Jump to content



Ταχυδρομικές αποστολές....που πήγε το δέμα;


Recommended Posts

ναι, η χρέωση αυτή είναι τύπου «έξοδα εκτελωνισμού.» Επίσης για καταγγελίες πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο συμβάν που να αναφέρεται στην καταγγελία, αλλιώς πρόκειται για διαμαρτυρία γενικού τύπου. Την πρεσβεία και το προξενείο των κινέζων δεν θα τα ανακάτευα προς το παρόν. Έτσι κι αλλιώς αν αυτό παγιωθεί δεν πρόκειται να κάτσουν με σταυρωμένα χέρια, θα γίνει στο τέλος αυτό που έγραψαν δύο μέλη παραπάνω: θα τα φέρνουν από αποθήκες εντός ΕΕ.

Μιλώντας γενικά, τα κόστη για τέτοιου είδους συναλλαγές, ευτελούς αξίας, δεν πρόκειται να μείνουν εσαεί τόσο χαμηλά γιατί δεν έχει οικονομική λογική ούτε για τους μεταφορείς ούτε για το κράτος (ούτε για τους εδώ εμπόρους αντίστοιχων προϊόντων)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 11 λεπτά, το μέλος honda22 έγραψε:

Τί γελοία διευκρίνιση είναι αυτή;

 

 

 

Έχουν μηδενικό τέλος εκτελωνισμού, αλλά αύξησαν το "Ειδικό Τέλος Εκτελωνισμού".

Τί δεν καταΛαβαίνεις ?

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

τυπικά έχουν δίκιο, στην πραγματικότητα όλοι καταλαβαίνουμε τον λόγο της αλλαγής.

«Πριν σου κάναμε χάρη και δεν σε χρεώναμε έξοδα για να σου κάνουμε τον εκτελωνισμό αν δεν υπήρχε τελικά φόρος/δασμός, από δω και μπρος αν μπούμε σε διαδικασία εκτελωνισμού θα στην χρεώνουμε ασχέτως αποτελέσματος».
Τα γραψε ο acct ανωτέρω.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως και Σουηδία που τα δημόσια έκλεισαν και τα πήραν ιδιώτες (PostNord), κάθε προϊόν εκτός Ευρώπης τρώει 8 ευρώ καπέλο, συν ΦΠΑ. Διότι οι ακαμάτηδες θέλουν 8 ευρώ για να υπολογίσουν το 25% της αναγραφόμενης αξίας και να υπολογίσουν το ΦΠΑ!!!

 

Και κακά τα ψέμματα παιδιά, αν κι εγώ επιδίδομαι στο κινεζοσπόρ, εν πολλοίς αυτή η ανατολική αγορά χαλάει την εγχώρια, αναμενόμενο να την κυνηγήσουν. Και προκαλεί και τεράστιο φόρτο εργασίας στα ΕΛΤΑ και τα τελωνεία

Έγινε επεξεργασία από schumifer
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Και πάνω που έλεγα να δώσω 600€ στο κινεζάκι για το κινητό της κοπέλας μου, λέω να προτιμήσω να δώσω 1000€ για το ίδιο κινητό στον Κωτσόβολο :p

 

Η λύση του πονάει χέρι, ,κόβει χέρι από το Ελληνικό δημόσιο...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, billpeppas said:

Και πάνω που έλεγα να δώσω 600€ στο κινεζάκι για το κινητό της κοπέλας μου, λέω να προτιμήσω να δώσω 1000€ για το ίδιο κινητό στον Κωτσόβολο :p

 

Η λύση του πονάει χέρι, ,κόβει χέρι από το Ελληνικό δημόσιο...

 

600€ με τον νόμιμο δασμό και ΦΠΑ στο τελωνείο ή χωρίς; Αν εννοείς χωρίς, το πρόβλημα μοιάζει να είναι ότι μας κόβουν έναν βολικό δίαυλο παρανομίας. Σ' αυτήν την περίπτωση, δε θα έχεις πρόβλημα να το βρεις από κανένα σκρουτζομάγαζο που πνίγει τον ΦΠΑ για λίγα λεφτά παραπάνω από τον Κινέζο.

