 275/35/20 και μπήκε μια χαρά αλλά η ζάντα είχε πλάτος 9.5 (241.5mm) ενώ το λάστιχο ήταν 275mm.

 

Οι περιορισμοί του ίδιου του αυτοκινήτου σου δίνουν περίπου τη διάσταση του ελαστικού που χρειάζεσαι.

Δηλαδή, υπάρχει μία συνολική διάμετρος που δεν μπορείς να ξεπεράσεις, αλλά και ένα πλάτος που δεν μπορείς να ξεπεράσεις (αυτό παίζει λίγο και με το offset της ζάντας βέβαια).

 

Οπότε, αν έχεις χοντρικά κάποια διάσταση ελαστικού στο μυαλό σου, εγώ θα έλεγα ότι μπορείς να πας στο Technical Databook της Continental (εδώ: http://www.conti.nl/wp-content/uploads/2015/08/Databookcar-4x4-van-2015-16.pdf ) και να δεις τις προτεινόμενες τιμές που δείχνει δίπλα.

 

Βλ. attached για τα δύο μεγέθη που ανέφερες. Για 255, ζάντα 9in πάει πολύ ωραία (το έχω δει). Για 275, η 9.5in που δοκίμασες είναι η προτεινόμενη. Φυσικά αυτά είναι σχετικά, μπορείς να πας και λίγο πάνω / λίγο κάτω, δεν θα κάνει πολύ μεγάλη διαφορά πιστεύω.

Pages-from-continental-technical-databook-2015-2016.png

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, PetrosD said:

Σχετικά είναι. Έχω 205 σε 9άρα...

Με τι προφίλ; Λογικά θα έχεις αρκετό προφίλ ώστε να μπορεί το λάστιχο να τεντώνει τόσο.

Αρκετά υπερβολικό όμως το 9" για 205 :p

Έγινε επεξεργασία από nickstamat
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

To 205 σε 9ρα όντως φαίνεται να είναι ψιλοτσιτωμένο. Τα 205mm είναι περίπου 8 ίντσες..

@PetrosD αν και δεν ξέρω τι αυτοκίνητο έχεις (punto gt??) λογικά πρέπει να άλλαξε αρκετά και το offset από το μαμά.. Πώς και έβαλες τέτοια ζάντα;

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, akis_z80 said:

 

@PetrosD αν και δεν ξέρω τι αυτοκίνητο έχεις (punto gt??) λογικά πρέπει να άλλαξε αρκετά και το offset από το μαμά.. Πώς και έβαλες τέτοια ζάντα;

 

:warning:

 

1 hour ago, akis_z80 said:

Εμ τότε έχει λάθος screwdriver για avatar.. Τον Νότη έπρεπε να βάλει :D

 

Δεν το έβαλα για το αυτοκίνητο, αλλά περισσότερο για τη γενική ιδέα της ιστορίας, αλλά και του συγκεκριμένου καρέ.

 

Να το το καημένο μου:

 

003_9786b_zps2eb0a7f3.jpg

 

004_1700_zpsb3xhrawy.jpg

 

Το πίσω λάστιχο δεν είναι και τόσο τσιτωμένο, όσο νομίζεις. Ο προηγούμενος είχε κάνει την επιλογή των ζαντών (όπως και στην περίπτωση του @jax7480). Έχω πάρει άλλες 2 ζάντες ίδιες με τις μπροστινές μου και συνήθως τους βάζω 205-55-16 που είναι κοινή διάσταση. Μακραίνει λίγο το βήμα, αλλά κάνω αυτή την υποχώρηση.

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

On 6/14/2016 at 11:57 ΠΜ, το μέλος GFFermari έγραψε:

Και το δικό μου panda (4X4 του 2007) έχανε το φρεον. Του έβαλα μια φορά (40-50€ μαζί με έλεγχο για διαρροές αλλά δε μπόρεσαν να βρουν κάτι). Τη δεύτερη το ξαναέλεγξαν, δε μπόρεσαν να βρουν τη διαρροή καθώς ήταν πολύ μικρή (έχανε το φρέον σε 3-4 μήνες) και για την αντικατάσταση ήθελε, αν θυμάμαι καλά, 250-300€. Και αυτό με ρίσκο γιατί δεν ήξεραν αν είναι από το air condition ή από τα σωληνάκια.