 

Αν είναι 600€ με όλα μέσα, η νέα ρύθμιση δε σε επιβαρύνει καθόλου. Θα πληρώσεις τα ίδια με πριν. Το θέμα είναι με τα ψιλολοΐδια των μερικών ευρώ, που μέχρι τώρα περνούσαν -μεταφορικά- κάτω από το ραντάρ.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@salde Γενικά υπάρχει έλεγχος ανά προϊόν, τα τελευταία χρόνια λειτουργεί καθολικά το Harmonized System  που περιέχει τα λεγόμενα HS Codes και το οποίο πήρε καθολική ισχύει μετά από το 2015 σχεδόν σε όλο το κόσμο. Προφανώς είμαστε και εμείς μέσα σε αυτό το σύστημα.

 

Το HS Code system (https://en.wikipedia.org/wiki/Harmonized_System   https://www.foreign-trade.com/reference/hscode.htm ) μπορεί να περιγράψει κάθε προϊόν σε ποσοστό 80-95% ώστε να πληρώσεις το φόρο κατηγορίας προϊόντων και να ξέρουν στοχευμένα πριν καν ανοίξουν το δέμα να ξέρουν τι περίπου έχει. Φυσικά αν προχωρήσουν σε έλεγχο και δεν συμπίπτει το προϊόν με το HS Code που έχει , σε μεγάλο βαθμό,  μιλάμε για κυρώσεις κατασχέσεις εξαρτάται από την απόκλιση και τους νόμους κάθε χώρας (κυρώσεις έχει και ο αποστολέας). 

 

Το θέμα είναι ότι στους ταχυδρομικούς ελέγχους δεν γίνεται καθολική η χρήση του HS Code γιατί θεωρητικά αν στείλεις ένα γράμμα σε έναν φίλο σου δεν μπορείς να το υπάγεις στο HS Code ή αντικείμενα από ιδιώτη σε ιδιώτη. Οπότε έρχεται αυτή η μ@@κια που γράφει το ΕΛΤΑ (δεν ανοίγει πλεον το λινκ για να το κάνω Copy paste ? https://www.elta.gr/Portals/0/pdf/Τιμ_Ειδικα_Τέλη_Εκτελωνισμού_02_2020.pdf ) όπου τα χαρακτηριστουν τελωνειακώς ελεύθερα ή ότι υπόκεινται σε τελωνειακό έλεγχο με βάση την "εμπειρία τους"  ή κάπως έτσι που το γράφουν τέλος πάντων. 

Έγινε επεξεργασία από BasiliCeLew
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Μια και αναφερθήκαμε ξανά στον εξαφανισμένο τιμοκατάλογο, φαίνεται ότι -στην προσπάθεια να απλοποιήσουν τη διαδικασία- έχουν ανακοινώσει τρεις ελαφρά αντικρουόμενες αλλαγές. Ίσως αυτός να είναι κι ο λόγος που ο κατάλογος αγνοείται προσωρινά.

 

Η ανακοίνωση του FB έχει την πιο ευνοϊκή διατύπωση, αλλά μοιάζει λανθασμένη. Μιλά χωριστά για επιστολικό ταχυδρομείο, ενώ συμπληρώνει ότι το τέλος εκτελωνισμού ήταν και παραμένει μηδενικό για αντικείμενα χωρίς τελωνειακή διασάφηση (όμως το 3ευρω μπορούσε να χρεωθεί ακόμη κι αν το αντικείμενο ελεγχόταν και κρινόταν τελωνειακώς ελεύθερο).

 

Αντίθετα, ο τιμοκατάλογος έχει ενοποιήσει χρεώσεις για επιστολές και δέματα, αλλά έχει το τέλος των 3€ (που προϋπήρχε). Επίσης, δημιουργούσε την προσδοκία ότι περιορίζεται η στοχαστικότητα με την οποία αντικείμενα κάτω των ελάχιστων ορίων επιλέγονταν για τελωνειακό έλεγχο, ακόμη κι αν τελικά απελευθερώνονται.

 

Τέλος, η εγκύκλιος από την οποία ξεκινά η συζήτηση φαίνεται να έχει την πληρέστερη και δυσμενέστερη διατύπωση. Αν ένα αντικείμενο -ακόμη και δειγματοληπτικά- εμφανιστεί στο τελωνείο, χρεώνεται 15€, ακόμη κι αν τελικά χαρακτηριστεί τελωνειακώς ελεύθερο. Αλλά εξακολουθεί να μη λέει τίποτα περισσότερο για τη διαδικασία με την οποία μπορεί ένα αντικείμενο να θεωρηθεί ως έχον ή μη έχον τελωνειακό ενδιαφέρον (σύμφωνοι, δεν έχει σχέση με τα ΕΛΤΑ, αλλά αυτό είναι το κομβικό κομμάτι που εισάγει την αβεβαιότητα).

 

23 hours ago, GriGaS said:

Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος πότε ένα πακέτο αξίας 10 ευρώ είναι για 15 ευρώ τέλος εκτελωνισμού και πότε για 3 ευρώ για χαρακτηρισμό ως τελωνειακώς ελεύθερου;

 

Νομίζω ναι, με μικρή επιφύλαξη, αλλά δε θα σου αρέσει η απάντηση. Αν φανεί ενδιαφέρον εξ όψεως σε έναν τελωνειακό και το πιάσει στα χέρια του, σου κοστίζει 15€. Αν του φανεί αδιάφορο και το προσπεράσει, σου κοστίζει 3€. Δεν ξέρω αν μπαίνουν στη διαδικασία να περνούν από ακτίνες X ή άλλους προληπτικούς ελέγχους τα πακέτα, αλλά υποψιάζομαι ότι τους είναι εύκολο να δικαιολογήσουν τη διαφορά ως πραγματικό κόστος τελωνειακού ελέγχου.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, acct said:

(σύμφωνοι, δεν έχει σχέση με τα ΕΛΤΑ, αλλά αυτό είναι το κομβικό κομμάτι που εισάγει την αβεβαιότητα)

ακριβώς, για αυτό το λόγο στο κατεβατό παραπάνω γράφω περί τελωνειακών κι όχι περί ΕΛΤΑ. Δεν υπάρχει σταθερό, προκαταβολικά γνωστό κριτήριο, στο οποίο μπορεί να βασιστεί κάποιος όταν παραγγέλνει.

Η δε χρέωση των ΕΛΤΑ για τον εκτελωνισμό που κάνουν, δύσκολα θα θεωρηθεί εξωφρενική ως 15άρι. Δεν είναι συγκριτικά με το τι χρεώνουν οι άλλοι κούριερ για εκτελωνισμό.

 

24 minutes ago, acct said:

Αντίθετα, ο τιμοκατάλογος έχει ενοποιήσει χρεώσεις για επιστολές και δέματα,

δεν τα έχω δει αυτά και δεν σε πιάνω απολύτως. Υποψιάζομαι ότι έχει να κάνει με την ορολογία που χρησιμοποιούν τα ΕΛΤΑ και τις διαδικασίες τους όταν είναι εκείνοι ο αποστολέας.
Όταν πήγαινες να στείλεις «ένα πακέτο» (το οποίο στην καθομιλουμένη όλοι το ονομάζουμε δέμα, πακέτο κλπ ποτέ «γράμμα/επιστολή») είχες δύο επιλογές: Να το στείλεις «ως γράμμα» (όπου γράμμα οριζόταν οτιδήποτε μέχρι κάποιες διαστάσεις και κάποιο βάρος, π.χ. αν έστελνες ένα «πακέτο» που ήταν ένα κουτί πληκτρολογίου με βάρος 1,5 κιλό, αυτό λογιζόταν και χρεωνόταν ως γράμμα/επιστολική αποστολή για το vernacular των ΕΛΤΑ) κι εκεί είχες «ανθρώπινες» χρεώσεις ή «ως δέμα» όπου οι χρεώσεις ξέφευγαν.
Ξεχνάω αν το όριο ήταν τα 2 κιλά, τα δυόμιση ή τα πέντε. Νομίζω μέχρι δύο ή δυόμιση.