Και το δικό μου Clio έχανε το φρέον οπότε του έβαλε ένα ειδικό υγρό που "φωσφορίζει" και είδαμε ότι όντως έχει διαρροή χωρίς να ξέρουμε από που. Ορίστε και η φωτό.  Για να βάλω καινούριο ventilator λέει θέλει 1100€! Οπότε αφού μου βγάζει προς το παρόν το καλοκαίρι, θα δίνω 50€ το χρόνο για πλήρωση.  Υπάρχει λέει ένα υγρό που καλύπτει τρύπες, αλλά δεν το έχει δουλέψει για να μου πει αποτελέσματα. Με βλέπω να μην λειτουργώ καν το aircondition αν χειροτερέψει...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@tragikos

 

δύσκολη η υπόθεσή σου.
evaporator , αντε ξύλωμα ταμπλό(λογικά) κλπ κλπ
βέβαια η διαρροή δείχνει να είναι στην ένωση (aka να είναι κάποιο o-ring)
αν είχε λίγο χώρο να "βγουν" στην άκρη οι σωλήνες και να άλλαζε ο μηχανικός/συνεργείο τα o-rings ίσως την γλίτωνες αλλά έτσι όπως είναι εκεί χωμένα όλα
προφανώς αν βγάζεις το καλοκαίρι με 1 γέμισμα freon είσαι "οκ"(πέρα απο το θέμα των προβλημάτων στο κλίμα που δημιουργεί το r-134)

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, PetrosD said:

 

 

Το πίσω λάστιχο δεν είναι και τόσο τσιτωμένο, όσο νομίζεις. Ο προηγούμενος είχε κάνει την επιλογή των ζαντών (όπως και στην περίπτωση του @jax7480). Έχω πάρει άλλες 2 ζάντες ίδιες με τις μπροστινές μου και συνήθως τους βάζω 205-55-16 που είναι κοινή διάσταση. Μακραίνει λίγο το βήμα, αλλά κάνω αυτή την υποχώρηση.

 

τι λες ;;; Μας πηρε τα αυτια οταν μας ειχες παει για βολτα ασε που εκαψε ολο το προφιλ του ελαστικου ο θολος.....

Αν αυτο δεν ειανι τσιτα, τι ειναι ; :p

 

Link to comment
Share on other sites

Άσχετο.

Με τα εργοστασιακά ελατήρια, δε βρίσκει. Μόνο με τα χαμηλώματος. Και για αυτό φταίει το λάθος offset της ζάντας.  Επίσης με 215/40/16 δε βρίσκει καθόλου.

Έγινε επεξεργασία από PetrosD
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, PetrosD said:

Άσχετο.

Με τα εργοστασιακά ελατήρια, δε βρίσκει. Μόνο με τα χαμηλώματος. Και για αυτό φταίει το λάθος offset της ζάντας.  Επίσης με 215/40/16 δε βρίσκει καθόλου.

Πως ειναι ασχετο οταν μπηκα στο αμαξι σου και εβρισκε η ροδα στο θολο; Πως ειανι ασχετο αν ειχες ελατηρια χαμηλωματος ; Πως ειναι ασχετο αν φταιει το λαθος offset της ζαντας ;

Τελικα τι ειναι σχετικο ; ΑΝ θα βαλεις κατι διαφορετικο απο αυτο που ειδα με τα ματια μου και δε βρισκει;

 

 

Link to comment
Share on other sites

@PetrosD όντως δε φαίνεται με το μάτι τσιτωμένο το λάστιχο!

Αλλάζοντας offset μπροστά επηρεάζεται το scrub radius, κάτι που φέρνει παρενέργειες στο τιμόνι. (link 1, link 2)

 

Τα παρακάτω δεν αφορούν την e30 σου (μην παρεξηγηθούμε κιόλας!!), αλλά είναι σχετικά με τη συζήτηση:

Στους ελληνικούς δρόμους θέλει τόλμη το χαμήλωμα. Στο 80% της οδήγησης κάνεις ζιγκ ζαγκ για να αποφύγεις φρεάτια και λακούβες πηγαίνοντας με 30kmh και στο υπόλοιπο 20% σπας τις πέτρες στα νεφρά σου. Έχω φίλο με 5ρα e39 που την κατάντησε να έχει ποιότητα κύλησης ισάξια με Lada..

 

Τα οφέλη στο κράτημα που βλέπουν πολλοί από το χαμήλωμα, συνήθως προέρχονται από το παράπλευρο όφελος της αλλαγής γεωμετρίας (αυξάνεται το camber) και όχι από το χαμήλωμα του κέντρου βάρους. Οπότε αν θες περισσότερο κράτημα, πιο ασφαλές είναι να καταφύγεις σε camber kit παρά σε χαμήλωμα που έχει τόσες παρενέργειες.. Το χειρότερο είναι βέβαια αυτό που κάνουν μερικοί και κόβουν τα μαμά ελατήρια αντί να βάλουν πιο σκληρά με μικρότερη διαδρομή..

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 5 ώρες, το μέλος akis_z80 έγραψε:

παράπλευρο όφελος της αλλαγής γεωμετρίας (αυξάνεται το camber) και όχι από το χαμήλωμα του κέντρου βάρους. Οπότε αν θες περισσότερο κράτημα, πιο ασφαλές είναι να καταφύγεις σε camber kit παρά σε χαμήλωμα που έχει τόσες παρενέργειες..

Για δωσε ινφο να διαβασω! Τα ξερω μονο στο περιπου.. Αν βαριεσαι να γραφεις στειλε λινκ :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.