Έστελνα κάποια περίοδο προς Γερμανία, πακετάκι με ελληνικό περιεχόμενο, ξηρούς καρπούς, παστέλια, λουκούμια, κουραμπιέδες κλπ. Πάντα το έστελνα ως γράμμα (σημ. ακόμα και στις συνεννοήσεις εντός του κεντρικού καταστήματος των ΕΛΤΑ στο Σύνταγμα, στους διαλόγους με τις υπαλλήλους πάντοτε γινόταν χρήση της λέξης δέμα ή πακέτο, ποτέ δεν τους είπα «θα ήθελα να στείλω ένα γράμμα στη Γερμανία» ούτε ποτέ χρησιμοποίησαν απέναντί μου την λέξη γράμμα στη συναλλαγή αυτή) και πλήρωνα κάνα δεκαπεντάρι αν θυμάμαι καλά.
Κάποια φορά, δεν θυμάμαι γιατί, νομίζω είχα βάλει κι ένα παιδικό παιχνίδι μέσα, το βάρος του όλου πράγματος ξεπέρασε το πεντάκιλο. Πήγα στο κεντρικό στα Χαυτεία να το στείλω, εκεί μόλις το ζύγισαν, μου εξήγησαν αυτά περί γράμματος και «δέματος», μαλακοειδώς εγώ επέλεξα να το στείλω ως δέμα για να μην το σπάσω σε δύο συσκευασίες. Μόλις είπα τη μαγική φράση «οκ θέλω να φύγει ως δέμα», δεν το παρέλαβαν στα Χαυτεία (σημ. για τα παιδιά που δεν γνωρίζουν τα καταστήματα της Αθήνας, το υποκατάστημα των ΕΛΤΑ στα Χαυτεία είναι μάλλον το μεγαλύτερο, δηλαδή είχε πλήρη υποδομή για πακέτα, πολλά γκισέ με διαφορετικούς υπαλλήλους κλπ,) παρά με έστειλαν σε ένα υποκατάστημα σε κάποια κάθετη της Αγ. Κωνσταντίνου «α, αν το στείλετε ως δέμα πρέπει να πα΄τε εκεί, όχι σε εμάς». Σιχτίριζα γιατί κουβαλούσα το άβολο πεντάκιλο τα 400-500 μέτρα της απόστασης και την ώρα του ταμείου έμαθα με άσχημο τρόπο τη διαφορά των ορισμών «γράμμα/επιστολή» και «δέμα». Αντί για εικοσάρικα (κάνα τριαντάρι-σαραντάρι σύνολο) που θα πλήρωνα αν το είχα σπάσει σε δύο πακέτα («γράμματα») μου βγήκε κάνα εξηντάρι το κοστουμάκι («δέμα»).
Υπψιάζομαι ότι έχουν μεταφέρει αυτές τις ορολογίες -που είναι εσωτερικό τους θέμα και τις έχουν συνηθίσει- και στην περιγραφή των συναλλαγών για τις οποίες μιλάμε εδώ, οι οποίες φυσικά είναι εντελώς διαφορετικής φύσης, με εντελώς διαφορετική διεθνή ορολογία και κάπως έτσι προκύπτουν οι κακές διατυπώσεις στα κείμενα που αναφέρεις.   

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, salde said:

δεν τα έχω δει αυτά και δεν σε πιάνω απολύτως. Υποψιάζομαι ότι έχει να κάνει με την ορολογία που χρησιμοποιούν τα ΕΛΤΑ και τις διαδικασίες τους όταν είναι εκείνοι ο αποστολέας.

 

Ναι, απλώς μέχρι πρότινος είχαν χωριστές χρεώσεις για τα τα δύο είδη εισερχόμενων ταχυδρομικών αντικειμένων. Στον εξαφανισθέντα τιμοκατάλογο για πρώτη φορά είχαν ενιαία χρέωση (σε εικόνα τον βρίσκεις ακόμη εύκολα με google search) :

 

Screenshot_4-1.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

πριν 5 ώρες, το μέλος acct έγραψε:

Νομίζω ναι, με μικρή επιφύλαξη, αλλά δε θα σου αρέσει η απάντηση. Αν φανεί ενδιαφέρον εξ όψεως σε έναν τελωνειακό και το πιάσει στα χέρια του, σου κοστίζει 15€. Αν του φανεί αδιάφορο και το προσπεράσει, σου κοστίζει 3€.

 

έτσι το έχω ερμηνεύσει και εγώ και το θεωρώ εντελώς ηλίθιο 2 πακέτα με πράγματα αξίας 10 ευρώ να έχουν τόσο διαφορετική αντιμετώπιση.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, GriGaS said:

το θεωρώ εντελώς ηλίθιο 2 πακέτα με πράγματα αξίας 10 ευρώ να έχουν τόσο διαφορετική αντιμετώπιση.

έτσι κι έτσι. Από την σκοπιά του εκτελωνιστή, στο ένα έκανα τον κόπο του εκτελωνισμού στο άλλο όχι. Σιγά τον κόπο θα μου πεις. Περίπου σωστό αλλά και στο ταξί αν μπω να πάω από τη μια γωνία στην άλλη, ελάχιστη διαδρομή θα με χρεώσει. Κι η τράπεζα αν πάω να στείλω έμβασμα 5 ευρώ σε ένα φίλο μου στην Αγγλία, θα μου ρίξει ένα τσεκουράκι στην ελάχιστη προμήθεια. Αν τους συγκρίνεις με την αντίστοιχη χρέωση των μεγάλων κούριερ (FedEx, UPS κλπ) μπορεί το 15άρι να σου φαντάζει όαση.

Από την σκοπιά του τελωνειακού, το να διαχωρίζει έτσι δεν είναι καθόλου ηλίθιο. Ίσα ίσα είναι το λογικό. Ακόμα κι αν μπορούσαν να ανακοινώσουν προκαταβολικά «πακετάκια τάδε διαστάσεων, αξίας 5 ευρώ, τάδε περιεχομένου, δεν θα τα ελέγχουμε» το αποτέλεσμα θα ήταν η ηρωίνη, κάποια λαθραία κλπ να μεταφέρονται σε τέτοια πακετάκια. Αυτή είναι η δουλειά τους. Το αντίθετο ( δλδ να τα ελέγχουν όλα στο όνομα της ίδιας αντιμετώπισης) δεν είναι οικονομικά αποδοτικό (ούτε για το κόστος της εργασίας ούτε για την διευκόλυνση των  συναλλαγών) για τον δε πελάτη/καταναλωτή θα ήταν ακόμα χειρότερο: από εκεί που έχω κάποιαπ ιθανότητα να μην ελεγχθεί και να πληρώσω 3ευρω, με το σύστημα της ίδιας αντιμετώπισης θα πλήρωναν όλοι 15. Ο δειγματοληπτικός έλεγχος είναι η λογικότερη επιλογή.

Ψιλοάσχετο: αυτοί των ΕΛΤΑ το χειρίστηκαν επικοινωνιακά άσχημα. Αφού ο λόγος τους είναι να μαζέψουν χρήμα από όπου μπορούν, θα έπρεπε αντί να αρχίσουν με τα 15, να έβαζαν μια μικρότερη τιμή άνω των 3, π΄χ. 5-7 ευρώ και να το εμφάνιζαν κιόλας ως εύνοια προς τον πελάτη: «μέχρι τώρα σου κάναμε την χάρη και δεν σε χρεώναμε το 15άρι -στα μικρής αξίας, τα υπόλοιπα έρωγαν και φόρο έτσι κι αλλιώς-ακόμα κι αν είχε περάσει έλεγχο, τώρα καταργούμε το 3, καταργούμε το 15 και θα τα χρεώνουμε όλα 5»
Δεν είμαι 100% σίγουρος ότι θα μπορούσαν νομικά να το κάνουν (νομίζω μπορούν να το παρακάμψουν) αλλά μάλλον περισσότερο χρήμα θα μάζευαν έτσι.
 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Στο άλλο θέμα που άνοιξα ανάφερα την συνομιλία μου με έναν άνθρωπο που είναι πολλά χρόνια στα ΕΛΤΑ, μου είπε λίγο δύσκολο να γίνει. Φίλοι παρέλαβαν την Πέμπτη πακέτα από Κίνα μικρής αξίας χωρίς επυβαρνηση. Αφού ισχύει από 3-2-2020 γιατί δεν πληρωσαν? 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

18 minutes ago, def said:

Αφού ισχύει από 3-2-2020 γιατί δεν πληρωσαν? 

def... για τον ίδιο λόγο που υπάρχουν σε ορισμένα σημεία παρκαρισμένα παρανόμως αυτοκίνητα και δεν τα γράφει κανείς ποτέ. Το ότι δεν τους κόβουν κλήση δε σημαίνει ότι σε εκείνο το σημείο έχουν αλλάξει οι ρυθμίσεις για το παράνομο παρκάρισμα.
Μπορεί να το γειώσουν ακόμα κι αν δεν το αποσύρουν επισήμως. Το λογικό είναι να αποφασίσουν τι θέλουν να κάνουν, να το ρυθμίσουν αναλόγως και να το ανακοινώσουν/εξηγήσουν καθαρά και ξάστερα. Το λογικό...

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, def said:

Στο άλλο θέμα που άνοιξα ανάφερα την συνομιλία μου με έναν άνθρωπο που είναι πολλά χρόνια στα ΕΛΤΑ, μου είπε λίγο δύσκολο να γίνει. 

Έτσι έλεγαν οι παλέμαχοι του ΕΛΤΑ  και για το τελωνείο όταν ξεκίνησε προ χρόνων, ότι δεν είναι δυνατόν να τα εκτελενίζουν τόσες δεκάδες χιλιάδες δέματα καθημερινά όταν έσκασε η φόλα προ μερικών χρόνων, και τσουπ μέσα 4-5 μήνες μπήκε ολόκληρη αυτοματοποιημένη γραμμή με x-ray scanner για το διαχωρισμό των δεμάτων ώστε να αναγνωρίζονται αυτόματα η κατηγορία των δεμάτων.

 

 

1 hour ago, def said:

Φίλοι παρέλαβαν την Πέμπτη πακέτα από Κίνα μικρής αξίας χωρίς επυβαρνηση. Αφού ισχύει από 3-2-2020 γιατί δεν πληρωσαν? 

Κάτσε όμως , άλλο παρέλαβαν την Πέμπτη και άλλο εκτελωνίστηκαν (αν εκτελωνίστηκαν, γιατί και με αυτό το μέτρο δεν σημαίνει ότι όλα θα εκτελωνίζονται πάλι) μετά της 3-2-2020. 
Αλλά και πάλι,  αν δεν αλλάξει κάτι ξανά θα υπάρχει σίγουρα μία καθυστέρηση προσαρμογής για καθολική του χρήση. Και το πιο πιθανόν δεν θα ισχύει και στα untracked το τελωνείο όπως και πριν, ίσως μόνο το 3ευρω να μπορέσουν εκεί να χτυπήσουν.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Εμένα που είναι σε "αναμονή παρουσίασης στο τελωνείο" ένα δέμα από 27/01, τι φάση; 9.66€ η τιμή του. Αν μου πούνε κάτι για 15€, θα τους πάρει και θα τους σηκώσει.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Σήμερα έλαβα ένα δεματάκι με κάτι ανοξείδωτες βίδες αξίας 8 ευρώ από Κίνα, δεν πλήρωσα τίποτα επιπλέον.

Είχαν βάλει επάνω το πράσινο αυτοκόλλητο «Ελεύθερο από Τελωνείο»

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

https://www.elta.gr/Εταιρία/ΓραφείοΤύπου/ΤελευταίαΝέα/tabid/750/newsid1177/1837/--------/language/el-GR/Default.aspx

 

Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2020
Τα ΕΛΤΑ προχωρούν σε διευκρινίσεις σε συνέχεια δημοσιευμάτων που προέκυψαν τις τελευταίες ώρες αναφορικά με τις αλλαγές στα ειδικά τέλη εκτελωνισμού και τα οποία έχουν προκαλέσει ανησυχία στους καταναλωτές που αγοράζουν προϊόντα από χώρες εκτός Ε.Ε 

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία διαβεβαιώνουν τους πελάτες που πραγματοποιούν αγορές από χώρες εκτός Ε.Ε. ότι για όλα τα αντικείμενα επιστολικού ταχυδρομείου που χαρακτηρίζονται  από τις Τελωνειακές Αρχές «Ελεύθερα», δηλαδή χωρίς τελωνειακή διασάφηση, το τέλος εκτελωνισμού ήταν και παραμένει μηδενικό. Τα αντικείμενα αυτά φέρουν την πράσινη αυτοκόλλητη ετικέτα. 

Τα ΕΛΤΑ στις 03 Φεβρουαρίου 2020 αναπροσάρμοσαν την τιμολογιακή τους πολιτική, στα «Ειδικά Τέλη Εκτελωνισμού». Στο νέο τιμοκατάλογο έχει προστεθεί «Τέλος Εκτελωνισμού» για τα ταχυδρομικά αντικείμενα που φέρουν τελωνειακή διασάφηση, ακόμη κι αν κατά την διαδικασία εκτελωνισμού αυτή προσδιοριστεί ως μηδενική. 

Τέλος, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε στους πελάτες ότι ο διαχωρισμός των ταχυδρομικών αντικειμένων που προέρχονται από τρίτες χώρες, σε αυτά που έχουν τελωνειακό ενδιαφέρον και σε αυτά που δεν έχουν, γίνεται από Τελωνειακές Αρχές και όχι από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις της ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας. 

Δηλαδή: για τα κάτω των 22€

α) αν δεν περάσουν τελωνείο, η χρέωση εκ μέρους των ΕΛΤΑ για την τελωνειακή διασάφηση παραμένει όπως ήταν.

β) αν περάσουν τελωνείο, ακόμα κι αν το τελωνείο δεν επιβάλλει φόρο ή δασμό, η χρέωση εκ μέρους των ΕΛΤΑ για την τελωνειακή διασάφηση (τον εκτελωνισμό που κάνουν για λογαριασμό μας) πλέον θα είναι 15€. (μέχρι τώρα τα ΕΛΤΑ χρέωναν αυτή την υποκατηγορία της υποκατηγορίας όπως την υποκατηγορία α, αυτό αλλάζει)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Δημιουργία...

Important Information

Ο ιστότοπος theLab.gr χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη εμπειρία σας κατά την περιήγηση. Μπορείτε να προσαρμόσετε τις ρυθμίσεις των cookies σας , διαφορετικά θα υποθέσουμε ότι είστε εντάξει για να συνεχίσετε.